Nytt färgschema!

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Jocke86
Forumterrorist

Re: Nytt färgschema!

Post by Jocke86 »

Kan försöka få ett bra foto på den under natten eller imorgon.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Länken fungerar nu!

Jag tycker att min är både STILREN och snygg! Det var åt detta hållet jag hoppades på dom skulle gå, och fortsätta vara LAKERS och inte dra till med årets "wannabe-kultur"-logga... Låt bönnerna hålla sig till kultur och "det var bättre förr" osv. osv. vi är ju popcorn-laget! Är det bara jag som är stolt över det? Över att vi inte är som alla andra!?

Tycker speciellt att när man kommer till ES så blir man ett utav SVERIGES-lag, då ES är SVERIGES liga. Då fungerar det inte att gå in med den fulaste loggan i historien, där tappar vi säkert många fans som tycker som mig :oops:

Well well, ska inte gnälla mer! Trodde vi var förbi stadiet där vi blev utskrattade, Alla Alvestabor blir nog skit nöjda varje gång de öppnar sportdelen i framtiden - det är ju deras logga på framsidan! :mrgreen:
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Jag gör den snyggare på 2 timmar... nä :lol:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

HV71 hade gärna velat ha smålandsvapnet också..

För vad jag förstår svartis så är det detta som bl.a inte fungerar i din värld, eller?? ;)
Det är detta som gör hela grejen så otroligt egentligen. Medan Svartis och några med honom spyr galla över just den grejen är det andra (inkl. mig själv) som tycker denna idé var helt lysande. Men där ser man vad man tycker olika om samma sak. Tyvärr tycker jag samma om din logga som du och en del andra tycker om den nya, amatörmässigt. Fel storlekar på texten, kostiga fonter, och så gillar jag inte den skölden. Påminner om alvestas väl..... :lol:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
the utter
Forumamatör

Post by the utter »

Svartvadet wrote:Jag slängde ihop en logga nu när jag fick lite tid över:

Såhär blev den

Blev ganska nöjd med den ändå får jag säga :wink:

Den där gillarjag måste jag säga, skulle passa mkt bättre
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

PutteA wrote:HV71 hade gärna velat ha smålandsvapnet också..

För vad jag förstår svartis så är det detta som bl.a inte fungerar i din värld, eller?? ;)
Det är detta som gör hela grejen så otroligt egentligen. Medan Svartis och några med honom spyr galla över just den grejen är det andra (inkl. mig själv) som tycker denna idé var helt lysande. Men där ser man vad man tycker olika om samma sak. Tyvärr tycker jag samma om din logga som du och en del andra tycker om den nya, amatörmässigt. Fel storlekar på texten, kostiga fonter, och så gillar jag inte den skölden. Påminner om alvestas väl..... :lol:
Jo, det är sjukt!

Jag tycker precis samma om den nya som du tycker om min variant! L:et och S:et är helt fel, stjärnorna påminner om US Masters i golf och skölden i sig ser ut att vara stämplad med en stämpel som hänger med en happymeal! Sen att man har snott skölden från Arsenal och det lilla lilla guldiga runt bokstäverna och själva emblemet, ihop med Gripen som Alvesta har haft i 50 år... I rest my case, som sagt :wink:
gladfisk
Forumamatör

Post by gladfisk »

Svartvadet jag håller med dig, trodde dom skulle göra något unikt, men det blev en ren kopia av två olika logotyper. Sen att matchstället är en kopia av islanders förra året är också rätt konstigt.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

ja bedrövligt bättre de tänker om å gör nåt eget unikt istället
varnamolakej
Forumamatör

Post by varnamolakej »

Jag kommer aldrig stötta styrelsen för det nya "Lakers", men samtidigt är jag glad att Lakers är huvudsaken i skölden. Jag hade hoppats på något mycket bättre och snyggare än vår gamla sköld.... men vår röda gula blå är minst 10ggr snyggare än den nya. Det gamla var vi (Växjö Lakers) med lite olika färg och en stark klack har vi imponerat på hela hockeysverige.

Jag kommer stötta laget till max i ES, men inte styrelsen som vänder tillbaka mot Växjö HC... jag trodde vi skulle se framåt :bash: :evil:
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Bilden på Gamen.
Attachments
Logga nära.jpg
(81.9 KiB) Downloaded 513 times
Logga.jpg
(62.64 KiB) Downloaded 513 times
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Hahaha, faan den har jag antingen förträngt eller aldrig sett :lol:
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Vet inte hur gammal den är om jag ska vara ärlig, men någon kanske kommer ihåg åren vi hade den?
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Den gamen är ju klassisk! Den var väl uppe i taket innan och hissades ner vid mål väl? Fan vet om det inte var -97 ändå!
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

haha, var det inte en örn eller ngt som kom ner från Maxi-fyrkanten i taket? Den ska vi ha!!
y.
AN
Forumentusiast

