Ny målvakt!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Inaktiverad användare
Bra serra , ett Klockrent Neddoinlägg
Fullständigt briljant i sin totala brist på substans och Logik
Man bugar sig ödmjukt i riktning Oraklet i Delphi
ps. Läs gärna kommentarerna från serras AB artikel nedan:
kribbemannen, 42 år, vagnhärad, Idag 08:49
Att Lener blir förbannad beror ju på att uttagningen visar hur han misshusåller med resursen Johan Fransson pga personliga saker. Fransson är ingen Hyvönen och har knappast startat slagsmål i omklädningsrummet. Lener sysslar med mobbning rätt och slätt och det sanktioneras från ledningen. Linköping är ett oerhört skört bygge som kan rasa när som helst.
kiruna123, 65 år, Örebro, Idag 14:26
Lener kanske måste bevisa, att han är den tränare han inbillar sig att vara! Jag tror han har problemen inom sig själv. Ett förtroende som tränare, gentemot spelarna, är något man får, genom att visa kompetens och vara rättvis. Mobbing av spelare , är aldrig rätt väg. Samtliga spelare genomskådar en tränare som inte förstår vem eller vilka i laget som är dom bästa!
Fullständigt briljant i sin totala brist på substans och Logik
Man bugar sig ödmjukt i riktning Oraklet i Delphi
ps. Läs gärna kommentarerna från serras AB artikel nedan:
kribbemannen, 42 år, vagnhärad, Idag 08:49
Att Lener blir förbannad beror ju på att uttagningen visar hur han misshusåller med resursen Johan Fransson pga personliga saker. Fransson är ingen Hyvönen och har knappast startat slagsmål i omklädningsrummet. Lener sysslar med mobbning rätt och slätt och det sanktioneras från ledningen. Linköping är ett oerhört skört bygge som kan rasa när som helst.
kiruna123, 65 år, Örebro, Idag 14:26
Lener kanske måste bevisa, att han är den tränare han inbillar sig att vara! Jag tror han har problemen inom sig själv. Ett förtroende som tränare, gentemot spelarna, är något man får, genom att visa kompetens och vara rättvis. Mobbing av spelare , är aldrig rätt väg. Samtliga spelare genomskådar en tränare som inte förstår vem eller vilka i laget som är dom bästa!
In Hinkum Veritas
-
- c/o LL´s Forum
Nu har jag funderat färdigt vad det gäller målvakterna. Min slutsats är att vi behöver värva. Det beror inte ett dugg på att jag inte skulle lita på Bengtsberg - Brage, utan på att jag inte vill lägga vårt öde i någon annans händer.
Jag är inte ens säker på att Stillman - Hemlin har sina utlånade adapters bästa för ögonen, utan tar kortsiktiga beslut efter vad som är bäst för representationslaget för stunden (ingår i deras jobb). Vem kan säga vad det är om två dagar? Skada, konflikt, fylla, hemlängtan, budgetproblem osv i deras klubbar kan få ödesdigra konsekvenser för oss. Om vi ska falla på grund av skada, konflikt, fylla, hemlängtan, budgetproblem vill jag åtminstone att det är våra egna som ställer till det.
Om varken HV eller LHC kan tänka sig att låna ut killarna säsongen ut (skriftligt på papper) anser jag att vi bör skriva med minst 1 målvakt som vi tror håller i KS eller i en avgörande match dit, och som vi vet med säkerhet att vi får behålla säsongen ut.
Vi måste ha kontroll över vår egen framtid.
Jag är inte ens säker på att Stillman - Hemlin har sina utlånade adapters bästa för ögonen, utan tar kortsiktiga beslut efter vad som är bäst för representationslaget för stunden (ingår i deras jobb). Vem kan säga vad det är om två dagar? Skada, konflikt, fylla, hemlängtan, budgetproblem osv i deras klubbar kan få ödesdigra konsekvenser för oss. Om vi ska falla på grund av skada, konflikt, fylla, hemlängtan, budgetproblem vill jag åtminstone att det är våra egna som ställer till det.
Om varken HV eller LHC kan tänka sig att låna ut killarna säsongen ut (skriftligt på papper) anser jag att vi bör skriva med minst 1 målvakt som vi tror håller i KS eller i en avgörande match dit, och som vi vet med säkerhet att vi får behålla säsongen ut.
Vi måste ha kontroll över vår egen framtid.
-
- Inaktiverad användare
Kloka Ord av Varanen, Men Vad menas med Kontroll över Vår Framtid?
Får Man det genom att Lägga 100 Papp på ett Målvaktsnamn
Eddie The Eagle gav svaret förra året.
Rögle gick upp i ES med Nihlstorp som hade KS sämsta statistik.
