VÄXJÖ ARENA
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumdemon
Tror vi ska vara glada om vi fyller 5.400 på de matcherna. Otroligt viktigt att inte bygga för stort nu. Finns inget värre än en halvfull hall. Tycker de lagt ribban bra. Hade inget sagt om de lagt den ytterligare något lägre - typ 4.800. Det viktigaste är att den på ett enkelt sätt kan utökas om/när vi lyckas ta nästa kliv.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
I vissa matcher kanske! Men som jag ser det så behöver vi ett publiksnitt på åtminstånde 5000-5500 för att ha nytta av en hall med kapaciteten 6200. Det snittet tror jag bara Växjö kan komma upp i i en ev elitserie. Tycker det är smart att bygga för 5400, med en lätt utbyggnadsmöjlighet upp till 6200. Med lite mer klöver och insatser kan den sedan byggas ut utan gräns över 6200. Tycker detta upplägg är genialiskt!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Storleken på den nya arenan räcker alldeles utmärkt, nåt behov för den utbyggnad som är möjlig där finns inte förrän den dagen vi spelar i elitserien. 5400 är såvitt jag förstått baserat på 800 ståplatser. Blir det fler ståplatser torde den totala kapaciteten vara något högre då sittplatser tar mer utrymme än ståplatser. Sen är det som sagt andra evenemang tänkta i arenan också som måste vägas in i ekvationen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- Forumproffs
-
- Forumproffs
-
- c/o LL´s Forum
Är beredd och hålla med dig här. Jag har hellre en hall för underhållning än en hall som har 95% sittplatser och 0 stämning.Hatapopcornssupportrar wrote:Nejdå Bizon, inte vår egen....Den byggdes för att bevara den fina stämningen och är en hockeyhall, ingen malmö arena för idol-tävlingar....
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
Mr Hate har RÄTT, Hockeyarena Vill det sig riktigt ILLA så dyker Jidhe dä upp med allt sitt fjolleri
Fahlander är Affärsman, givetvis inser Han när ett privat företag försöker Lura Brallorna av Kommunen.
Går i Borgen (tar Risken)
Ger Högre Bidreg(ger ekonomisk bärighet)
Säljer mark(Billigt), prospekteras för en framtid utan Lågkonjunktur.
Det är nog ett och annat privat företag som skulle dreglat över upplägget
Fahlander är Affärsman, givetvis inser Han när ett privat företag försöker Lura Brallorna av Kommunen.
Går i Borgen (tar Risken)
Ger Högre Bidreg(ger ekonomisk bärighet)
Säljer mark(Billigt), prospekteras för en framtid utan Lågkonjunktur.
Det är nog ett och annat privat företag som skulle dreglat över upplägget
In Hinkum Veritas
Jo, tanken är i första hand hockey, men det räcker inte för att få den i ekonomiskt balans, vilket är ett måste. Därför måste man jämka för att få den optimal för annat också, där kommer det in att det måste vara övervägande sittplatser, förutom bakom en scen på ena kortsidan.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- Forumproffs
Anders: Enda arenan med bra tryck? Nope, när järnkaminerna är igång är dom i en klass för sig faktiskt ! Dock är det ju rätt uppenbart att vi har grymt bra stämning jämfört med 95% av alla andra elitserielag, i stort alla röglefans tycker stämningen iår varit riktigt kass, dock hyllades vi rejält av han Peter Forsberg nånting och nu Senast Mats Lavander..att bli hyllad av bl.a motståndarspelare som trots allt är en av världens bästa spelare och även övriga säger ju trots allt en del....dock har vi enormt höga krav på oss själva...
Vill förtydliga lite gällande rättigheter, ägande m.m för nya Arenan.
Arenan kommer att ägas till 100% av Växjö Lakers HC. Med andra ord, det är medlemmarna som kommer äga arenan. Varken Michael Marchal eller Anders Öman har något ägande i Arenan.
Växjö Lakers Idrott AB som till 49% ägs av Marchal/Öman driver ju endast A-laget och blir således en av många hyresgäster!!
Ser gärna mycket brainstorming nu, från alla Lakejer här på forumet gällande nya arenan. Saker och ting kommer att ske under en snar framtid, där våra behov ska vara med. LL har blivit lovade så mycket som att VLH:s ledning kommer att göra allt dom kan för att tillgodose våra behov!!
//PutteA
Arenan kommer att ägas till 100% av Växjö Lakers HC. Med andra ord, det är medlemmarna som kommer äga arenan. Varken Michael Marchal eller Anders Öman har något ägande i Arenan.
Växjö Lakers Idrott AB som till 49% ägs av Marchal/Öman driver ju endast A-laget och blir således en av många hyresgäster!!
Ser gärna mycket brainstorming nu, från alla Lakejer här på forumet gällande nya arenan. Saker och ting kommer att ske under en snar framtid, där våra behov ska vara med. LL har blivit lovade så mycket som att VLH:s ledning kommer att göra allt dom kan för att tillgodose våra behov!!
//PutteA
Så är det med det, som det
angående det med antalet ståplatser.. just nu fyller vi västra ganska ordentligt, och om vi går upp i elitserien, då kommer det krylla av folk där, så tror ändå att en 2000 ståplatser till slut är på gränsen till för lite nästan :S fler folk kommer ansluta till lakejerna, bara om vi är med och tampas om elitserien i år i kvalserien.. nu skrev jag massa, men vet inte om det hängde ihop, men orkar inte kolla igenom.. men minst 2000 stå nästan
Lakers vinner, Alla hoppar, Hey! Hey!
Om det nu blir så få ståplatser som folk här inne tror tycker jag inte man ska dela upp dem i ett hemma och ett borta stå. Ska det bli till exempel 1000 ståplatser, förlägg dem på samma sida arenan då. Ser inget måste i att ha mer än ett ståplats i vår nya hall. Det viktiga är att Lakejerna har ett så stort utrymme som möjligt, motsåndar supportrar kan stå på sittplats likt vi får göra i malmö.
Det är mitt bidrag till ideé högen
Det är mitt bidrag till ideé högen
Växjö: Europas Orangeaste Stad
-
- c/o LL´s Forum
Vi kan ha 2000 ståplatser i Elitserien absolut.
Jag tror dock att 1500 räcker gått och väl för att höras.
Håller med föregående talare om att man kan erbjuda borta supportrarna en sittplats sektion likt vi får när vi är i Malmö.
Huvudsaken är att vi har en hemmastå på 1200-1500 platser
Jag tror dock att 1500 räcker gått och väl för att höras.
Håller med föregående talare om att man kan erbjuda borta supportrarna en sittplats sektion likt vi får när vi är i Malmö.
Huvudsaken är att vi har en hemmastå på 1200-1500 platser
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- Inaktiverad användare
Minst 2000 ståplatser annars INGET Mys Längre
Upplägget med NOLL Risk för Marchal och Öhman är ju ingen dålig Deal precis, Medlemmarna ska återigen stå för Risk och Sanering, HaHaHa
Sluta röka på HockeyVänner, någon med Er skämta Aprilo
OM Man TROR på ett Koncept UTAN att våga Ta RISK, och överlåter RISKEN till andra, då blir åtminstone Jag LITE Misstänksam
Upplägget med NOLL Risk för Marchal och Öhman är ju ingen dålig Deal precis, Medlemmarna ska återigen stå för Risk och Sanering, HaHaHa
Sluta röka på HockeyVänner, någon med Er skämta Aprilo
OM Man TROR på ett Koncept UTAN att våga Ta RISK, och överlåter RISKEN till andra, då blir åtminstone Jag LITE Misstänksam
In Hinkum Veritas