Vilka spelare får lämna Lakers?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
ALLA verkar veta vad han tjänar eftersom hans prestation alltid nämns med bihanget "för de pengarna"...PutteA wrote:Njae, jag har nog inte trott att han tjänat så där jäkla mycket pengar i VLH, men Macke23 verkar veta en hel del om hans lön, å då blir man klart nyfiken!!Per Carlsson wrote:Det roliga är att alla tror att Brad tjänar stora stålar....![]()
Berätta för f-n hur mycket han tjänar så kanske jag omvärderar min åsikt men tills dess så säger jag bara:
WELCOME BACK, BRAD!!!
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Håller med dig Viktor666....Viktor666 wrote:ALLA verkar veta vad han tjänar eftersom hans prestation alltid nämns med bihanget "för de pengarna"...PutteA wrote:Njae, jag har nog inte trott att han tjänat så där jäkla mycket pengar i VLH, men Macke23 verkar veta en hel del om hans lön, å då blir man klart nyfiken!!Per Carlsson wrote:Det roliga är att alla tror att Brad tjänar stora stålar....![]()
Berätta för f-n hur mycket han tjänar så kanske jag omvärderar min åsikt men tills dess så säger jag bara:
WELCOME BACK, BRAD!!!

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Nä, pengar som ingen vet nåt om är ingen mening att diskutera. Och bortser man från den frågan och ser till vad han presterar på isen så kan jag bara hålla med Victor666 med flera, VÄLKOMMEN TILLBAKA NÄSTA ÅR BRAD!
Vad gäller backparet Messa och Aki är jag orolig för att de inte riktigt håller i defensiven i nästa års Superallsvenska, om inte Messa kan lyfta sig ytterligare ett steg bakom egna blå (Aki är lite grann som Ronaldinho, han vet nog inte vad försvarsspel är
) Istället ska man nog splittra dem och sätta Aki med en stabilare defensiv back.
Vad gäller backparet Messa och Aki är jag orolig för att de inte riktigt håller i defensiven i nästa års Superallsvenska, om inte Messa kan lyfta sig ytterligare ett steg bakom egna blå (Aki är lite grann som Ronaldinho, han vet nog inte vad försvarsspel är

hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
Undrar om inte Brad hämmades av att det fysiska spelet bedöms väldigt annorlunda i europeisk hockey än vad det gör "over there"?? Bara en fundering, då jag tycker att han är som bäst när han få spela riktigt tufft. En tanke bara..Räven wrote:Jo, det är riktigt. Jag har funderat hit och dit, men konstaterar bara att det är märkligt.

Tror inte det har så mycket med bedömning att göra. Brad sa själv när han hade skrivit på för Lakers att han såg sitt europaäventyr som en möjlighet att förbättra sin teknik, och därför koncentrerade sig mer på det.
Jag önskar dock att han hade visat lite mer av transatlanten Brad DeFauw. Med tanke på att han gjorde sina bästa matcher i början av säsongen, så kan det ligga lite i det att då hade han fortfarande det fysiska spelet i sig. Men ju längre tiden gick, så såg man mindre och mindre av det, och då utmärkte han sig inte lika mycket på isen.
Det är när han spelar fysiskt som den transatlant han är som han får ut det bästa av sitt spel. Han gjorde några riktigt bra matcher nu på slutet, mycket tack vare att han i dom matcherna hittade tillbaka till sitt fysiska spel.
Jag skulle med glädje acceptera att han fick några extra minutrar i utvisningsbåset om det skulle bli resultatet av att han spelade som den transatlant han är, och smällde på mer i närkamperna.
Jag fullkomligt älskar spelare som spelar fysiskt. Jag dreglar till exempel varje gång vi möter Oskarshamn och man ser en spelare som Johan Markusson som inte lägger några fingrar emellan i närkampsspelet.
Jag önskar dock att han hade visat lite mer av transatlanten Brad DeFauw. Med tanke på att han gjorde sina bästa matcher i början av säsongen, så kan det ligga lite i det att då hade han fortfarande det fysiska spelet i sig. Men ju längre tiden gick, så såg man mindre och mindre av det, och då utmärkte han sig inte lika mycket på isen.
Det är när han spelar fysiskt som den transatlant han är som han får ut det bästa av sitt spel. Han gjorde några riktigt bra matcher nu på slutet, mycket tack vare att han i dom matcherna hittade tillbaka till sitt fysiska spel.
Jag skulle med glädje acceptera att han fick några extra minutrar i utvisningsbåset om det skulle bli resultatet av att han spelade som den transatlant han är, och smällde på mer i närkamperna.
Jag fullkomligt älskar spelare som spelar fysiskt. Jag dreglar till exempel varje gång vi möter Oskarshamn och man ser en spelare som Johan Markusson som inte lägger några fingrar emellan i närkampsspelet.
Last edited by Lakerdome on 13 March 2005, 13:14, edited 2 times in total.
Mmm, då e vi nästan överens!!Lakerdome wrote:Tror inte det har så mycket med bedömning att göra. Brad sa själv när han hade skrivit på för Lakers att han såg sitt europaäventyr som en möjlighet att förbättra sin teknik, och därför koncentrerade sig mer på det.

