Grattis Karlskrona HK

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
piffare
Forumamatör

Post by piffare »

Vad jag vet spelar TAJF och KHK i samma division.
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Intressant...det är väl bara Åkesson som är TAIFare på den listan?? Visste inte att Pilut och Miettinen var från Småland....!?

Självklart måste det kännas bittert när trotjänare lämnar...men man måste också ta hänsyn till individens äventyrslusta! Larry sa att han hade gjort vad han kunde för TAIF....och att Åkesson ser en chans att åka med på ett härligt äventyr tillsammans med en massa bekanta är väl inte heller så konstigt!?
Många spelare säger att denna säsong är det bäste de varit med om...och det syns verkligen hur det lyser om dom! Skulle vilja påstå att Larry är den som visat störst glädje av ALLA....både vid mål och efter matcher...
piffare
Forumamatör

Post by piffare »

På den listan är Fransson och Åkesson tajfare från början. Jag visste inte heller att Miettinen och Pilut var från Småland.
Nej, Larry är väl 39 år och Åkesson 34, och de har båda gjort omkring 15 säsonger i tajf.

Vem är bäste spelaren i KHK då? Brasar? Tror inte Hjelm, Miettinen, Henning platsar i div 1.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag tror att KHK kommer att se till att ha de spelare som behövs för att bli ett topplag i Div, 1, däremot tvivlar jag på att ett annat lag kommer att ha de spelare som behövs för att bli ett topplag i den divisionen.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
piffare
Forumamatör

Post by piffare »

vilka tänker du då på? Helsingborg?
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

HA, ha ,ett helt annat lag ,men det får du själv fundera ut.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
piffare
Forumamatör

Post by piffare »

Kungälv?
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

piffare wrote:På den listan är Fransson och Åkesson tajfare från början. Jag visste inte heller att Miettinen och Pilut var från Småland.
Nej, Larry är väl 39 år och Åkesson 34, och de har båda gjort omkring 15 säsonger i tajf.

Vem är bäste spelaren i KHK då? Brasar? Tror inte Hjelm, Miettinen, Henning platsar i div 1.
Hjelm platsade inte ens denna säsong....Miettinen är väldigt klok och mkt bra tekare...vår bästa...och mkt bra defensiv bakom Larry. Han har dessutom redan kontrakt! Henning?? Jag skattar. Han malde sönder Mörrumslirare...grym grovjobbare!
Svårt att säga vem som är bäst...det är ett kollektiv utan någon riktigt svag del....i alla fall inte tre femmor...(dock slog vi både V-vik o Mörrum med fyra femmor...utan att det gällde något).

Brasar och Larry har ju inte samma roller...Larry ska alltid passa...Brasar vill avgöra själv...

Åkesson är mkt bra...men också Eriksson som kom från Mariestad...
piffare
Forumamatör

Post by piffare »

Ok. Har inte så bra koll på KHK, men Henning var kass när vi mötte er i en träningsmatch innan säsongen iaf. Och Miettinen var väl bänkad för ett tag sen tror jag? Arvidsson då? Hur går det för honom?
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

alfax wrote:HA, ha ,ett helt annat lag ,men det får du själv fundera ut.
Som sagt....mycket underhållande ställe, detta forum!!! :D
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

piffare wrote:Ok. Har inte så bra koll på KHK, men Henning var kass när vi mötte er i en träningsmatch innan säsongen iaf. Och Miettinen var väl bänkad för ett tag sen tror jag? Arvidsson då? Hur går det för honom?
Inga spelare har väl på hela säsongen visat vad de visat på slutet med 8 raka vinster i kvalserien...och 55-10 i målskillnad...
Henning var väl inte heller framträdande...men trots det fyra i poängligan...26p på 22 matcher....
Även i kvalet fyra...13 p på 11 matcher...så visst fan måste han platsa!?

Miettinen satt länge...fick ingen riktig chans...tyckte många...men när Pilut kom...in i förstalinan och succe! Också 13 p på 11 matcher.

Brasar vann skytteligan överlägset i både serie o kval..

Arvidsson har varit enorm på slutet!! Han tröttar nog ut en robot!!! Ständigt jagande och manglande...

