Publiken
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Inaktiverad användare
Redovisa vilka spelare du vill kicka också. Gissningsvis 3-4 av dom dyraste måste lämna med dina mjölkpriser. Kul också att höra hur du tror att den vikande tabellplaceringen påverkar tillströmningen av folk.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- Inaktiverad användare
Lakers vill ha ett snitt på 2800 i år, rätta Mig om jag har fel.
Det ligger nu på 2300.
Så här långt har Lakers tappat 500st x 125kr = 62500kr/match, detta x 6 hemmamatcher hitills = 375.000kr per den 22/10.
Min Motfråga blir, Vilka blir utan pengar enligt Lakers EGEN beräkning
Med Min tes hade publiktillströmmningen kunnat öka mot just 2800, vilket hade varit fantastiskt i Växjö i en Lågkonjunktur.
Vilka som skulle lämnat tror Jag Ni vet
, Gurra, M.Johansson, Josef, Alsenfelt, Lägg ihop deras Löner så finns det utrymme att sänka biljettpriset och på kuppen kunna locka än fler till Doomen med Egen vara typ, Tex, Klas D, Basse, A Sjöberg, M Åkesson, Ranta, Östmark, Näslund, J Nilsson, R Hansson
Din sista mening belyser än tydligare att något bör göras, föra årets KS med vikande publik borde varit en Väckarklocka.
Med så många matcher som nu och bra utbud på Tv`n så får sannolikt ett antal Klubbkassörer omvärdera strategin, Stämning och intresse eller bara Ekonomi, Varje klubb väljer själv
ps. TAIF har samma publiksnitt som Lakers, VAKNA
Det ligger nu på 2300.
Så här långt har Lakers tappat 500st x 125kr = 62500kr/match, detta x 6 hemmamatcher hitills = 375.000kr per den 22/10.
Min Motfråga blir, Vilka blir utan pengar enligt Lakers EGEN beräkning

Med Min tes hade publiktillströmmningen kunnat öka mot just 2800, vilket hade varit fantastiskt i Växjö i en Lågkonjunktur.
Vilka som skulle lämnat tror Jag Ni vet

Din sista mening belyser än tydligare att något bör göras, föra årets KS med vikande publik borde varit en Väckarklocka.
Med så många matcher som nu och bra utbud på Tv`n så får sannolikt ett antal Klubbkassörer omvärdera strategin, Stämning och intresse eller bara Ekonomi, Varje klubb väljer själv

ps. TAIF har samma publiksnitt som Lakers, VAKNA

In Hinkum Veritas
Snälla Nedomansky, Lakers publiksnitt kan ligga på 2300 i spelade matcher men eftersom Trojax2 och Leksandx2 kommer höja det till 2500 är det samma snitt som de sista 3 åren. Ingen större kris alltså. Frölunda har tappat 1500 pers/match. Alla elitserielagen har tappat, kan det vara tiderna som påverkar? Nog om det, du kan säkert räkna. Men...bara för att det är lågkonjunktur kan man inte halvera mjölkpriserna och få ut vinst.
Skall du betala tillbaka pengar till alla som betalt mer också?
Skall du ta 50 spänn rakt över får du plocka bort MacNevin, Rosén, Lundbohm, Saviano och kanske Fasth också. Då är min fråga, är det du eller alla andra som är trötta i huvudet??
Du kan inte få ihop nån hållbar ekvation med bra spelare utan att ta betalt, lika bra du ger dig. En variant är ju att lira med juniorlaget. Då kan du bjussa på entrén och du behöver inte bekymra dig över placeringar.
Skall du betala tillbaka pengar till alla som betalt mer också?
Skall du ta 50 spänn rakt över får du plocka bort MacNevin, Rosén, Lundbohm, Saviano och kanske Fasth också. Då är min fråga, är det du eller alla andra som är trötta i huvudet??
Du kan inte få ihop nån hållbar ekvation med bra spelare utan att ta betalt, lika bra du ger dig. En variant är ju att lira med juniorlaget. Då kan du bjussa på entrén och du behöver inte bekymra dig över placeringar.
-
- Inaktiverad användare
Om Man vill agera så går det, sen har Du givetvis en poäng med att snittet ökar efter vissa debymatcher, jag misstänker dock att styrelsen är en aning besviken över publiktillströmmningen trots att Det satsats på spets och att det blivit topplacering igen. Denna tråden är väl också ett tydligt tecken på att antalet på läktarna ifrågasätts.
I Min värld så betalar Man för Kvalitet, detta stavas Gandalf/Fasth/Macnevin/Lundbohm, MEN absolut INTE för Mediokra spelare, DESSA får söka födkrok annorstädes, De platserna tar Våra EGNA för en Billig peng. Allt för många är GRYMT överbetalda och Jag betalar ogärna för att se humle och dumle prestera noll och få pengar också, Jag vill se Lakers EGNA och nöjer Mig med en långsam utveckling där topp 7 är klart godkänt.
I Min värld så betalar Man för Kvalitet, detta stavas Gandalf/Fasth/Macnevin/Lundbohm, MEN absolut INTE för Mediokra spelare, DESSA får söka födkrok annorstädes, De platserna tar Våra EGNA för en Billig peng. Allt för många är GRYMT överbetalda och Jag betalar ogärna för att se humle och dumle prestera noll och få pengar också, Jag vill se Lakers EGNA och nöjer Mig med en långsam utveckling där topp 7 är klart godkänt.
In Hinkum Veritas
samtidigt så genererar ju inte topp7 och kanske en kvalserie emellanåt mer publik heller bara för att det är billigare entrépeng . DU är nöjd med 50 spänn och halva laget egna spelare i BOTTEN av serien (läs troja) andra har givetvis andra krav då vi är ute efter olika saker när vi äntrar popcornportarna.
Att det var bra drag när nyhetens behag rådde i stan med sjuttielva noll varannan match är inte konstigt
Lönekostnaderna i Lakers är rimliga , vissa gick till och med NED i lön inför denna säsongen och då ARTIST spealre inkluderat.
Medelmåttorna har inga brutala löner heller skulle jag tro, Evertsson är en snåljåp
Att det var bra drag när nyhetens behag rådde i stan med sjuttielva noll varannan match är inte konstigt

