Gällande Gusten så vill jag inte ha honom till Växjö Lakers. Man kan ju knappast säga att han övertygade när han var här på sitt lilla "gästbesök".
Men en riktigt jefla bra och rutinerad målvakt, det måste Vi ha, och vem det blir står än så länge skrivet i stjärnorna...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Ja, nu är snart Lakers ett helt nytt lag igen Börjar likna tagen från Nygrentiden då det bara gällde att se om sig själv dvs fy f.en vad jag är duktig bara jag har namnkunninga spelare runt mig. Kostnaden då . Kan tänka mig att Fagervall resonerar så här "Vi byter ut hälften nu så tar vi resten som är kvar i november" och då har vi bara stoooora spelare.
Det som är spännande är ju och se vilka som blir ersättare till dom som fått lämna skutan. Där kommer man verkligen att kunna se hur herr Fagervall tänker, hans ishockeyfilosofi, och det ska bli mycket, mycket, mycket intressant - för det finns ju en hel del som inte delar hans syn på att styra ett ishockeylag. Jag och flera med mig tar hoppas verkligen att Fagervall och CO har tagit vara på all den tid fram tills seriestart och tar hit spelare som kan lira den sortens hockey på ett klanderfritt sätt som Fagervall vill - det är ett måste, om inte så har det slarvats och misslyckats med förarbetet, och det har Växjö Lakers definitivt inte råd. Och nu så har ju Fagervall fått bygga laget precis hur han vill, så det vill verkligen till att han lyckas. Fler huvuden kommer att rulla, vem blir nästa man till rakning...? Men dom spelare som har fått gå hittills, dom är klockrena, inget snack om saken.
Huga så olliiiiidligt spännande detta kommer att bli...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Dalle måste väl få lämna trots han har kontrakt....
Tycker inte han har fått så mycket uträttat denna säsongen.
Rätt inställning har han men det räcker inte långt när
man inte kan utföra det. Ut med Dalle annars börjar man
ana oråd....
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Dalle har inte haft något bra år, och har väl inte riktigt blommat ut som de flesta hade hoppats på när han kom hit, så långt är det märkligt om han får stanna när klasspelare som Lundström fått lämna. Men, jag kan se framför mig att Fagervall har en idé om hur han kan använda Dalle, i en riv-och-slit-femma som har som uppgift att förstöra för motståndarna och reta upp dem. Dalle har trots allt fortfarande potentialen att förvandlas till en skridskoskicklig bad guy.
Det som är oroväckande i såna fall är ju tendensen att underhållare får gå och defensiva "tråkspelare" får vara kvar, men det ligger ju helt i linje med vad man kan förvänta sig av Fagervall och således den riktning som man får utgå från att Växjö Lakers vill ta.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
Jo, precis, jag tror nog att vi kommer att ha frågetecken i huvudet, varför det inte blev så eller så.
Men det bygger nog på den personliga idén på hur hockey ska spelas, det kan vara så att där sker ganska stora kollisioner mellan Fagervall och vissa spelare och vad blir summan av det? Jo, de får lämna föreningen.
Utan att vara för elak, men om Dalle får vara kvar måste det bero på att Fagervall och han är polare från förr. Tycker inte att han hållit måttet under säsongen.
Så Dalle är som ett Coop X-tra paket med Cornflakes, mycket innehåll för lite pengar...fast å andra sidan så köper jag hellre ett paket med Kellogs för kvalitetens skull.
erok wrote:jag skulle vilja se Åkerström lämna Lakers
Ibland har jag väldigt svårt att förstå mig på erok. Varför i hela friden vill man att en av landets mest lovande målvakter ska lämna Lakers? Eller är inlägget ett april-skämt..........
trodde det skulle bli fart på forumet nu Men se detta gick ni inte på.Carl var nära en stund men i sista meningen skrev även han.Om det nu inte är ett aprilskämt
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Angående SMP om Nyström så står det ju även i tidningen att Omark inte bestämt sig angående nästa säsong. Vad är det egentligen att tveka på, skriv på och stilla många nerver.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
En fågel viskade i mitt öra att Omark kan vara på väg till Skellefteå, men att det hänger en hel del på om Skellefteå tar sig till ES eller inte. Han lär nog inte bestämma sig förrän Kvalserien är färdigspelad.