Som svar på att hemsidan "slöar" har jag förr alltid fått: - Gör det själv!C70T5 wrote: Bakgrunden till träningsmatchen mot Leksand? Inte en enda stavelse om det på representationssidan. Dåligt!
VLH.se
Tjena allihop,
Jag håller med om att uppdateringen på sidan är för dålig, men vi i webbgruppen kan ju inte skriva om någon nyhet om vi inte får information om vad som har hänt. Exempelvis fick vi som av en händelse reda på att Lakers skulle spela mot Leksand på torsdagen, och då hade vi redan andra planer för oss på fredagen.
Samma sak när det gäller nyförvärv eller spelarförluster. Ibland har vi själva fått ta kontakt med Lakers för att få information, för tyvärr kan vi inte räkna med att de kontaktar oss.
Jämfört med tidigare säsonger är sidan definitivt sämre, men en del av det kan förklaras med att Rickard som skötte sidan ifjol var anställd av Lakers och befann sig på kansliet. Därmed får han en helt annan insyn i den dagliga verksamheten. Vi som sköter sidan i dagsläget gör det helt på ideel basis och har ju givetvis andra intressen här i livet.
Jag vill personligen inte skylla på någon annan, men när man under i stort sett hela säsongen har tvingats leta fram information själv så tröttnar man till slut.
Jag är säker på att samtliga här inne på forumet vill ha en grymt bra hemsida, men för att så ska bli fallet uppmanar jag er att istället ta kontakt med Lakers och påpeka detta. Kanske kan det hjälpa om flera fans hör av sig.
MVH,
Niclas Viberg
Jag håller med om att uppdateringen på sidan är för dålig, men vi i webbgruppen kan ju inte skriva om någon nyhet om vi inte får information om vad som har hänt. Exempelvis fick vi som av en händelse reda på att Lakers skulle spela mot Leksand på torsdagen, och då hade vi redan andra planer för oss på fredagen.
Samma sak när det gäller nyförvärv eller spelarförluster. Ibland har vi själva fått ta kontakt med Lakers för att få information, för tyvärr kan vi inte räkna med att de kontaktar oss.
Jämfört med tidigare säsonger är sidan definitivt sämre, men en del av det kan förklaras med att Rickard som skötte sidan ifjol var anställd av Lakers och befann sig på kansliet. Därmed får han en helt annan insyn i den dagliga verksamheten. Vi som sköter sidan i dagsläget gör det helt på ideel basis och har ju givetvis andra intressen här i livet.
Jag vill personligen inte skylla på någon annan, men när man under i stort sett hela säsongen har tvingats leta fram information själv så tröttnar man till slut.
Jag är säker på att samtliga här inne på forumet vill ha en grymt bra hemsida, men för att så ska bli fallet uppmanar jag er att istället ta kontakt med Lakers och påpeka detta. Kanske kan det hjälpa om flera fans hör av sig.
MVH,
Niclas Viberg
Tack för ett bra svar Niclas.
Jag förstår mer än väl att man tröttnar på att "ragga" info. Men att LAKERS mer eller mindre pissar på sina mest entusiastiska fans. dvs alla vi som är här inne ofta ofta ofta och Lakerstörstar. Gör mig innerligt förbannad och ledsen.
SE hur bra fans vi har som hjälper till med insamlingar och dyl.... BLA BLA BLA skitsnack.
Hur svårt kan det vara att skicka ett mail till webbansvarig och säga läget om ex Peter Ström. Eller dyl....
SVAGT Lakers
Jag förstår mer än väl att man tröttnar på att "ragga" info. Men att LAKERS mer eller mindre pissar på sina mest entusiastiska fans. dvs alla vi som är här inne ofta ofta ofta och Lakerstörstar. Gör mig innerligt förbannad och ledsen.
SE hur bra fans vi har som hjälper till med insamlingar och dyl.... BLA BLA BLA skitsnack.
Hur svårt kan det vara att skicka ett mail till webbansvarig och säga läget om ex Peter Ström. Eller dyl....
SVAGT Lakers
VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...
-
- c/o LL´s Forum
baloo. Jo vi är nog många som håller med dig men med turbolensen i VLH med all negativ publicitet både från SMP Fans å från vissa föräldrar för att deras barn inte får spela så är det inte omöjligt att även de styrande pallar med all negativitet. Nu vet vi ju inte om det är enbart på ekonomiska grunder spelarna lämnar, men inte helt omöjligt. Var helt övertygad om att insamlingen skulle ge den possitiva energin i klubben som alla snackade om men fan vet om det inte blev sämre efter vad man hör nu på byn
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Den som har yttersta ansvaret i föreningen är väl ordförande så lämpligt att maila honom om du inte redan gjort det Erok.erok wrote:Vem kontaktar man???? De jag mailat ger inget svar tillbaka. Vem har ansvaret????