Lönekostnaderna i Lakers är rimliga , vissa gick till och med NED i lön inför denna säsongen och då ARTIST spealre inkluderat.
Medelmåttorna har inga brutala löner heller skulle jag tro, Evertsson är en snåljåp

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Gurra, M.Johansson, Josef, Alsenfelt ville du ta bort. Och dessa är väl då grymt överbetalda antar jag 
Du säger att du vill betala för kvalitet men du får ju inga pengar att betala med. Enda hållbara sättet att locka folk är med kvalitet, då behövs pengar. Konstigt att inga andra toppklubbar kommit på samma geniala recept. Bjussa på entren så kommer toppspelarna och publiken.
Eftersom du inte verkar kunna få ihop en hållbar buget är det lika bra att vi avslutar. Du får läsa på, räkna och återkomma en annan gång.

Du säger att du vill betala för kvalitet men du får ju inga pengar att betala med. Enda hållbara sättet att locka folk är med kvalitet, då behövs pengar. Konstigt att inga andra toppklubbar kommit på samma geniala recept. Bjussa på entren så kommer toppspelarna och publiken.

Eftersom du inte verkar kunna få ihop en hållbar buget är det lika bra att vi avslutar. Du får läsa på, räkna och återkomma en annan gång.
Jag tycker publiksiffran är OK ändå. 2139 åskådare senast mot Västerås var det bara Ejendahls och SkyCom Arena som slog. Sen är det tråkigt att publiksiffran inte är högre när man har satt som mål att öka publiksnittet med 300.
Mest märkligt med den kanske lite låga publiksiffran är dock att det är ett stort underhållnigsvärde och bra hockey man får se. Känns som flertalet av dom dryga 2000 som tar sig till Lakerdoom är en trogen publik.
Det var förbannat synd att det inte gick att släppa in ungdomar under 15 år utan målsman gratis utan att några st skulle börja vandalisera. Tror faktiskt att det hade kunnat bli ett lyckat koncept annars.
Mest märkligt med den kanske lite låga publiksiffran är dock att det är ett stort underhållnigsvärde och bra hockey man får se. Känns som flertalet av dom dryga 2000 som tar sig till Lakerdoom är en trogen publik.
Det var förbannat synd att det inte gick att släppa in ungdomar under 15 år utan målsman gratis utan att några st skulle börja vandalisera. Tror faktiskt att det hade kunnat bli ett lyckat koncept annars.
Once a laker, always a laker
Gissar att det är ganska många som ser en, flera eller många matcher under en säsong. Skulle inte bli förvånad om det är 7-8.000 unika besökare eller ännu fler som nån gång ser en match under ett år. Konsten är att få den som går en gång att gå två gånger osv. Sen tror jag som sagt att lågkonjunkturen plågar de flesta lag och idrotter, men att det kan slå lite olika.
Jo, jag tror också att det är många unika besökare under et år. Det finns kanske en trogen skara på 1500 personer, resten varierar under säsongen
Sedan att satsa långsiktigt på egna produkter och sänka ambitionen i Allsvenskan, skulle vara rena självmordet. Publiken skulle ganska snabbt halveras och stanna vi deyag 1000 personer, detta skulle sedan dra ner sponsorintäkterna och ännu mindre inkomster. Nej, i idrott på denna nivå stavas framgång med placering/resultat, man kan aldrig backa från det, för då går föreningen kräftgång.
Sedan att satsa långsiktigt på egna produkter och sänka ambitionen i Allsvenskan, skulle vara rena självmordet. Publiken skulle ganska snabbt halveras och stanna vi deyag 1000 personer, detta skulle sedan dra ner sponsorintäkterna och ännu mindre inkomster. Nej, i idrott på denna nivå stavas framgång med placering/resultat, man kan aldrig backa från det, för då går föreningen kräftgång.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- c/o LL´s Forum
