Ungdomslagen
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Sköna_Gröna
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
Du, likaväl som alla andra vet att intresse skapas av nyhetens behag och på sikt framgång. Du säger att de va 36 pers när VHC låg i 3:an. Det kanske, själv satt jag på läktaren på 80-talet, då låg man i 2:an och kämpade för avancemang till div 1, som den hette på den tiden som Troja och TAIF låg i. Kunde vara 400-600 kanske under serielunken, och under playoff kanske 1500-2000. Spelade själv under detta underbara årtionde. VHC var ingen klubb med nån solklar målsättning med sin verksamhet, utan de var i mitt tycke en tråkig lunk. Föreningen sköttes dåligt och gick sedimera i konkurs. VLH bildades av spillrorna, och en målsättning fanns, och man använde sig av ett koncept för att lyckas locka publik och sponsorer. Idag har man passerat nyhetens behag, och lever nu som alla andra föreningar på framgången.Sköna_Gröna wrote:Det märks att alla Lakejer inte kollat på hockey länge. annat var det på HC:s tid. 36 personer på läktaren. Var va ni då era medgångsskämmen. Visste ni ens vad hockey var på den tiden?
Då var jag där, hockeyintressarad som man är och då var HC i 3:an och Taif i AS.
Du spyr som alla andra som håller sig till föreningar med s.k tradition, galla över VLH:s framgång, trots att du tydligen är Växjöbo?? Tror du verkligen att fler än de närmast sörjande skulle gå och titta på TAIF om de trillade igenom ner till 3:an???? Vad kan TAIF ha för publiksnitt idag, 1200-1300 kanske?? Tror du denna siffra ligger kvar om TAIF går upp i Allsvenskan???? Knappast. Det har alltid funnits ett genuint hockeyintresse i Växjö, och man har tillfredsställt detta intresse genom att man åkt till T-ryd eller Ljungby för att se på hockey på högre nivå. Nu har vi detta på vår egen gård, och det stör en del så in i helvete, så att ni t.o.m lägger mer energi på de än ert eget lag???
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
Sen har vi ju Alexander Lindberg som kommer bli en perfekt backup till Fasth nästa årNEDOMANSKY wrote:Troja Har 13EGNA i Truppen som Pinkade på TAIF i Derbyt senast, Hur många hade TAIF?
Du önskar Namn på Unga Lakers Spelare som kan ta en tröja inom Två år, Jag börjar med ETT Namn Ronny "110%" Hanson

Once a laker, always a laker!
-
- Inaktiverad användare
Ja Beckis, många ord blev det, ca 300. Men jag ljög inte nån gång, inget skitsnack och inget skitkast på nån. Och jag vet inte hur jag ska ta ditt uttryck "Words"??? Tomma ord, inget innehåll kanske?? Min tanke var bara att ge vår vän Sköna_Gröna lite historisk info, och ja, ja kunde tatt det via PM!!Beckis wrote:Hmmm, WORDS....PutteA

Så är det med det, som det

- Sköna_Gröna
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
'Sköna_Gröna wrote:Tack Putte! Äntligen en lakej som tar något på allvar! Mycket i det du säger vad det gäller HC är sant, men samtidigt kan jag säga att minst 80 procent av alla er inte kollat en enda HC match. Vet ni ens vilka tröjfärger Växjö HC hade? Trodde väl det!
Du säger vart alla supportrarna var när vi spelade i 3 med Växjö HC ?. Då vill jag ställa frågan vart alla Taifare tagit vägen sens ni spelade i Allsvenskan ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
PutteA:
Du skall tolka det som att det är väldigt bra skrivet och inget annat.
Du skall tolka det som att det är väldigt bra skrivet och inget annat.
Last edited by Beckis on 6 January 2008, 12:01, edited 1 time in total.
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Vad har det för betydelse hur många matcher man såg eller inte av det gamla Växjö HC? Satsningen som gjorts i Växjö gick hem de fick massor av publik och har väckt intresset för hockey i Växjö igen. Det är väl först nu som man börjar se resultat av allt jobb. Ungdomslagen börjar närma sig det finns några juniorer på väg och det finns ett damlag i toppklass.
Både Tingsryd och Troja har varit väldigt duktiga både på senior och junior och ungdomsidan. Tre bra klubbar! Det leder ingenstans att käbbla om tradition, kultur eller stråhattar. Man måste börja någonstans och 1997 började Växjö lakers, vad som var innan dess tillhör historien en annan klubb.
Nedomansky kan räkna upp många talanger i Växjö hoppas nu kunskapen finns att ta hand om dem. Som sagt 10år är ung klubb misstag begås som säkerligen gjorts även i andra klubbar men som inte märkts lika väl då det skett över en längre tid och inte så många på kort tid.
Sen ska man väl inte glömma Alvesta heller?
Både Tingsryd och Troja har varit väldigt duktiga både på senior och junior och ungdomsidan. Tre bra klubbar! Det leder ingenstans att käbbla om tradition, kultur eller stråhattar. Man måste börja någonstans och 1997 började Växjö lakers, vad som var innan dess tillhör historien en annan klubb.
Nedomansky kan räkna upp många talanger i Växjö hoppas nu kunskapen finns att ta hand om dem. Som sagt 10år är ung klubb misstag begås som säkerligen gjorts även i andra klubbar men som inte märkts lika väl då det skett över en längre tid och inte så många på kort tid.
Sen ska man väl inte glömma Alvesta heller?
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Riktigt skoj att läsa det vettiga Lakerssupportrar som Putte och Dragkampslakejen skriver!!! Det är ex på folk som vet vad dom pratar om. Vad tex Pigge och Volvon skriver tas inte på allvar.
Sen undrar jag vad som hänt med Neddo??
Har han givit som nyårslöfte att bli en som följer strömmen här på forumet??