Håller med om att det är mycket svagt om man inte svarar om man mialar in och ställer raka och konkreta frågor och detta med att hålla supporters och sponsorer informerade vara av högsta prioritet.
Sedan så kan man nog inte begära att föreningen skall svara på alla mail för jag gissar att det ramlar in mail om både det ena och det andra, men att hålla oss tokar uppdaterade är nog ingen dum idé.
Precis, ta kontakt med ordförande Korpe. I vissa fall kan det ju faktiskt också vara så att mail "försvinner" i mängden, har ni inte fått något svar efter några dagar så skicka ett till i så fall.GS wrote:Den som har yttersta ansvaret i föreningen är väl ordförande så lämpligt att maila honom om du inte redan gjort det Erok.erok wrote:Vem kontaktar man???? De jag mailat ger inget svar tillbaka. Vem har ansvaret????
Man tycker ju alltid det är uppiggande och spännande med en ny hemsida. Har studerat den igen och även sett den nya kolumnen med kontrakterade spelare som är uppnämnda.
Mall på struktur på framsidan har jag inte något emot, den är bra som den är, men den gråa och trista bakgrundsfärgen med den vaga minivita texten som är knappt läsbar så ser framsidan totalt sett rätt tråkig ut.
Vill uppmuntra till en mer ljusare och "gladare" framsida med klarare färger i blått, rött och gult. Klarblå eller klargul bakgrundsfärg (som den på ICA-kassarna), gul/röd fet text och en färg för rubriker/länkar. Skulle kunna se mer "klatschigt" ut.
Bara ett förslag till en annan gång..om det blir ..en annan gång.. ??
Mall på struktur på framsidan har jag inte något emot, den är bra som den är, men den gråa och trista bakgrundsfärgen med den vaga minivita texten som är knappt läsbar så ser framsidan totalt sett rätt tråkig ut.
Vill uppmuntra till en mer ljusare och "gladare" framsida med klarare färger i blått, rött och gult. Klarblå eller klargul bakgrundsfärg (som den på ICA-kassarna), gul/röd fet text och en färg för rubriker/länkar. Skulle kunna se mer "klatschigt" ut.
Bara ett förslag till en annan gång..om det blir ..en annan gång.. ??
Alltså menar du allvar med detta eller? Vet du hur det skulle se ut? Jag kan väl erkänna att sidan inte direkt andas Lakers men tyvärr så måste jag nog säga att ditt förslag skulle andas McDonalds ala 90-tal.
http://lakers.griffel.net/exempel/index.htm
http://lakers.griffel.net/exempel/index.htm
Kiddan..ta´t lugnt. Det var bara ett förslag.
Sen kan man nog göra det liiite roligare än det förslag som du la fram här. Hur som helst..tycker nog att en hemsida ska innehålla en del av de färger som står för Lakers, sen hur man formar till det, det lägger jag mig inte i.
Är det möjligt att göra den vita texten ett snäpp större i ett försök att åtminstone få fram skärpan något?
Sen kan man nog göra det liiite roligare än det förslag som du la fram här. Hur som helst..tycker nog att en hemsida ska innehålla en del av de färger som står för Lakers, sen hur man formar till det, det lägger jag mig inte i.
Är det möjligt att göra den vita texten ett snäpp större i ett försök att åtminstone få fram skärpan något?
Haha..okejKiddan wrote:Jag är lugn. De här färgkombinationerna du föreslog brukar man normalt ta upp som exempel på hur man inte ska göra så jag ville bara vara säker på att du menade allvar.

Jag hade föredragit ljusare bakgrund, åt "vanilj" och mörkare färg på texten, som exempelvis färgen längst upp på sidan inne där man skriver pm.
-
- c/o LL´s Forum
Förjävla dåligt att lakers inte kan visa hur mycke som har kommit in på deras sida. Så länge inte de vill redovisa så länge kommer inte jag att skänka det jag tänkt skänka. Bryr sig inte Lakers varför ska då jag bry mig.
Tror inte jag är ensam om att tänka så här tyvärr.
Tror inte jag är ensam om att tänka så här tyvärr.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Anders fick frågan på öppna mötet och sa där att det inte fanns möjlighet att löpande redovisa inbringade pengar,så det är inget hån mot oss besökare på sidan.Dock fanns möjlighet att en snabb lägescheck redovisas innan måndag.ovisshet är ordet!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Erok, det finns flera anledningar till att man väljer att inte redovisa vad som kommit in. Om du nu känner att det är en andledning till att inte skänka något så är det upp till dig.
PS Tro du att Lakers inte visar vad som har kommit in för att dom inte bryr sig så är du dummare än tåget
PS Tro du att Lakers inte visar vad som har kommit in för att dom inte bryr sig så är du dummare än tåget
Last edited by serra on 12 May 2008, 19:06, edited 1 time in total.
Snart nära dig...en ny hall