Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumproffs
Ruskigt smart av Malmö att annonsera/riva upp spelarna avtal så här nära inpå transfer stoppet.
Lär nog ändå bli svårt för många spelare att hitta ny klubb som passar dom och som kan ta deras lönekostnader. I praktiken så har de ju bara ett dygn på sig att hitta en klubb. Om jag inte tar fel så skall handligar om spelarövergångar vara registrerade natten till lördag.
Lär nog ändå bli svårt för många spelare att hitta ny klubb som passar dom och som kan ta deras lönekostnader. I praktiken så har de ju bara ett dygn på sig att hitta en klubb. Om jag inte tar fel så skall handligar om spelarövergångar vara registrerade natten till lördag.
Serra: Jo, det har du rätt i, men jag vet inte hur det är, när någon är skadad, vem betalar den delen som han skulle haft i lön, om han inte varit skadad, Försäkringskassan eller ett försäkringsbolag? Jag vet inte. Det kan inte vara så att han blir utan pengar.
Allt beror väl förövrigt på hur ekonomin är, det är nya godare tider som råder och vad jag förstår så handlar det lite om att spara i ladorna, för att ha täckning vid en eventuell svårare tid, som kan innträffa.
Allt beror väl förövrigt på hur ekonomin är, det är nya godare tider som råder och vad jag förstår så handlar det lite om att spara i ladorna, för att ha täckning vid en eventuell svårare tid, som kan innträffa.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Låt oss inte gå i shoppingfällan och köpa spelare kortsiktigt, som vissa andra lag. Även om jag vill att vi skall till kvalserien, så får det inte äventyra klubbens existens en gång till.
Bygg på längre sikt, se på skräckexemplet Malmö och tänk efter. Vi har varit på stupkanten tidigare, vi skall fan inte dit igen.
Glöm inte våren 2008.
Bygg på längre sikt, se på skräckexemplet Malmö och tänk efter. Vi har varit på stupkanten tidigare, vi skall fan inte dit igen.
Glöm inte våren 2008.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det fungerar som vilken anställning som helst. Första två veckorna betalar Lakers sen är det Försäkringskassanalfax wrote:Utan att veta det så tror jag att ett försäkrinsbolag betalar mellanskillnaden som blir mellan försäkringskassan och den lön du skulle haft.
Förnuftigt tänkt Räven angående ekonomin.
Sug på den, Melin
Är ni säkra på att det fungerar exakt som en vanlig anställning, jag har hört andra varianter, så jag vet inte ett dugg.
Jo, Alfax, jag är väldigt glad att det numera är 100% koll på ekonomi och att samtliga lag har en budget att följa, det som hände kommer inte att hända Lakers igen.
Jo, Alfax, jag är väldigt glad att det numera är 100% koll på ekonomi och att samtliga lag har en budget att följa, det som hände kommer inte att hända Lakers igen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Marcus Paulsson klar för Färjestad..
http://hockeysverige.se/news_show_fran_ ... id=5368092
http://hockeysverige.se/news_show_fran_ ... id=5368092
-
- Forumentusiast
30 miljoner nämnde jag tidigare. det jag inte visste var att de 30 millarna inte ingick i den totala årsbudgeten för Rödhökarna utan att dessa pengar ENDAST var lönebudgeten för laget.
AIK:s totala budget för denna säsong ligger på ca 8 miljoner om man ska tro på AB:s uppgifter men jag skulle nog tro att det är närmare 10 men vågar inte svära på det. För en gång skull så kanske skvallerblaskan hittat rätt uppgifter...för lönerna i MIF är ju sanningsenliga. 30 miljoner...
AIK:s totala budget för denna säsong ligger på ca 8 miljoner om man ska tro på AB:s uppgifter men jag skulle nog tro att det är närmare 10 men vågar inte svära på det. För en gång skull så kanske skvallerblaskan hittat rätt uppgifter...för lönerna i MIF är ju sanningsenliga. 30 miljoner...
En mycket bra värvning! Men lite märklig med tanke på artikeln i dagens Barometern:Fården wrote:Patrik Hucko som spelat för Leksand och Nyköping är klar för Nybro
http://www.barometern.se/sporten/viking ... 118850).gm
-
- Forumdemon
Förbjud smiley-spam!Vackraste klubbmärket wrote: 30 miljoner nämnde jag tidigare. det jag inte visste var att de 30 millarna inte ingick i den totala årsbudgeten för Rödhökarna utan att dessa pengar ENDAST var lönebudgeten för laget.
Att dödgökarna har en sjuk lönebudget är ingen hemlighet. Att AIK däremot skulle ha en "total budget" (omsättning?) på 8 miljoner är däremot löjligt. Huddinge omsätter 8.8 miljoner, jämför AIK och Huddinge med varandra så förstår du nog att det är vissa skillnader.
Skulle tippa på att AIK hamnar nånstans runt 25 miljoner.