Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Lalin wrote:Ska bli en sann njutning när Karlskrona går upp Korplaget Taif ger jag inte mycket för.
Karlskrona och TAIF är ganska synonymt, just så som Lakers startade en gång i tiden. OCH de har RÅD med ytterligare en tröja, med namnet Eriksson tydligen.
Hur fan orkar ni hålla på med detta . Ni har hållt på i TIO år och ältat detta, men vi spelar fortfarande i allsvenskan.
Kom med något nytt nån gång, och framförallt, kom igen när ni spelar i allsvenskan.
Hästskit luktar illa.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
vadå wrote:Lalin, när pengarna i Växjö är slut och sagan över kanske du fortfarande vill se hockey, du är alltid välkommen till Dackehallen.
Även om du inte förstår hockey kanske korven smakar...
När pengarna är slut i Växjö så gör jag som jag gorde innan.Väntar på en ny förening för varken troja eller taif har intresserat mig på 36 år.Växjö HC hade det tungt det vet jag å min styvfar var jäkligt lessen när de försvann.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
karlskrona är välkomna till allsvenskan vilken dag som helst,absolut gärna på taifs bekostnad.då blir ju frågan om taif blir farmarlag till lakers eller karlskrona
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
vadå wrote:Kul så länge det varar menar du?? Då förstod du min poäng.
Ja kanske det men det är våran förbannade uppgift som supportrar att stötta laget in i det sista.Vilket min styvfar gorde.Tyvärr räkte det inte men känns som det finns fler folk idag i lakers så tror inte det ska vara några problem om alla hjälps åt.Mycket eller lite spelar ingen roll.Bara man visar sponsorerna att man vill göra något så de fattar att intresset finns
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Piggelin wrote:Vad jag vet så finns det ingen Troja-spelare i landslaget.
Sriver så att även idioter ska förstå: Tre kronor hade i Karjala cup 2 spelare FOSTRADE i Troja/Ljungby, förutom det har Troja FOSTRAT ett antal spelare till juniorlandslag och b-landslag som fanns förut, några av dessa är:
Roger Johansson 128 st
Mattias Weinhandl 104 st
Erik Andesson 20 st
Johan Andersson 17 st
Kenneth Ekman 17 st
Stefan Nilsson 15 st
Henric Jonasson 13 st
Kjell-Ronnie Pettersson 12 st
Morgan Grans 10 st
Henrik Andesson 8 st
H. Nygren wrote:...varför spelar inte Troja i Elitserien då....? De fostrar ju bara landslagsmän???
Om du hade följt hockey längre än de 10 åren som Lakers funnits..Så hade du vetat att Troja länge har haft ekonomiska problem och det är orsaken till att troja nu spelar i den serien man gör..
Inget vidare på allsvensk nivå. Mer anonym spelare i Lakersdressen har jag nog aldrig varit med om. Däremot kommer han säkert bli en tillgång för Karlskrona som spelar på en helt annan nivå.
Frågan kvarstår, OM nu Troja producerar så många egna produkter som håller så hög nivå VARFÖR spelar inte Troja i en högre serie????
Billigare att ta de fantastiska egna produkterna än att köpa dyra från andra lag!
Eller är det så att de fantastiska egna produkterna tar för mycket betalt???
Har för mig att han va väldigt bra i början sedan när tempot höjdes för varje match så orkade han inte hänga på. Men för er funkar det säkert kanon, har för mig att Taifarna va rätt så nöjda med honom.
Lycka till Karlskrona med kvalet mot div 1, så ses vi i HA om ett antal år Bry er inte om vad Taifarna säger och tycker.....!!!