Förstärka laget inför KS?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Re: Förstärka laget inför KS?
En liten notering om Lintner, innan han blev klar för SaiPa:
"Han har spelat elitseriehockey för Modo, Djurgården, Skellefteå och Färjestad och ville gärna tillbaka till svensk hockey den här säsongen - men intresset var för svagt för den offensive slovaken."
Lägg till att han har spelat VM med Krizan....
Alltså, förutspår jag (efter Varanens galna detektiv jobb!) att om Lakers har stålars så är han så gott som i hamn!
Frågan som kvarstår: Är han backtyp som Evert är ute efter? Nej
Men med tanke på Lintners meriter så tror jag knappast att han svajar i Defensiven i HA. Han är ju precis den typen utav back som är avgörande i ett KS!
Regards, Svartvadet
"Han har spelat elitseriehockey för Modo, Djurgården, Skellefteå och Färjestad och ville gärna tillbaka till svensk hockey den här säsongen - men intresset var för svagt för den offensive slovaken."
Lägg till att han har spelat VM med Krizan....
Alltså, förutspår jag (efter Varanens galna detektiv jobb!) att om Lakers har stålars så är han så gott som i hamn!
Frågan som kvarstår: Är han backtyp som Evert är ute efter? Nej
Men med tanke på Lintners meriter så tror jag knappast att han svajar i Defensiven i HA. Han är ju precis den typen utav back som är avgörande i ett KS!
Regards, Svartvadet
Lintner ryktas sedan en tid till Växjö Lakers. Substans: nolla. Däremot verkar Bengtsberg vara på väg till demokratins paradis: Vitryssland.
Enligt Stubben.
Enligt Stubben.
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
Hehehe, anser du herr stubbe att våra diskusioner på forumet kring spelare som är intressanta, är rykten???? När någon säger att "jag har hört" eller liknande, då är det ett rykte. I annat fall kan vi lista 50 namn här på forumet och vips så ryktas dessa till Växjö Lakers hmmmm, tror inte de. Jag har inte hört några som helst rykten kring Richard Lintner, har nån annan det, ärligt?? Däremot tog Varanen upp hans namn som intressant vid lite grävande bland tänkbara fria spelare. Rykte???
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Ja, vi får passa oss vad vi säger och spekulerar i annars blir det hot stuff i nästa extrabilaga.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
NHL meriterad back på G<-----gäller ryktet fortfarande?
Ja, det var väl Stubbens egna ord, eller??

Är detta Enestubbe?Kesoo wrote:Hörde under gårdagen att Krizan var påväg och att en NHL meriterad back var på ingång... om detta stämmer så känns det verkligen som att Lakers vill ta steget upp i år.

Hehehehe
, kärt barn har många namn.
They seek him here, they seek him there, the french is seeking him everywhere. Is he in heaven or is he in hell, they never catch the scarlet pimpernel... (Läs Daniel Enestubbe
)

They seek him here, they seek him there, the french is seeking him everywhere. Is he in heaven or is he in hell, they never catch the scarlet pimpernel... (Läs Daniel Enestubbe

Lintner i växjö kan vi bara fetglömm 
inte en chans och tur är väl det

inte en chans och tur är väl det
Snart nära dig...en ny hall
Jaha, Percy och Hugo Stenbeck planerar att göra en jättesatsning nästa säsong. Man ska tydligen locka till sig NHL stjärnor
Får en känsla att det är nu eller aldrig för VLH

Någon som vet något mer om Backen?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Det finns ju 2 platser till elitseriennature wrote:Jaha, Percy och Hugo Stenbeck planerar att göra en jättesatsning nästa säsong. Man ska tydligen locka till sig NHL stjärnor![]()

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Dessutom går inte aktieägarna med på detta förslag de vill bygga från grunden och mohikanen som VD blir nog ett minne blott.Det kommer rensas ordentlig i leden.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Hehe, kolla in Stubbens senaste inlägg idag... "Evertsson har hängt in jackan".
http://www.smp.se/blogg/daniel/

Vem fasen kan det vara som ryktats in, hahaha. Han avgår om...... 

