FarmarKlubben

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Jag skriver inte mycket Neddo men är du nöjd med mångfalden i dina 3905 inlägg?
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Som enskild Individ så är det inte Min uppgift att bistå med Mångfald :nope:

Det gör Vi förhoppningsvis Tillsammans :wink:

Jag har Åsikter som INGEN behöver Dela, förren Jag har fått Rätt :whistle:

Intressant fråga i denna Tråden :?

Har en fråga tillbaka, Vad tror Du :?:, är det Mångfald eller Enfald som är orsaken till FarmarLagets Framgångar :dontknow:
In Hinkum Veritas
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

jag har igentligen ingen uppfattning om ASK idag, det kan säker vara enfald för bevisligen går det inte framåt med utvecklingen. Däremot känns det som om det blir väl mycket ASK i detta forum för inte är de det som tråden säger?

Men vad menar du med att du får rätt, och vem avgör vad om är rätt eller fel?

Och sen en liten parantes, tycker du att dina "smiliesar" är lagom många?
Manglaren
Forumamatör

Post by Manglaren »

serra wrote:Impad av en målvakt som släpper in 4 puckar mot vimmerby Neddo?
Ja lite när man slår ett lag som tagit 29 av 30 möjliga poäng hemma :wink:

Tex var som vanligt bra idag, snackade lite med honom förra veckan och han var riktigt glad över att få spela i Åseda. Då den serien håller bättre klass en J-elit.

Bara fem poäng upp till säker mark nu. Så går det när man är seriens nästa bästa lag de senaste 15 matcherna(bara Vimmerby bättre)
Evert!
Manglaren
Forumamatör

Post by Manglaren »

Tex har så här långt släppt in 10 mål på 115 skott, vilket ger ca 91.3 %. Då har det blivit två segrar, en oavgjord och en förlust.
Evert!
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Verkligen kul om det går bra för honom. En Växjöfostrad förstemålvakt om några år smakar inte ammoniak. :wink:
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Nu vete Katten om ens Fru Fortuna kan rädda säsongens Skörd i växthuset :eeeh:

Innan ens knattarna haft Sportlov riskerar den Ryktbara Plantskolan att få hänga upp grillorna för säsongen :oops:

KRIF kör på 4 fulla femmor, inte ens TV-pucksmatchning hjälper, utan OTUREN är framme i varje match :?

Förlust med 4-1 hemma, nu är det 4 matcher kvar och 7 poäng upp till Play-Off.

Det grymtas i byn, inte kan väl någon i publiken fått nys om Verksamhetsiden :nope:

I dessa stunder är det skönt att lugnt kunna luta sig emot Stolthet/Tradition och Hjärta :wink:

ps. troy 96% i debuten, det märks när Laget framför har backar också :ajaj:
In Hinkum Veritas
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

En utländsk målis gav väl några ståfräs på industriområdet... finns ju knappt några svenska talanger osm duger i div 2 :eeeh:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Manglaren wrote:Tex har så här långt släppt in 10 mål på 115 skott, vilket ger ca 91.3 %. Då har det blivit två segrar, en oavgjord och en förlust.
Åseda stod inte att känna igen i förra matchen förlust med klara 6-2, Tex fick över 30 skott på sig
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Han var En av få som dock fick ett godkänr betyg i Åseda, dessutom bättre stats än Tahlberg, och fortfarande Bäst stats av Lakers målisar i HA :whistle:
In Hinkum Veritas
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Med säg 500 skott eller fler mot sig i allsvenskan hade han med all säkerhet haft en räddningsprocent på en bra bit under 90%. Det tror jag även du inser Nedoblasky.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Varför inte sluta tro Per, låt våra unga få bevis sin oförmåga eller förmåga, istället för att Tränare i rädsla över att solka ner sitt CV eller avslöja sin egen oförmåga att lyfta talanger, satsa på så kallade DYRA säkra kort som inte heller imponerar (Spångberg/Tahlberg osv.)

Tills fega tränare gett de unga chansen kan vi bara lita på Statistiken och egen förmåga att utläsa Skills, somliga är bättre än andra på detta.

