Vi lägger ner Lakers

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Komodoödlan wrote:
Lakersfan_03 wrote:Nästa säsong kämpar vi mellan plats 10-16
Nu ska vi inte gå händelserna i förväg. Tycker det är alldeles för tidigt att uttrycka sig så här. Långsiktigheten blir ett minne blott :wallbang: , men vi får väl se vad Henke skrapar ihop för folk först. Jag har "bara" magsår nu, men vi får väl se om hjärtinfarkten kommer tills jag får se Lakers lag 08/09 :wink:
Känns tungt med Weinstcok , Ström och Romö redan klara att de ska sluta
Karjalainen har varit klart ett tag tycker man.
Sen är de osäkert om Markusson är kvar likaså Niklas Andersson.
Vi har bra spelare att ersätta . tror ej CJ orkar med ett år till.
min basering på plats 10-16 var om vi skulle satsa på fler egna juniorer den här säsongen lägga in 2-3 kanske?. det måste vi ändå göra förr eller senare
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Kungen
Forumamatör

Post by Kungen »

Alla dessa subjektiva bedömningar/gissningar är ju helt meningslösa.
Eftersom vi inget vet om våra motståndare till nästa år så det ju ganska fjantigt att redan nu hålla på å älta om placeringar.

För att finna den minsta relevans i sina antagande måste ju motståndarnas "status" vara säker. Idag kanske, till hösten vet vi inget om detta....
Å andra sidan, vet vi något om Lakers förmåga att bygg alag till nästa år? Nä, bara en masssa spekulationer.

Så snälla, innan ni fortsätter å anta att Lakers kommande säsong kommer att bli ett bottennapp, fundera på Lakers motståndare och vilka förutsättningar de har att sätta ihop ett slagtåligt lag innan ni babblar om placering 10 hit o placering 7 dit...
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Historiskt sett i HA så är topp 10 Lagen en aning bättre än övriga, Jag är nöjd om Lakers tilhör dessa.

Poängmässigt så är Lakers stabila kring 75 poäng, BÄSTA säsongen poängmässigt var Lakers 1:a med Lindgren och Podein med 92 poäng.

Detta tål att tänka på :wink:
In Hinkum Veritas
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

När man tänker på det tar det ca en sekund sen inser man vilken korkad jämförelse det är. Rejäl klasskillnad på serien idag mot vad det var på den tiden.
Kolla det laget vi hade då och fundera på om det laget hade haft en chans i dagens allsvenska.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Piggelin - Hehe det är väl inget att reagera på. Så här är det, precis som du konstaterar, varje år. Och kommer att vara så i all evighet. Låt folk skriva av sig. Jag tror det är en del i sorgeprocessen. Man vill sörja laget som splittras innan man är redo för att se möjligheterna med det nya projekt vi ställer på benen 08/09.

Själv är jag nästan extrem åt andra hållet. När slutsignalen ljudit flyttar jag fokus till det som komma skall. Känslolöst säger vissa. Kanske, men inte mer känslokallt än hockeybranschen generellt.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Ja, jag vet Varanen, men jag är så djävla trött på det snacket och alla domedagsprofeter.
Jag känner ungefär som du, nu börjar en spännande period för att få ihop ett intressant lag till nästa säsong, vilket jag är övertygad om att det blir.

Växjö Lakers - Den nya talangfabriken. :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Per Carlsson wrote:När man tänker på det tar det ca en sekund sen inser man vilken korkad jämförelse det är. Rejäl klasskillnad på serien idag mot vad det var på den tiden.
Kolla det laget vi hade då och fundera på om det laget hade haft en chans i dagens allsvenska.
WORD!
då hette lagen :
1 IK Oskarshamn
2 Mora IK
3 Bofors IK
4 Västerås IK Ungdom
5 Halmstad Hammers HC
6 Rögle BK
7 Växjö Lakers HC
8 Nybro Vikings IF
9 IFK Arboga IK
10 HC Örebro 90
11 IF Troja/Ljungby
12 Mörrums GoIS IK

Derby varannan match i södra serien kändes det som
-----

Nu heter lagen :
1 Leksands IF
2 IF Malmö Redhawks
3 Rögle BK
4 IF Björklöven
5 VIK Västerås HK
6 Växjö Lakers HC
7 Borås HC
8 IK Oskarshamn
9 Bofors IK
10 A I K IF
11 Nybro Vikings IF
12 Almtuna IS
13 Nyköpings HK
14 IF Sundsvall Hockey
15 Huddinge IK
16 Hammarby IF

vad drar vi för slutsats av dessa 2 tabeller ?. Den ena är från 2003/2004 och den andra är från 2007/2008. jag skulle vilja dra slutsatsen att första säsongen kom vi 7a i en serie på 12 lag och det var i den södra serien vilket var ''något enklare'' enligt de flesta. Den här säsongen kommer vi 6a serierna är ihopslagna och lag vi bara drömde om att vi skulle få se i lakerdome har vi till och med slagit. för att inte tala om vad vi gjort på bortaplan den här säsongen.
Skillnaden är stor och man hoppas bara att det får framåt. varje säsong har vi tagit ett STABILT kliv framåt , det som oroar mig är att vi ska göra en dipp snart . Svårt att bli bättre hela tiden men känns som om vi blir det , med en utökning av elitserien blir våra chanser större.
Det går inte att jämföra 2003 med 2008 , stor Skillnad.

Men min fråga är blir vi ännu bättre nästa säsong ? Evertsson har hittils gjort ett makalöst jobb. låt honom fortsätta som han gjort och får han samma ekonomiska möjlighet som tidigare säsonger litar jag på honom fullständigt.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jag aktualiserar denna tråden, utifall att vi skulle förlora ikväll.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Ja du har rätt. Vi lägger ner Lakers :roll:
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Puh, vi slapp.
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Va så skönt. Va riktigt jävla orolig där ett tag. PUST!!! :x