Steve [Stiig]

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ehhh, men Saviano har ju gjort mer poäng än Johner??? Hur menar du nu PeterLake. Saviano ligger tvåa i poängligan på 14 p, 7+7. Johner ligger längre ner på 11p, 4+7. Hur menar du när du säger att det är Saviano som ger Johner istället för tvärtom, och att Saviano har gjort mindre poäng än vad han uträttat??? Jag fattar inte? Han ligger tvåa i HA:s poängliga?????
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
moller
Forumentusiast

Post by moller »

du ska inte skriva några fler frågetecken så man är säker på att det är en fråga du ställer? :)
Mot Kvalserien !
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Kanske blev nått för mycke.... :lol:
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Passa på och få en Savianotröja på köpet

http://www.lakerslakejer.com/p1247/p124 ... rticle=232
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Kära Putte, det jag menade var att Steve har varit MINST lika bra som poängen visar, enligt mig är han värd ännu mera poäng trots att han ligger bra till redan nu 8)

Steve har gjort några utmärkta passningar till Johner i en del matcher som egentligen borde ha resulterat i mål, men blev inte det tyvärr!

Jag rekommenderar att du läser boken Almtuna-Växjö och dess uppföljare Västerås-Växjö så att du själv inser hur viktig Steve är för Johner.(och KANSKE också vice versa)

STOLT LAKEJ
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Re: Steve [Stiig]

Post by Klonis »

Jaha där ser man trevligt

http://www.vaxjolakers.se/artikel/19519/
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Stig Saviano :ok:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

så djävla underbart :clap: :clap: :clap:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Savvi, once a Laker always a Laker :ok:
Blueshirts United
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Jag är inte frälst på Saviano. Tycker han är alldeles för ojämn. Totalt sett har han väl bara varit bra i max 30% av matcherna. Början (ffa) och slutet av säsongen var ingen hit direkt. Vet inte vad som har hänt med farten? Den har inte riktigt funnits där. Börjar "trumpinnarna" att bli utslitna? Han måste ha fart hela tiden för att komma till sin rätt men istället har han blivit stillastående alltför ofta.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Steve [Stiig]

Post by PutteA »

Jag tror det är vår extrema defensiv som påverkar honom negativt. Jag tror han får tillbringa för mycket tid att jaga i egen zon, och detta hämmar hans offensiva spel. Jag menar, inte ens Savvi kan hu. Ju har ork hela tiden.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Bäst +/- bland forward är värt en hel del, Saviano är inte den speedkula han var i allsvenskan, men ack så jobbig att möta för motståndare. Samtidigt lyckades han knapra ihop 21 poäng, inte illa pinkat när man ser att han bara spelat 11½ minut i snitt. Enligt klassisk NHL-statistik är han fjärde bäst i laget i produktionsmåttet (istid/poäng). Iggulden behövde i snitt 21 minuter per poäng, Kallio 26 minuter, Moran 29 minuter och Saviano 31 minuter (Gäry gjorde poäng var 503'e minut som han var på isen).
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Han skulle rankas högre om man skulle se på PP-tiden isolerat, dvs med lika många på isen var han nog den effektivaste. PP-spelarna bör ju producera fler poäng/minut än övriga (inklusive Gäry :wink: ). Alltid skoj med lite stats! :D
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Kan bara notera att Stiig skrev en mindre paragraf i vår historia i lördags genom att bli förste spelare att göra 100 ES-matcher i orange tröja (ES-historiker kan säkert slå mig på näsan om att Djurgården spelade i orange tröjor 1977-78 eller nåt).

Towen
Forumdemon

Post by Towen »

När vi ändå är inne på Savi, hur ser ni på en förlängning av hans kontrakt? Kommer den att bli av?

Kanske till en mildare penning, utfyllnadsspelare/ och en viktig roll som inskolare/acklimatisör för fellow citizen nordamerikaner som kommer in till kommande säsong?
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Har en liten fundering om att Stiig kanske kunde vara en bra LW i en Josefsson-kedja nästa säsong. Han har ju redan idag relativt lite istid sett per match, så svårt att gå ner ytterligare.

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Problemet ligger inte där, tyvärr. Eller, jo, både och. Känns ju någonstans fel att ha en Amerikan som utfyllnad, men när reglerna ändras till nästa säsong så kanske det spelar mindre roll...

Dock handlar det om Ekonomi. I och med att vi släpper på icke-EU -kvoten till nästa säsong så kommer det svida rejält för Saviano. Låt oss säga att han tjänar 150 lök i månaden (bara ren gissning) så är det ett påslag på ca. 33% utav den summan som är hans "dubbelpass". Dvs. han är egentligen värd 100k i månaden, men får 50 extra för att han är tillgänglig för samtliga klubbar i Europa.

Tror ni han är villig att gå ner så mycket i lön? Hans agent lär aldrig kunna förhandla sig till en förlängning på samma sätt som innan. Det enda möjliga är om Evertsson är bussig nog att erbjuda honom samma lön i det nya kontraktet, men min magkänsla säger att han inte kommer göra det.

