AIK vill spela i KHL

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Inte 13år, börjar du bli senil oxå :lol:
Det som skulle bli bra var ny arena och ökade träningsmöjligheter för ungdomarna. Attacken mot dom dumma som har mage att bygga och satsa lät inte vänta på sig. Kryp upp ur sanden och svinga planlöst vidare mot skeptikerna(när det passar sig :lol: ) och de glada talibanfansen. Mupp.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Det festliga med Dig Niles och några till är Ert Historieperspektiv, :P
Allting börjar NU om och om igen.

Det Ni gör är att argumentera mot Verkligheten och Fakta, vilket gör det än mer underhållande, Lakers får kritik för sin U-J sida, Lakers Missköttes och var nära KK, FÅ EGNA håller måttet. Ni börjar låta som AmishFolket i ASK :(

Varför argumentera för något som kan beläggas med Fakta, som Serietabeller och antalet Egna i A-Laget, eller KK-hotet.

Det funkar inte i ASK och inte i Lakers heller att köra huvudet i Sanden :nope:

Åtgärda det som brister istället :idea:

Under tiden så ser Jag fram emot den NYA Träningshallen som invigs i September! som De Lakerslirare kan besöka Innan De åker till andra Klubbar. :wink:
In Hinkum Veritas
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Jag svarar gärna på den frågan och VLH blir bättre hela tiden, du pratar om KK och spelarflykt på junis och ungdoms sidan men handen på hjärtat VLH har bara blivit bättr och bättre när VLH startade hade man inte ens ett Hockey gym och ha det är förknippat med ansvar.

Junis sidan har blivit bättre och bättre men som du så riktigt påpekar finns det mycket kvar att göra , det gör det i ASK, TAIF och Troja också dock är det så att Trojas Junisverksamhet har ett antal fler år på nacken med möjligheter till förbättringar och utveckling.

Kan man inte se att VLH har blivit bättre så ljuger man, verksamheten har inte avstannat utan en ständig utveckling pågår.

Boustedts utredning är gamal nu det finns nya rön.

Over and out
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Just det, ansvar!, Du menar att det gått framåt i år, då har Du inte sett någon J-Match och inte tittat på serietabellerna, Näslund och Tex anses otillräckliga. Spelare lämnar ett Elit-Gym :?

Är detta då att beteckna som framgång, inte i Min Bok :nope:

Lakers J har blivit bättre sedan HC-tiden, korrekt. Men är det bara den nivån som skall överträffas 8O

Det är ju helt perfekt att alltid kunna skylla på at Troja o TAIF har fler år i Branschen, så kommer det alltid att vara nämligen, Bortförklaringen är således Gjuten i Betong :(

Jag tror att Lakers J behöver de Nya Rön Du nämner, OMGÅENDE :wink:

ps Ständig utveckling på J-sidan kan inte snackas fram, det krävs RESULTAT i form av Serietabeller och Platser i A-Laget :wink:
In Hinkum Veritas
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Förbundet avslog AIKs KHL ansökan

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6664728.ab
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

var allt detta besvär värt att få ett nej för el var det enbart för att få synas och dra in pengar för att inte gå i konk?
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

friberg wrote:var allt detta besvär värt att få ett nej för el var det enbart för att få synas och dra in pengar för att inte gå i konk?
Säkert så som du säger. Sedan hade ändå ingen saknat Aeckå
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Helt underbart att Förbundet satte ner foten. :D
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vad hände egentligen med deras nyemission? Det rapporterades ju att den gick bra. Det blev inte så eller? Jag tror AIK:s problem är större än de erkänt hittills. Vi känner ju till det fenomenet rätt bra av egen erfarenhet.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Riskfyllt att göra skulder till Tillgångar :eeeh:

Tänk att AIK har obetalda räkningar så långt tillbaka som 2007 8O
Skönt då att Lakers gjort rent hus med dessa bekymmer :)
In Hinkum Veritas
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

sätt faanskapet i konkurs istället så vi slipper se skiten mer el sänd ner dem till ligan där bajjen finns
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Tycker vi river upp förbundets beslut och skickar dom till Sibirien :ok:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

http://www.aik.se/ishockey/aikindex.htm ... ockey.html

Här svaret från AIKs sida gällande tingsrättsbeslutet
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Imponerande Styrelsearbete i AIK när man inte reflekterat över en överdebitering på 13 år :?
In Hinkum Veritas
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Post by Vackraste klubbmärket »

