Träningsmatcher 20/21
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Träningsmatcher 20/21
John Persson gör mål
Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Fan va Persson och Rosén ändå visar vad de kommer betyda. Det är inga jättematcher de har gjort, men de blixtrar till på ett sätt ibland som bara absoluta spetsspelare kan göra.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Pettersson gör varken till eller från i den linan...Person wrote:Fan va Persson och Rosén ändå visar vad de kommer betyda. Det är inga jättematcher de har gjort, men de blixtrar till på ett sätt ibland som bara absoluta spetsspelare kan göra.
-
- c/o LL´s Forum
Oj, där håller jag inte med dig alls!
Pettersson anpassar sig till att spela vinge ännu, men han gör många saker jättebra hittills. Banar väg för Gynge+Rosén. Det kommer komma points där med, var så säker!
Pettersson anpassar sig till att spela vinge ännu, men han gör många saker jättebra hittills. Banar väg för Gynge+Rosén. Det kommer komma points där med, var så säker!
Ja för jag tycker det kan finnas någon "enklare" spelare som kan bana väg för pojkarna och Pettersson producera i en annan lina?Svartvadet wrote:Oj, där håller jag inte med dig alls!
Jag tycker Pettersson gör mycket bra. Framförallt släpper han pucken mycket snabbare än förra säsongen. Då kändes det som att han försökte göra allt själv, nu litar han mer på medspelarna och ger mycket öppningar för Rosén och Gynge.
-
- c/o LL´s Forum
Ja, det kan jag absolut köpa. Men, jag tycker det är värt att ändå låta han verkligen få chansen där, eller hur?bratsson wrote:Ja för jag tycker det kan finnas någon "enklare" spelare som kan bana väg för pojkarna och Pettersson producera i en annan lina?Svartvadet wrote:Oj, där håller jag inte med dig alls!
Optimalt annars, för just Gynge&Rosén är troligtvis Martin Lundberg. Finns mängder av konstellationer känns det som.
Tror inte man värvat Pettersson för att göra andra bättre....Svartvadet wrote:Ja, det kan jag absolut köpa. Men, jag tycker det är värt att ändå låta han verkligen få chansen där, eller hur?bratsson wrote:Ja för jag tycker det kan finnas någon "enklare" spelare som kan bana väg för pojkarna och Pettersson producera i en annan lina?Svartvadet wrote:Oj, där håller jag inte med dig alls!
Optimalt annars, för just Gynge&Rosén är troligtvis Martin Lundberg. Finns mängder av konstellationer känns det som.
Hoppas han börjar producera men vi kommer inte komma långt med 1 superkjedja....
Hur länge ska vi upplåta en plats i andra kedjan för 22 ? Känns ju hopplöst för Drury.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- c/o LL´s Forum
JFK har försäsongen på sig, på sin höjd 10 SHL-matcher till. Annars kan vi lika gärna skeppa honom till Alvesta.
Sylvegård är en av få som vågar hålla i pucken.
Hade han varit snabbare hade han varit outstanding
Hade han varit snabbare hade han varit outstanding
-
- c/o LL´s Forum
Sylve ser bra ut. Stabil. Vältränad. Genombrottet i år?
3-2 RBK. Sjukt orättvist. Tur det är försäsong...
3-2 RBK. Sjukt orättvist. Tur det är försäsong...
Tror mest på honom.... Holmberg helt borta just nu?Svartvadet wrote:Sylve ser bra ut. Stabil. Vältränad. Genombrottet i år?
Peter Andersson har mycket som jag gillar, men jag har så extremt svårt för hans otroligt slöa skridskoåkning. Rent tekniskt är den rätt bra för hans storlek, men han saknar power i den. Ser så jävla tamt ut emellanåt.
Holmberg är ju dunderstabil. Gillar hela den kedjan skarpt, har tagit vid där de avslutade 19/20.bratsson wrote:Tror mest på honom.... Holmberg helt borta just nu?Svartvadet wrote:Sylve ser bra ut. Stabil. Vältränad. Genombrottet i år?
Leveransen från förstakedjan går ju inte att klaga på under de första fyra matcherna. Gynge och Pettersson 3 mål, Rosén 2 mål. Dessutom en jäkla massa assist på de. Visst, det är försäsong men jag ser hellre att de producerar än att de inte gör det.
Absolut ..Person wrote:Leveransen från förstakedjan går ju inte att klaga på under de första fyra matcherna. Gynge och Pettersson 3 mål, Rosén 2 mål. Dessutom en jäkla massa assist på de. Visst, det är försäsong men jag ser hellre att de producerar än att de inte gör det.
Men går inte att leva på dem hela säsongen....
-
- c/o LL´s Forum
Tycker du är lite väl pessimistisk Bratsson.
Anmärk att VLH har en underfinansierad trupp i år, iaf enl. Galen Höken. Finns utrymme att spetsa vid behov.
Anmärk att VLH har en underfinansierad trupp i år, iaf enl. Galen Höken. Finns utrymme att spetsa vid behov.
