NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumdemon
Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!
Enligt hyggligt säkra källor (alltså inte hundraprocentiga) så kommer det upp en Vida Arena-skylt även på långsidan mot City Gross. Den ska vara större än de andra. På samma sida i den grå delen i mitten ska, enligt samma källa, en skylt med klubbmärket upp.
Bra, om det stämmer, med namnet även på det som ändå måste anses som framsida i och med att den ligger mot Storgatan och handelsområdet på andra sidan om densamma. Men mest glädjande, tycker jag, är om klubbmärket får pryda även utsidan.
Låt oss hoppas att detta stämmer!
Bra, om det stämmer, med namnet även på det som ändå måste anses som framsida i och med att den ligger mot Storgatan och handelsområdet på andra sidan om densamma. Men mest glädjande, tycker jag, är om klubbmärket får pryda även utsidan.
Låt oss hoppas att detta stämmer!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
nice om detta sker
Ja, det hoppas jag verkligen, helt otroligt att klubbmärket inte sitter uppe, det är väl viktigt om något.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Jag tänkte på de här med is projektorerna, den sista matchen nu innan uppehållet så hade dom ju börjat på det va? Såg 6 saker i taket som jag inte sett tidigare så lär vara dom "korgarna" som håller upp projektorerna? Och nu har dom ju haft lite mer än en vecka att installera dessa, någon som varit där uppe nyligen och sett eller hört det är klart?
Dom är uppe.
Härligt, hoppas det blir bra nu mot indianerna och att det inte strular.
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
den lilla förhandsvisningen man har sätt så kommer de bli Kanon ! ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Fan va fint!
släng upp en bild förböveln så man får se ja orkar inte vänta till den 15e
Jag hoppas att klacken är tyst under detta mäktiga intro. Jag vill kunna njuta och insupa allt i min själ. Känna hur spänningen stiger och märka hur jag taggar till! Sjunga kan man göra efter. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Blueshirts United
-
- c/o LL´s Forum
Hur fan kan man hoppas på att en klack är tyst under ett intro? Finns ett tillfälle. TYST minut!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Okej, jag får väl njuta av introt på youtube istället när det förhoppningsvis dyker upp. Tagga ner lite nu va. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Last edited by Lalin on 11 November 2011, 21:13, edited 1 time in total.
Blueshirts United
Skicka gärna länken till nya introt
-
- c/o LL´s Forum
Du kommer nog njuta av det på tisdag Lalin trots en icke tyst klack!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Det tror jag med Talis! Jag hoppas jag kan tränga mig ut ur arenan med ett bättre humör än sist.
Blueshirts United
-
- Forumdemon
Inga kommentarer om isprojektionen? Så mycket surr det varit om detta, och att det monterades så sent.
Jag gillar introt förutom att det blir lite dåligt skjut i bilden på isen. Hade nog blivit bättre om det gick att släcka ner mer i arenan. Jumbon och alla de andra skärmarna är en av bovarna.
Jag gillar introt förutom att det blir lite dåligt skjut i bilden på isen. Hade nog blivit bättre om det gick att släcka ner mer i arenan. Jumbon och alla de andra skärmarna är en av bovarna.
Jag vet inte man jag fick känslan av att allt inte var helt synkat med iceprojektorerna
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Så djävulskt upphaussade som dessa projektorer har varit och med det kassa resultatet det blev kan man inte ge introt ett annat betyg än en FLOPP. Oklara bilder och taskigt fokus... jag tror min projje fixat det lika bra.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Jag gör en Räven och en Alfax.
Jag håller med dig Charlamov. Introt igår var väl inte så som man hade förväntat sig - eller som ALLA hade snackat om. Mot Dif så får vi hoppas att upphaussandet kring detta ger resultat. Verkligen.
Jag håller med dig Charlamov. Introt igår var väl inte så som man hade förväntat sig - eller som ALLA hade snackat om. Mot Dif så får vi hoppas att upphaussandet kring detta ger resultat. Verkligen.
Håller med PP, tror också ljuset från monitorer och kub är största boven. Det blir för dålig tydlighet i bilderna!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
är, me det som är, så är det
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Helt nedsläckt ska det väl inte behöva vara? Kändes som om det främst berodde på dålig kontrast och skärpa. Hade de valt fler ljusa bilder hade det sett bättre ut, nu var det oftast bara en mörk röra på isen. Kändes som om det bara var till stor del ett hopplock av bilder och lakersloggor. Måste utvecklas och ställas in bättre till framtiden. Trodde även att det skulle täcka hela isen? För få projektorer för att det ska vara möjligt kanske. Hursomhelst kan vi ju konstatera att de inte kan vara färdigt så här utan förväntar oss en förbättring redan till på fredag.
Utvecklingsområden: 1. Introt 2. Lineupen 3. Vid hemmamål, släck ner, strålkastare och ice-projection, tack:)
Utvecklingsområden: 1. Introt 2. Lineupen 3. Vid hemmamål, släck ner, strålkastare och ice-projection, tack:)
- Inga bromsspår
-
- Forumdemon
Hela isen kommer inte att täckas. Enligt de uppgifter jag fick av det företaget som från start projekterade detta för Hockeyligans räkning, så drogs det ner av ekonomiska skäl. Man valde en kompromiss helt enkelt.