I detta läget handlar allt om publiken. De som är på matcherna men även de som inte är i hallen. Jag ser mig själv som publik i de flesta sporter. Ser olika matcher i media när det går. Och jag är inte ensam om detta. Hör, ser man possitviva saker från hallen eller arenan så lyssnar man lite extra. Vinstpotten är en del av detta. Men även att parkeringsvakterna försvinner och kan göra mer nytta i hallen. Bjud vinnaren på en biljett till matchen. Låt tv kamrorna visa checken vinnaren fick. Jag personligen tror att får man 2000 att köpa månadslotten så kommer det att ge gensvar. Lika dant som troja fick gensar på sin pott. Aftonbladet hade en notis i pappersplaskan om det. Lika viktigt som att ha folk inne i hallen lika viktigt är det att ha folk utanför som stöttar på ett eller annat sätt. Alla är en del av publiken om man så bara läser resultatet på text-tvNiles wrote:Oväntad vinkling av tråden. Ja Erok, en sån lysande grej borde innebära ett snitt på 3300 ungefär om man räknar lite försiktigt.
PS Månadspotten fick jag tips ifrån av AIK fotboll. Inget som är klubbat för deras del än men som deras ekonomi ser ut krävs det krafttag och deras mål är i så fall över 6000 månadslotter vilket ger en ensam vinnare 450.000. Här snackar vi hög vinstchans om man gämför med 4 triss
Ja självklart skulle jag då gå med i detta fast jag inte är aikare om VLH backar på ideén
Det ger även 150.000 till klubben var månad med väldigt lite personal som sköter detta.
Last edited by erok on 23 October 2009, 01:24, edited 2 times in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Ja jag ser mig då rakt inte som en messias. Det får andra göra efter det att dom har tagit beslutet på vad som skall göras och inte göras. Jag ser mig som en del av klubben som gärna hjälper till att föra en dialog med både dem och dems medlemmar som kan ge förutsättningar till att kubben ska kunna utbilda både tränare,dommare,spelare, Men även värva spelare,kunna betala av räntor och amonteringar, betala tillbaka räntefria lån, löner,hyror mm mm. Och ändå ha + på kontot så att sponsorer känner att fan denna klubben vill jag sponsra då vi vet att pengarna inte försvinner i svarta hål. Så fort en klubb går back eller hamnar på minus ja då har klubben ett hål.
http://www.swehockey.se/Externa-hogerpu ... y-VM-2013/
Skulle vara jävligt kul att se både spelare och dommare från Växjö i denna turneringen. Det klagas nått så förbannat på dommare från Ljungby och alvesta här inne ibland så hoppas att det snart kommer ett dommarproffs härifrån med som aldrig i helvete kommer göra ett misstag vare sig i AS ES eller VM
http://www.swehockey.se/Externa-hogerpu ... y-VM-2013/
Skulle vara jävligt kul att se både spelare och dommare från Växjö i denna turneringen. Det klagas nått så förbannat på dommare från Ljungby och alvesta här inne ibland så hoppas att det snart kommer ett dommarproffs härifrån med som aldrig i helvete kommer göra ett misstag vare sig i AS ES eller VM
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Nedomansky har en åsikt om vad som är BRA hockey , andra har sin åsikt och det är oxå BRA.
Nedomansky har dock rätt i att en del spelare är överbetalada när det finns enstaka egna produkter som skulle kunna göra samma jobb som andra . Vi skulle säkerligen kunna hamna topp 7 med de namn han anger men i längden vet till och med Spannen att då kan vi dansa logdans i slutändan tillsammans med Troja och Tingsryd.
Tillbaka till publiken då jag skulle vilja se mer erbjudanden till svensson, mer paketpris än årskorten som förvisso är kanon men dom som går på 5-6 matcher om året?