Sen undrar jag vad som hänt med Neddo??

Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
-
- Inaktiverad användare
Nej Nej Nej, LasseMaja ingen fara Jag Jagar aldrig i Flock
Mitt Pepparkaksmissbruk får ibland dessa konsekvenser
Ärligt talat så är Min utgångspunkt i grunden baserad på ett generellt Hockeyintresse som mynnar ut i divere synpunkter.
Jag har MYCKET stor respekt för TAIF o Troja Historiskt och även i nutid, Lakers skänker stor glädje (oftast) sedan 1997 och tar små steg famåt inom flera områden. Jag kan knapast beskyllas för att inte dela ut RIS till Lakers när så är befogat, men det som sker i VISSA TAIF-kretsar under senare år och som Jag fick bevittna med egna ögon i Debyt senast, är inget annat en en Tragedi för sanna Hockeysupporters och för TAIF som attraktiv Klubb att spela i.
Jag vet givetvis att Du LasseMaja inte försvarar detta, men denna Kulturella prägel som vissa sätter på sitt religiösa förhållande till sin klubb är bara patetisk och dessvärre så verkar dessa krafter motverka en ny storhetstid för TAIF.
Det märkliga är att De Lag som har störst bekymmer med Rättrogna Fans är Gröna Lag, dessutom så finns det en massa tragiska Bajenfans i TAIF-leden, och det vi alla vilka gigantiska ULTRAZ- Komplex De lider av dvs Avbrutna Fotbollsmatcher osv.
Som sagt LasseMaja Jag simmar ensam i Sjön, det Jag lärt Mig är att i vissa delar av Sjön så är vattnet grundare, grumligare och full med Vass, Bäst trivs Jag på djupt klart vatten.
ps. I vilken del simmar TAIF, LasseMaja

Mitt Pepparkaksmissbruk får ibland dessa konsekvenser

Ärligt talat så är Min utgångspunkt i grunden baserad på ett generellt Hockeyintresse som mynnar ut i divere synpunkter.
Jag har MYCKET stor respekt för TAIF o Troja Historiskt och även i nutid, Lakers skänker stor glädje (oftast) sedan 1997 och tar små steg famåt inom flera områden. Jag kan knapast beskyllas för att inte dela ut RIS till Lakers när så är befogat, men det som sker i VISSA TAIF-kretsar under senare år och som Jag fick bevittna med egna ögon i Debyt senast, är inget annat en en Tragedi för sanna Hockeysupporters och för TAIF som attraktiv Klubb att spela i.
Jag vet givetvis att Du LasseMaja inte försvarar detta, men denna Kulturella prägel som vissa sätter på sitt religiösa förhållande till sin klubb är bara patetisk och dessvärre så verkar dessa krafter motverka en ny storhetstid för TAIF.
Det märkliga är att De Lag som har störst bekymmer med Rättrogna Fans är Gröna Lag, dessutom så finns det en massa tragiska Bajenfans i TAIF-leden, och det vi alla vilka gigantiska ULTRAZ- Komplex De lider av dvs Avbrutna Fotbollsmatcher osv.
Som sagt LasseMaja Jag simmar ensam i Sjön, det Jag lärt Mig är att i vissa delar av Sjön så är vattnet grundare, grumligare och full med Vass, Bäst trivs Jag på djupt klart vatten.
ps. I vilken del simmar TAIF, LasseMaja