:D
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Vi är många här inne som håller på KHK i division 1.
KHK 7 dagar i veckan hellre än TAIF. Lycka till
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Lakersfan_03 wrote:Vi är många här inne som håller på KHK i division 1.
KHK 7 dagar i veckan hellre än TAIF. Lycka till
Känns helt underbart att få medhåll här i Småland också! TACK!
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Självklart. många tror att det bara är att starta en klubb så väller miljonerna in sen så vill alla spela för klubben och sen bara börjar man klättra. både vi och ni vet att det är långt ifrån sanningen det är mycket hårt arbete som krävs. vilket ni visar att ni klarar av. sen att bönderna i tinsgryd är avundsjuka för att de aldrig kommer att spela i hockeyallsvenskan igen är en annan femma. de får leva på sina meriter att de spelat i Hockeyallsvenskan det verkar vara viktigare för dom än att vi är där nu ;).
Kör över TAIF i div 1
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
piffare
Forumamatör

Post by piffare »

Så vad har har Karlskrona gjort för speciellt som inga andra klubbar skulle kunna göra om dom hade ekonomi och vilja att satsa?
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

dom kommer se till att tajf placeras mellan två allsvenska lag och på så sätt långsamt tyna bort,bara det gör att man älskar den klubben!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
piffare
Forumamatör

Post by piffare »

Varför skulle tajf tyna bort för att KHK och Lakers skulle spela i allsvenskan?
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

piffare wrote:Så vad har har Karlskrona gjort för speciellt som inga andra klubbar skulle kunna göra om dom hade ekonomi och vilja att satsa?
Tar väl hand om spelarna. Ger dem ett liv utanför hockeyn. Ser till att de trivs. KHK värvar inga spelare som inte har någon annan bisyssla. KHK har på ett eller annat sätt skaffat jobb åt dem om de inte studerat.

Sportchefen Tobbe har också officiellt sagt att, inga spelare ska tro att de får komma hit och få spela hockey på heltid.
piffare
Forumamatör

Post by piffare »

Ganska naturligt att inte värva proffs till division 2? Fixar jobb till spelarna gör alla klubbar.
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Trodde vi snackade div.1 här.
piffare
Forumamatör

Post by piffare »

KHK har inte börjat spela i div 1 än och flertalet nyförvärv gjordes när man låg i tvåan. Ingen som har svarat på vad Karlskrona gjort för speciellt som inga andra klubbar skulle klara av att kunna göra med samma förutsättningar.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

du har rätt piffare,det är ju inget speciellt..vi lägger ner lakers o khk! :lol:

Växjö Lakersissä!!
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

piffare wrote:KHK har inte börjat spela i div 1 än och flertalet nyförvärv gjordes när man låg i tvåan. Ingen som har svarat på vad Karlskrona gjort för speciellt som inga andra klubbar skulle klara av att kunna göra med samma förutsättningar.
Sarre svarade ju ovan att man är mycket noggrann att spelarna ska ha alla förutsättningar att trivas. Detta leder till att spelare t o m lockar spelare de känner i andra klubbar! Tror inte t ex Brasar hittat hit utan gamla TAIF-kompisar...minns inte riktigt HUR det gick till...

Många undrar om det är en förutsättning att ha spelat i TAIF för att komma till oss...då svarar Tobbe...att det är medvetet att man lockar till sig de som är bekanta med varandra...allt för laganda och trivsel...
Hög prioritet på trivsel....
Jmfr med KRIF som inte lyckades fixa det sociala de utlovat...ett antal spelare försvann mitt i säsongen...
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

piffare wrote:KHK har inte börjat spela i div 1 än och flertalet nyförvärv gjordes när man låg i tvåan. Ingen som har svarat på vad Karlskrona gjort för speciellt som inga andra klubbar skulle klara av att kunna göra med samma förutsättningar.
Tobbe har poängterat att man inte tänker värva någon heltidsanställd i div.1 heller. Kanske inte förklarade det tydligt nog.

Callahan förklarde det ännu bättre.

Hittills är det ingen som lämnat klubben pga vantrivsel. Det är annars ganska vanligt idag.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

[quote="callahan"]Intressant...det är väl bara Åkesson som är TAIFare på den listan?? Visste inte att Pilut och Miettinen var från Småland....!?

Självklart måste det kännas bittert när trotjänare lämnar...men man måste också ta hänsyn till individens äventyrslusta! Larry sa att han hade gjort vad han kunde för TAIF....och att Åkesson ser en chans att åka med på ett härligt äventyr tillsammans med en massa bekanta är väl inte heller så konstigt!?
Många spelare säger att denna säsong är det bäste de varit med om...och det syns verkligen hur det lyser om dom! Skulle vilja påstå att Larry är den som visat störst glädje av ALLA....både vid mål och efter matcher...[/quote]

Vilken lista är det pratar om??

