Försäsongsträning och träningsmatcher
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Haha, vad fan sysslar dom med!
Halmstad Hammers ägnar lite av försäsongen till att träna ballongdansen...
Läs även det finstilta:
Samtliga bilder är copyrightskyddade av Sledgehammers! Bilderna får inte kopieras eller användas utan tillåtelse av Halmstad Hammers supporterklubb!
...det är nog ingen fara...
/T5!!

Läs även det finstilta:
Samtliga bilder är copyrightskyddade av Sledgehammers! Bilderna får inte kopieras eller användas utan tillåtelse av Halmstad Hammers supporterklubb!
/T5!!

[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Halmstads tränare berättar lite om Hammers taktik för vintern
Man förstår att efter 41-14 mot ett div1 lag så tränandes nog rakt på mål utan puck igår.han förespråkar - snabba spelvändningar och att spelarna går rakt på mål - med eller utan puck.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Det föreligger en överhängande risk att jag kommer att avfärda resultat i träningsmatcher som fullständigt oviktiga och av noll värde, efter den stundande helgens övningar:
Lilla Ynkliga
Svenska Mästarna
Fågelklubben
*pust*
Kanske tur att man missar allihop!
Lilla Ynkliga
Svenska Mästarna
Fågelklubben
*pust*
Kanske tur att man missar allihop!
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Dom verkar iallafall väl förberedda på om nu Puck På Pung skulle dyka uppc70t5 wrote:Haha, vad fan sysslar dom med!![]()
Läs även det finstilta:
/T5!!

Hehe, denna Puck På Pung - better for the players to be prepared!

Vart har forumflugan Pungen tagit vägen egentligen - taktiksnack med Koivula månne...
Anmärkningsvärt efter dagens omgång är att S:vall vann över Mora - en tia på det resultatet hade blivit många backar med god öl. Skaik fick svar på tal (efter två täta matcher dessa lagen emellan innan på försäsongen) av norrlandsbrodern Luleå i kväll som vann med 5 - 1. Eftersom att Växjö Lakers ska möta Almtuna på lördag så är det värt att notera att herr Ragnarsson är het - han assisterade till båda av Tunas mål i kväll i matchen mot IKO som slutatde 2 - 2.
/T5!!

Vart har forumflugan Pungen tagit vägen egentligen - taktiksnack med Koivula månne...
Anmärkningsvärt efter dagens omgång är att S:vall vann över Mora - en tia på det resultatet hade blivit många backar med god öl. Skaik fick svar på tal (efter två täta matcher dessa lagen emellan innan på försäsongen) av norrlandsbrodern Luleå i kväll som vann med 5 - 1. Eftersom att Växjö Lakers ska möta Almtuna på lördag så är det värt att notera att herr Ragnarsson är het - han assisterade till båda av Tunas mål i kväll i matchen mot IKO som slutatde 2 - 2.
/T5!!
Skaik ser onekligen grymt starka ut. Norrbottningarna har ju nästan endast inriktat försäsongsmatcherna mot ES-lag - och gjort det förbannat bra hittills. Var det månne en revanschsugen Wernblom som fällde avgörandet i kvällens match mot MoDo...
/T5!!
/T5!!
C70t5 skrev
Jag fick lära mej i skolan att Skellefteå ligger i Västerbotten, men det är längesen jag gick i skolan så dom har kanske bytt län?Skaik ser onekligen grymt starka ut. Norrbottningarna har ju nästan endast inriktat försäsongsmatcherna mot ES-lag - och gjort det förbannat bra hittills. Var det månne en revanschsugen Wernblom som fällde avgörandet i kvällens match mot MoDo...
/T5!!
Det har du rätt i, möjligen att det var överkurs, jag ber så mycket om ursäkt. Jag ska förklara för dig - norrbottningar är enligt mitt ovanstående påstående tillika norrlänningar, men jag vet inte i vilken skola du gick i. Och bara för påpekandes skull så finns ju inte heller Tomtelandet med på kartan, eller Gärsgårdsbyn som det i folkmun kallas, märkligt.
/T5!!