Den stora frågan är , Vilken placering är rimlig för Lakers, och hur ser Balansräkningen ut efter säsongen
Lägg 30 papp i månade på Målvaktstränare åt J-Målvakterna så blir Lakers självförsörjande på Målisar framöver
Får Man det genom att Lägga 100 Papp på ett Målvaktsnamn
Eddie The Eagle gav svaret förra året.
Rögle gick upp i ES med Nihlstorp som hade KS sämsta statistik.
Den stora frågan är , Vilken placering är rimlig för Lakers, och hur ser Balansräkningen ut efter säsongen
Lägg 30 papp i månade på Målvaktstränare åt J-Målvakterna så blir Lakers självförsörjande på Målisar framöver
In Hinkum Veritas
Självklart menade jag inte kontroll över de sportsliga resultaten. Målvakten vi värvar kanske håller Björklöven-klass, men vi kontrollerar vilka som spelar matcherna åt oss och därigenom avgör hur säsongen slutar. Situationen där Stillman - Hemlin bollar med 50% av vårt lag känns olustig minst sagt. Särskilt som jag tror att de inte lägger ner någon som helst energi på att fundera över det. Det behöver de inte, passar det inte så kan det vara. För oss kan det betyda en historisk KS-plats, det största som hänt oss någonsin.
NEDOMANSKY wrote:
Vi ligger i dagsläget på en 3:e plats med 8 poäng ner till tabell 4:an Mora som har en match mindre spelad , kalla det 5 poäng i värsta fall.
en Kvalserie för Lakers del generar fina deniros och en bra målvakt blir antagligen betald! En 3:e plats anser jag vara rimligt att satsa på för både föreningens och publikens skull !
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
steve_saviano_theking wrote:Det lär dröja innan en ny målvakt presenteras ;( men det är ju alltid lika spännande
Har du rätt i
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Äsch, lugn och fin, här skall det vare sig efterfrågas eller ifrågasättas. Vilket lag som helst hade ju valt att lira med två inlånade junismålvakter i ett slutskede av serien som skulle kunna inbringa übersköna stålars. VLH har ju bara halva jävla skridskon inne i en Kval$erie! I vilken del av detta avlånga hockeyland kommer Bengan att befinna sig i kommande vecka?
Enligt SMP's utsände så var Bengan undermålig mot Bofors. -3 poäng.
Enligt SMP's utsände så var Brage undermålig mot AIK. - 1,2 poäng.
Men för fasiken, det är ingen fara på taket, OM nu någon av våra målvakter - eller kanske bägge två blir återkallade, haha, ja då kan vi ju alltid lyfta upp Olsson, Hiller eller Williamsson från junisleden? Evertsson kan ju köra tough specialtraining med junisarna. Nemas -goalie- problemas...
Nybro Vikings, Almtuna IS, Malmö Redhawks, Leksands IF, IK Oskarshamn, Borås HC, Västerås och Troja väntar härnäst (31 januari...) för Evertssons (Målvakts)Krigare. Tre derbyn och fem grymt tuffa övre-halvan-möten nalkas.
I dessa matcher så tror jag att VLH's Kvalserieambitioner kommer att avgöras. Det återstår bara att se hur dessa Kvalserieformationerna kommer att se ut framöver...
/T5!!
Enligt SMP's utsände så var Bengan undermålig mot Bofors. -3 poäng.
Enligt SMP's utsände så var Brage undermålig mot AIK. - 1,2 poäng.
Men för fasiken, det är ingen fara på taket, OM nu någon av våra målvakter - eller kanske bägge två blir återkallade, haha, ja då kan vi ju alltid lyfta upp Olsson, Hiller eller Williamsson från junisleden? Evertsson kan ju köra tough specialtraining med junisarna. Nemas -goalie- problemas...
Nybro Vikings, Almtuna IS, Malmö Redhawks, Leksands IF, IK Oskarshamn, Borås HC, Västerås och Troja väntar härnäst (31 januari...) för Evertssons (Målvakts)Krigare. Tre derbyn och fem grymt tuffa övre-halvan-möten nalkas.
I dessa matcher så tror jag att VLH's Kvalserieambitioner kommer att avgöras. Det återstår bara att se hur dessa Kvalserieformationerna kommer att se ut framöver...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- Inaktiverad användare
Usch, nu tycker jag att vissa borde byta till mer svensk-klingande namn. Nedomansky, det du skriver låter som en svensk kvinnlig friidrottare inför ett VM alt OS(når jag final är jag nöjd)Den chansen Lakers har nu är för bra för att kasta bort. In med Tobbe Lundtröm, kosta vad det kosta vill.
Sug på den, Melin