Det kan stämma. Men faktum är att antalet ideellt arbetande människor i föreningen inte kan reflektera supporter basen för klubben. En hockey förening är ett stort projekt att pyssla med och det kräver många ideella krafter. Kråkebohult i div 5 har säkert en massa ideellt arbetande människor som även försöker sprida intresset, men de har ändå inte en kotte som egentligen kan säga sig supporta laget.Räven wrote:Mygel, du har en förutfattad inställning som inte går att rubba en endaste millimeter, det har jag dessutom förståelse för, eftersom du är en sann Rögleit.
Jag är ingen fantast av Malmö, men på grund av att jag har svårt att vara tyst, så har jag under mina ganska täta vistelser i Malmö, träffat på människor som jobbar/har jobbat ideellt för Malmö hockey, precis som i vilken annan klubb som helst. De lägger ner en massa tid på det som de tror på och det har förändrats mycket sedan de bedrövliga åren, man jobbar faktiskt med information och skapandet av en klubbkänsla. Men det är inte så himla lätt i en stad som håller fotbollen så högt, man behöver få fram spelare som har rötterna i ungdomslagen och visst är man på väg.
Jag tror du fick hammaren på det berömda spiket med fotbollen. Malmö är en fotbolls stad. MIFs framgångar i början av 90 talet kom under en tid då MFF påbörjade sin nedgång. Nu när MFF är tillbaka igen och på stabil mark så finns det ingen chans att bygga upp ett grundmurat intresse för en konstlad förening som MIF. På den tiden var det show och precis som i Halmstad så kom folk för att se showen i brist på annat, inte för att man hade någon speciell förkänsla för Percyäs hobby projekt. Då som nu är det MFF som har grepp om Malmö bornas hjärtan, inte Percy P...