Ekonomi

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Lakersfan_03 wrote:En del rykten säger att vi har högre skulder än 500 000. En del säger att vi hade ännu mer än 500 000 i skuld förra säsongen , vilket innebär att det krympt. Vad ska man tro på ?
Kommer gå rykten att vi är back även om/när vi kommer vara plus. Stäng öronen hjälp till allt du kan så får vi se hur det går :roll:
Once a laker, always a laker!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Har vi inga miljonärer i Växjö som kan stötta sitt stadslag! Vi andra fattiga måste lätta på 20-lapparna när vi går på matcherna. Det måste vara ett självändamål att lägga lite extra!
Blueshirts United
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

det är skillnad på 500 000 och kanske 1 000 000 eller 1 500 000 , visst hjälper vi alla till på bästa sätt.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Lalin wrote:Har vi inga miljonärer i Växjö som kan stötta sitt stadslag! Vi andra fattiga måste lätta på 20-lapparna när vi går på matcherna. Det måste vara ett självändamål att lägga lite extra!
Gäller att få så många som möjligt att lägga en 20 eller två.va fan är allt folk som var på matcherna när vi låg i ettan tvåan,Inte är de i hallen men en 20 kan de väl undvara.Näää vi har ett tufft jobb framför oss om vi ska klara detta.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

erok! Jag håller med dig som vanligt. Kan jag lägga några hundringar på krogen så kan jag nog lägga några 20-lappar på Lakers! :wink:
Blueshirts United
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

lalin det som gäller nu är att alla få reda på att insamlingen finns.Ett stort reoptage i SMP hade inte skadat å så ett kontonr på både VLHs och LLs sidor.Gärna på svenska fans med.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
ON THE WAY UP
Forumproffs

Post by ON THE WAY UP »

ON THE WAY UP wrote:
Niles wrote:Låter mycket skumt, har det ramlat mellan två stolar?
Kan du inte lägga ett mail till Stefan Korpe och be han kontakta dig. Så får det inte slarvas från klubbens sida.
Jag lovar att försöka en gång till :wink:
Jag behövde inte kontakta Lakers! Dom kontaktade mig i fredags!
Det är helt ok, jag hade ändå för avsikt att kontakta kansliet idag. Det som oroar mig är att samtalet från Lakers härleder till vad jag har beskrivit här på forumet! Alltså är man inte anonym.
Frågan är, finns det någon som kollar upp vem som är ON THE WAY UP! Och springer till kansliet för att berätta detta?
Enligt den som ringer från kansliet så är det någon som har berättat det för honom.
Finns det någon som tror att jag kan ringa fråga SMP vem som står bakom en signatur i ett debatt inlägg?
Nä detta är allvarligt!
Jag ska kunna skriva ett inlägg på detta forum utan att någon tar reda på vem jag är och för det vidare.
PS
Jag har lovat Lakers att ännu en gång att försöka hjälpa till med en ekonomisk lösning!
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Lakers00 wrote:En del skriver en massa skit utan att VETA hur det ligger till. Det kanske är som ödlan skriver.....men för f-n skriv inget om du inte VET att det är så.
Komodoödlan har rätt att framföra en "teori" precis som alla andra. Råder det snart censur här eller. Vi vanliga har oftast inte en aning om vad som sker i styrelserum och liknande. Men vi har all rätt att spekulera bäst vi vill. En fri debatt inom rimliga gränser är alltid bra. 8O

:whistle: Men censur av negativa kommentarer från Rögleiter och Thaifare välkommnas :lol: 8)
Blueshirts United
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

ON THE WAY UP wrote:Jag behövde inte kontakta Lakers! Dom kontaktade mig i fredags!
Det är helt ok, jag hade ändå för avsikt att kontakta kansliet idag. Det som oroar mig är att samtalet från Lakers härleder till vad jag har beskrivit här på forumet! Alltså är man inte anonym.
Frågan är, finns det någon som kollar upp vem som är ON THE WAY UP! Och springer till kansliet för att berätta detta?
Enligt den som ringer från kansliet så är det någon som har berättat det för honom.
Finns det någon som tror att jag kan ringa fråga SMP vem som står bakom en signatur i ett debatt inlägg?
Nä detta är allvarligt!
Jag ska kunna skriva ett inlägg på detta forum utan att någon tar reda på vem jag är och för det vidare.
PS
Jag har lovat Lakers att ännu en gång att försöka hjälpa till med en ekonomisk lösning!
Integritetskränkande. Och Allvarligt. Sannerligen. Beklagligt att detta har skett. Raketforskaren från kansliet som kontaktade dig, och sa att han fått reda på din identitet, är ingen bra raketforskare.