/T5!!
Kvällens omgång är det väl inte speciellt mycket att orda om. Dock en rejäl skräll när Örebro manövrerar ut Västerås och vinner med klara 4 - 1. Oskarshamn vinner matcherna som dom förväntas och vinna, ikväll så nitade man till Nybro med 3 - 0. Johan Ryno, powerforwarden i IKO, får Växjö Lakers se upp med, han återfinns i poängprotokollet titt som tätt.
/T5!!
/T5!!
- Skjut mer ger fler mål !!
- Forumamatör
ATT MAN ORKAR SKRIVA SÅ MYCKET OCH SÅ OFTA, OCH SAMTIDIGT VARA SÅ I GRUNDEN NEGATIV ÄR FÖR MEJ EN TOTAL GÅTA
Oftast brukar positivt tänkande och energi gå "hand-i-hand ".
Jag har också sett några matcher och hade gärna sett att det gått bättre, men jag hoppas och tror att Lakers bjuder på trevliga kvällar i vinter, det blir liksom lite roligare och gå på hockey om man tror att det kanske kan gå bra, trots allt.
Tack för ordet !
Oftast brukar positivt tänkande och energi gå "hand-i-hand ".
Jag har också sett några matcher och hade gärna sett att det gått bättre, men jag hoppas och tror att Lakers bjuder på trevliga kvällar i vinter, det blir liksom lite roligare och gå på hockey om man tror att det kanske kan gå bra, trots allt.
Tack för ordet !
Jag vet inte vem du menar egentligen? För min egen del tycker jag att saker och ting skall kallas vid dets rätta namn. Annars kör vi Kejsarens nya kläder. Träningsmatcherna hittills kan ju knappast kalls någon succé ur någon aspekt förutom att alla fått mycket istid. Det finns säkert en tanke bakom det.
Fortfarande anser jag att vi på de flesta positioner har bättre spelare i laget nu än de som lämnade efter förra säsongen. Mer lämpade för den typ av hockey jag förespråkar. Men det finns mycket att göra för att få ihop det hela till en fungerande enhet. Nästan alla i truppen har blixtrat till i enstaka byten, men sällan tillsammans med hela sin femma. Tick Tack Tick Tack...tiden går och allvaret närmar sig. Jag hoppas fortfarande vi kan undvika förra säsongens miserabla start, då det visade sig att flera i laget inte förstod vad de skulle göra och vad som krävdes för att vinna. Minns tillbaka till den totala blackouten i öppningen mot Hammers. Det justerades både i det taktiska spelet och i truppen efter det.
Elmlund är säker på att vinnarskallarna finns i laget, men då måste de börja vinna för att kunna ha det epitetet. En förlorare är inte en vinnarskalle hur många gånger man än hävdar det. Trots mina farhågor tror jag på det här laget. Det finns otroligt mycket hockeykunnande i laget och ledarstaben. Nu gäller det att ändra matematikens lagar så att helheten blir större än summan av delarna. Spelarna mötte VLH:s vision i går. Nu vet alla vartåt vi skall sträva.
Fortfarande anser jag att vi på de flesta positioner har bättre spelare i laget nu än de som lämnade efter förra säsongen. Mer lämpade för den typ av hockey jag förespråkar. Men det finns mycket att göra för att få ihop det hela till en fungerande enhet. Nästan alla i truppen har blixtrat till i enstaka byten, men sällan tillsammans med hela sin femma. Tick Tack Tick Tack...tiden går och allvaret närmar sig. Jag hoppas fortfarande vi kan undvika förra säsongens miserabla start, då det visade sig att flera i laget inte förstod vad de skulle göra och vad som krävdes för att vinna. Minns tillbaka till den totala blackouten i öppningen mot Hammers. Det justerades både i det taktiska spelet och i truppen efter det.
