– Vi fick honom mest av en slump. Vi har kollat upp honom via Peter Anderssons kontakter i Finland. Det vi fick höra gjorde att vi valde att slå till direkt, säger Örebros ordförande Mikael Fahlander.
Hehe...hur kan man konsultera den största sportchefsfloppen genom alla tider? Bättre Fahlander konsulterar min morsa som sett en livematch i mitten på 80-talet...
Undra vad Löven fick pynta efter att hans Agent trissat löner genom att lägga ut en rökridå om att han var på väg till Växjö, Säkert samma agent som Bergman & Wikström som ryktades hit.
För båda rykterna kan jag säga var helt tagit ur luften.
Mmm...utan att ha fakta så är det en känsla jag fått denna silly. Lakers används som ett argument i förhandlingar, eller för att skapa intresse kring en spelare. Låter hyfsat trovärdigt + att chief Evertsson har ökat sin cred i hockeykretsar. Med rätta.
Precis vad jag tror också ,tror att EVERTSSON är eftertraktad i många klubbar med all rätt.Vi ska vara stolta över och framförallt tacksamma för vad han uträttar i Lakers.
Evert gör det i huvudsak jäkligt Bra, Men Man ska veta ett det sitter ett antal Tomtar och värvar ihop Lag på en del ställen, där Konceptet MINST Hockey/krona verkar vara modellen.
Det verkar ju inte som om Örebro var oventandes och som sagt missar han några matcher så är det väl ganska lugnt... Historien lät inte allt för orimlig
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
På grund av osäkra publikintäkter. Nu har kanske nyhetens behag lagt sig i malmö och publiksiffran hamnar på det normala igen för ett topplag i AS. Runt 3-4 000 typ
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Alla ni som hade gråtit er till sömns ifall Jani Honkanen hade signats kan lugna er nu. Han har skrivit på för Kiekko-Vantaa som spelar i Mestis (Finlands 2:a liga).
Enligt uppgift från Mr Madhawk ska Frölunda idag bestämma sig för vilka forwards som måste lämna när de ska banta truppen. Det ryktas om att det blir Karl Fabricius och/eller Jonas Nordqvist. Båda spelade landskamper så sent som förra året. Frågan är om det finns lag i Sverige som så här sent har utrymme i budgeten för de. Jag är tveksam. Och då kan det tydligen bli spel i BHC i avvaktan på att någon nappar. Fabricius och Nordqvist vore rätt hyfsade förstärkninagr för boråsarna.
Michal Zajkowski lånas ut från Modo till Sundsvall. Skönt att det inte blev till Löven där han imponerade stort förra säsongen med 95,2% i räddningsprocent. Löven är enligt rykten på jakt efter en målvakt då Sehlstedt eventuellt inte är skadefri och den nye dansken Galbraith inte övertgat under försäsongen.
Något för chief Evertsson att beakta ifall, mot all förmodan, vi också kollar runt lite...börjar för övrigt kännas tröttsamt tjatigt att Löven och vi hugger på samma spelare.
Mmm...Daniel Despotovic som antagligen Löven började intressera sig för när någon spritt ryktet om att VLH visat intresse kunde inte övertyga. Björklöven förlänger inte try-out-kontraktet och ny klubbadress kan bli Mora.
Hehe...jag börjar allvarligt misstänka att det finns agenter som sprider ut att chief Evertsson visat intresse för deras klienter (utan att det stämmer) så att de kan landa ett kontrakt hos någon annan AS-klubb.
Vilket grymt lag Leksand har fått ihop till denna säsongen. Är detta säsongen när dom ääääntligen lyckas?? Återtåget 17:256.
På pappret har dom ju lätt seriens bästa lag.
Det är väl enbart på målvaktssidan som dom ev har blivit lite sämre.
Jag rankar Eddie Läck högre än Timo Leinonen.
Frågan är ju bara ifall dom får det till "ett lag" och inte en massa stjärnor som Malmö. Men jag tror att dom med Strömbergs tråkhockey kommer att lyckas iår. 3-0 sen stänger vi matchen.
Håller Leionen samma klass som han gjorde i IK så behöver det inte betyda att de har gjort ett nedköp. dock så tycker jag Eddie Läck var den bästa målvakten Leksand hade förra säsongen och förmodligen seriens bästa.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö