KalleB wrote:Det vet dom nog, men det känns som att detta derby betyder lite mer för spelarna i troja. Bara en känsla jag har.
Jag tror att du har rätt. Det är min känsla också. Beror förmodligen på att vi har 9 egna produkter i laget som mer eller mindre växt upp med lokalrivaliteten.
Jag har också bra känsla,nu har Mattias Persson också börjat göra rätt för sig.Blir nog svår att behålla till nästa säsong om han inte lugnar ner sig.
men en sak är säker,det kommer att bli en jävla stämmning vilket lag man än håller på.
1. Bengtsberg står i mål
2. Ström har kommit tillbaka
3. Lakers är ett bättre hockeylag
4. Lakers spelar bra på hemmaplan
5. Jag har tippat Lakersseger
6. Våra spelare har jättestora hjärtan
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Ja har inte taket lyft sig i den hallen innan kommer det nog att göra det på fredag. Fan grabbar å tjejer. Har biljetter till sittplats men det skiter jag i. Ses i klacken bröder å systrar
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Det är detta som är så härligt med klubbkänsla. Här inne kan folk vara som hund å katt mot varandra. Spydiga komentarer om ditt å datt. Rent av elaka ibland. Men när vi står tätt ihop på läktaren. Ja då är vi en å samma person som bara vill att laget ska vinna
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Niles wrote:Här är 6 saker som gör att Lakers vinner igen:
1. Bengtsberg står i mål
2. Ström har kommit tillbaka
3. Lakers är ett bättre hockeylag
4. Lakers spelar bra på hemmaplan
5. Jag har tippat Lakersseger
6. Våra spelare har jättestora hjärtan
1. 12 insläppta på 2 matcher!
2. Ström har 1 ass på 5 matcher
3. Inte i Ljungby!
4. Troja trots allt bättre på hemmaplan,
5. Hjälpte inte mot VIK...
6. Troja/Ljungby har större!
Det är just det, ni är bra på hemmais och därför ser vi till at skapa en bortaatmosfär för er. Era killar kommer tro de är med i ett avsnitt från den klassiska tvserien Twilight Zone - var är jag? Lakerdome? Varför håller alla på Lakers?
Tror inte att spelarna bryr sig särskilt mycket om vilken klack som skriker högst, däremot är det grymt inspirerande för alla med mycket liv på läktarna. Om någon tror att spelarna åker runt på isen och nynnar med i ramsorna så gör gärna det.
Sedan tycker jag att det är lite löjligt stort fokus på denna matchen.
3-pinnar gäller även ikväll. Matchens stora/hypade betydelse ligger hos oss fans.
Ikväll tror jag att det blir målvakternas match. 50/50 match helt enkelt.
Ynix..där har du fel...
Jag vet tex att Aki Heino brukade sjunga på röda gula blå vlh när han var på isen...så gick det som det gick med hans passningar me....
Vadå löjligt stort fokus...? Det är väl just detta som är så otroligt kul med att vi har två länslag i samma serie. Klart som fan att matchen ska haussas!
Hälfen får gå hem med betongkeps. Jag tippar på att det blir Lakejerna som får bära kepan i helgen....
faan vad sugen ja är på att åka med till troja och kolla på matchen snyft, men nu fick man ju inte tag på biljett kankse nån har nån som vet om någon biljett? eller nån som har någen över?
friberg wrote:faan vad sugen ja är på att åka med till troja och kolla på matchen snyft, men nu fick man ju inte tag på biljett kankse nån har nån som vet om någon biljett? eller nån som har någen över?
Malul wrote:förlorar vi ikväll var det bara serielunk,vinner vi var det härlig derbykross!
så är det
Eftersom du garderar dig så antar jag att du är nervös inför kvällens match, hur kommer det sig?? Växjö ska väl slå lilla lantislaget från Ljungby alla dagar i veckan....