HA`s två bästa målisar är födda 90 o 91 :whistle:
In Hinkum Veritas
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

NEDOMANSKY wrote: HA`s två bästa målisar är födda 90 o 91 :whistle:
Dom kanske har bättre Skills och inte behöver spela i Åseda? :whistle:

Tröttnar du aldrig på dig själv med ditt ordbajseri? :oops:
Once a laker, always a laker!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Ja 8O Tänk att Åseda nappade och inte något av bottenlagen i HA. Nedomansky tror inte själv på Tex han vill bara skapa disskusion eftersom han är irriterad på lakers av en anledning :whistle: :ajaj:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jag gillar IBRA av samma anledning L03 :wink:

Inte irriterad :nope: Suckar bara när Klubbar balansera på Konkursens smala kant, och underlåter att ge Ungdomar rätt förutsättningar. :whistle:

Det kan gå ILLA när Anställda i Klubbar tror sig större än Klubbmärket och Sporten :wink:

ASK visar hur det kan gå. :!:
Troja har en tung säsong. :!:

Fundera en stund L03, Vad menas :wink:

Min Passion är Sporten, INTE vissa anställda företrädare 8)
In Hinkum Veritas
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Tex kanske hade varit kung,eller varit en spångberg o sänkt oss några gånger,i värsta fall kanske vi knäckt hans självfötroende för lång lång tid.

historien låter oss göra fel och rätt,så länge Janne Karlsson ofelbart leder oss in i en framgångssaga sida för sida låter jag mig bli förtrollad.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Maluls första stycke ovan är tänkvärt.

Framgångsaga, Så sa det Tyska folket också innan offensiven Österut :eeeh:

Lakers har gjorten jäkla resa, som gläder mig, på den vägen så har både Evert o JK varit ner i diket och vänt, och riskerat hela klubbens existens.

"Alla länders(Klubbars) framgång bygger på fostran av ungdomen"
Diogenes från Sinope
In Hinkum Veritas
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Seger mot Jumbon med 8-1, 8 EN-målsskyttar :? , bra eller dåligt :?

Då Vinner KRIF med 8-0 :eeeh:

Passa på och besök växthuset nu på söndag, och upplev en Klang (skott i stolparna) och jubelföreställning(säker seger) mot Trelleborg.

Säsongen är snart över för The Muppet Show, som en av Gubbarna på läktaren så är det alltid lika roligt att föja Showen. :P
In Hinkum Veritas
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Kermit and His Crew vann åtrer med 8-1.

Skönt med lite luft i lungorna nu när BallongBlåsandet tar sin början.

Intressant med Troy Davenports stats i Nybro 95.6% och 1.00.

Då vann ändå alltid FarmarLaget skottstatistiken överlägset i ALLA Matcher, det säger en del om Backarna och Målskyttet :eeeh:

Tränade Man överhuvudtaget denna säsongen :dontknow:
In Hinkum Veritas
Slimi
Forumamatör

Post by Slimi »

Jag förutsätter att du vet resultatet efter dagens match idag i J18, Neddo!
Publiksiffran var inte att leka med heller : 121 st!
Mamma SK! :clap:
Läser du detta?
Då älskar du Växjö Lakers!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Du menar 10-0 segern i TräskLigan, där ASK ställer upp med bästa Laget + 2 Junisar från Bänken i A-Laget och Landsing mot Lakers 2:a Lag.

Jodå det vet Jag, ungefär lika låg nivå som PensionärsBoule i Bollhallen i Moheda :roll:

Låt de små liven glädjas, snart är det BallongBlåsning i alla fall :sleeping:

ps. 121 då var nästa alla U-spelare i föreningen på plats den stora dagen.
In Hinkum Veritas
Slimi
Forumamatör

Post by Slimi »

Lakers andralag består av egna produkter? 8O
Läser du detta?
Då älskar du Växjö Lakers!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jo det är inte som i A-Laget precis Slimi :eeeh:

Eller i FarmarLagets Mediokra A-Lag heller för den delen :(
In Hinkum Veritas
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jaha, då går Hockeysäsongen som vanligt i det spruckna Växthuset mot ett tidigt slut, detta året i Fiaskots tecken efter 6-2 förlust borta mot Osby, och en möjlig 6:e plats där till och med Värnamo kan komma före i tabellen. :eeeh:

2+1 Lakerspoäng i matchen får ändå anses som Glädjeämnen Yngwe/Fidde E.

I år har det underpresterats mer än Jag kunde tänka mig med en sådan ihopvärvad trupp, Glädjande är då att Klubben egna juniorer med föräldrar helt sympatiserar med att dessa inte håller måttet, så är det inte i alla klubbar :nope:

Under sommaren så ringer Kermit runt och samlar The Muppet Show igen för ännu en säsong utan publik.