Man skulle ju kunna köpa ett paket som man komponerade ihop själv precis som företagen får göra igenom "go vxo" fast en lättare variant.
5 matcher och tillträde till underhållningsbyggnaden och 1 halvapotten per match?
Mer GOODWILL
Nedomansky har dock rätt i att en del spelare är överbetalada när det finns enstaka egna produkter som skulle kunna göra samma jobb som andra . Vi skulle säkerligen kunna hamna topp 7 med de namn han anger men i längden vet till och med Spannen att då kan vi dansa logdans i slutändan tillsammans med Troja och Tingsryd.
Tillbaka till publiken då jag skulle vilja se mer erbjudanden till svensson, mer paketpris än årskorten som förvisso är kanon men dom som går på 5-6 matcher om året?
Man skulle ju kunna köpa ett paket som man komponerade ihop själv precis som företagen får göra igenom "go vxo" fast en lättare variant.
5 matcher och tillträde till underhållningsbyggnaden och 1 halvapotten per match?
Mer GOODWILL
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- c/o LL´s Forum
Inte dumt alls anders. Ja vi börjar väl hitta några intressanta guldkorn här inne. Medlemmar som ni är hoppas jag ni för vidare dessa tankar och funderingar på nästa medlemsmöte. Hur ni vi ser på publiken och hur vi fundrea i banorna att om inte öka publiksiffran så åtminstonde behålla dom som fortfarande går oavsett resultat-tavlan.
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumdemon
Lugna ner dig, hjärtat. Klart paviljongen är ett mycket bra initiativ av föreningen. Det är ju sånt här vi alla har tjatat efter. Det tar tid innan folk hittar in där fullt ut. Sen gör ju inte kommunens regelverk med föranmälan saken enklare tyvärr.
Jag vet vad byggnaden kostade, och jag kan lova dig att de mycket snart har tagit igen de pengarna...
Jag vet vad byggnaden kostade, och jag kan lova dig att de mycket snart har tagit igen de pengarna...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
-
- c/o LL´s Forum
lakershjärtat. Se möjligheten med ölhuset istället för att hitta fel och brister. LLs klubblokal drar inte häller fullt hus var match. Men alla försöker dra sig med vänner och bekantar. Gäller hitta lösingar så att tiden kortas ner.
-
- Inaktiverad användare
Ibland går Fantomen runt i staden som en vanlig man
Ni Missar att för inte så länge sedan så var en Topp 7 plats i HA en dröm i Växjö
Nu börjar det låta det som somliga hybris klubbar, - Ja du vet, satsar vi inte mycket pengar så går det åt helvete
Lakers har gjort en otrolig resa där det mesta har varit KANON, men som HockeyTok så är det på marginalerna det avgörs när man närmar sig Toppen, Jag tror bestämt att en Långsam satsning mot KS och ES är det klokaste sättet att bygga ett starkt publikt stöd och grundmurat intresse, detta var på gång fram till ombyggnaden, det är förvisso inte kattskit det snitt och intresse som redan finns, det är Jag den förste att erkänna, men i denna tråden så diskuteras hur antalet besökare i Doomen skall ÖKA.
Jag är övertygad om att satsa på Klubbens EGNA är en viktig byggsten i ett vinnande koncept, dels på grund av kostnadsskäl MEN mest av Kvalitetsskäl, där Lakers unga lovande spelare är riktigt bra.
Alltså Tålamod, se över vad pengarna går till och till VILKA, satsa på den EGNA utbildningen och ge dessa chansen för att stärka det Lokala Kulturbygget.
I detta är billig hockey för många en bättre väg än dyra sittplatser, enligt Mig. Den som lever får naturligtvis se hur det slutar.
Jag vill undvika att Lakers gör samma misstag som FarmarKlubben i Alvesta , slänger pengar i Halsen på en Minst sagt medelmåttig verksamhet, där pengarna spenderas på fel saker och De egna spelarna ersätts med utsocknes Medelmåttor.
50 kr Fur Alle

