Bytte några ord med allas vår Oskar efter träningen i dag. Kunde inte undvika att ställa frågan hur det nu känns inför kvalet,och svaret lät inte vänta på sig.
- Det är ju det här man har sett fram emot hela säsongen. Det känns så j...a skönt att det äntligen är dags. Med andra ord, härlig inställning inför det som väntar med start i morgon
Irreterande när rykten hopas från olika håll,nu att Oscar redan är klar för annan elitserieklubb nästa säsong.
Det gör ju faktiskt att han inte får stå mot t ex AIK om det nu så skulle vara de som han skrivit på för.
Eller så är det bara helt tagna ur luften och då får han lida för det.
Trist.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Bittert om han flyttar vidare. Känns lustigt om inte Lakers kan ge honom ett fint anbud för att stanna, Gerber har man ju hört både att han ska till Schweiz och att han vill stanna på sistone - Men såhär på slutet av karriären kanske man ska satsa på en yngre målvakt till nästa säsong. Jag hade velat se Oscar som förstakeeper i nästa års elitserie så kommer han växa ifrån de småmistag som han gjort när han fått hoppa in strömatcher.
Klonis wrote:Har svårt att tänka mig att Oskar skulle skriva på nått för nån annan klubb redan vi vet ju inte var vi spelar nästa säsong
Nä, VLH har väl inte fått in en ny "Hillding" i truppen?
Oavsett så lär han aldrig få en förstaspade i något ES lag. Det skulle bli till att börja om som tvåa i en annan klubb bara. Eller det kanske är Redhawks som drar i honom? Men så förnuftig är han väl så att han inte går på den lätte?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Tack för alla oförglömliga minnen du givit oss Oscar genom dessa år och framförallt spelet du hade i KS som tog upp oss till ES , tack för allt och önskar dig all lycka i framtiden.
Jag har också en känsla av det klonis! att det kanske är Ankan som inte lockar tillräckligt... vilket inte är alls bra då det försvårar mycket för oss att knyta upp duktiga unga målvakter.
Det är väl svårt att veta varför han inte förlänger, det kan vara kontraktets innehåll, det kan vara att han inte anser att han fått tillräckligt många matcher som gått och jag vet inte vilken roll han eventuellt skulle fått i kommande säsong, har man sagt att man värvar en förstemålvakt så kanske han inte känner för att vara kvar.
Fasth har en täthet och en vinnarskalle av guds nåde. Han påminner faktisk en del om en annan målvakt som har haft stora framgångar i Rangers. Jag kan bara hålla med Charlamov. Men jag ska aldrig glömma vad Alsenfelt har gjort för Växjö!
Att sumpa vår Oskar som var hjälten förra säsongen. Fy fan. Tomt. Saknar ord.
Lycka till och må du komma till ett lag som inser din talang och ger dig mer förtroende.
Tack för allt !
Så du menar att Växjö inte insett att han har talang? Utveckla det.
Mer förtroende? Han har stått 16-17 matcher sitt första år som elitserierookie, ungefär som han förväntat sig enligt egen uppgift. Sidsteppar han till nån annan klubb där han får fajtas för spaden och tycker det är roligare än att göra samma sak här kan han väl göra det. Misstänker att han velat trissa lönen mer än Evert släpper till, alternativt att han saknar sin fd. målvaktstränare. Thats life.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Man ville ju satsa på Alsenfelt, men tålamodet räckte tydligen inte hos grabben. Det gäller ju att ha en andra keeper som klarar att hålla i spaden i ES när förste man behöver vila. Alsenfelt har ju fått rutinen utmed vägen. Lite sorgligt att han väljer att kliva av tåget. Men det är ju den här risken Evertsson hela tiden får leva med. Han har säkert talat om för Alsenfelt att han finns med i klubbens framtidsvisioner. Han spelade ju faktiskt Div 1 för två och en halv säsong sedan. Han är inte mogen att hålla i en förstaspade nu, men han anser nog det själv, därför väljer han att kliva av.
Att han skulle få en förstaspade nån annastans i ES är jag skeptisk till. Och skulle han få det så är pressen gigantisk på honom att leverera direkt. Jag tycker verkligen det är synd för Oscars skull att han väljer att kliva av, men det är hans beslut!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Jimpan wrote:Att sumpa vår Oskar som var hjälten förra säsongen. Fy fan. Tomt. Saknar ord.
Lycka till och må du komma till ett lag som inser din talang och ger dig mer förtroende.
Tack för allt !
Men för f*n ge dig! Har du läst ngnstans att det var Evert som valde skicka Alsenfelt?
Nä Alsenfelt fick tyvärr för stort huvud För jag tror inte det handlade om pengar, utan om speltiden hans nya lag kunde erbjuda honom i jämförelse vad Evert vågar lova
Lite sorgset att Oskar lämnar! Jag tror att han hade tagit nästa kliv nästa säsong. Tack så jäkla mycket för allt du gjort för klubben och lycka till i framtiden! Hoppas att du kommer tillbaka någon gång i framtiden!