Dock så är det ju bra att det börjar hända saker. Det är ju för beklagligt att företagare-/sponsorer själva skall behöva kontakta VLH för att kunna skjuta till med stålar. Detta är ingen nyhet. Bara för jävla dåligt skött!

Mvh
Rickard
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Man kan inte kolla upp vem som är vem på forumet (även om det skulle varit kul ibland).

jag tror snarare att de känt igen din berättelse (on the way up) och därigenom vetat vem du var.

/Buck (Markus)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
ON THE WAY UP
Forumproffs

Post by ON THE WAY UP »

buck wrote:Man kan inte kolla upp vem som är vem på forumet (även om det skulle varit kul ibland).

jag tror snarare att de känt igen din berättelse (on the way up) och därigenom vetat vem du var.

/Buck (Markus)
kanske det kan vara så... men det låter lite konstigt när man får höra att personen på kansliet har hört detta från en tredje part.
Men vem vet kanske har jag berättat detta för någon på fyllan och glömt bort det! Har ju faktiskt hänt mig förr :)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

ON THE WAY UP wrote:Nä detta är allvarligt!
Jag kan börja med att säga att LL inte avslöjar vilka som ligger bakom de olika användarnamnen utom om polismyndigheten skulle kräva det. Med de sistnämnda är vi skyldiga att samarbeta med enligt lag. Vi har alltså INTE fört ditt namn vidare till VLH.

Hockeyfamiljen är inte så vansinnigt stor och flera av oss känner varandra. Kanske någon känner igen att du berättat om det här tidigare i något sammanhang? Någon kanske känner till dig och ditt forumnamn? Nu kan jag inte se om du har din e-postadress synlig för alla använadare, och om du har det kan du ändra det under din profil.

Jag beklagar att du känner att din integritet har blivit kränkt, men den lärdom vi alla kan dra av detta är att vi inte är så anonyma som vi ibland tror. Synd att du (och C70) drog slutsatsen att LL:s webgrupp begått något fel innan ni tagit kontakt med oss.

/Kristian "Varanen" Veijola, Webgruppen LL
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Var för nån timme sedan uppe och köpte biljett till Boråsmatchen. Jag slogs av att det alltid är ganska knappert med platser ( där jag vill sitta iaf 8) ). Han pratade om att det är många sponsorplatser. Det jag vill komma till är, hur många är dessa platser?
Blueshirts United
ON THE WAY UP
Forumproffs

Post by ON THE WAY UP »

Det är helt ok Varanen!
Jag känner mig inte speciellt kränkt. Är trots allt intresserad av att hjälpa Lakers i alla lägen!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Har nu läst igenom de flesta inläggen. man undrar om Nedomansky ens köper en korv om han går på matcherna. Vi måste bli fler som är som Niles och Erok! Jag kommer själv att ta tag i medlemsavg imorgon. Då ska jag även fixa med supporterspelaren.
Blueshirts United
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Är många som är som nils och mig annars hade vi fan inte fått in 20.000 på första insamlingsmatchen :wink:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Det låter bra det Erok :o :wink:
Blueshirts United
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

men välkommen är du inte det jag menar :lol:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Men Neddos förslag till kostnadsminskningar har mitt fulla stöd :wink:

men jag slipper dem helst :whistle:
Blueshirts United
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Medlem / Säsongskort / Matchprogram / Kaffex2 / Korv / Godis / Souvenirer / Pengar i Hinken, det får räcka för Mig :?
In Hinkum Veritas
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Neddo! hehe, du gör mig glad idag :D
Blueshirts United
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Till Leksandmatchen kan företag välja att satsa 1,2 eller tre kronor per åskådare. Bra sätt att få in mycket pengar.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jag kan sälja bullar på torget :lol: Ta två betala för tre. Blir bra med slantar..så kan jag visa lite bio också under tiden :ok:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

30 LAXAR Är för dåligt! Ge meer! :eeeh: :o
Blueshirts United
Virdelo
Forumamatör

Ang Öman

Post by Virdelo »

Jag hoppas att det är sant att vår gud kommer tillbaka.

Det finns bara en Öman.