Lakersfan_03, är du siare eller hur kan du annars veta att Taif aldrig mer kommer spela i allsvenskan?? Sen måste man ju få säga att du tillhör en konstig skara fans som håller på flera lag samtidigt!!! :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

LasseMaja wrote:Sen måste man ju få säga att du tillhör en konstig skara fans som håller på flera lag samtidigt!!! :lol:
hm,vilka gjorde en tröja som tydligt talar om att dom hejade på alla lag som möter Lakers? :lol:

Växjö Lakersissä!!
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

LasseMaja wrote:
callahan wrote:Intressant...det är väl bara Åkesson som är TAIFare på den listan?? Visste inte att Pilut och Miettinen var från Småland....!?

Många spelare säger att denna säsong är det bäste de varit med om...och det syns verkligen hur det lyser om dom! Skulle vilja påstå att Larry är den som visat störst glädje av ALLA....både vid mål och efter matcher...

Lakersfan_03, är du siare eller hur kan du annars veta att Taif aldrig mer kommer spela i allsvenskan?? Sen måste man ju få säga att du tillhör en konstig skara fans som håller på flera lag samtidigt!!! :lol:
Han menar nog listan över alla KHK-spelare som en gång spelat i TAJF i sin karriär, och i den listan är det inte många som är egna TAJF-produkter. Därav vår oförståelse att det skulle vara TAJFs förtjänst att KHK gått så bra.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Precis!
Taif har gjort sitt i Hockeyallsvenskan. Det bästa ni kan koncentrera er på är att hålla en bra j verksamhet som ni senare kommer få pengar för utav oss och möjligen Karlskrona också.
Kör på
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Okej Saida!!! :lol: Ska ta kontakt med dig nästa gång hunden springer bort.

Malul, så du tycker att jag ska ta ansvar för vad två killar som jag inte känner väljer att ha på sig?? 8O

Men herregud Sarre, du kan väl inte blunda för att Taif haft en liten del i att Khk gått upp i ettan. :lol:

14 spelare i Khk har tidigare spelat i Taif, 5 av dom har Taif som moderklubb plus Larry och Macke som spelat i Taif i många herrans år och som ser sig som Taifare. :D Får väl lägga till att även tränaren är från Tingsryd.
Tingsryds AIF
since 1923
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Visst fostrar ni bra spelare. Inget snack om den saken, men det jag inte håller med dig om är att man kan kalla sig TAIFare bara för att man spelat där en lång tid. Pilut t.ex. blev inte ens fostrad i detta land.

Det jag kallar egen produkt är från knatte-ålder till och med de söker in på gymnasium.

Unga spelare som kommer utifrån och söker in på erat hockeyymnasium kallar jag INTE för egna produkter. Sebbe t.ex. anser jag vara en karlskronaprodukt trots att han gått på erat gymnasium.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Jag bryr mig inte om Sebastian, du får hemskt gärna kalla honom Khk produkt. Men Larry är Taifare, och förstår du inte det tycker jag faktiskt synd om dig.
Tingsryds AIF
since 1923
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

LasseMaja wrote:Jag bryr mig inte om Sebastian, du får hemskt gärna kalla honom Khk produkt. Men Larry är Taifare, och förstår du inte det tycker jag faktiskt synd om dig.
Frågan är om det finns någon icke-taifare som tycker så?

TAIF har inte fostrat Larry. Han var bra redan när han kom till Sverige.
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

LasseMaja wrote:
callahan wrote:Intressant...det är väl bara Åkesson som är TAIFare på den listan?? Visste inte att Pilut och Miettinen var från Småland....!?

Kolla fr o m inlägg 2008-04-08, 16:20:51...det började antydas att vi var TAIF...typ...
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

LasseMaja wrote:Jag bryr mig inte om Sebastian, du får hemskt gärna kalla honom Khk produkt. Men Larry är Taifare, och förstår du inte det tycker jag faktiskt synd om dig.
Fostras gör man väl som knatte och junis!!? Var han inte bra redan när han kom??? Han har spelar i ett bra lag...men inte fan är han bra PÅ GRUND AV TAIF!!?
Jag får väl då beklaga att "er" spelare ville prova något nytt...
Borde kännas mycket tyngre med Åkesson!!?

Nu väntar vi med spänning på om de vill spela MOT er....
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Det räcker med att KÖRA förbi Tingsryd så är man fostrad i TAIF...
Snart nära dig...en ny hall
Post Reply