Elmlund är säker på att vinnarskallarna finns i laget, men då måste de börja vinna för att kunna ha det epitetet. En förlorare är inte en vinnarskalle hur många gånger man än hävdar det. Trots mina farhågor tror jag på det här laget. Det finns otroligt mycket hockeykunnande i laget och ledarstaben. Nu gäller det att ändra matematikens lagar så att helheten blir större än summan av delarna. Spelarna mötte VLH:s vision i går. Nu vet alla vartåt vi skall sträva.
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Träningsmatcherna har med största sannolikhet inte gått enligt planritningen. För många missar hit för mycket utvisningar dit. Nu börjar nog laget bli färdigsammansatt när alla spelare är på plats och lär känna varandra på och utanför isen. Spelarna själva verkar se fram emot sässongen om man tolkar det lilla man hört. Torsten Yngvesson sa bland annat att det känns som på Boforstiden när de var som bäst, Calderl verkar nöjd med spelare och organisation.
Som varanen och C70t5 mycket riktigt påpekar har det hitills varit korta stunder av bra spel och ibland rent förvirrat. Hur man tolkar det är väl en fråga för var och en? Det kan emellanåt tolkas så att C70t5 har en negativ inställning till sässongens upplaga av lakers, jag tror snarare denne har en negativ inställning till vad lakers presterat i träningsmatcherna. Det stämmer ju överens med Fag/Evert om man läser tidnigen efter matcherna. Vi brister i defensiven läste jag någon gång, det måste vi jobba på. DÄrav är jg lugn! Det jobbas antagligen febrilt med att hitta rätt linje och mer än så kan de ju inte göra!
Snart är det dags för nedsläpp och det ska bli otroligt spännande och se vad ett "underdog" tippat lakers kan prestera i den renorverade hallen med Lakers lakejer i högform på västra stå!
Som varanen och C70t5 mycket riktigt påpekar har det hitills varit korta stunder av bra spel och ibland rent förvirrat. Hur man tolkar det är väl en fråga för var och en? Det kan emellanåt tolkas så att C70t5 har en negativ inställning till sässongens upplaga av lakers, jag tror snarare denne har en negativ inställning till vad lakers presterat i träningsmatcherna. Det stämmer ju överens med Fag/Evert om man läser tidnigen efter matcherna. Vi brister i defensiven läste jag någon gång, det måste vi jobba på. DÄrav är jg lugn! Det jobbas antagligen febrilt med att hitta rätt linje och mer än så kan de ju inte göra!
Snart är det dags för nedsläpp och det ska bli otroligt spännande och se vad ett "underdog" tippat lakers kan prestera i den renorverade hallen med Lakers lakejer i högform på västra stå!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
- Skjut mer ger fler mål !!
- Forumamatör
ja.. IK-Frölunda 3-3
vad mer kan man säga än att det resultatet imponerar?
Vi slog även Nybro igår med 3-0, och dagen efter spelar man lika med svenska mästarna..
Men men.. det är bara träningsmatcher men det börjar bli mer o mer intressant!
vad mer kan man säga än att det resultatet imponerar?
Vi slog även Nybro igår med 3-0, och dagen efter spelar man lika med svenska mästarna..
Men men.. det är bara träningsmatcher men det börjar bli mer o mer intressant!

IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Mycket starkt gjort av IKO att kryssa mot VF - det verkar som om de flesta allsvenska lagen tänder till en aning när dom möter ett elitserielag...
Mora IK – Hammarby, 4 - 2
0p -2
---
Malmö – Frölunda, 5 - 1
Malmö – Linköping, 1 - 2
Färjestad – Malmö, 2 - 0
3p +1
---
Sundsvall – Mora, 2 - 1
Sundsvall – Timrå, 1 - 4
Sundsvall – Brynäs, 3 - 2
6p -1
---
Frölunda Indians – Oskarshamn, 3 - 3
1p +/-0
---
Rögle – Linköping, 1 - 1
Rögle – Frölunda Indians, 1 - 4
1p -3
---
Skellefteå – Luleå, 3 - 2
Timrå – Skellefteå, 5 - 4
Luleå – Skellefteå, 3 - 3
Luleå – Skellefteå, 5 - 1
MODO – Skellefteå, 0 - 4
MODO – Skellefteå, 1 - 2
10p +1
---
Västerås – Djurgården, 5 - 3
Västerås – HV71, 3 - 4 (sd)
4p +1
---
Växjö Lakers– HV71, 1 - 7
0p -6
Halmstad Hammers mötte igår Borås HC för andra gången (första mötet slutade med 6-0 till Borås HC) och fick stryk med 2-1. Det verkar som om Halmstad Hammers tränare Hasse Hansson börjar tappa tålamodet på sina Halmstadkrigare (och på domaren). I gårdagens match så tilldelades han ett 'matchstraff' för olämpligt uppträdande i båset och blev således uppvisad på läktaren - men vems fel var det egentligen, domarens eller tränare Hanssons, vilken dramatik...!!
/T5!!
Mora IK – Hammarby, 4 - 2
0p -2
---
Malmö – Frölunda, 5 - 1
Malmö – Linköping, 1 - 2
Färjestad – Malmö, 2 - 0
3p +1
---
Sundsvall – Mora, 2 - 1
Sundsvall – Timrå, 1 - 4
Sundsvall – Brynäs, 3 - 2
6p -1
---
Frölunda Indians – Oskarshamn, 3 - 3
1p +/-0
---
Rögle – Linköping, 1 - 1
Rögle – Frölunda Indians, 1 - 4
1p -3
---
Skellefteå – Luleå, 3 - 2
Timrå – Skellefteå, 5 - 4
Luleå – Skellefteå, 3 - 3
Luleå – Skellefteå, 5 - 1
MODO – Skellefteå, 0 - 4
MODO – Skellefteå, 1 - 2
10p +1
---
Västerås – Djurgården, 5 - 3
Västerås – HV71, 3 - 4 (sd)
4p +1
---
Växjö Lakers– HV71, 1 - 7
0p -6
Halmstad Hammers mötte igår Borås HC för andra gången (första mötet slutade med 6-0 till Borås HC) och fick stryk med 2-1. Det verkar som om Halmstad Hammers tränare Hasse Hansson börjar tappa tålamodet på sina Halmstadkrigare (och på domaren). I gårdagens match så tilldelades han ett 'matchstraff' för olämpligt uppträdande i båset och blev således uppvisad på läktaren - men vems fel var det egentligen, domarens eller tränare Hanssons, vilken dramatik...!!
Hallandsposten - domare HÅNAR tränare...Hammerstränaren som blev uppvisad på läktaren när det återstod tio minuter av matchen.
– Jag sa ingenting. Sedan kommer domaren och sträcker fram pipan till mig. Han hånar mig och så får man inte uppträda som domare.
/T5!!

Ruppo wrote:Utom Lakers isf!
c70t5 wrote:det verkar som om de flesta allsvenska lagen tänder till en aning när dom möter ett elitserielag...
Rent generellt så brukar ju lagen som är sämre på pappret 'underdogs' tända till lite extra mot de lagen som på pappret ska vara bättre...
Man blir ju extra bedrövad, konfunderad, bitter, eftertänksam, orolig, ifrågasättande och skeptisk när HV71 på sin officiella hemsida skriver att HV71 vann matchen mot Växjö Lakers på halvfart...
Min tilltro och tillgivenhet till Växjö Lakers denna säsongen är till allra högsta grad på max. Men vad försäsongen HITTILLS har visat oss tillgivna och betalande supporters vill man ju inte ens lägga i julklappsstrumpan till självaste Belsebubb.
/T5!!
-
- c/o LL´s Forum
- Lakejer115
- Forumproffs