Men förfan? Hade de inte producerat hade det varit fel. Nu gör de för mycket? Vi har 6-7 spelare borta. Jag är faktiskt riktigt nöjd över hur det sett ut, Rögle är ett bra lag.bratsson wrote:Absolut ..Person wrote:Leveransen från förstakedjan går ju inte att klaga på under de första fyra matcherna. Gynge och Pettersson 3 mål, Rosén 2 mål. Dessutom en jäkla massa assist på de. Visst, det är försäsong men jag ser hellre att de producerar än att de inte gör det.
Men går inte att leva på dem hela säsongen....
Tack JG!
-
- c/o LL´s Forum
Enkel vinst, fortsätt så 

Ja, jag e nog det...Svartvadet wrote:Tycker du är lite väl pessimistisk Bratsson.

Blir nog bättre balans med allt när de flesta är tillbaka och friska.....
Gott med en lina som drar bra i alla fall

Hoppas Pettersson hittar det roliga med hockey tillsammans med Gynge och Gud. Det ser så ut faktiskt. Kanske JFK skulle få smaka på dessa herrar med?
-
- c/o LL´s Forum
Perry2 försvann visst ut bakvägen med svansen mellan benen.
Vår andra kedja är för klen hittills. Där måste något hända. Den måste producera. Hombergkedjan tror jag växlar upp och fjärde får en annan stabilitet med Josen.
Men med Lundberg och Davidsson hade andra troligen funkat bättre...?
Men jag skulle inte ha nåt emot ett spjut till.
Vi är ju lite skadekänsliga nu...
Men jag skulle inte ha nåt emot ett spjut till.
Vi är ju lite skadekänsliga nu...
-
- c/o LL´s Forum
Problemet är att vi har ingen konkurrens utan Davidsson på rören.
Vi hade för många förra året som var alldeles för "fat and happy" med deras roller. Det går aldrig att ha en elitorganisation med människor som har den känslan. Alla måste ha kniven mot strupen, hela tiden. Annars vet de om att inget kommer hända, så därför betyder inte "att ge 100%" ett skit.
JFK, Emil och Karlström är mest berörda. Där den sistnämnda tog sig i kragen i slutet av förra sässen. Däremot kan man INTE leva på gamla meriter. Inte alls omöjligt att laget ser ut såhär efter Jul:
"Artist" - Rosén - Gynge
Emil - Davidsson - "Artist"
Holmberg - Drury - Sylve
Nilsson - Josen - Lundberg
Forslund
Karlström och JFK på läktaren.
Då börjar vi prata konkurrens på riktigt! Tycker det är förbannat kasst att inte Davidsson fått chansen som Center t.ex. Tror han gör sig betydligt bättre där. Holmberg på kant? Samma där, why not? Han och Drury lär tävla om den positionen om det vill sig väl. En detalj som många underskattar, men är så SJUKLIGT viktig - tekningar. Det är inte OK att det har sett ut såhär mot RBK:
RBK-VLH: 37-23
VLH-RBK: 21-30
Det är alltså 39% i tekningvinster...
Vi hade för många förra året som var alldeles för "fat and happy" med deras roller. Det går aldrig att ha en elitorganisation med människor som har den känslan. Alla måste ha kniven mot strupen, hela tiden. Annars vet de om att inget kommer hända, så därför betyder inte "att ge 100%" ett skit.
JFK, Emil och Karlström är mest berörda. Där den sistnämnda tog sig i kragen i slutet av förra sässen. Däremot kan man INTE leva på gamla meriter. Inte alls omöjligt att laget ser ut såhär efter Jul:
"Artist" - Rosén - Gynge
Holmberg - Drury - Sylve
Forslund
Då börjar vi prata konkurrens på riktigt! Tycker det är förbannat kasst att inte Davidsson fått chansen som Center t.ex. Tror han gör sig betydligt bättre där. Holmberg på kant? Samma där, why not? Han och Drury lär tävla om den positionen om det vill sig väl. En detalj som många underskattar, men är så SJUKLIGT viktig - tekningar. Det är inte OK att det har sett ut såhär mot RBK:
Ja, med så många centrar borde någon kunna teka. Josen fixar statsen lite kanske.Svartvadet wrote:Problemet är att vi har ingen konkurrens utan Davidsson på rören.
"Artist" - Rosén - Gynge
Holmberg - Drury - Sylve
Forslund
Konkurrens har varit problemet dessa år av lite sämre resultat. Spelartrupperna har sett helt ok ut om de presterat, men det behövs några som jagar för att toppen ska öka. Det är enkel matematik oavsett idrott.
Detta är en speciell säsong, ekonomin måste hållas i balans på ett helt annat sätt än tidigare. Backuppsättningen ser riktigt stark ut, även utan Melart ska de hålla. Från den positiva sidan med Melarts operation (om det nu finns en sådan) kommer Häman-Aktell att få många minuter som kanske annars reducerats. En förhoppning om att ett hungrigt mumintroll kommer glida in på isen runt jul finns också.