NEDOMANSKY wrote:Imponerande Styrelsearbete i AIK när man inte reflekterat över en överdebitering på 13 år :?
Imponerande slutsats av dig...för jag utgår ifrån att du är säker på att AIK haft samma styrelse i 13 år...
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Betala av era skulder, Solnasvin
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Lakersfan_03 wrote:Betala av era skulder, Solnasvin
Angående avdelningen onödiga inlägg!
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Undrar hur mycket Växjö Ishall kostade att bygga 1970, denna summa utan att tänka på inflation och driftkostnader.. ..tror Lakers betalar enorm ockerhyra (om man räknar Solna-index)
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Lobo wrote:Undrar hur mycket Växjö Ishall kostade att bygga 1970, denna summa utan att tänka på inflation och driftkostnader.. ..tror Lakers betalar enorm ockerhyra (om man räknar Solna-index)
Har Växjö varit med och finansierat bygget? Om inte..så förstår jag inte riktigt vad ditt inlägg tjänar för syfte i sammanhanget...

AIK:s träningsanläggning i Ritorp är delfinansierad av AIK och man har under loppet av 13 år betalat in 30 miljoner kr i hyra till Solna Stad som i sin tur åberopar att AIK är skyldiga för uteblivna hyror som grundas på att själva kommunen inte byggt ut anläggningen till fullo så att AIK kan hyra ut den till andra klubbar och få in intäkter (till bla just hyror etc). Kommunen vill alltså ha sina pengar men glömmer eller skiter i att hålla sig till sin del av avtalet vilket innebär att AIK inte har möjligheten att hålla sin. Svårare än så är det inte...men vi får se hur situationen i tingsrätten utvecklar sig. Ska bli intressant - mycket intressant. 12 millar extra i klubbkassan skulle ju vara 7 mer än vad som behövs för att fortsätta en ev ES-satsning nästa säsong.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Hela aik är ju en soppa så det är klart att den fortsätter. Nej, Kaukasus borde vara huvudspåret. :lol:
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

det jag menade är att man inte kan titta på vad det kostade att bygga en hall för många år sedan och sedan tycka att man inte skall betala mer i hyra 13 år senare

Sen har Lakers varit med och rustat upp hallen, i vilken utsträckning har jag nada koll på.
- In hoc signo vinces -
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

erok wrote:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/allsvenskan/article6730106.ab

soppan fortsäter
Dumt att gå ut med detta innan resultatet av kvalserien är färdigt, skulle AIK gå upp så skulle detta inte vara ett problem.
- In hoc signo vinces -
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Lobo wrote:det jag menade är att man inte kan titta på vad det kostade att bygga en hall för många år sedan och sedan tycka att man inte skall betala mer i hyra 13 år senare

Sen har Lakers varit med och rustat upp hallen, i vilken utsträckning har jag nada koll på.

Det är ju inte det det handlar om utan att man redan HAR betalat 12 miljoner mer än vad avtalet avser (pga schablonfaktureringar och felaktiga räntekalkyleringar från Solna Stad).
Stinklink
Forumamatör

Post by Stinklink »

Straffet för fansens stormning av Rögles bås blir 25000 kronor i böter!

En stor skandal! Inget snack om saken! :evil:

http://mrmadhawk.se/
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

:notOK: :asshole:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Intressant klipp. AIK-snacket börjar efter 5 minuter.
http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/ ... 6870928.ab

Lasse Anrell:
"De som ska dömma ut det här straffet sitter i en rävsax eftersom AIK Hockey överhuvudtaget inte har någon ekonomi, man ligger hos kronofogden och ett hårt straff kan innebära nedläggning för hockeyn där."

Programledaren: "Men kan man dömma straff efter vilken ekonomi AIK har?"

Lasse Anrell: "Jag tror att man gör det och jag tror att man tar stor hänsyn till det därför hockeysverige vill på något sätt försöka rädda AIK om det nu går."

