Östers IF

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

erok wrote:.Men om inte ens supportrarna kan marknadsföra sig å locka publiken tillbaka ja då vet i helvete hur det ska gå.
Tycker Öster har haft fantastiska publiksiffror i år med hänsyn till tabellplaceringen.Supportrarna har ställt upp!!
Titta på t.ex. Kalmar ligger i toppen på allsvenskan med ett publiksnitt på strax över 5.000.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Men för H*Lvete Erok . ska öster ha 10 000 på matcherna när man är ett bottenlag eller ?. Öster har ett fantastiskt snitt på 2800 i superettan när man ligger NÄSTSIST i tabellen och legat där nere större delen av säsongen. Publiken har ställt upp enormt. Jag hoppas att vi aldrig får uppleva samma i lakers att vi blir ett bottenlag i Allsvenskan för då hade vi inte haft över 2000 många matcher tror jag.
Öster har haft en trogen publik hela året , och en publik som har ställt upp. för att inte glömma East Front som har arrangerat många resor den här säsongen trots den urusla tabellplaceringen. även till sista matchen mot Enköping har man fyllt en buss.

Jag hoppas öster klarar sig kvar men om inte så kommer man tillbaka. förstår inte folk som vill att ett lag ska åka ur i samma stad som man bor i fast i en annan sport , helt otroligt.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja bra att ni är nöjda med österbubliken.Själv är jag fan inte nöjd med lakers publiksiffror.Så länge inte hallen är fullsatt.Men detta enbart för att jag älskar VLH å gör allt för att de ska få så bra kassa som möjligt så at de bästa spelarna vill spela för mina aplåder.Vist kan inte gå på alla matcher men man kan göra så mycket mer vilket jag känner att jag gort.
Å detta är jag förbannat stålt över som supporter.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jag själv går på ALLA lakers hemmamatcher och följer med så ofta jag kan borta. jag kan inte kräva att andra ska gå på lakers om de inte vill de man kan göra själv är att dra sitt strå till stacken. det är bara att inse vi kommer inte ha fullsatt varannan match som vi nästan hade förut eftersom vi legat i allsvenskan ett par år nu , när vi tar steget till eliten när det nu blir så kommer det bli en markant ökning.

Öster har haft en helt godkänd publiksiffra den här säsongen trots att man legat sist. Jag är nöjd om lakers har samma publiksiffra som öster hade nu när säsongen är slut.
vi kommer inte ha över 3000 i lakerdome många matcher den här säsongen och speciellt inte om vi inte vinner de matcher som det är mycket publik på som t ex leksand hemma senast inför en makalös publiksiffra ( 3800 FULLSATT ).

Alla kan göra något för sitt lag men inte kräva något utav någon annan.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

sant att man inte kan kräva, men diskutera hur viktigt det är att man hjälps åt.För det finns för många som klagar men inte gör ett hantag oavsett vilken klubb man tillhör.Å så länge forumen fylls med klagotrådar skapar det fan ingen possitiv stämning i någon förening.För de enda possitiva suportrarna till Öster jag har stött på är de supportrarna som även håller på VLH.Vilket måste betyda att supporterklubben till Öster markndsför sig alldeles för dåligt enligt mig
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Du skriver att Öster supporter förening marknadsför sig på ett dåligt sätt enligt dig. På vilket sätt tycker du dom skulle markandsföra sig på ett bra sätt?
Snart nära dig...en ny hall
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

serra detta får de ta på sina medlemsmöten.Men syns man inte finns man inte så enkelt är det.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag vet inte vad Du menar med att De inte syns ,men 403 medlemmar har de .
Nu tillbaka till trådens ämne .Det blir en gastkramande lördag.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Men Erok, du skriver att dom enligt dig marknadsför sig dåligt.
Då undrar jag, på vilket sätt gör dom detta? Och vilket sätt är enligt dig ett bra sätt?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Syns man inte finns man inte.Å när man inte ser dem så marknadför man väl inte sig häller.har aldrig mött en östersupporter på stan i växjö med en lapp om info om fotbollen så man kan stanna upp å snacka lite.Ej häller så många lakerssupportrar men fan så många fler än östersupportrar vilket jag är jäkligt tacksam för att vi tar vårt ansvar att försöker locka så många som möjligt till att få upp ögonen för VLH.
Men vist skulle gärna se mer av detta
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Oki, så din marknadsplan är att gå på stan med flyers?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Precis serra.Syns man inte finns man inte.Lika dant i alla klubbar.Men troja syns ta mig fan va enda gång man åker in till Ljungby.Alltid gör de reklam för något.Oftast halvapottenlotterna.Ibland stöter man på någon i Växjö från VLH som har något att berätta.Senast var det om hur viktigt det var att så många som möjligt kom till hallen för inte vill väl Växjöborna känna sig som de var på bortamatch mot leksand.Kunde även köpa biljetter av han om man hade lust.Taifarna ser man jäkligt ofta dem med när man är i Tingsryd.Senast där sålde de kaffe med tillbehör.Men östersupportrarna ser man fan inte röken av.Å då är de väl nöjda med hur läget ser ut.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ja Troja är otroliga att synas enl. dej ,men på matcherna kommer det ca 800 personer,så vad uträttar de som syns :wink:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Eller så kan man vända på det Alfax...hade dom inte syns på stan så hade det bara kommit 500....
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Kolla på halvapotten potten :lol:

