Alla tycker vi olika Själv vill jag inte bli påmind om söndagsskolan.
Men kör på om folk gillar den.
Det jag hänger upp mig mest på är "vårt kära VLH". Någon som jag har nämnt tidigare. Men jag märkte att den ramsan kräver en kraftig röstsupport! Vilket den hade nån gång. Annars blir den likt en godnattvisa.
Det var nån ramsa som dök upp i tredje perioden. Jag hörde inte vad som sjöngs. Det lät som ordet polis användes Jag satt på sektion A. Även om jag inte begrep vad som sjöngs så gillade jag vad jag hörde.
Om man spinner vidare lite på serras förslag från en utav PAOK ramsorna. Då skulle man kunna ta refrängen i denna melodi och dela klacken i två. Typ VLH skriker ena sidan sen svarar den andra vi älskar er
VLH - vi vill ha mer mm...
ex när dom gjort mål
Vi skrev ju ihop en hel text till "öppna landskap" i början av säsongen någon gång så att stycka upp den kanske inte vore så dumt, den kanske skulle vara något längre så den inte blir långtråkig om man nu vill loopa den .
tips: Är ni intresserade av att jobba mer ingående på ramsor och gillar att stå i klacken att sjunga så har vi en dold flik som man kan jobba ostört med! Är man med där så är man oxå med att dra igång de nya sångerna på matcherna sen för att lättare jobba in dem , släng iväg ett PM till mig om ni vill ha mer info, i dagsläget är vi ca 10 personer men vi vill gärna ha fler som kommer med ideér till texter osv
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Hoppa alla ni som älskar lakers
Om och om igen.
Jäkligt mäktigt om alla bara tog tummen ur röven och hoppade för en gång skull. Det finns ingen ramsa i världen som är mäktigare än att se en kklack hoppa alla tillsammans. Man behöver inte sjunga utan bara hoppa.
Haha nä det bryr vi oss faktiskt inte ett skit om. Verkar inte Troja heller göra iofs så what ever. Sen spikar vi ju inte några ramsor här utan här lägger folk in klipp,texter m.m som dom tycker är bra sen får man se vad som händer. Puss!
Nähä, icke att vi tar den ramsan. Den har ju Troja så ädelt snott och den ska dom nu få ha "i fred". Sen är den redan uttjatad efter 2 derbyn. Det är deras version av den och "Vi hatar Lakers" som dom kör mot oss. Behövs inget sånghäfte direkt.
Anders83 wrote:
tips: Är ni intresserade av att jobba mer ingående på ramsor och gillar att stå i klacken att sjunga så har vi en dold flik som man kan jobba ostört med! Är man med där så är man oxå med att dra igång de nya sångerna på matcherna sen för att lättare jobba in dem , släng iväg ett PM till mig om ni vill ha mer info, i dagsläget är vi ca 10 personer men vi vill gärna ha fler som kommer med ideér till texter osv
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Här lägger vi nu ut tre nya ramsor som vi tänkt öva in. Vore superbra om ni kunde gå igenom dom några ggr så blir det enklare för oss att nöta in om på Västra Stå sen. Ramsorna är spikade som färdiga ramsor men dom är ju alla på prov till att börja med. Hoppas dom håller. Nu kör vi in dessa match efter match och så får vi se vart det slutar.
Ramsa 1 - Melodi, Das geht ab, Atzen Music
Pååå Västra Stå
Vi sjunger vi hoppar FÖR
Vi älskar vååårt VLH
Vi är lakejerna
Som finns här
Nu står vi här, på vårt kära västra stå!
Alla tillsammans sjuuuuunger!
för er och för alla,NU ska vi ta poäng
Kom nu me sjung för vårt VÄXJÖ LAAAAKERS!!!