Ny tränare ???

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Kan bara hålla med i det du skriver Charlamov.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Angående forskning kring sk kollektiv bestraffning, så finns enlig Falström ingen undersökning, som visar att detta kan föra med sig den minsta positivtet överhuvudtaget. Det är ett armétänkade.
Last edited by Räven on 25 November 2005, 15:33, edited 1 time in total.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag lyssnade också på vad Falström hade att säga om Fagervalls kollektiva bestraffning på laget mitt i natten - och det fanns ju överhuvudtaget inget positivt i det. Precis som jag trodde. Armétänkande som han så fint kallade det.

Räven, du blev ju till och med citerad i radion! :wink:

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Japp, och eftersom Fahlström är innsatt i Lakers och deras tränings och matchupplägg så måste det stämma..............
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Kul att bli citerad :lol:

serra, man behöver knappast vara insatt i Lakers träning, för att förstå att det inte ger ett vitten. Det är inget som ger spelarna något alls, möjligen mår fagervall bättre efteråt, men det vet jag ju inte.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Vad det ger eller vad som var meningen vet bara Fagervall.
Inte någon föreläsare
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

serra: ärligt talat tror du Fagervall vet vad det ger, varför presenterade han då inte svaret i radion idag då?
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Och varför skulle han?
Tro bara att det var en markering från hans sida, att det sedan inte ger så mycket behöver man inte vara Einstein för att räkna ut........
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ni som inte tycker om Fagervall får väl ställa flyttlådor utanför hans bostad.Vi andra ställer roser i en vas :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Eller lånar vi ut honom till Osby några matcher..! ;)
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Bra Serra... så fort Fagervalls namn nämns hoppar du fram som den stora bocken Bruse. Ta det lugnt... det är ingen som skriker sparken... vi bara diskuterar vissa "aktiviteter". Och med facit i hand tror jag han ångrar "nattpatrullen"... i alla fall en aning.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
rican
Forumamatör

Post by rican »

LaKaj wrote:Eller lånar vi ut honom till Osby några matcher..! ;)
ASG :D :D
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Som en av bisittarna i radion sa, den enda som möjligen fick ut något av den nattliga straffkommenderingen var tränare Fagervall själv. Att det skulle bli någon sammansvettsning av laget är ju ganska så långsökt att tro. Den enda förklaringen som Fagervall gav var ju att man kan ju lika gärna köra ett träningspass på natten för att sedan kunna vara lediga dagen efter. Det låter ju verkligen som ett fantastiskt bra träningsupplägg...

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
rican
Forumamatör

Post by rican »

Charlamov wrote:Och med facit i hand tror jag han ångrar "nattpatrullen"... i alla fall en aning.
Jag tycker att det läggs för mycket vikt i denna händelse. Så länge det händer en gång så är det nog som någon sa tidigare; en markering, och inget som spelar så stor betydelse på hela taget som så många i den här tråden verkar tycka.

Händer det flera gånger däremot så är det nog intressantare att diskutera vad det leder till för följder för lagets prestationer.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tror i och för sig också att det var en engångsföreteelse, det blir liksom ännu dummare om det sker en gång till. :wink:
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

rican wrote:
Charlamov wrote:Och med facit i hand tror jag han ångrar "nattpatrullen"... i alla fall en aning.
Jag tycker att det läggs för mycket vikt i denna händelse. Så länge det händer en gång så är det nog som någon sa tidigare; en markering, och inget som spelar så stor betydelse på hela taget som så många i den här tråden verkar tycka.

Händer det flera gånger däremot så är det nog intressantare att diskutera vad det leder till för följder för lagets prestationer.
Allt är ju avhängigt av hur spelarna och Fagervall har hanterat efterförloppet. En engångsföreteelse kan oxå få konsekvenser i det långa loppet. Men om spelarna väljer att skaka av sig det så är det lugnt.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Macke23

LÅna?

