Kvalseriesnack (2 lag till ES)

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Herr Oberst wrote:Nyss hemkommen från Dalarna och jävlar vilken glad hemresa det var.
Fredrik R, Lalin, Anders 83 (eller vad fan han nu kallar sig) kan säga vad de vill faktiskt. Men Rögle har absolut inte gjort bort sig denna kvalserie, vi har inte vikit ner oss. Viktigast av allt, vi är i allra högsta grad med och slåss om ES-platsen.

Fan va kul vi hade det i Leksand.

Växjö - Leksand 1-13
Leksand - Rögle 4-8

Borde betyda Rögle - Leksand 16-0 om man ska översätta det till Växjö-matematik.
imponerande av er. ni kan skriva in ytterligare 3 poäng när ni möter Malmö för där har ni stor chans att vinna.
Men att sedan dra upp betydelselösa 13-1 är lågt lägre än glocalnet :wink:
Rögle - Almtuna 0-5
Rögle - Västerås 0-4
Rögle - Växjö Lakers 1-5
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

kul med sandlåda:)

aldrig haft några känslor för rögle,ni är ju bara konstiga av naturen men nu kommer jag för första gången riktigt på allvar heja på er mot Brynäs!Tänk att byta ut matcherna mot Rögle mot Brynäs,vilken grej!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

perry2 wrote:Mansröster ingen trumma.
MANSröster? :D

jojo...

Är dock smått imponerad av era skalper i kvalet, det erkänner jag!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

imponerad av att Leksand förmodligen gör sin SÄMSTA match denna säsong ?
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Anders83: Ja och motståndet hade säkert inget med det hela att göra... Fortsätt ni jubla över er playoff plats och att ni slår Nybro varannan gång så fortsätter jag/vi njuta av det faktum att hallen imorrn kommer koka på ett sätt som mängder av tränare och spelare tidigare har hyllat i oändlighet...
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Så rätt så rätt. Motståndet hade inget med det att göra. För övrigt tycker jag det du säger låter som en toppenidé. Gå nu å söla ner nått annat forum, tja varför inte ert eget!? Skål!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Talismanen: Det blir svårt för Hatapopcornsupportrar att skriva på sitt eget forum (i detta fallet AIA forum), han är nämligen avstängd/bannad därifrån. :lol:
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Ja just det. Jo men då får vi ju ställa upp :)
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Hatapopcornssupportrar wrote:Anders83: Ja och motståndet hade säkert inget med det hela att göra... Fortsätt ni jubla över er playoff plats och att ni slår Nybro varannan gång så fortsätter jag/vi njuta av det faktum att hallen imorrn kommer koka på ett sätt som mängder av tränare och spelare tidigare har hyllat i oändlighet...

hoppas verkligen du sätter ett ordentligt saltat popcorn i halsen nästa gång du är i växjö!

hehe bannad från sitt eget forum :clap:
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Nu börjar det lukta elitserien. Kanske ni slipper oss nästa år (Troja får ersätta oss).
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Ja slipper vi er här så vore det skönt. På isen spelar det kvitta.
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Anders83 wrote: hoppas verkligen du sätter ett ordentligt saltat popcorn i halsen nästa gång du är i växjö!
Som det ser just nu dröjer det innan vi besöker er stenålderslada nästa gång.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Kan inte säga annat än!Mycket imponerad av Rögle,år efter år så är dom å knackar på finrummet....Nu kanske det är dags?Strong gjort.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Då fick jag som jag ville..Malmö fick stryk, och Percy kan inte sova lugnt den här natten heller :lol:
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

När hände det senast att 2 elitserielag åkte ur Elitserien via en kvalserie? Iår ser det ut som om det blir så. Otroligt!
Både Brynäs, Leksand och Mora i AS nästa säsong kanske. Dock tror jag det blir Malmö och Brynäs som går upp tillslut.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Herr Oberst wrote:
Anders83 wrote: hoppas verkligen du sätter ett ordentligt saltat popcorn i halsen nästa gång du är i växjö!
Som det ser just nu dröjer det innan vi besöker er stenålderslada nästa gång.
gud va skönt!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Visst suger det att behöva käka upp all skit man hävt ur sig mot Rögle, eller vad säger du Fredrik R?? :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Precis som det sög för vissa när ett lag inte långt härifrån blev omkörda av Lakers och all skit som skrevs då.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Hahaha, Lassemaja! att du bara öppnar munnen i den här tråden är väldigt komiskt. :lol:
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

På vilket sätt är det komiskt??