Ni Missar att för inte så länge sedan så var en Topp 7 plats i HA en dröm i Växjö

Nu börjar det låta det som somliga hybris klubbar, - Ja du vet, satsar vi inte mycket pengar så går det åt helvete

Lakers har gjort en otrolig resa där det mesta har varit KANON, men som HockeyTok så är det på marginalerna det avgörs när man närmar sig Toppen, Jag tror bestämt att en Långsam satsning mot KS och ES är det klokaste sättet att bygga ett starkt publikt stöd och grundmurat intresse, detta var på gång fram till ombyggnaden, det är förvisso inte kattskit det snitt och intresse som redan finns, det är Jag den förste att erkänna, men i denna tråden så diskuteras hur antalet besökare i Doomen skall ÖKA.
Jag är övertygad om att satsa på Klubbens EGNA är en viktig byggsten i ett vinnande koncept, dels på grund av kostnadsskäl MEN mest av Kvalitetsskäl, där Lakers unga lovande spelare är riktigt bra.
Alltså Tålamod, se över vad pengarna går till och till VILKA, satsa på den EGNA utbildningen och ge dessa chansen för att stärka det Lokala Kulturbygget.
I detta är billig hockey för många en bättre väg än dyra sittplatser, enligt Mig. Den som lever får naturligtvis se hur det slutar.
Jag vill undvika att Lakers gör samma misstag som FarmarKlubben i Alvesta , slänger pengar i Halsen på en Minst sagt medelmåttig verksamhet, där pengarna spenderas på fel saker och De egna spelarna ersätts med utsocknes Medelmåttor.
50 kr Fur Alle

In Hinkum Veritas
Man ska satsa på egna spelare, men samtidigt ska man ha ett representationslag som presterar grejer, annars kan man klappa ner hela föreningen om man har ambitioner att satsa och ha publiken med sig. Det ska kosta att ligga i toppen, man får inget gratis om man ska lyckas, så enkelt är det.
-
- Inaktiverad användare
Listig som en Räv
, Man kan inte mjölka supportrarna i evighet, vid varje kris eller satsning uppåt, Antingen sköts verksamheten seriöst med övriga inkomster vilket innebär att Man inte behöver be stackars fans om hjälp ideligen, och ha ett för högt biljettpris och gnälla över få åskådare, Valet är fritt, VILL Man ha ARENAIDROTT eller INTE.
StockholmsHockeyn begravde i princip sig själv genom mängder av felbeslut där Man Pissade på den Trogna basen av Ståplats till förmån för sittande Kostymnissar och företag, VÅGAR Lakers Chansa
Jag betalar hellre för en REN Lakerskedja tex. Basse/J Nilsson/Näslund/Hansson/Tex än MooseLinen, betydligt mer intressant att se dessa tre utvecklas i Doomen än Älgarna.
Lakers slagstyrka skulle faktiskt inte påverkas så mycket eftersom Tränarna kan justera med speltiden i matcherna efter behov.

StockholmsHockeyn begravde i princip sig själv genom mängder av felbeslut där Man Pissade på den Trogna basen av Ståplats till förmån för sittande Kostymnissar och företag, VÅGAR Lakers Chansa

Jag betalar hellre för en REN Lakerskedja tex. Basse/J Nilsson/Näslund/Hansson/Tex än MooseLinen, betydligt mer intressant att se dessa tre utvecklas i Doomen än Älgarna.
Lakers slagstyrka skulle faktiskt inte påverkas så mycket eftersom Tränarna kan justera med speltiden i matcherna efter behov.
In Hinkum Veritas
Jag förstår ditt resonemang Nedomansky, men jag tror på något annat för att lyckas. Biljettpriser är en sak och då kommer frågan, hur kan man hålla dessa priser i NHL. Jag tror lite att vi i Sverige har en tro på att allt ska vara gratis, vilket det inte är. Det kostar nästan 400 kr att gå på en konsert och då kan man undra varför det ska vara "gratis" att gå på en elitmatch i hockey eller fotboll.
Jag tro alltså inte på tanken att bygga ett lag sakta men säkert på kommande juniorer.
Jag tro alltså inte på tanken att bygga ett lag sakta men säkert på kommande juniorer.