Andra matcher
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
inte fan kan löven vinna mot Malmö borta . men 0-3 var chockerande kanske för chockande för Löven spelarna att man började bli riktigt nervös
Nåja
21.31 3 - 3 PP1 MIF 27. SÖDERBERG, Carl
(71. ERIKSSON, Fredrik
23. WAHLBERG, Mikael)
Nåja
21.31 3 - 3 PP1 MIF 27. SÖDERBERG, Carl
(71. ERIKSSON, Fredrik
23. WAHLBERG, Mikael)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
38.23 3 - 4 PP1 NyHK 18. KRAFT, Jimmie
(26. JAKOBS, Jens
36. HEIKKINEN, Jussi)
37.22 2 min NYB 33. IRANI, Michael HOLD
34.46 2 min NyHK 16. SPETS, Knut-henrik SLASH
33.44 2 - 4 PP1 NyHK 26. JAKOBS, Jens
(24. FOGSTRÖM, Niklas)
32.21 2 min NYB 5. ROSENQVIST, Marcus TRIP
28.53 1 - 4 EQ NyHK 26. JAKOBS, Jens
Nyköping håller på och vänder..
(26. JAKOBS, Jens
36. HEIKKINEN, Jussi)
37.22 2 min NYB 33. IRANI, Michael HOLD
34.46 2 min NyHK 16. SPETS, Knut-henrik SLASH
33.44 2 - 4 PP1 NyHK 26. JAKOBS, Jens
(24. FOGSTRÖM, Niklas)
32.21 2 min NYB 5. ROSENQVIST, Marcus TRIP
28.53 1 - 4 EQ NyHK 26. JAKOBS, Jens
Nyköping håller på och vänder..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Väldigt starkt av IKO. Rögle det bättre laget i 60 minuter med 43 - 14 i skott. Men IKO spelar stabilt och kallt bortaspel med en nypa tur som gör att de får undan 2 puckar på mållinjen.Fredrik R wrote:Enligt Rögles hemsida så har inte IKO vunnit i Ängelholm på 28 säsonger (!) hur som helst, ikväll bröts trenden. Starkt av Oskarshamn får man säga.
Mögle verkar vara i en formsvacka.
- johannes_24
- Forumentusiast
-
- c/o LL´s Forum
Rögle var bra - riktigt jävla bra. Dom utmanöverarde Percys's miljonbygge totalt. Långa stunder ganska pinsamt att se på - för en Möffare.
Så är det med derdyn - mycket hjärta, mycket stålar. Även om det inte räcker i dessa regionerna eftersom att VLH smiskar upp både lillasyster Tråja och inavelssystern Tajf i brygga åtta dagar i veckan.
All heder till Rögle, kul match att kolla på. Bra balanserat spel i sextio minuter.
Percy, hans miljoner och hans pågar, jissanes.
/T5!!
Så är det med derdyn - mycket hjärta, mycket stålar. Även om det inte räcker i dessa regionerna eftersom att VLH smiskar upp både lillasyster Tråja och inavelssystern Tajf i brygga åtta dagar i veckan.
All heder till Rögle, kul match att kolla på. Bra balanserat spel i sextio minuter.
Percy, hans miljoner och hans pågar, jissanes.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
HA har funnits i 3 (?) år. Tidigare så var det Södra och Norra allsvenskan och dessförinnan div1 serier. När jag kollar de senaste tre åren så har både Jacobsson och Arlbrandt bättre poängskörd än Jaensson.johannes_23 wrote:Du skulle lagt slanten på IK då hade du tjänat en hacka kanske hehe.
Jaensson historisk dessutom som bästa poänggörare i HA genom tiderna
På fredag tar vi Malmö och krossar sedan Nybro på måndag
- johannes_24
- Forumentusiast
Må så vara bara skrev det tycke som stog i Oskarshamns tidningen där det mycketr noggrant påpekades att han gick upp i topp i den totala poängligan också därför vi hyllade honom i arenan. Enligt papprena så är det Jaensson iallafall och då antar jag att dom räknar med dessa serier du nämnde med på nått annat sätt kan han inte ha vunnigt för det som du skriver stämmer ju också..Lite konfunderad är jag men det ska man nog vara då och då
Tack för bättre vetande 

IK Oskarshamn, för allas bästa!
Rögle bra..ja, hyfsade i alla fall. Motståndarna var i alla fall snudd på värdelösa i denna matchen, blir nog för Percy och pryda hallen för allsvensk hockeyinvigning. Nåt annat verkar inte troligt. Ingenting imponerade speciellt där igår, allra minst tomten i målet. Jävla massa miljoner rätt ner i avloppet som jag ser det. Men bygga lag är inte Mifs grej.
Det finns poänghistorik för spelare i hockeyallsvenskan på http://stats.swehockey.se. Fredrik Jaensson har 1 poäng mer än tvåan Johan Åkerman. Andra intressanta namn är:
3. Torsten Yngvesson
10. Per Arlbrandt
16. Christian Jacobsson
27. Morgan Grans
34. Martin Romö
3. Torsten Yngvesson
10. Per Arlbrandt
16. Christian Jacobsson
27. Morgan Grans
34. Martin Romö
Den tabellen avser allsvenskan (både södra, norra och hockeyallsvenskan) och inte enbart Hockeyallsvenskan som startades 05/06.Qrax wrote:Det finns poänghistorik för spelare i hockeyallsvenskan på http://stats.swehockey.se. Fredrik Jaensson har 1 poäng mer än tvåan Johan Åkerman. Andra intressanta namn är:
3. Torsten Yngvesson
10. Per Arlbrandt
16. Christian Jacobsson
27. Morgan Grans
34. Martin Romö
Ordmärkare =) Det är först de senaste åren som det korrekta namnet är hockeyallsvenskan ja. Som samlingsnamn för alla allsvenskor som funnits tycker jag ändå det är logiskt att kalla dem hockeyallsvenskan. Men vi får väl kalla dom allsvenskan i hockey eller bara allsvenskan istället då så det inte uppstår missförstånd.
Nja, det är ju inte sant. Allsvenskan är namnet på svenska andraligan i Sverige sedan slutet av 90-talet. Allsvenskan har funnits i två former, två-delad (södra och norra allsvenskan) och som en serie - hockeyallsvenskan. Så samlingsnamnet för andraligan är allsvenskan medan den specifika form som vi spelar den i sedan 05/06 kallas Hockeyallsvenskan.Qrax wrote:Ordmärkare =) Det är först de senaste åren som det korrekta namnet är hockeyallsvenskan ja. Som samlingsnamn för alla allsvenskor som funnits tycker jag ändå det är logiskt att kalla dem hockeyallsvenskan. Men vi får väl kalla dom allsvenskan i hockey eller bara allsvenskan istället då så det inte uppstår missförstånd.
-
- c/o LL´s Forum
IK Oskarshamn - Nybro Vikings 1 - 2
Nybro har vunnit båda matcherna mot IK Oskarshamn.
Oskarshamn har vunnit båda matcherna mot oss
Lakers har vunnit båda matcherna mot Nybro
Lite kul statistik
Nybro har vunnit båda matcherna mot IK Oskarshamn.
Oskarshamn har vunnit båda matcherna mot oss
Lakers har vunnit båda matcherna mot Nybro
Lite kul statistik