Sen kan jag svara dig att det inte alls känns trist när Troja nu går upp, tycker att dom helt klart är värda avancemanget!! Sen tror jag inte att hockeyn i Tingsryd kommer att självdö nästa säsong som du tror.
Tingsryds AIF
since 1923
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Jag har bättre saker för mig än att sitta och förklara saker och ting för en lite svårfattad Ta allt i fickan-supporter.
Åter till ämnet!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Och så fort man inte kan ge ett bra svar så tar man till det gamla beprövade kortet. :oops:
Tingsryds AIF
since 1923
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

LasseMaja wrote:Och så fort man inte kan ge ett bra svar så tar man till det gamla beprövade kortet. :oops:
jo det kallas "rögle special" eller "tajf special" att göra så!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

LasseMaja wrote:Och så fort man inte kan ge ett bra svar så tar man till det gamla beprövade kortet. :oops:
Lassemaja! det finns ingen anledning att lägga ner tid på en förklaring när det bara är EN person som inte fattar. Totalt meningslöst!
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Fredrik R wrote:När hände det senast att 2 elitserielag åkte ur Elitserien via en kvalserie?
Säsongen 05/06 hände det. Fast det var kanske före din tid?

Ska klistra in en gammal klassiker för att återigen påminna vissa om att det inte är omöjligt.
Herr Oberst wrote:Samma visa varje år. Finns inte en chans att ett Allsvenskt lag kan klara av att ta steget upp bla blä blu bla bla.

Förra året tog SSK steget upp.
Året innan Skellefteå och M*F
Året innan Leksand
Året innan Mora
Året innan Leksand
Året innan Södertälje och Linköping
Året innan Timrå och Björklöven

Summa, på 7 år har 10 lag (9 unika lag om man låter bli att räkna Leksands berg o dalbana) tagit steget upp. Varje år har det funnits minst 1 nytt lag i Elitserien.

Lägg ner snacket om att det är omöjligt att gå upp!!
Dessutom märkte vi idag att det inte är så stor skillnad mellan toppen av Hockeyallsvenskan och ett på förhand guldtippad Elitserielag.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Måste faktiskt säga att jag är imponerad av Rögle... tror dock att dom inte klarar det hela vägen i år heller, men shit vad dom har gjort det surt för Brynäs, Leksand, Malmö och Mora 8O
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Enligt Herr Oberst verkar det som om dom redan är klara?
Herr Oberst skriver mer på Lakers forum än vad han gör på Rögles efter en vinst mot Brynäs, jag undrar vilket lag han har hjärta för egentligen?
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Rögle har vunnit 2 matcher mot lag som är bättre på pappret och vips så är dom världsmästare igen!
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Anders83 wrote:Rögle har vunnit 2 matcher mot lag som är bättre på pappret och vips så är dom världsmästare igen!
Inte världsmästare, men snubblande nära en återkomst till elitserien. var är ditt lag Anders?
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Fredrik R wrote:Enligt Herr Oberst verkar det som om dom redan är klara?
Herr Oberst skriver mer på Lakers forum än vad han gör på Rögles efter en vinst mot Brynäs, jag undrar vilket lag han har hjärta för egentligen?
Du klarar verkligen inte av att bli tillrättavisad, inte ens när man tycker man sköter det på ett någorlunda konstruktivt sätt. Istället kontrar du alltid på ett fullständigt galet sätt.

Samma visa varje gång. Skärp dig!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

men jisses har dom inte ens koll på det :lol: jodå nytt lagbygge igång barmarksträningen börjar väl snart kan jag tänka mig ?

jodå SNUBBLANDE nära är så rätt så och det mest seriösa jag hört på länge men " det är inte så stor skillnad på elitserielag och toppen av allsvenskan" är nog det dummaste jag hört på länge
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Anders83 wrote:men jisses har dom inte ens koll på det :lol: jodå nytt lagbygge igång barmarksträningen börjar väl snart kan jag tänka mig ?
Varför skulle jag/vi ha koll på det? Ni försvann ur vår sikt ett tag sedan. Gillar att diskutera med ett flertal av er här inne då ni har ett bra och levande forum. Men som lag är ni väl rätt ointressanta för de flesta utom möjligtvis Nybro som tjänar lite extra då ni kommer. Nästa säsong ser ni dessutom ut att bli ännu mer ointressanta medtanke på nyförvärven hittills. Troja blir laget man kommer att fokusera sig på i Smålands när det gäller HA 08/09.
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Nu tror du väl inte ens på dig själv Myglarn?
Du har helt rätt Anders 83: Brynäs och Mora kör ju fullständigt över de andra lagen, Eller hur?
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Varför skulle jag inte tro på det? Troja är ett mer känt lag och många fler kan relatera till dem efter deras historia. Växjö är fortfarande för ungt som lag för många, inklusive mig själv tyvärr.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Herr Oberst wrote:
Skärp dig!
Hör Du Du ,här är det LL:s moderatorer som tillrättarvisar och inte några "jag vet bäst " från Skåne ,håll Dej på ditt eget forum om Du har ont av vad Fredrik R.skriver.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Post Reply