Post by AN »

Vi diskuterar fel saker. Problemet är inte vilken färg skölden eller dresserna ska ha, utan det faktum att klubben "måste" byta grafisk profil. Argumenten från styrelsen är i mitt tycka tunna - "sticka ut", "äga färgen", etc. Så om vi inte sticker ut tillräckligt nästa säsong, då ska vi byta igen - eller? Nej, mitt problem är att jag känner att detta är första steget bort från att föreningen/klubben strår i centrum, till ett mer instrumentaliserat sätt att se på verksamheten. Vi måste vara mycket vaksamma mot en sådan utvdeckjling. Jag kan till och föreställa mig att vi denna diskussion ser de första tecken på en "percyfiering" av klubben. Vi garvar åt TAIFs hjärta och tradition, med all rätt för de förstör sin klubb pga dumhet och inkompetens. Men vi är kanske på väg att kasta bort vårt hjärta tradition av instrumentella skäl och ökad sk "proffessionalisering". Mitt tips är att det kommer fler sådana här eller liknande kriser under de närmaste åren.

Vad tror ni skulle hända bland fansen om AIK helt plötsligt skulle komma med en ny logga? Jag undrar exv hur många av föreningarna i fotbollsallsvenskans maratonliga som har bytt logga sedan de bildades, eller loggan tillkom? När det gäller hockeyn så byttes det kanske en del i samband med namnändringarna - för övrigt en onödig sak som många klubbar nu inte använder. Men det betyder ju bara att man följde en modefluga som nu har klingat av. Det är väl bara vi som "föddes" med extranamnet som håller fast vi det.
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Är detta en kris?
Den som inte sjunger är taifare!!!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ja herre gud, nu kommer konspirationteorier in också! Sådan som du AN ska direkt på måndag ringa till Lakers och få lite mer info om hela detta projektet istället för att börja spy en massa skit om än de ena än det andra! RING FÖR FAN och skaffa dig rätt info!!!
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Nu tycker jag fanimej ni får lägga ner. Det här börjar bli pinsamt! Hur i helvete kan ni pissa på den hockeyförening ni säger er älska för att de BYTER FÄRG OCH LOGGA??? De har väl för fan inte bestämt sig för att övergå till KONSTSIM?? Eller???

Patetiskt.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Om jag avslöjar namnet på den nya Centern från andra sidan pölen, lovar ni mig då att sluta träta om färger hit och dit då? :bash:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Absolut, give it to us, baby!!! ;)
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

faaan ja kom på en sak nu att Lakers Röda gula blå tillkom under eran i Lakerdome och nu har vi ju gått upp i ES och med detta så GÅR vi in i en ny era och en ny Arena dvs Vida Arena så Lakerdomes Röda Gula Blå förblir kvar i den gamla hallen där de färgerna förknippas med och i den nya Arenan så kommer det gälla nya färger där en ny era ska sättas till verket med nya färger och nytt emblem .
så nu när ja sagt detta så finns allt Röda Gula Blå VLH inom väggarna i BERÖMDA LAKERDOME och ja ska försöka krypa till korset och ta åt mig det nya som kommer med den nya Arenan och det kommer inte bli det lättaste.

väl mött i VIDA ARENA och MED NYA MATCHSTÄLL samt EMBLEM!
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Respekt till dig i så fall friberg!
Den som inte sjunger är taifare!!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Undrar var föräldrar i ungdomslagen säger de som köpt nya jackor och andra kläder föe tusentals kronor i år med lakersemblemet och nu blir de omoderna vilket aldrig kommer att accepteras av telningarna att bäras,träffade en pappa idag han var mycket bitter.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Har vi inte alltid haft Orange/röd logga?
Jag har redan glömt bort tiden då vi hade röd gul blå logga ;)
Time to move on!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag kan tycka att det var lite plumpt att sälja ut som bara den i shoppen, då man visste att det skulle bli trädgårdskläder, eller liknande, eftersom färg och logga skulle bytas ut.
Det är väl det som retar mig, jag köpte själv en del i butiken. Det känns ganska snopet just nu, skulle jag vilja påstå. :cry:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

du Räven inte behöver du känna tyngd över att du köpte mye i butiken för att de sålde ut pga ändringarna .
ja menar du har ju kvar de färger och former som tog upp Växjö Lakers till ES som ett minne och det behöver du inte känna tyngd över. och vem säger att du inte kan gå med en gammal matchtröja på dig när ES starten börjar även om de har nya färger för det står ju faktiskt VÄXJÖ LAKERS på bägge uppsättningarna.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Har svårt att köpa denna bitterhet som är ett tecken på att man inte klarar av förändringar, utan bara ser dom negativa effekterna! Som nån skrev, time to move on, new times ahead!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag håller med Friberg, jag kan gå i det gamla stället, vcilket jag givetvis kommer att göra.