Man behöver ju inte vara einstein för att inse att truppen är långt ifrån spikad inför KS...Fredrik R wrote:Hehe, kolla in Stubbens senaste inlägg idag... "Evertsson har hängt in jackan".![]()
Blomman säkert. Och det är ingen större risk att Evert behöver avgå..PutteA wrote:Vem fasen kan det vara som ryktats in, hahaha. Han avgår om......

Lintner har förlängt sitt kontrakt i Finland
Once a laker, always a laker!
Alt. Leksands Jean-Luc? men det lutar nog mer åt blomman.Niles wrote:Blomman säkert. Och det är ingen större risk att Evert behöver avgå..PutteA wrote:Vem fasen kan det vara som ryktats in, hahaha. Han avgår om......
-
- c/o LL´s Forum
Ja, är man tillräckligt trög och fått IG i Matte så har jag full förståelse för detta! Men visst, du kanske kan fixa ett Franskt pass till honom? Alltså kan det inte ha varit JLGP han pratade om....Fredrik R wrote:Alt. Leksands Jean-Luc? men det lutar nog mer åt blomman.Niles wrote:Blomman säkert. Och det är ingen större risk att Evert behöver avgå..PutteA wrote:Vem fasen kan det vara som ryktats in, hahaha. Han avgår om......
Kommentar från Enestubbes blogg:
"Två backar och två fowards kommer att värvas. Namnen släpps nästa onsdag. En ledtråd gällande en spelare är dubbla pass..."
Undrar hur mycket av detta stämmer? 4 spelare är ganska mycket
"Två backar och två fowards kommer att värvas. Namnen släpps nästa onsdag. En ledtråd gällande en spelare är dubbla pass..."
Skulle kunna vara så att Enestubbe har pressat Evert om Strömberg (var väl innan ryktena om hans återtåg till ÖHK tog fart). I så fall kan jag förstå Everts svar "Då avgår jag".PutteA wrote:Vem fasen kan det vara som ryktats in, hahaha. Han avgår om......
Det svaret tror jag också mest på!
-
- c/o LL´s Forum
Lakers är kanske inte gjorda av pengar, men sponsorerna är det till viss del.alfax wrote:Tror du lakers är gjorda av pengar.Kloker wrote:Tycker ni att VLH ska komplettera truppen inför en eventuell Kvalserie?
Jag tycker att det ska värvas en "Anton Hedman" och två till tre jävligt stabila backar. Sker detta så spelar VLH i elitserien nästa säsong. Sanna mina ord.
Ev. en back kan jag tänka mej sedan kör vi med det lag vi har ,jag har inte räknat med att vi ska gå upp denna säsong däremot göra vår bästa kvalserie sedan nästa säsong kommer satsningen för att gå upp.
I DE:s blogg fällde en person ur sig följande:
Två backar och två forwards kommer att värvas. Namnen släpps nästa onsdag. En ledtråd gällande en spelare är dubbla pass...
Jo, den källan tror vi ju jättemycket pånature wrote:Kommentar från Enestubbes blogg:

Jag tänkte på en sån kille som Johan Alcén, som Salo har lagt ut på Free Agnet listan i sin utrensning av spelare. En ung kille, bara 22 bast. Men jag känner inte till honom så där jätte mycke. Kan han vara intressant för VLH, eller??

Absolut för framtiden! Men just nu är det BACKAR vi behöver!
Det sägs att Henrik Evertsson acklimatiserat sig väl på nattklubben. Ikväll så är det tydligen finkavaj som gäller. Finbesök?

Hoppsan det låter trevligt
Vi har ett bra lag som det är, men visst får man önska sig något så är det en back med fin kvalité. Det skulle inte skada i en tuff kvalserie. Vi tappar väl Heed i kvalserien som det ser ut. Det finns väl några som hoppas på det otroliga inför nästa säsong i den nya arenan.

Vi har ett bra lag som det är, men visst får man önska sig något så är det en back med fin kvalité. Det skulle inte skada i en tuff kvalserie. Vi tappar väl Heed i kvalserien som det ser ut. Det finns väl några som hoppas på det otroliga inför nästa säsong i den nya arenan.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Enl. en ganska säker källa som jag träffade idag så är en back på ingång

Last edited by alfax on 21 January 2011, 19:27, edited 1 time in total.
Mer än gillas om han har en kompis med sig!
Jaha A-sta
Du har kontakter också
Det kan mycket väl vara 2 som kommer enl. min källa.

Alfax: och din källa är?