In Hinkum Veritas
LasseMaja, vad du tycker om mina inlägg rör mig inte i ryggen. Detta är Lakers Lakejers forum och här skriver jag det jag tycker. Och kom inte dragandes med att jag inte har sett någon hockey i mitt liv.
Är det så att jag går över gränsen i mina inlägg så finns det moderatorer
som tar bort dom, vilket ännu inte har hänt.
Jag tycker bilden på TAIF-klacken i Ljungby säger det mesta. Kommentar överflödig.
Ni måste acceptera att ni är tredje-lag i länet.
1. VÄXJÖ LAKERS.
2.Troja, lillebror.
3. Tingsryd, lillasyster.
Är det så att jag går över gränsen i mina inlägg så finns det moderatorer
som tar bort dom, vilket ännu inte har hänt.
Jag tycker bilden på TAIF-klacken i Ljungby säger det mesta. Kommentar överflödig.
Ni måste acceptera att ni är tredje-lag i länet.
1. VÄXJÖ LAKERS.
2.Troja, lillebror.
3. Tingsryd, lillasyster.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
- Sköna_Gröna
- Forumamatör
En del skämmen har väl börjat heja på Lakers antagligen! Annars är det gott om folk kvar. Det var inget vidare snitt i grundserien i AS heller.Lakersfan_03 wrote:'Sköna_Gröna wrote:Tack Putte! Äntligen en lakej som tar något på allvar! Mycket i det du säger vad det gäller HC är sant, men samtidigt kan jag säga att minst 80 procent av alla er inte kollat en enda HC match. Vet ni ens vilka tröjfärger Växjö HC hade? Trodde väl det!
Du säger vart alla supportrarna var när vi spelade i 3 med Växjö HC ?. Då vill jag ställa frågan vart alla Taifare tagit vägen sens ni spelade i Allsvenskan ?
Stolthet, hjärta, tradition
- Sköna_Gröna
- Forumamatör
Neddo: Måste erkänna att du skriver rätt mycke kul saker och får en imellanåt att dra på smilbanden. Men inte kan du påstå att supportrar till vissa färger är mer "huliganer" än andra?
Svart och gult? Ring any bells?
Vi hade ävem besök av ett lag igår i dackehallen som spelade i vitt, rött och svart. Deras supportrar är inga duvungar ska ja lova dig. Dom började med att tända upp ett par bengaler direkt vid nedsläpp. Alla som varit i dackehallen vet vad detta innebär. Brandfaran under läktaren är katastrofalt stor. När skräcken inför brandrisken infann sig hos ordningsvakter och polisen så kom örebros supportrar på den briljanta iden.. Vi eldar ner dackehallen. (Gissning från min sida) Vid 3-0 i första perioden så tänder dom ytterligare en bengal. Då ställer sig mer eller mindre hela klacken som en mur runt syndaren som tänder bengalen. Han försöker därefter trycka ner den UNDER träläktaren samtidigt som övriga "klack" hindrar polisen från att ingripa. 1405 åtalspunkter på mordbrand???
Om jag inte missminner mig helt så innehålls dessa färger ja ovan beskrivit svart,gult, vitt rött i Lakers färger??
Så kom igen nu! Elda ner lite hallar vettja!!! De sitter i era färger....
// J
Svart och gult? Ring any bells?
Vi hade ävem besök av ett lag igår i dackehallen som spelade i vitt, rött och svart. Deras supportrar är inga duvungar ska ja lova dig. Dom började med att tända upp ett par bengaler direkt vid nedsläpp. Alla som varit i dackehallen vet vad detta innebär. Brandfaran under läktaren är katastrofalt stor. När skräcken inför brandrisken infann sig hos ordningsvakter och polisen så kom örebros supportrar på den briljanta iden.. Vi eldar ner dackehallen. (Gissning från min sida) Vid 3-0 i första perioden så tänder dom ytterligare en bengal. Då ställer sig mer eller mindre hela klacken som en mur runt syndaren som tänder bengalen. Han försöker därefter trycka ner den UNDER träläktaren samtidigt som övriga "klack" hindrar polisen från att ingripa. 1405 åtalspunkter på mordbrand???
Om jag inte missminner mig helt så innehålls dessa färger ja ovan beskrivit svart,gult, vitt rött i Lakers färger??
Så kom igen nu! Elda ner lite hallar vettja!!! De sitter i era färger....
// J
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumdemon