Det här med publiksiffran. Skulle tro att många växjöbor valde matchen Taif- Nybro före Lakers-ssk idag. Dels för att de flesta trodde nog på förlust för Lakers å dels för att många växjöbor vill ha Taif åter i högsta serien. Hörde även att det gick hockeybuss från Älmhult till Tingsryd idag.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
med tanke på att en sittplats biljett kostar 300 här och ståplats 140 så tror jag folk stannade hemma att en som håller på lakers hellre kollar på taif vet jag inte isf är det marginalåskådaren och en sådan räknar man ju aldrig med i vanliga fall heller.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Om Taif hade mött SSK kan jag garantera att det varit fullt hus. Skillanden mellan våra lag är väl att Lakers-publiken inte fattar vad det är som pågår för tillfället! Kvalserien till Elitserien, vad är det? Svårt när man bara varit med i ett fåtal år. Länge leve tradition och kultur!
med tanke på att vi möter lag från Elitserien m.m nuförtiden eller f.d elitserielag så är det väl skillnad.
ni är ju vana att möta amatörlag som har lika stor publik som antal spelare i laget..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Sköna_Gröna wrote:Om Taif hade mött SSK kan jag garantera att det varit fullt hus. Skillanden mellan våra lag är väl att Lakers-publiken inte fattar vad det är som pågår för tillfället! Kvalserien till Elitserien, vad är det? Svårt när man bara varit med i ett fåtal år. Länge leve tradition och kultur!
Gott, nu fick jag det bekräftat att även KHK har tradition och kultur eftersom vi också dragit fullt hus i kvalen...
Lakersfan_03 wrote:med tanke på att vi möter lag från Elitserien m.m nuförtiden eller f.d elitserielag så är det väl skillnad.
ni är ju vana att möta amatörlag som har lika stor publik som antal spelare i laget..
Lakersfan_03 wrote:med tanke på att vi möter lag från Elitserien m.m nuförtiden eller f.d elitserielag så är det väl skillnad.
Vilket lag syftar du då på?
med tanke på att jag skriver två olika påståenden så kunde du vara lite tydligare på vilket påstående du vill ha svar på.
vi är vana att möta LIF , RBK , SSK , AIK , MIF osv det är inte lika STORT som det hade varit för er.
Det måste vara oerhört svårt för er o spela mot Gislaved borta osv..
ni är ju en ''storstad'' jämfört me övriga lag i eran serie , klart ni måste ha mest publik
Det är väl snarare så att Växjöpubliken är ganska svårflörtad. Det gäller ju fotbollen också som sagts. Tradition och kultur är bara begrepp som existerar som försvarsmekanism hos en del människor som lider av mindervärdeskomplex.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Alltså förr i tiden så fort det snackades Leksand osv all publik kommer det var coolt och få se de stora lagen.
Nu är det ett faktum vi ÄR ett etablerat topplag i HA , vi raggar publik igen när vi når ännu ett steg. att ha en jämn siffra på 2500 i HA är FULLT godkänt.
skillnad att åka långa resor jämfört med att ha korta resor.
roligare o se på derbymatcher än t ex möta SSK mora m.m.
avundsjukan är så stor att jag känner den ända hit från Tingsryd , låt dem nöja sig med att vara nära att ta steget upp år efter år.. efter 100tals år..
Taif har sin sista chans att ta sig upp i allsvenskan i år,gör dom inte det kommer det dröja jävligt länge!Karlskrona,vilkas supportrar är normala och trevliga,kommer gå om nästa år.Sen tror jag eller hoppas iaf på att Hammers är tillbaka,publiken fanns där o kan komma att hitta tillbaka,det vore trevligt!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
missar taif i år dröjer det många år till innan de får samma läge. kommer inte bli några valbo och asplöven där i fortsättningen inte.
Passa er för KHK och ''hammers''
Ja, Halmstad leder sin kvalserie till div.1 med 4 poäng, så de ser ganska säkra ut. Däremot så heter de inte "Hammers" längre. Kort och gott Halmstad Hockey, eller HH om man så vill
Om man ska snacka om kultur och tradition ,vilka många gör i denna tråd ,så var Tranås den som byggde första konstfrusna banan i Småland 1955-56.Jag var på plats invigningsmatchen de mötte ett lag från Kanada.
Niles wrote:Lås den här tråden så man slipper få uppstötningar av den misstolkade rubriken. Eftersom ingenting handlar om tranås som avsett önskar jag en låsning.