Jag är lite kluven, då han inte alls får samma tid och utrymme i ES som han hade i HA. Han har gått från att vara en briljant tekniker med guldskridskor och ett öga för att hitta fina passningar, till en energispelare. Kan helt klart köpa ditt tänk där Flanders, frågan är om han själv vill spela med El Capitano och Josef?
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

Tror nog lille stig vill stanna kvar men frågan är om Evert ger han nåt erbjudande?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag är också tveksam om han ska vara kvar. Jag tror inte att han kommer att vara det.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
jahak
Forumamatör

Post by jahak »

Kan nog tänka sig stanna ett år till iaf. Alternativt flytta upp till ett lag närmare Sthlm då hans tjej pluggar till tandläkare i just Stockholm. Han kallade väl henne dessutom fästmö i klippet på hemsidan med honom och Noah?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, men då tror jag att det blir ett lag i Stockholmstrakten. kanske VIK.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Jag hoppas han kan vara kvar om han går med på de nya kraven på grund av eu regel slopningen. Alternativt så lirar han någon säsong i AS eller utlandet på lån och kommer tillbaks grymmare(önsketänkande).

SKulle vara jobbigt att inte ha med honom i laget när han har vart en favorit sedan 2009.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Stig är en stor favorit hos mig sedan dag ett, och jag kommer sörja enormt den dag han lämnar. Jag är dock tveksam till att han kommer vara kvar. Har förstått att det kommer bli en satsning nästa år om vi har kvar ES-status, och då kommer några ryka för att ge plats för bättre. Det är ett måste..men..nånstans hoppas jag ändå att det finns en plats för honom här, på nåt sätt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

Stig , Åslin , Lasch i en speed kedja vore kul att se.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Kul kanske, men jag tror inte att någon är speciellt road av att vilja ta den defensiva rollen hemåt.
MachineDream
Forumamatör

Post by MachineDream »

Får hålla med Niles.
Han har varit en favorit så länge att det kommer att kännas tungt när han lämnar :(

Men håller han inte den ES-klass Lakers vill ha så måste han givetvis lämna trots att det känns tungt.
I think, therefore, I´m dangerous
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

jag hoppas innerligt att han stannar! Som sagt en väldigt populär spelare, en stor lakersikon. Tror förövrigt att han är för bra människa utanför isen och är till stor hjälp att få in nordamerikaner i gruppen och staden. Därför tror jag att han kommer få stanna. På isen är han inte dålig men han är heller inte jättebra.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Bara att hålla med!

Saviano är ett föredöme och hade fler haft hans inställning hade vi varit ett topplag.

Han ger 110% i varje byte och även om han inte syns så mycket i protokollet är han grymt nyttig.

Han kastar sig in i sarghörnen och kommer mirakulöst ofta ut med pucken trots att han bökar med 2-3 nittiofem-kilosbackar!

Tror också att han fyller en viktig social funktion. En solklar favorit!

I min värld åker #32, #16, #91, #17, #26 och möjligen #38 före #12 (dock vill jag behålla även #17 och #26)

Kommer att gråta en skvätt om inte han får vara kvar!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Som jag tidigare nämnt så handlar det om helheten. Chief Evertsson bör i största möjliga mån ge coach Hallam en trupp med flera olika alternativa lösningar. Lasch har kontrakt. Lasch och Stig kan inte spela i samma kedja=-1 alternativ.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Misstänker att Stiig "offras" till förmån för Lasch. Det räcker mer än väl med en knatte i laget, och antagligen anser man att Lasch kommer bidra mer offensivt än vad Saviano har gjort.

Stiig ska gifta sig i sommar. Blir han och tjejen inte kvar over there så antar jag det blir ett lag i Stockholmstrakten nästa säsong, antagligen AIK. Jag tror faktiskt att han skulle funka väldigt bra i den hockeyn som gnagarna traditionellt spelar; hårt jobb över hela isen, hög press av forwards, snabba spelvändningar, "vi-mot-resten"-mentalitet.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

det som talar för Stig är att han kan klubben och staden och kan lotsa in nya spelare in i gemenskapen.
sen är han ju mångas favoritspelare med ju :-)
Bee
Forumentusiast

Post by Bee »

Finns inte en chans att AIK skulle välja att plocka in Saviano (spelar dom HA så kanske).#12 är en VLH ikon därför är han kvar!! kanske nästa säsong också helt ok för mig bara för det är han...

För handen på hjärtat så håller han inte någon ES klass, han är i grund o botten en offensiv spelare som behöver spela i en första/andra lina. Men i mina ögon är han inte speciellt nära att klara det på ES nivå..
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

Har jag missat något eller är det något skämt som undgått mig.
Ska Saviano öppna någon form av restaurang?

Står Saviano trattoria opening soon på hans motorhuv och
en bild på honom själv med en efterrätt i händerna.
Lillklonis
Forumdemon

Post by Lillklonis »

Är ett skämt bara. Welch och någon till i laget skojade med saviano förra veckan och stripade hans bil efter träningen och körde in den i mittcirkeln på vida :roflol:
"fest med lakers lakejer;)"
sampan
Forumentusiast

Post by sampan »

Saviano inte kvar nästa säsong! :(
Post Reply