Det finns bara en jag har förtroende för och det är Öman.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Lalin wrote:30 LAXAR Är för dåligt! Ge meer! :eeeh: :o
Absolut är det för dåligt :lol: Men inte ge mer utan fler ska ge mindre :wink: vet inte publiksiffran men under 10.000 kr betyder ca en 5 per skalle å så lite la nog ingen i hinkarna.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Lite trist är det allt. Var inne på www.troja-insamling.se såg att de har samlat in 35.400 kr sen deras insamling startade. Vi har samlat in 30.700.
Vad jag menar med trist är att Trojas pengar ska gå till att förstärka laget medans våra ska rädda klubben.Menar inte att detta ska bli en pajkastning nu men om det nu skulle bli så att Lakers klara krisen så har vi bevisat för oss själva att ingenting är omöjligt när det gäller insamling vilket jag aldrig har betvivlat. Hoppas nu att än fler som inte ännu har lagt en krona även känner att ni vill dra ett strå till stacken. Alltid lättare i början att få in stora summor. Så ett repotage i SMP hade nog inte skadat för att visa allmänheten hur jävla duktiga vi är och att vi behöver fler givare :wink:
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Läste idag att den s.k " ryggsäcken " är mellan 800.000 - 1.000.0000:-. Då är den minst 1.000.000:-.

Tror att Lakers fixar denna mille innan säsongen är slut. Lakejerna kommer nog dra in ca 50.000:-, tröjauktionen ca 70.000:- och 1 - 2 eller 3-kronan mot Leksand drar in mellan 800.000 - 1.000.000:-.

Skoj förresten att Wilo går in med minst 250.000:- per år, fyra år framöver. Måste vara ett bra avtal på denna nivån.

Kommer se ganska bra ut, rent ekonomiskt, framöver.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Men så underbart. Om 1, 2, 3, kronan skulle täcka upp skulden betyder det ju att lakers helt plötsligt ligger 50.000 kr + enbart på Lakejernas insamling :lol:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Roggan wrote:Läste idag att den s.k " ryggsäcken " är mellan 800.000 - 1.000.0000:-. Då är den minst 1.000.000:-.

Tror att Lakers fixar denna mille innan säsongen är slut. Lakejerna kommer nog dra in ca 50.000:-, tröjauktionen ca 70.000:- och 1 - 2 eller 3-kronan mot Leksand drar in mellan 800.000 - 1.000.000:-.

Skoj förresten att Wilo går in med minst 250.000:- per år, fyra år framöver. Måste vara ett bra avtal på denna nivån.

Kommer se ganska bra ut, rent ekonomiskt, framöver.
jag har hört samma sak. Hoppas det blir enkronan mot leksand för där kommer vi dra in mycket pengar.
Hoppas fler sponsorer hjälper till ännu mer , lakejerna har gjort ett mycket bra jobb med hela 30 000 kr. någon sa inget hjärta huh ?. Det är imponerande
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

Alla skriver ge mer pengar till föreningen hela tiden, men vad får vi tillbaka? Vi matchar inte ens bästa laget ikväll mot Sundsvall. Karja borde stå. Har det med ekonomin att göra kan ju fan undra vad man samlar in pengar till. Ett missat playoff kan bli väldigt dyrbart. Jag tycker tränarna och allt i allon Evertsson pissar oss i ansitktet, som inte ställer upp med bästa laget pga ekonomin? Jag kräver ett svar och innan dess kommer jag enbart betala entréavgift och inte lägga en krona till i spannarna!
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Blixten wrote:Alla skriver ge mer pengar till föreningen hela tiden, men vad får vi tillbaka? Vi matchar inte ens bästa laget ikväll mot Sundsvall. Karja borde stå. Har det med ekonomin att göra kan ju fan undra vad man samlar in pengar till. Ett missat playoff kan bli väldigt dyrbart. Jag tycker tränarna och allt i allon Evertsson pissar oss i ansitktet, som inte ställer upp med bästa laget pga ekonomin? Jag kräver ett svar och innan dess kommer jag enbart betala entréavgift och inte lägga en krona till i spannarna!
Men för f*n. Innan Hammarby matchen var Fasth GUD
Tror inte han har tappat så j*ävla mkt sen sist han stod.
Nä skärpning nu
Once a laker, always a laker!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Stoffe..
Tror inte folk tror att Fasth blivit dålig helt plötsligt.
Tycker du inte själv det är konstigt att matchens lirare inte platsar i matchen därefter???
Karja har varit bra och vekar het..precis som förra året så här års...
JÄVLIGT KONSTIGT ATT HAN INTE FÅR STÅ.
Snart nära dig...en ny hall
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Karja kanske är förkyld eller något. Kanske Fasth klarade bussresan bättre och helte enkelt är hetare idag? Av rutiga skäl och randiga orsaker står Viktor idag.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Blixten wrote:Alla skriver ge mer pengar till föreningen hela tiden, men vad får vi tillbaka?
jag kan ju bara svara för mej själv, men jag tycker att jag får jäkligt mycket tillbaka av Lakers. både enorm glädje och frustration, gemenskap med andra, nåt att snacka om på jobbet.
bara en sån sak som att köra hem från stan efter en vinstmatch eller att hämta tidningen på morronen efter en seger.

vad tycker du klubben ska göra för att du ska bli nöjd?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Post Reply