Mäktig och överrumplande inledning från plan 4 av Coffe. Tror det var många med mig som blev överraskade av denna ovanliga inledning.
Snyggt jobbat av trummisen. Hoppas han blev kontrakterad , för han gjorde en riktigt imponerande insats.
Måste börja tagga lite här inne igen. Hoppas på vinst mot Lule idag så laget kommer med självförtroende inför derbyt. Hoppas också många på västra fick självförtroende när vi sjöng in 2-2 kvitteringen mot AIK (extra tack till Coffe), för det är så en klack ska göra skillnad.
Måste hylla västra stå och lakejerna för ert engagemang. Emellertid AIK står i andra ringhörnan så är det ju fortfarande bättre stämning än vad Luleå, SAIK, Brynäs, MODO osv har när de spelar derby för fan. Lakers Lakejer är en stor anledning till att jag började hålla på Lakers istället för smutslaget HIV. Det är inte för inte som båda vår egna, men även motståndarnas spelare hyllar publiken i Vida. Hoppas dock det kan ansluta lite mer folk till matcherna, med tanke på vilken underhållning det ändå är, fast förstår folk att de inte har vare sig tid, pengar eller ingetdera att gå på flera matcher i veckan.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
Jo det är bra att coffe tar tag i det ibland men det är ju rätt många som gör sitt för att höja stämningen. Vi är ett gäng som oftast sjunger i stort sett varenda minut match efter match. Jag väljer att hylla detta gäng. Hade alla kört på så hade vi haft överlägset bästa klacken.
Du har rätt Talismanen, kärnan i en klack är de som ser till att sjunga hela matchen oavsett. Brukar själv inte vara tyst många sekunder. Menar bara att det behövs någon som får igång övriga som i regel inte väljer att sjunga med, där är Coffe grym
Tifot har man sett fram emot. Hoppas det i kombinationen med trycket på läktarn matchen igenom räcker för 3 poäng i kväll. Vore synd om laget skulle behöva spela om det åxå
Hoppas innerligt på Megasize flaggor ikväll. 9-10 st. Höjer stämningen rejält. Har väll bara varit två tifon i år. Premiären med en OH. Och Derbyt med två-pinns.
Jag kan hålla en om det behövs.
Stämningen blir ju rätt avslaget i början utan tifo kan jag personligen känna.
Klacken behöver vara på tårna direkt och inte sista tio av matchen när vi leder med 6,7-0.
Vad tror ni om att samlas en timme fyrtiofem minuter innan match på Lakersbaren bakom ståplats och ladda upp ordentligt.?
Så att alla är varma i kläderna när domaren blåser igång matchen.
På så sätt kan vi samla samtliga lakejer, medlemmar som icke medlemmar och tagga till ordentligt.
Vill att det ska vara bra tryck på Västra på lördag. Bättre än vanligt.
Och om alla är "uppsjungna" innan så underlättar det starten.
kommer till jobbet och Leksing visar en annons från smp där Lakers och Lakejerna går ut till allmänheten om en ramstävling. Som om alla hundratals ramsor vi har inte duger. Det är ett HÅN mot klackverksamheten.
Vi kan ju börja lära oss dom ramsorna vi har till och börja med.
Lm vi nu ska ha en ramstävlan. Lägg det på forumet eller i Vida. Inte i en tidningsblaska.
Lakers är alltså inte nöjda med LL. Det kan jag i och för sig förstå. Ingen verkar vilja sjunga längre. Eller lära sig nya ramsor. Hur ska det då gå med ramstävlingen om ingen ändå vill lära sig den nya ramsan?
En AIK kompis sa att det är rena rama dagisnivån. Att be om hjälp från övrigt folk för att få ihop nya ramsor.
En klack ska arbeta med att skapa stämning och sjunga. Göra tifon och nya ramsor. Kan man inte det så får man fundera på att lägga ner verksamheten.
Och skapa stämning är väll LL sådär på. Ok när vi keder med 7-2 7-0 6-0 mm. Men i motgång är dwt väldigt tyst. Tifon? Två st på hela säsongen. Borde vara ala derbyn hemma som borta. Alla lördagsmatcher. Samt när toplagen kommer.
Skapa nya ramsor? Här har vi fått ett bevis på att vi tydligen är för dåliga. Men det är ju inte lätt att skapa nya ramsor när viljan att lära sig dom inte finns.
Vi har massor av nya. Tex " you are my sunshine" ramsan. Hur många har lärt sig den?
Nja dags att fundera på hur vi vill ha det. Klack eller ingen klack på västra?
Fler måste hjälpa till i alla fall. Fler måste vara villiga att lära sig mer. Och fler borde lära sig att sjunga mer.
Att du bara orkar Teddy vara så negativ hela tiden
Sen skiter jag fullständigt vad tex AIK tycker om en sån här grej . LL har aldrig och kommer aldrig vara (iaf inte så länge jag sitter som ordf) i jämförelse med nån annan klack på vissa områden det har vi kört med ifrån starten av LL
Det här med rams tävlingen som Smp har är en grej ifrån deras sida de ringde till mig förra veckan och frågade om de fick göra nån form av" tävling" för att öka på intresset lite nu inför vårt första slutspel ibland de som kanske inte är lika hockeytokiga som vi andra
Vi i styrelsen funderade både 1 och 2 gånger om vi skulle låta dom får göra denna "tävling". Och vi kom fram till ja låt dom köra på. Det kanske inte kommer in nån bra ramsa som håller på VS och det kan ju likaväl komma in nån jätte bra likväl som dom vi gjort nya inför och under denna säsongen som börjar sitta bättre och bättre på VS (tycker jag iaf) det får vi ju se framöver.
Men har du eller nån annan nån ramsa så är det ju bara att skicka in ett bidrag
Förövrigt så kan jag bara hålla med Kalle B bra drag igår för och vara en tisdag.
Ps. Se nu till och häng med i hockeybussarna till Frölunda och Jönkping
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar