Förstärka laget inför KS?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Förstärka laget inför KS?
Några namn?!
Man pratar inte några namn innan det är underskrivet och klart.
Och källor avslöjar man aldrig.

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Ja, men några namn på "rykten" då.
Bättre det än ingenting!
Bättre det än ingenting!
Helt rätt Niles det vore att svika ett förtroeende man fått från någon.Niles wrote:Man pratar inte några namn innan det är underskrivet och klart.Och källor avslöjar man aldrig.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
stämmer verkligen radek-spåret?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Radek Hamr eller??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

det som talar emot är att han varit långtidsskadad o verkar ha kontrakt över nästa säsong
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Det som talar för är ju i så fall en utlåning för att komma tillbaka, kanske.

det är bara att vänta å se vem som dyker upp för inget är som väntans tider!!!!!!!!!!
Det är härliga tider nu Friberg

Alfax;
Visst, det händer grejer.
Men hur kan du vara så säker på att det är en back som drinkar gösser med Henrik Evertsson? Säkra källor?
Kanske, kanske inte...

Visst, det händer grejer.
Men hur kan du vara så säker på att det är en back som drinkar gösser med Henrik Evertsson? Säkra källor?
Kanske, kanske inte...

Riktigt säkra källor finns aldrig i dessa tider med spekalutioner men det jag kan säga att denna källa har haft rätt innan.
Jag tror på den stenhårt men man vet aldrig innan något är bekräftat.
Jag tror på den stenhårt men man vet aldrig innan något är bekräftat.
- PeacE_FroG
- Forumamatör
Det här låter ju riktigt spännande
nu blir amn som ett barn på julafton igen!

Alfax, jag har hört att dom dricker Red Bull istället.Kloker wrote:Men hur kan du vara så säker på att det är en back som drinkar gösser med Henrik Evertsson? Säkra källor?

Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
Vad tror du Piggelin
kanske inne på rätt spår.

Med tanke på att vi kunde värva en klassmålvakt som Krischan ( säta funkar inte på mitt tangentbord
)
Så känns det som att det kan dyka upp en rikigt bra back , sponsorerna har väl fått blodad tand kan jag tänka mig

Så känns det som att det kan dyka upp en rikigt bra back , sponsorerna har väl fått blodad tand kan jag tänka mig

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Pratar ni om André Lakos?
Får ni inte säga namnet på ryktet, eller hur står det till? Att växjö kommer att värva spelare innan fönstret stänger, visste väl alla om...
Får ni inte säga namnet på ryktet, eller hur står det till? Att växjö kommer att värva spelare innan fönstret stänger, visste väl alla om...
Ville Mäntymaa kan vara på väg bort från Frölunda. Där kan ju Evertsson hugga lite i så fall!
Allt enligt Sportsday.se
Allt enligt Sportsday.se

Jag ber om ursäkt nature , jag fick som jag skrivit i denna tråd igår reda på från en för mig säker källa att minst en back var klar, att avslöja namnet skulle jag svika min källa... Felet jag gjorde var att skriva om det här och det ber jag om ursäkt för.nature wrote:Pratar ni om André Lakos?
Finns inget att be om ursäkt för. Tycker helt enkelt att det är tråkigt att ni inte får avslöja några namn tills det är 100% klart (dvs att det står på smp.se eller vaxjolakers). Istället får man vända sig till TAIF bloggen, som ibland avslöjar nyförvärven före alla andra....
Och taif.bloggen tar du som seriös ,denna blogg har väl bevisat var den går för .... tog till och med bort inlägg som gjordes när det inte passade pajasen som skriver den.Men skriver ytterligare en gång att det var dumt av mej att skriva om en källa som jag litar på.
jaja nog om allt tjat om denna källa vem bryr sig och låt Alfax få ha sin källa ifred, se till det roligare att det är nåt kul som kommer hända snart förhoppningsvis
Jag har inga fakta. Men om spelaren gärna dricker Red Bull och inte är back kanske det kan vara Ramzi Abid? Spelat i Sverige tidigare, är NHL-meriterad, och klassas som powerforward. Möjligen har han fått reda på att han inte ingår i Salzburgs framtidsplaner.
Frågan är väl om det blir nån forward, vi får se. Det kanske inte blir varken back eller forward, tror inte marknaden svämmar över av tillgängliga spelare som skall tillföra nåt extra för vår del. Om en vecka vet vi säkert.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Hoppas jag på något så är det på backsidan.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
- PeacE_FroG
- Forumamatör
Våran forward uppsättning känns väldigt komplett och den tror jag hävdar sig jäkligt bra i KS..våran backsida är ok men inte mer sett till helheten då..backar som sticker ut tycker jag är Niklas Rahm och Johan Jonsson...dem är helt klart våra bästa..en eller två till av deras kaliber så.... 

Kan det vara så att man presenterar något på mötet ikväll?
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
nä ingen presentation på mötet... vi får vänta och se många dagar kvar 

" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Undra hur många gösser och spelarintervjuer Henrik Evertsson har avverkat vid detta laget?
SKÅL!

SKÅL!

om vi bortser från gårdagens domarinsats
med allt därtill som följde så var våra backar under all kritik igår.
såhär jobbigt bakåt har det inte varit förut,kollektivet måste resa sig om vi ska kunna hävda oss framöver.
framförallt så var det jääkligt krångligt att titta upp innan passet kom igår från backplats,det ska istället komma instinktivt ..

såhär jobbigt bakåt har det inte varit förut,kollektivet måste resa sig om vi ska kunna hävda oss framöver.
framförallt så var det jääkligt krångligt att titta upp innan passet kom igår från backplats,det ska istället komma instinktivt ..
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Ja, det har i alla fall varit väldigt tyst kring detta ett tag nu. Inga rykten in, inga rykten ut.Kloker wrote:Undra hur många gösser och spelarintervjuer Henrik Evertsson har avverkat vid detta laget?
SKÅL!
Ska bli spännande att se vad som kommer - OM något kommer...

Thats Mr. Ratscore to you..!
Kan inte tänka mig att vi skulle gå upp med detta laget.
Jag tror att det viktigaste är att komma till kvalserien, bra för framtiden dvs.
Nästa säsong gör vi en rejäl satsning, hoppas bara att vi lyckas behålla våra bästa spelare! Tänk er ett växjö med minst lika bra offensiv och MYCKET bättre defensiv? Jag ryser bara av tanken
Jag tror att det viktigaste är att komma till kvalserien, bra för framtiden dvs.
Nästa säsong gör vi en rejäl satsning, hoppas bara att vi lyckas behålla våra bästa spelare! Tänk er ett växjö med minst lika bra offensiv och MYCKET bättre defensiv? Jag ryser bara av tanken

Hmm, låt oss spekulera läget i VLH. Växjö Lakers har huserat på gräddhyllstoppen av tabellen i stort sett hela säsongen. Man har spelat med de spelare som man har och inte dragit på sig några dyra värvningar. Bra!
Funderingar?
Christoffer Bengstberg hade definitivt hållt laget till en topplacering i tabellen. Han blev petad. Varför?
Pang! K.K värvas! Och detta kostar såklart pengar. Detta sänder givetvis signaler till utomstående att VLH menar allvar med att kampas om en elitserieplats. Det spelar ju ingen roll egentligen om man kommer sexa eller trea i Kvalserien. Men gör man rockader på målvaktssidan som är lagets viktigaste kugge, så sänder det som sagt signaler.
Jag tror att om Växjö Lakers ska kunna hävda sig i en Kvalserie så måste defensiven täppas till. Björn Karlsson, Tom Linder och (med viss reservation) Jeremias Augustin håller inte i ett lag som vill nå framgång i en Kvalserie. Tyvärr. Offensivt är jag helt övertygad om att VLH inte kommer att göra bort sig, för framåt är VLH riktigt bra. Men det räcker inte i en Kvalserie om defensiven är undermålig.
Kompletteras inte backsidan rejält så begriper jag inte målvaktsbytet.
Men den som lever och väntar på något gott får säkerligen se...

Funderingar?
Christoffer Bengstberg hade definitivt hållt laget till en topplacering i tabellen. Han blev petad. Varför?
Pang! K.K värvas! Och detta kostar såklart pengar. Detta sänder givetvis signaler till utomstående att VLH menar allvar med att kampas om en elitserieplats. Det spelar ju ingen roll egentligen om man kommer sexa eller trea i Kvalserien. Men gör man rockader på målvaktssidan som är lagets viktigaste kugge, så sänder det som sagt signaler.
Jag tror att om Växjö Lakers ska kunna hävda sig i en Kvalserie så måste defensiven täppas till. Björn Karlsson, Tom Linder och (med viss reservation) Jeremias Augustin håller inte i ett lag som vill nå framgång i en Kvalserie. Tyvärr. Offensivt är jag helt övertygad om att VLH inte kommer att göra bort sig, för framåt är VLH riktigt bra. Men det räcker inte i en Kvalserie om defensiven är undermålig.
Kompletteras inte backsidan rejält så begriper jag inte målvaktsbytet.
Men den som lever och väntar på något gott får säkerligen se...

-
- c/o LL´s Forum
Björn Karlsson var kanske våran bästa back i förra årets KS, så där har du fel.
Marcus J håller däremot inte för KS
Marcus J håller däremot inte för KS