Från ståplats tycker jag introt med projektorerna var helt kass i alla fall. Syntes ju knappt att det var några bilder. För ljust i hallen, bland annat ljus från plan 4 var bidragande men troligen inte hela sanningen. Blir det inte bättre än så kan dom skrota den biten och utveckla det som fanns tidigare.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Saknade "domkyrkansekvensen" som fanns på demoversionen.. Eller var det så att jag missade den?
Blueshirts United
Den var kass från sittplats med. Kunde bara urskilja logotypen. Jag tänkte att man ser nog bättre högt upp från ståplats...men med era beskrivningar så vet jag inte. Tyckte faktiskt ljudet var för högt också.
Däremot var ljudet på långsidan myyycket bättre igår, hörde allt dom sa i SR-studio osv.
Däremot var ljudet på långsidan myyycket bättre igår, hörde allt dom sa i SR-studio osv.
-
- Forumdemon
Det har varit problem med att få ordning på ljudet, och Lakers och de som jobbar med det som rullar ut i högtalarna har inte varit nöjda. Inte jag heller. Det har varit tunt helt enkelt.
Men igår så tyckte jag det hade lyft till den nivån jag tycker det ska vara. Lite mer stuns och tryck. Både i musik och tal. Gott så.
Men igår så tyckte jag det hade lyft till den nivån jag tycker det ska vara. Lite mer stuns och tryck. Både i musik och tal. Gott så.
-
- Forumamatör
För högt!? Tycker det är på tok för lågt! Främst under introt, där det måste höjas rejält för att skapa bättre stämning.venomizer wrote:Den var kass från sittplats med. Kunde bara urskilja logotypen. Jag tänkte att man ser nog bättre högt upp från ståplats...men med era beskrivningar så vet jag inte. Tyckte faktiskt ljudet var för högt också.
Även under intervjuer måste det höjas. Då man knappt hör vad som sägs.
"Den där banderollen där Heineken är utbytt mot Heikkinen är kanske det största jag varit med om i min karriär. Det är en sak som jag kommer minnas hela livet."
Saknaden en sak. Vattnet ska ju gå från kokande till is och sedan till eld. Missade jag isen när hela arenan spricker för att sedan gå över till eld ?
I always tell the truth, even when i lie
Haddock kan det vara så att du befann dig på ståplats? Vilket jag gjort mestadels av matcherna men inte i tisdags. Där verkar ljudet vara mycket sämre eller omgivningen är mycket mer högljud och ett helt annat sorl.
Eftersom dom håller på med injusteringar så vet jag inte vad det beror på, om det var något dom fick till, eller om det var för att jag satt mitt på långsidan i tisdags.
Ljud är som med ventilation, alla har olika åsikter om vad som är bra/lagom.
Eftersom dom håller på med injusteringar så vet jag inte vad det beror på, om det var något dom fick till, eller om det var för att jag satt mitt på långsidan i tisdags.
Ljud är som med ventilation, alla har olika åsikter om vad som är bra/lagom.
"Min" sekvens var med såg jag. För er som inte har sett. Så finns den nu här.
http://www.vaxjolakers.se/artikel/14492/
http://www.vaxjolakers.se/artikel/14492/
Blueshirts United
Lite info angående kvällens intro
Pga av att hockeyligan har klassat denna matchen som en sk högriskmatch så kommer klackarna vara något belysta under introt ikväll dvs det kommer inte att bli helt nedsläckt detta har ingeting med VLH att göra utan det är hockeyligans regler som är sådana under högriskmatcher för att man skall kunna identifiera alla som är på läktaren under hela arrangemanget
Så nu vet ni hur det ligger till så behöver ni inte spy galla här på forumet sen
Tagga nu ikväll måste vi ge 110% på läktaren!!!!
Pga av att hockeyligan har klassat denna matchen som en sk högriskmatch så kommer klackarna vara något belysta under introt ikväll dvs det kommer inte att bli helt nedsläckt detta har ingeting med VLH att göra utan det är hockeyligans regler som är sådana under högriskmatcher för att man skall kunna identifiera alla som är på läktaren under hela arrangemanget
Så nu vet ni hur det ligger till så behöver ni inte spy galla här på forumet sen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tagga nu ikväll måste vi ge 110% på läktaren!!!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Ocj kom i tid, alltså runt 18.00, så att insläppet fungerar smärtfritt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
De kan slopa ice-projection till introt, var ju ännu sämre igår. Halva isen var ju inte ens täckt, kändes som om det var två projektorer som inte fungerade? De har nu över en vecka på sig att få ordning på det annars kan de lägga ner introt och enbart köra på de där små lakersloggorna som är det enda hittills som är nått att ha.
- Inga bromsspår
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Klonis wrote:Lite info angående kvällens intro
Så nu vet ni hur det ligger till så behöver ni inte spy galla här på forumet sen![]()
Hörru du Erland...
du har inte funderat på att börja läsa vad som skrivs innan i tråden eller ?......
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)