Vi får se hur det blir, jag hoppas att det finns lite tankar bakom, jag gillar inte klubbmärket. jag ifrågasätter starkt känslan bakom framtagandet av den.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
fjenebeck
Forumamatör

Post by fjenebeck »

http://hockeymode.blogspot.com/2011/04/ ... l#comments

Här fortsätter spekulationerna.. :clap:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Vi berör fortfarande i alla fall!! ;)
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Vi är 2 sidor här som var och en håller på sin sak och detta har jag full respekt för men samtidigt ska vi ha klart för oss vi är en begränsad skara här på forumet och det jäser ordentligt ute bland pojklagsföräldrar och övriga supportrar som handlat sovenirer under under sista tiden de känner sej totallurade. som sagt en mycket begränsad skara här bland alla andra som håller Lakers högt.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Men det är ju inte så att de tappar i värde eller så. Vem kan ärligt säga att man INTE är avundsjuk på Bizons antika HC-jerseys? :roll:

Inte jag i alla fall...funderar alltid på att begå ett rånmord (nåja rån i all fall) när han har de på sig... :wink: :lol:
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Är det något beslut taget om dessa förändringar? Eller finns det någon chans att behålla den "gamla" loggan och färgerna? Jag vill ha kvar det vi har.
Cobra
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Cobra »

Kul med alla dessa känslor, tänk vad Lakers betyder mycket för många :-). Den grafiska profilen är en fråga om tycke och smak, om man inte tycker om den och låter detta gå ut över sin kärlek till laget så är det något som inte står rätt till. Personligen har jag väntat på detta länge, och är mycket glad att en förändring har skett. De nya färgerna kommer bli hur snyggt som helst! Det nya emblemet är också mycket bättre än gamla även om jag tror det hade kunnat göras bättre. Jag gillar dock att det är så stilrent på något sätt, mer "vuxet" utan någon flygande puck och konstigt typsnitt. Det känns som att Lakers har vuxit upp både stilmässigt och sportsligt :-).

Det är en hel del diskussioner om att emblemet och färgerna är lika andras, det håller jag med om. Samtidigt är det så att mycket är gjort och oavsett vad man gör så kan det nästan härledas till något annat. Sedan kan jag tänka mig att man har vissa begränsningar i framtagandet av en ny profil, allt fungerar helt enkelt inte när det kommer till färger, figurer och typsnitt. Både ur ett grafiskt och ett marknadsföringsmässigt perspektiv.

Gällande att många lagt ut mycket pengar på "gamla" kläder m.m så är det möjligen tråkigt för dem som känner sig lurade. Dock kan jag tycka att det inte är något fel med att ha gamla kläder på sig, men visst det kan vara en utmaning att övertyga kidsen om att man inte måste ha det senaste. Att se just detta med att man "måste" köpa nya kläder som ett stort problem är dock att se det hela lite kortsiktigt. Förr eller senare kommer de flesta ha råd att köpa en ny tröja om de vill.

Men som sagt, min personliga uppfattning är att Lakers har tagit ett stort steg i rätt riktning. Efter att ha haft svårt för de tidigare färgerna och emblemet i 14 år så får jag nu gilla dem i några år framöver ;-). Vissa ser detta som en medgång andra ser det som en motgång, oavsett vilket så stödjer vi vårt lag. Eller hur?
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Håller med dig Varanen, det finns ju faktiskt ett affektionsvärde i dessa ting. Jag har också oerhört mycket olika souvernier från "Gamla Lakers"!! Kommer aldrig göra mig av med de, det är ju minnen efter en helt fantastisk resa vi alla gjort under 14 år. Dags tycker jag, att lägga bitterheten åt sidan och sluta upp bakom Lakers i jakten på nya mål. Nu är det ju så här, varför grotta ner oss. Lakers gör ju detta för föreningens bästa, och med ett högt inställt mål, att bl.a etablera sig i sveriges högsta liga, där vi nu är. Att nu sitta hemma i sin stuga och vara vresig och bitter för att detta inte alls blev som just DU tycker, och att hitta alla möjliga negativa vinklar för att man hoppas att man nästa dag ska vakna upp och det står i tidningen: "Lakers byter tillbaka, det blev inte bra med alla sålda souvernier till alla pojklagsspelare". Eller är det nån som lyckas få sin vilja igenom, och en ny logga igen tas fram. Nu är helt plötsligt alla som var bittra nöjda, medan dom som var nöjda blir bittra..... jag tror ni fattar vart jag vill komma.

Nu sluter vi upp och njuter av en jävulskt spännande silly, som förhoppningsvis genererar några riktigt härliga hockeyspelare som kan hjälpa oss etablera VLH i Elitserien.

Time to move on - A new time ahead!!!
Post Reply