Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Trots en skadefylld säsong kom han i våras tillbaka till slutspelet och gjorde det riktigt bra. Var en av Färjestads absolut bästa spelare och bidrog stort till SM-guldet. Är han inte mätt på framgång och får vara skadefri kan han säker göra det riktigt bra i Leksand. Han känner dessutom Pelle Prestberg utan och innan och dom två tillsammans i samma kedja kan bli ruggigt farliga.
Har Leksandsdonatorn spottat ut patén och snytit upp ett par miljoner igen? Har man varit så länge i färjestad kan man väl inte ha alla hästarna hemma. Funkar nog bra bland bjällror och knätofsar.Roggan wrote:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/allsvenskan/article5491583.ab
Undrar om bäst före datumet gått ut?
Vi lär få se i höst/vinter hur eller hur.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Smart av Nordström att dryga ut pensionen i "fjollklubben".Roggan wrote:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/allsvenskan/article5491583.ab
Undrar om bäst före datumet gått ut?
Vi lär få se i höst/vinter hur eller hur.
Dock får "gammelgubben" det svårt när Saviano börjar snurra runt och vända ut och in på honom.
-
- c/o LL´s Forum
PANG! Sa det, sen rullade O-hamn hem Johan Sjödell-Wiklander! En mycket bra spelare enligt mig!
http://www.ikoskarshamn.artisan.se/Nyhe ... r-IKO.aspx
Ingen tvekan om det. Frågan alla måste ställa sig är om det är värt det med tanke på ekvationen hockey/krona, om han bidrar till laget som om han vore av "det rätta virket". Jag har inte svaren, IKO har gjort ett ställningstagande. För deras skull hoppas jag de tänkt rätt, poäng kommer han att producera.
Hans bror är inte mycket sämre han. Jag hade tagit båda tvåSvartvadet wrote:PANG! Sa det, sen rullade O-hamn hem Johan Sjödell-Wiklander! En mycket bra spelare enligt mig!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2289
Leksand har tappat centern Jamie Johnson till Florida. Tungt avbräck, men med de resurserna som frigörs borde de kunna hitta en bra ersättare.
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumdemon
minns att jag snackade med Jacobsson om Grand-Pierre.
- Visst han tacklas hårt, men jag tycker det är jäkligt kul att möta honom för han är så jävla dålig.
Det var CJ:s omdömme om Grand-Pierre
Grattis Leksand
Hoppas att vårt PP är funkar bra mot Lif iår, för Grand-Pierre kommer setill att vi får åtminstonde ett par-tre varje match
- Visst han tacklas hårt, men jag tycker det är jäkligt kul att möta honom för han är så jävla dålig.
Det var CJ:s omdömme om Grand-Pierre
Grattis Leksand
Hoppas att vårt PP är funkar bra mot Lif iår, för Grand-Pierre kommer setill att vi får åtminstonde ett par-tre varje match
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
-
- Inaktiverad användare
Både TAIFs förmodade värvning av Matt Davidson och Leksands av STOR-Pierre får anses som hyggliga, bägge hade platsat i Lakers.
Nu tar Hedman rollen som stor elak Back hos Lakers, och Det lär bli till att räkna fel i Vändkorsen i Dackehallen en säsong till
Jag Minns STOR-Pierres tackling på Olof Einarsson i Doomen, Du milde Himmel, Tjong i Parketten
Kuriosa är att bägge spelat i Rochester, Shjon " Falcon " Podeins Hemort.
Nu tar Hedman rollen som stor elak Back hos Lakers, och Det lär bli till att räkna fel i Vändkorsen i Dackehallen en säsong till
Jag Minns STOR-Pierres tackling på Olof Einarsson i Doomen, Du milde Himmel, Tjong i Parketten
Kuriosa är att bägge spelat i Rochester, Shjon " Falcon " Podeins Hemort.