De snittar på 5 hemmamatcher 4692 kr vilket är jäkligt bra med tanke på deras publiksiffra.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

erok wrote:Kolla på halvapotten potten :lol:

De snittar på 5 hemmamatcher 4692 kr vilket är jäkligt bra med tanke på deras publiksiffra.
Här har både Öster å VLH mycket att lära.Mest öster som jag ser det.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

ha ha ha ha..Citera sig själv har jag inte varit med om innan..
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

fel knapp helt enkelt :lol: Men som sagt har inget imot Öster.Skiter bara helt enkelt i dem men kul att debatten väktes till liv.Visar ju bara att det finns mycket att jobba på för öster men kanske även för oss lakejer om vi vill att Växjö ska bli den idrottstad som växjö kommun vill göra gällande till.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag fann inget kul i denna debatt ,Skiter man i ett lag så gör man.Tror inte Öster behöver råd från en som skiter i dem.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

alfax måste bara fråga.Vilken klubb kommer du att marknadsföra om VLH;LAKEJERNA;ÖSTER OCH EASTFRoNT anser att det är nödvändigt att synas mer för att få mer publikintäkter.Gör dem detta så har väl debatten lett någon vart.Eller???
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Erok..tro du på fullt allvar att denna debatt leder någon vart???
Att folk kommer att gå ut med flyers på stan för att "Erok på Lakejernas forum säger det"????
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nää det tror jag inte men vi marknadsför oss genom storinvationen till Borås just nu.Eller nää föresten alla vet ju att vi ska dit så vi behöver ju inte marknadsföra detta.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag stödjer alla Du räknar upp redan nu,men att denna debatt gett något det anser jag inte.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

bra det alfax.Tänk om fler hade gort det samma.Ja jäkla vad skojigt det kanske skulle vara.Lakejer å eastfrontare på samma ståplatts på värendsvallen.Ja kanske tillockmed jag skulle kunna tänka mig att betala inträdet en vacker sensommarkväll.Men som det är nu är det dötrist på värensvallen fast det är 2800 pers där å detta lockar inte mig å inte många fler häller skulle jag tro.Men ni är som sagt nöjda med publiksiffran så varför angarera sig då?Hoppas detta räcker för att ta er tillbaka.Att lakers ekonomi inte gör det för att ta sig till ES förstår jag å därför angarera jag mig i allt VLH å LAKERS hittar på.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Vi är många lakejer på Östers matcher ,precis som det är många Eastfrontare på Lakers matcher.Jag upplever inget hat mellan våra supprterklubbar.
Sen att vissa inte gillar fotboll och tvärtom är var och ens sak och det har jag full respekt för.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Har följt denna debatten i ½-timme nu och min fråga är, leder den till något konkret för er? Vad jag menar är att det finns ju faktist en PM-funktion på denna typen av forum. :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Kanske. Någon som får upp ögonen å känner att fan finns ju mer å göra för klubben man älskar.Inte vet jag men jag hoppas för kubbens skull oavsett om det är Öster eller lakers man håller på.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Fredrik R wrote:Har följt denna debatten i ½-timme nu och min fråga är, leder den till något konkret för er? Vad jag menar är att det finns ju faktist en PM-funktion på denna typen av forum. :lol:
Du har så rätt det leder ingenstans försökt med ett inlägg att få in vad trådens ämne är.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Östers if år 2007 handlar tråden om.Ja vad pratar jag om jo Öster if å allt va det innebär.Från supportrar till att öka intresset för att ni ska ha orken att komma tillbaka.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Idag smäller det.
KÄMPA ÖSTER
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Starkt att ha med sig en stor buss av supportrar. 57 st tror jag det var som skulle hänga med.Oavsett hur det går så gäller det att jobba oehört mycket för östers.Tre poäng är väl ett måste i första hand för att ens ha terorin att hänga kvar.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Fy fan vad nervöst det måste vara att va Österfans idag. Huvvva. :eyecrazy:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, det blir en tuff eftermiddag för alla anhängare av de röd/blå.

Men hur det än går i matchen, så måste en riktig genomgång göras av denna totalt misslyckade säsong, ett antal spelare bör få lämna, som inte haft ett hjärta för laget, samt de dyraste i ledningen som inte gjort skäl för en bråkdel av deras höga löner.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

det blir nog upp mot 100 tal öster supportrar i Enköping. Hoppas det blir vinst idag och att vi har de andra resultaten på vår sida. Öster har haft motgång hela året låt det vända för en match åtminstone. Kanske förtjänar vi att åka ur kanske inte men det skönaste vore att stanna kvar helt klart.
Idag grejar vi det och nästa år ska vi upp
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

som vanligt när det gäller öster så klarar de det säkert i den sista matchen
Post Reply