En topplina drog oss ganska långt 16/17, en övertidsförlust från final. Men givetvis måste fler producera, konkurrensen saknas i dagsläget. Kul om Stjernborg ges fortsatt chans i a-laget, han ska få jaga. I övrigt måste någon mer in (spets) innan seriestart om inte Davidsson kan börja köra 100%.
-
- c/o LL´s Forum
Förstagrabbarna har väl gjort 8 mål på 3 matcher. Fortsätter trion så under SHL landet dem på 139 mål.
Andragrabbarna kommer leverara om första och fjärde leverar som nu. Är oundvikligt. Blir skönt gung i truppen om vi bygger segrar och gör mål.
Vilket hål kröp Gynge och Pettersson kritikerna ner i?
Andragrabbarna kommer leverara om första och fjärde leverar som nu. Är oundvikligt. Blir skönt gung i truppen om vi bygger segrar och gör mål.

Icke att förglömma - även ORTEGA gjorde en bra försäsong.. Vi vet alla vilket hål det slutade i..
Men jag tror ändå lite på det här. Det kan ju omöjligt gå sämre än senaste två åren. Plus att vi nog har lite pickadoller kvar i pungen att shoppa spets för. Sen vet vi ju inte vart hösten tar vägen - publikunderlag? Inställd säsong på nytt i november? Time will tell.
Men jag tror ändå lite på det här. Det kan ju omöjligt gå sämre än senaste två åren. Plus att vi nog har lite pickadoller kvar i pungen att shoppa spets för. Sen vet vi ju inte vart hösten tar vägen - publikunderlag? Inställd säsong på nytt i november? Time will tell.
Ett GIGANTISKT problem förra säsongen var att vi inte fick till några enheter förrän Holmbergs lina satte sig. Nu har vi 2 st som enligt mig är klara för seriespel. Vi kanske hade haft fler med bättre närvaro, men det kan jag inte uttala mig om ännu.
Behåll RRs och Holmbergs lina intakta. De fungerar. Med den stora frånvaron på backsidan så känns den delen nu mer oroande. Viktigt att få till backparen så att de kan anpassa sig till varandra, keepern och kedjorna.
Behåll RRs och Holmbergs lina intakta. De fungerar. Med den stora frånvaron på backsidan så känns den delen nu mer oroande. Viktigt att få till backparen så att de kan anpassa sig till varandra, keepern och kedjorna.
Du tycker de varit bra under föregående säsong ?StenhårtSlagskott wrote:Förstagrabbarna har väl gjort 8 mål på 3 matcher. Fortsätter trion så under SHL landet dem på 139 mål.
-
- c/o LL´s Forum
vlk wrote:Du tycker de varit bra under föregående säsong ?StenhårtSlagskott wrote:Förstagrabbarna har väl gjort 8 mål på 3 matcher. Fortsätter trion så under SHL landet dem på 139 mål.
Gynge kom till skott men pucksrna satt inte. Pettersson höll klubban för hårt och gjorde det försvårt. Tror du de på något magiskt vis blivit bättre spelare under semestern?
Förra året studsade puckarna ut. Nu studsar dem in.
Laget vinner matcher utan att spela jättebra. Det hände aldrig förra året. Även om det bara är träningsmatcher är det positivt.
De var inte bra förra säsongen i förhållande till vad de kostade. Jag hoppas så klart att de visar en annan sida denna säsong.StenhårtSlagskott wrote:vlk wrote:Du tycker de varit bra under föregående säsong ?StenhårtSlagskott wrote:Förstagrabbarna har väl gjort 8 mål på 3 matcher. Fortsätter trion så under SHL landet dem på 139 mål.
Gynge kom till skott men pucksrna satt inte. Pettersson höll klubban för hårt och gjorde det försvårt. Tror du de på något magiskt vis blivit bättre spelare under semestern?
Förra året studsade puckarna ut. Nu studsar dem in.
Laget vinner matcher utan att spela jättebra. Det hände aldrig förra året. Även om det bara är träningsmatcher är det positivt.
-
- c/o LL´s Forum
Ja, det får vi hoppas. Det är en ny säsong nu som tur är.
- Melarts operation gick bra, verkar vara mer positivt än befarat.
- Vainio tillbaka i full träning.
- Koivisto borta ytterligare en tid.
- Lundberg verkar snart tillbaka.
- Davidsson äntligen på is.
I bästa fall skjuts premiären till 1:e oktober. Då kan alla utom Melart vara tillbaka.
I bästa fall skjuts premiären till 1:e oktober. Då kan alla utom Melart vara tillbaka.
-
- c/o LL´s Forum
Klubbbosssrna och SHL hade möte idag och starten sker som planerat ska jämna ut antal hemmamatcher under september för att det ska bli rättvist: https://www.shl.se/artikel/boaiakecu-40 ... da-matcherPerson wrote:- Melarts operation gick bra, verkar vara mer positivt än befarat.
Växjö hade två hemmamatcher och en bortamatch under september. Får se om det fortsätter så eller om någon flyttas till ett bortamöte.