Enligt färskaste uppgifter inom klubben så har Norström inte tackat nej till spel i AIK i samband med förfrågan. Däremot så kan det bli så att ev. comeback sker först efter Jul/Nyår.
Taif gör en insamling till Guldspelaren. Kan bli kul att följa för att se vilken lirare detta blir. Trojas insamling står det stiltje i. Ja vilken spelare lakers kommer ha råd med vet i gudarna. vet inte ens om den finns
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5868
Miloslav Horava ryktas förhandla med VIK, ett väldigt löst rykte än så länge, men alltid kul med sånt också nu när det är stiltje på Silly Season säsongen!
Jo, den enda källan jag har är VIK´s svenskafansforum. Där påpekades också det du nu skrev, men svaret blev, jag citerar.
"Han ska vara kontraktlös nu.
FInns ju ett tak för hur många utländska spelare man får ha i laget i ryska ligan, och Metallurg Novokuznetsk ska ha uppnått detta, och därför valt att bryta kontraktet med Miloslav H o ra va (otillåtet ord? :)den yngre."
Hittar inget som stödjer påståendet nån annanstans. Kan mycket väl bara vara blahablaha, vilket jag tror. Men det e ju silly season;)
Det går ju aldrig att jämföra 2 olika spelare i 2 olika ligor, men att påstå att Ågren är en relativt säker 30-taggare får nog inte så stora protester.
Ågren gjorde 34 poäng (17 mål, 17 ass) på 26 matcher i samma liga som Nybros nyförvärv Olivier Bouchard, som gjorde 42 poäng ( 21 mål, 21 ass) på 26 matcher.
Som sagt det går ju inte att jämföra rätt över från olika ligor, men man får iafall något att jämföra med.
Tror nog att Bouchard kan bli riktigt nyttig för Nybban.
--------------------
Ser att du tog bort ditt inlägg Primman.
Mina kommentare var för Nybros nya spelare Olivier Bouchard
Dolitle: killen är tydligen även belgisk medborgare. Jag tog bort mitt tidigare inlägg när jag såg att han (enligt dennaartikeln) varit klar sedan tre veckor tillbaka - alltså kan han knappast inte vara Everts EU-nordamerikan.
Ja, och det måste kännas som ren bonus för fansen eftersom de trott det var slutvärvat. Intressant vad en utlåning kan föra med sig...man skickar Ågren och får två spelare på köpet tillbaka.
Säsongens upplaga av HockeyAllsvenskan kommer att vara den kvalitétsmässigt bästa upplagan på mången säsonger. Kanske den bästa och tuffaste upplagan någonsin. Det gäller att Armén har häng på övre halvan efter tio omgångar - om inte så blir det tufft, tråkigt och publiktapp.
C70T5 wrote:Redhawks signar Jonas Höglund. Hyffsad värvning...
Säsongens upplaga av HockeyAllsvenskan kommer att vara den kvalitétsmässigt bästa upplagan på mången säsonger. Kanske den bästa och tuffaste upplagan någonsin. Det gäller att Armén har häng på övre halvan efter tio omgångar - om inte så blir det tufft, tråkigt och publiktapp.
Höglund kommer att ösa in mål i Mif! Inse att de kommer att söka efter hans klubba framför mål, särskilt i PP, då sätter han 9 av 10 därifrån..Tror inte många målvakter i HA ens hinner reagera på hans "projektil".
Last edited by Komodoödlan on 27 July 2008, 23:21, edited 1 time in total.