Tompa gör en grym insats och bevisar att han är värd att få istid i laget.
Det mest positiva är att han visar vilja, kliver rätt in på mål och tar skott. Om fler hade tagit efter det beteendet (vilket jag iofs tycker att man såg tendenser av under gårdagens match) så hade det nog lossnat med målskyttet förr än senare.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
Han är/var fortfarande det, ihop med Augustin. Det är fakta.
Sen är jag förste man, som en Linder-hater, att erkänna att han har varit för bra för att vara sann de senaste matcherna. Kan han ligga på den här nivån i resten av sin karriär så kommer han vara sjukt eftertraktad på marknaden! Passningen han slog idag, den ska inte han kunna slå. Det ska inte finnas i han repertoar om man tänker på alla matcher han har spelat.
Jag är förbryllad som sagt, en Tyler Myers-light. Det är ungefär lika vrickat som att en hund börjar mjau:a eller att Augustin gör 30 poäng nästa år...
Svartvadet wrote:
Jag är förbryllad som sagt, en Tyler Myers-light. Det är ungefär lika vrickat som att en hund börjar mjau:a eller att Augustin gör 30 poäng nästa år...
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Vilken förvandling, jag är helt mållös. Passningen igår är ju ren magi. Och alla tidigare missar han gjort är som bortblåsta, spelar med samma stabilitet som Holös närapå. Jag trodde aldrig att tanken skulle passera mig att Linder har förmåga att göra en 'slutet-på-kontraktet'-höjning av sin prestation.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
Kloker wrote:Pinsamt och läsa att vissa från forumeliten vill ha tillbaka tvåmetersharen Tom Blinder. Till vilken jävla nytta då?
Beklagligt.
Idrott är en fantastisk sak ibland.Att kunna motbevisa sina belackare(om de så håller på IKO,TAIF eller Lakers) till den milda grad att de tvärvänder och blir troende är en vacker sak. Tom Linder kan plötsligt gå väldigt långt om han i rätt miljö fortsätter visa vad han nu visar upp. I min bok sopar han banan med Viklund som huserar i landslaget till de flestas uppretning och förvåning. Säger inte att han är landslagsmässig,bara bättre än en landslagsback.
Tom Linder är hockeyn svar på pingisens Thomas von Scheele.Otacksam tid att försöka slå igenom bakom 7-8 världsspelare men konkurrensen gjorde att han och Peter Karlsson blev världsmästare i dubbel.(1991)
Han var ytterst nära att näta mot Modo senast och skulle isf gjort mål två matcher i rad. Den numera legendariska skotthårda passningen till Hlavac gjorde honom synlig i hockeysverige.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Jag håller med om att han har varit bra nu i två-tre matcher. Men, jag är långt ifrån motbevisad! Tre rätt väger inte upp 200 fel. Nästan som om vi skulle slå Rangers i en match utav 200 och säga att alla spelare i vårt lag är bättre/har bättre skills än vad dom har...
Linders passning igår var magnifik, inget snack, men jag vill också minnas att Augustin sköt en missil upp i krysset mot DIF förra året - säger det så mycket?
1) Innan var han dålig, länge.
2) Nu har han varit osannolikt bra, några matcher.
That´s it.
Det var ingen som såg det här komma, alla tappar hakan precis lika mycket. Det är ju inte direkt så att de som har försvarat Linders närvaro tidigare har predicerat de senaste dagarnas bravader. Och ingen vet vad det betyder heller, än. Just nu är det bara roligt.
Kan hålla med om man inte blir någon världsback för att man har varit bra i en 2-3 matcher, det som förvånar mig och många andra är nog förvandligen som Tompa gjort
8 rocks för tillfället och det unnar jag verkligen honom!!