Tänk vad en Dockteater kan ha mycket gemensamt med ett hockeyLag :P
In Hinkum Veritas
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Det går ju inte att köpa ihop ett lag, det väl alla... 8O
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Läs noga Viktor666, IhopVärvat :wink:

Med i snitt 125 betalande på FarmarLagets Matcher kan OMÖJLIGEN Någon i ASK få en krona i Ersättning, från Tränare till Spelare, lägger man sedan till prestation och resultat så förefaller eventuell ersättning än mer Absurd :eeeh:
In Hinkum Veritas
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Nedan följer en Matchanalys av FarmarLagets tränare kopierad från ASK`s Hemsida, efter att en säsong Ånyo slutat i Fiasko, givetvis är det OTUR återigen :roll:

Med denna självinsikt och Analysförmåga så blir det enkelt att upprepa senaste 10 årens resultat. :)

Håll till Godo och Håll i AmishHatten :hbang:

Ett välmotiverat Osby som de senaste månaderna haft en mycket bra trend på hemmaplan, blev för svåra och vann med 6-2. Motivation slår klass brukar man säga, så även om vi inte visade så mycket klass i den här matchen, tycker jag att vi egentligen är ett klart bättre lag än Osby. Men det gäller alltså att vara laddade och göra ett gott dagsverke varje match, där brast det för oss idag. Vi gjorde förmodligen vår absolut sämsta match defensivt sett, i anfallszonen var vi helt okey och skapade som vanligt många målchanser. Vilket lag som vann skottstatistiken behöver jag väl knappast nämna...

Osby sköt 31 skott och Alvesta 37 skott, av det går det bl a att utläsa följande: Deras rutinerade målvakt Jani Palmroos hade en klart bättre räddningsprocent än Filip Brandett. Filip hade en olycklig kväll, vilket tyvärr händer då och då, för målvakter på alla nivåer.

Vi fick en tråkig start när en av våra backar slog en "indianpass" rätt i gapet på en hungrig Osbykille, som tryckte in 1-0 efter 4:36. Därefter är det vi som skapar mer än dem och vi har bl a ett bra anfall där Svante Flood skjuter i ribban. Vi får sedan ett powerplay, där vi skapar några chanser. Men precis när den utvisade Osbyspelaren kommer in, kan han bryta ett pass från en ASK-back och gå till anfall.

De kommer 2 mot 1 och sätter dit 2-0. Även 3-0 görs lite väl enkelt halvminuten senare. Samma Osbyforward som gjorde tvåan, Filip Nilsson, skjuter ett isskott som namnen Brandett i vår kasse inte lyckas rädda. Tuff inledningsperiod 3-0 till Osby, siffror som faktiskt kunde varit de omvända om vi haft det rätta flytet. Vi vann skotten 13-10 och textraden ovan är ett citat från deras tränare Stephen Higgins. Inte någon bortförklaring från min sida...

Nu hade vi inte turen med oss i denna match heller och när vi sedan bjuder motståndarna på de flesta av deras mål, är det omöjligt att vinna matcher.

Vi fick ett litet hopp om att vi skulle kunna vända matchen när Erik Yngwe styrde in Alexander Svenssons skott i powerplay. Men vi släppte till ytterligare två snabba mål, där vi var alltför passiva och närmast lamslagna i egen zon. Erik Yngwe kunde sedan sätta sitt andra mål i PP när han sköt 2-5 ur dålig vinkel.

I slutperioden försöker vi komma tillbaka och i alla fall snygga till siffrorna, men periodens enda mål görs av Osby. En av våra backar passar fel och en Osbyback får den på silverfat. Han lägger den på mål och pucken sniglar sig retfullt in bakom vår målvakt. Vilket gav slutresultatet 6-2 och två värdefulla poäng för Osby, som nu förmodligen får stå över de första kvalomgångarna i kvalet för att hålla sig kvar i tvåan. Det är ju extra tufft i år, när serien görs om, hela fyra lag från vår div 2 serie får kvala neråt.

Totalt sett en misslyckad match för ASK, endast ett fåtal spelare får godkänt. Erik Yngwe ville mycket och ska ha plus för sina mål, men ett stort minus för två onödiga utvisningar, där han är alldeles för het. Två andra som visade bra vilja matchen igenom var centrarna Fredrik Eriksson och David Norström.

Hockeyhälsningar Eskil

Ps. Till nästa träning så har vi kallat in en optiker, för att kolla eventuell färgblindhet, eftersom vi passar så ofta till våra motståndare... Ds.
In Hinkum Veritas
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Festlig Intervju med Troy Davenport på Nybros Hemsida se Länk
http://www.nybrovikings.com/index.php?c ... 39&aID=828

Kan dock inte undanhålla Er ett smakprov :

" Hamnade i Alvesta
Efter college så påbörjades letandet efter en ny klubb, så fick han erbjudandet att komma till Sverige och spela för Alvesta i division 2. En liga, som det skulle visa sig, inte alls håller den klass som en målvakt av hans kaliber borde spela i. – Jag visste inte alls vad division 2 innebar.

I och med övergången till Nybro så har dock det misstaget rättat till sig.
– Jag skulle säga att Allettan är mycket mer lik college-hockeyn. Här kan spelarna skjuta och åka skridskor mycket bra. Det här var mer det som jag sökte när jag åkte till Sverige. :whistle:
In Hinkum Veritas
Post Reply