Post by Macke23 »

Vi ställde lådor utanför Waltins dörr...kanske vill låna dom? Om han inte tog me dom när han försvann vill säga...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä tack, om jag får tycka själv. Det som vi kritiserar (en del av oss) är hans tränarfilosofi eller träningsmetoder och vissa andra saker, som engagemang under matcher osv. Vi har olika synsätt och det är inte ett dugg konstigt. Men jag tycker att detta får utvärderas efter säsongsslut, om nu inget katastrofalt inträffar. Så några flyttlådor behövs definitivt inte, som jag ser det.
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Jag måste säga att det finns många elitserietränare och psykologer, med kunskaper om hur man leder en grupp! Framtiden måste vara ljus för Lakers, med alla dessa eminenta psykologer och ledare. Personligen tycker jag att Lakers styrelse ska söka nästa tränare på forumet.
Kunskapen om tränare och spelare är enorm!!!!!
Styrelsen ringer nog snart, för Fagervall klarar ju definitivt inte av detta,
om jag förstår Forumet rätt.
LYCKA TILL!!!!!
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Jag fattar inte hur vissa här kan göra så stor sak av händelsen. Vad är det som är så märkvärdigt med att köra ett nattpass efter en bedrövlig insats av i stort sett hela laget på isen, som en slags väckarklocka. I mina ögon är denna händelsen likvärdig (om än med vissa nivåskillnader) med att byta målvakt efter det fjärde målet i baken, bänka tre forwards/två backar inför tredje perioden eller till och med skicka iväg en spelare till Osby under en månad. Alla är exempel på åtgärder för att få spelare att tänka till, reflektera över den nuvarande situationen, få dem att vakna till liv.

Det Fagervall kan ha gjort fel i den här situationen är OM han inte samtidigt/i anslutning diskuterat med grabbarna, förklarat situationen, fått dem att förstå att det är ett sätt att komma ur svackan, etc. MEN, det finns väl ingen här på forumet som har någon inblick i hur Fagervall har agerat vad gäller samtal och mentala bitar, ELLER???
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Gretzky wrote:Jag fattar inte hur vissa här kan göra så stor sak av händelsen. Vad är det som är så märkvärdigt med att köra ett nattpass efter en bedrövlig insats av i stort sett hela laget på isen, som en slags väckarklocka. I mina ögon är denna händelsen likvärdig (om än med vissa nivåskillnader) med att byta målvakt efter det fjärde målet i baken, bänka tre forwards/två backar inför tredje perioden eller till och med skicka iväg en spelare till Osby under en månad. Alla är exempel på åtgärder för att få spelare att tänka till, reflektera över den nuvarande situationen, få dem att vakna till liv.

Det Fagervall kan ha gjort fel i den här situationen är OM han inte samtidigt/i anslutning diskuterat med grabbarna, förklarat situationen, fått dem att förstå att det är ett sätt att komma ur svackan, etc. MEN, det finns väl ingen här på forumet som har någon inblick i hur Fagervall har agerat vad gäller samtal och mentala bitar, ELLER???
Nattpasset var givetvis för att bestraffa spelarna och om spelet är så bedrövligt så måste tränaren försöka göra något.
Men lakers spelarna måste börja prestera snart.
Fagervall kan sitt jobb jag tror på dig Fagervall.
Varför klagar alla på fagervall när vi förlorar och när vi vinner så är han en gud.

Fagervall ska vara tränare säsongen ut sen kan ni börja gnälla.
Låt han fullfölja sin säsong det återstår mycket kvar.
Komigen nu fagervall
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Gnäll å Gnäll?Nä ja tycker att det diskutionen om fagerwall är ganska bra!!Inte så att han ska bort till alla medel väl?Folk måste ju ha olika åsikter!Det han gör måste ju få ventileras,sen är det ju så,att oavsett vilken tränare vi har så kan den personen ALLDRIG passa alla!Sitter uppe i Jönk på dreamhack så ja är lite trött :D 6000 personer är det här!
bävern
Forumamatör

Post by bävern »

Ik Oskarshamn åkte på samma bestraffning efterförlustmatchen emot Arboga . Men så bor ju Broberg i Växjö han oxå kanske di har mycket ihop di två tränarna . 8)
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

bävern wrote:Ik Oskarshamn åkte på samma bestraffning efterförlustmatchen emot Arboga . Men så bor ju Broberg i Växjö han oxå kanske di har mycket ihop di två tränarna . 8)
Vem vet 8)
out4speed
Forumentusiast

Post by out4speed »

erok wrote:Ni som inte tycker om Fagervall får väl ställa flyttlådor utanför hans bostad.Vi andra ställer roser i en vas :wink:
Då tror åtminstone jag att det skulle bli väldigt lite rosor, kanske inte mycket lådor heller iofs, det förtjänar han inte, men jag är inte en av dem som tror på honom, har aldrig gjort.
Nu ökar vi !!
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

OS i Lake Plazid 1980, någon som har sett den dokumentären...? Det är patetiskt att se försök att upprepa detta 25 år senare genom att rycka en sekvens från dess sammanhang...
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Post Reply