In Hinkum Veritas
-
- Forumentusiast
Gråhns och Tshöp hade lekstuga med honom i allsvenska kvalet 2004 när AIK mötte Troja. En fysiskt spelande stor back med bra fart på skridskorna och bra skott men i sidled och markeringsspelet håller han ingen högre klass. Typ som Nagander..fast denne är kanske något bättre i markeringsspelet och några år yngre och förmodligen en hel del sedelbuntar billigare i drift.röd-vit wrote: Bara att han är George Laraques kusin säger väll det mesta om hans fysiska spel
Anger sägs förhandla med AIK om ett kontrakt. Om det blir av så är det pga av att externa finansiärer skjutit till pengarna till hans lön.
-
- Forumdemon
Den 20 april skrev jag följande:
Eriksson, Valdix, Johansson, Helmersson, Ribbenstrand, Forsberg in.
Ingen skandalös silly, men jag funderar fortfarande på hur det är ställt med ekonomin och varför så många trotjänare bytts ut. Tidigare var det en av VIK:s styrkor att ha kontinuitet och sedan göra kloka topp-värvningar som grädde på moset. Var de för gamla, nedåtgående formkurva, krävde för mycket flis, dags för en förändring eller vad? Som sagt ingen dålig silly, men inte heller någon som övertygar. VIK har fortfarande några platser att fylla. Kanske har man sparat det bästa till sist?
Tre dagar senare får jag det här svaret från en Vikare:Varanen wrote:Hur ser det ut för konkurrenterna egentligen?
VIK: (0 mv - 3b - 1f)
Denna sillys största mysterium. Flera gamla trotjänare har lämnat, slutat eller fått kicken. Går rykten om att ekonomin är ansträngd, men samtidigt har man anmält intresse för allt och allting. Få se var det landar.
Olausson, Arlbrandt, Juhlin, Fälth, Holmgren, Jacina, Ekström ut.westra_aros wrote:Dessa rykten är felaktiga isf. Positivt EK på ca 2 miljoner inför förra säsongen. Iår räknar vi med att ha gjort en vinst på 0.5-1 miljon. Exakta siffror kommer på årsmötet i juni.
Däremot kommer vi inte kunna öka omsättningen i den takt som krävs för att vi på allvar ska kunna satsa på Elitserien kommande säsong. Förmodligen kommer vi bara att komma upp i samma nivå som förra året. Målsättningen har därför tonats ner lite och är nu "bara" kvalserien.
Eriksson, Valdix, Johansson, Helmersson, Ribbenstrand, Forsberg in.
Ingen skandalös silly, men jag funderar fortfarande på hur det är ställt med ekonomin och varför så många trotjänare bytts ut. Tidigare var det en av VIK:s styrkor att ha kontinuitet och sedan göra kloka topp-värvningar som grädde på moset. Var de för gamla, nedåtgående formkurva, krävde för mycket flis, dags för en förändring eller vad? Som sagt ingen dålig silly, men inte heller någon som övertygar. VIK har fortfarande några platser att fylla. Kanske har man sparat det bästa till sist?
-
- c/o LL´s Forum
Taif ser jävligt starka ut i år och jag missunnar dem inte om de kommer upp till AS i vår.
Lakers,Troja,Taif,Malmö,Oskarshamn,Rögle i samma serie. Snacka om korta men härliga hockeyresor. Nu har jag absolut inte koll på hur Rögle ser ut i år. Blir de lika starka i början av serien som de var i fjol??
Lakers,Troja,Taif,Malmö,Oskarshamn,Rögle i samma serie. Snacka om korta men härliga hockeyresor. Nu har jag absolut inte koll på hur Rögle ser ut i år. Blir de lika starka i början av serien som de var i fjol??
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
148 p (!) gjorde Olausson och Arlbrandt tillsammans förra säsongen i VIK.
Nu kanske det inte har värvats klart i VIK, men vad har ni andra för funderingar på vem/vilka som ska göra alla dessa poäng, för då anser jag att man riskerar att hamna utanför playoff.
Man kan också fundera på om serien kommer att bli mycket jämnare nu med färre lag och därmed fler mål/poängsnåla matcher.
Nu kanske det inte har värvats klart i VIK, men vad har ni andra för funderingar på vem/vilka som ska göra alla dessa poäng, för då anser jag att man riskerar att hamna utanför playoff.
Man kan också fundera på om serien kommer att bli mycket jämnare nu med färre lag och därmed fler mål/poängsnåla matcher.