Om Brad återvänder så gäller det alltså att klargöra för honom vad Lakers förväntar sig av hans spel, för han kan som sagt spela tufft, det har vi ju sett ett par gånger. Och som du säger Lakerdome, tufft spel och lirare som öppnar upp ytor genom tacklingar är bland de riktiga höjdpunkterna i ishockeyn.
Vad gäller Markusson så är det en spelare som jag mer än gärna skulle se i Lakers-dressen, nästa år måste nog hela laget bli lite tuffare för att vi ska kunna hävda oss i konkurrensen. (Sen är det väl inte direkt säkert att Oskarshamn är så sugna på att släppa ifrån sig Markusson, men man kan ju alltid drömma)
Vad gäller Markusson så är det en spelare som jag mer än gärna skulle se i Lakers-dressen, nästa år måste nog hela laget bli lite tuffare för att vi ska kunna hävda oss i konkurrensen. (Sen är det väl inte direkt säkert att Oskarshamn är så sugna på att släppa ifrån sig Markusson, men man kan ju alltid drömma)
Om det ligger nåt i det så gäller det ju att man klargör att nästa säsong måste han spela sitt egna transatlantiska spel, och inte se det som en övning i teknikhockey. Sen kanske domarnas bedömning gör att han inte vågar smälla på, men han hade väl inte mycket mer utvisningar de matcher som det smällde i sargerna än när han åkte runt på öppen is?Lakerdome wrote:Brad sa själv när han hade skrivit på för Lakers att han såg sitt europaäventyr som en möjlighet att förbättra sin teknik, och därför koncentrerade sig mer på det.
En liten jämförelse är ju Mikka och Trent Hunter...båda är väldigt tekniska och snabba, men Trent är betydligt större och mer tyngd och kan därför utnyttja detta då han bryter in på mål etc. Fler spelare i den storleken är vad Lakers behöver för att kunna hävda sig nästa säsong känns det som...
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Vet inte Räven, det var bara en tanke jag hade. Men det är ju stor skillnad på bedömningar av tacklingar mellan europeiska ligor och NHL. "checking fr. behind" är dom nog lika hårda på, däremot tycker jag "boarding" och charging" är ganska ovanligt.Räven wrote:Men kan man då säga att det är domarnas bedömningar som gjort att Brad inte kunnat hålla den fysiska hockey som han kan spela.

- Fröken Svår
- Forumproffs
Det som har saknats från de uppräknade spelarna, Miikka, Brad och Custemo är att de inte har stigit upp när det har behövts som mest och visat vägen. Den ende som jag tycker har gjort detta är kapten Torrsten efter jul. Däremot har han ju knappast varit jämn sett över hela säsongen, han var ju rejält under isen innan juluppehållet. Det som har saknats i årets lakers är just den sortens spelare, som är som bäst när det behövs som mest, fast var hittar man dem?
- Fröken Svår
- Forumproffs
skön iakttagelse som jag delar. under hösten var det väl ingen som tog det ansvaret, det var väl det som var ett av problemen. den typen av spelare är nog extremt svåra att plocka hit, lag som har dem vill nog gärna behålla dem. förhoppningen är väl att man värvar någon talang som växer sig in i den rollen måhända ...Gretzky wrote:Det som har saknats från de uppräknade spelarna, Miikka, Brad och Custemo är att de inte har stigit upp när det har behövts som mest och visat vägen. Den ende som jag tycker har gjort detta är kapten Torrsten efter jul. Däremot har han ju knappast varit jämn sett över hela säsongen, han var ju rejält under isen innan juluppehållet. Det som har saknats i årets lakers är just den sortens spelare, som är som bäst när det behövs som mest, fast var hittar man dem?
- Fröken Svår
- Forumproffs
Mmmm....o det var i samband med det som jag tyckte att han verkade väldigt lurig och som han satt inne med nån hemlighet....och det med att han hoppas att se oss nästa säsong kan man ju tolka som man villFröken Svår wrote:jag har förstått det som att han sa något om att han hoppades att se oss nästa säsong också eller?
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
- Fröken Svår
- Forumproffs
- Fröken Svår
- Forumproffs
ah, filmen fanns ju upplagd på http://www.vaxjolakers.se. Ja vad ska man säga? han är kanske ingen mediapersonlighet, jag tror att det som många tycker verkar "lurigt" kanske egentligen är osäkerhet ... 

- Ambassador
- Forumproffs