Jag blir inte förvånad, skandal att man särbehandlar detta jävla AIK.
Pysslingen
Forumentusiast

Post by Pysslingen »

Skulle vara väldigt roligt att se om t.ex. Rögles supportrar hade attackerat AIK:s bås istället. Aj aj aj vilka stora böter det hade blivit.

Såhär hade dem skrivit då: Sånt här ska inte förekomma på en match och att ett lag får utsättas för det är under all kritik. Vi tolerar inte detta och därför får Rögle betala 500 000 kr i böter varav vi lägger på 200 000 kronor extra för att det var mot just AIK.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Är aik särbehandlade är det ju en skandal utöver det vanliga. "hockeysverige vill rädda aik"?? Jo, tjena. 99.99% av befolkningen hade klappat takten till en konkurs.

Men nu har dom satt en ribba som kommer bli svår att höja för bötesbelopp. Bedrövligt.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Niles wrote:Är aik särbehandlade är det ju en skandal utöver det vanliga. "hockeysverige vill rädda aik"?? Jo, tjena. 99.99% av befolkningen hade klappat takten till en konkurs.

Men nu har dom satt en ribba som kommer bli svår att höja för bötesbelopp. Bedrövligt.
Taket inom hockeyn är väl just 25000!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

ca 25.000 kr fick ungdommarna i böter när dom krossade några rutor på ett obebott hus i skara för några månaders sen. Nä detta borde överklagas av resten av hockeysverige. Eller får man hoppas att alla som gör mål på hovet hädan efter håna dessa drägg.
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Enligt färskaste rykten så kommer AIK att inte bara klara elitlicensen utan även fortsätta med en ännu hårdare ES-satsning nästa säsong om man blir kvar i Hockeyallsvenskan. Allt detta tack vare att en intressegrupp av sponsorer som var emot AIK:s flytt till KHL nu fått mer inflytande inom klubben. Återstår att se vad som händer och om ryktena är sanna men med tanke på att ryktet kommer ifrån en gammal AIK-veteran och att ryktena dessutom bekräftas på flera olika håll så ser det ju ganska intressant ut. Men som sagt återstår att avvakta och se vad ryktet är värt. Det är ju inte helt kört med att gå upp till ES denna säsong än heller./

det som dock redan är säkert är följande;

25000 kronorsboten samt eventuellt efterföljande böter kommer AIK IF att vidareförmedla till den identifierade vettvillingen som stormade Rögles spelarbås. Naturligtvis kommer klubben även att stämma honom och han är redan portad från att gå på alla AIK:s hemmamatcher i alla sportsektioner de följande 3 åren.
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

dessutom så tror jag knappast att AIK är den föreningen inom hockey-Sverige som blivit särbehandlat på ett positivt sätt. Möjligtvis så har man blivit negativt särbehandlad med tanke på att man degraderades till Div-1B på felaktiga grunder några år sedan. Hockeysektionens ekonomi uppvisade positivt eget kapital men tävlingslicensen låg fortfarande registrerad hos moderföreningen. När den skulle bekräftas för hockeyföreningen så förhalades den av hockeyförbundet av någon anledning trots att man hade en aktionsplan och garanti för att skulderna inte skullle förbli osanerade inför flytten av administrativa ansvaret från moderföreningen till ishockeyföreningen (IF). Björklöven klarade sin elitlicens på betydligt mer tvivelaktiga grunder jämfört med AIK men AIK ville förbundet statuera ett exempel med så man degraderade klubben till DIV-1 spel.

alltså snacket om att AIK särbehandlas (positivt) är i sin helhet mer än larvigt...för att inte säga debilt.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Malul wrote:jag har råkat prata med en högt uppsatt inom AIK,fråga mig inte hur och var,och om det stämmer det han säger så är det rätt tragikomiskt det hela.Nämligen att dagens AIK lirar ett mellanår utan mening eller mål,när säsongen är slut kommer pengar pumpas in för att få upp laget i eliten nästa säsong,16 millar är inget problem.KHL är inte i närheten.

kul som AIK-spelare att höra detta,men det är inte officiell ståndpunkt såklart,bara väldigt inofficiellt.

skall bli intressant att följa det hela
redan den 14-e dec visste jag detta :wink:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Post Reply