Hur kan det då komma sej att det låter från massmedia som att EN kille nästinpå slagit ihjäl 3 vakter?Hammers wrote:[Ni verkar då sätta frågetecken efter allting.
Vem som helst hinner väl misshandla tre vakter innan någon får tag på en, det är tre slag som ska delas ut, mer krävs inte för att misshandla tre vakter juridiskt sätt.
Våld mot tjänsteman (Lakers i krogbråk)!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Det räcker väl man vevar lite för att träffa tre vakter. Kanske att de stod runt honom och så började han veva för fullt och träffade då sammanlagt tre vakter.serra wrote:hammers....nya bruce lee..
tro du vakterna står som domino brickor och man ger dom varsin smäll?
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Jag påstår inte att det STÅR så, men när man läser ex.vis Aftonbladet så kan man ju få för sej det...Hammers wrote:Var någonstans står det att han nästintill slog ihjäl tre vakter? Det står att han misshandlade tre vakter...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
- Bortsprungen Lakej
- Forumentusiast
Ska man inte betraktas som oskyldig tills motsatsen bevisats?Bortsprungen Lakej wrote: Det som gjorde mig mest irriterad var att se hur alla direkt går in på forumet och försvarar lakersspelarna med motiveringen att det måste vara vakterna som är så stygga. Att kritisera en lakersspelare på detta forum är inte lätt.
Verkar vara mååååånga som dömt på förhand med radions reportage som grund.
Det blir bara en komedi av att försöka sig på att analysera en situation som man inte vet någonting om. Känns helt meningslöst från ALLA. Någon "vet" att det som står i media är helt rätt, någon att det är helt fel. Föga överraskande är det någon som befunnit sig flera mil från händelsen och håller på ett annat lag som anser att kvällspressen i detta fall är objektiv och gjort en grundlig research, Lakers-supportrar som anser tvärtom. Kalkon.
- Bortsprungen Lakej
- Forumentusiast
Jo, förvisso. Men oftast brukar man ju säga ingen rök utan eld, och det tror jag gäller även i detta fallet. Kan faktiskt tänka mig att flera spelare betraktar sig lite som kungar när de är ute. Kändisar och allt.
Det var inte så här jag menade att de skulle visa sig kaxiga som jag skrev i en tidigare tråd.

Det var inte så här jag menade att de skulle visa sig kaxiga som jag skrev i en tidigare tråd.

Jo, det talesättet har använts en del i ämnet. Men vem vet om elden var ett vulkanutbrott (vilket kvällspressen hävdar) eller en tändsticka? Det blir bara löjligt när vi skall diskutera efter förutsättningar som enbart finns i vår fantasi. Dessutom borde vi dela samma fantasi om vi nu skall diskutera detta. Alla inlägg borde åtminstone börja med "I min fantasi...".
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 94,00.html
Det är väl kul att Stockholmsbladet märker att det finns en andra serier än ES
Äntligen får SHA lite uppmärksamhet. Tror att detta är bra för hela serien
Det är väl kul att Stockholmsbladet märker att det finns en andra serier än ES

Äntligen får SHA lite uppmärksamhet. Tror att detta är bra för hela serien

Det som förvånar mig mest är hur många av Lakers supporter tar detta med en axelryckning och skyller på att media förstorar upp allting. Hade mitt lags spelare betett sig på ett sätt som föranleder media att ta upp händelsen på detta sätt och därigenom smutsa ner föreningens anseende, så hade jag varit grymt, grymt besviken. Många av Lakers supporters verkar vilja sopa det hela under mattan och frilägger spelarna och ledarna helt och hållet. Allt verkar vara medias fel. Obegriplig att sådana reaktioner finns, tycker jag!
Troja - laget i hjärtat
- Ambassador
- Forumproffs
Jag skäms och är irriterad...och jag hoppas att jag inte är ensam!carl wrote:Det som förvånar mig mest är hur många av Lakers supporter tar detta med en axelryckning och skyller på att media förstorar upp allting. Hade mitt lags spelare betett sig på ett sätt som föranleder media att ta upp händelsen på detta sätt och därigenom smutsa ner föreningens anseende, så hade jag varit grymt, grymt besviken. Många av Lakers supporters verkar vilja sopa det hela under mattan och frilägger spelarna och ledarna helt och hållet. Allt verkar vara medias fel. Obegriplig att sådana reaktioner finns, tycker jag!
Till hela sanningen kommit fram utgår jag från att det som står i bla. smp till viss del stämmer.
Ambassador | 19:57 ! ! !
Då är vi tillbaka på ruta ett igen. Vem har tagit vad som en axelryckning? Vem har frilagt och sopat under vad? Vet du att mitt lags spelare betett sig på ett olämpligt sätt och därigenom smutsat ner föreningens anseende? Det är obegripligt hur många som målat upp en bild av händelserna i sin fantasi.
jag är också en av dem som skäms och är irriterad, men på ett sätt måste man ju se det från den ljusa sidanAmbassador wrote:Jag skäms och är irriterad...och jag hoppas att jag inte är ensam!carl wrote:Det som förvånar mig mest är hur många av Lakers supporter tar detta med en axelryckning och skyller på att media förstorar upp allting. Hade mitt lags spelare betett sig på ett sätt som föranleder media att ta upp händelsen på detta sätt och därigenom smutsa ner föreningens anseende, så hade jag varit grymt, grymt besviken. Många av Lakers supporters verkar vilja sopa det hela under mattan och frilägger spelarna och ledarna helt och hållet. Allt verkar vara medias fel. Obegriplig att sådana reaktioner finns, tycker jag!
Till hela sanningen kommit fram utgår jag från att det som står i bla. smp till viss del stämmer.

May the strongest win!
Det inträffade är ytterst pinsamt och absolut inte den reklamen som Växjö Lakers lr ngn annan klubb med all säkerhet vill kopplas ihop med. Sant lr icke, saken är den att "hela" hockeysverige har läst om debaklet och det är DET som är så jefla illa.
/T5!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Nej, jag VET inte vad Lakers spelare och ledare exakt har gjort eller inte gjort. Men det spelar ju ingen som helst roll. Det jag skriver är ju att spelare och ledare har betett sig på ett sätt som föranleder media att ta upp incidenten på detta sätt. Att bete sig på ett sätt som föranleder media att ta upp incidenten på detta sätt (oavsett vad som egentligen hänt eller inte hänt) skadar föreningens anseende. 99 av 100 läsare bryr sig inte om att ta reda på vad som egentligen har hänt, utan de sväljer medias beskrivning rakt av.Varanen wrote:Då är vi tillbaka på ruta ett igen. Vem har tagit vad som en axelryckning? Vem har frilagt och sopat under vad? Vet du att mitt lags spelare betett sig på ett olämpligt sätt och därigenom smutsat ner föreningens anseende? Det är obegripligt hur många som målat upp en bild av händelserna i sin fantasi.
Troja - laget i hjärtat
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Men varför berättade spelaren inte denna version när pratade med radion istället för att säga orden "för mig är alla vakter luffare"?
Med den formen av uttryck får allmänheten en helt annan bild av händelsen än om han redogjort för vad som hade hänt.
Bara att hoppas att ledningens version stämmer ? vet själv hur svårt det är att försöka resonera med vakter.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Då får vi väl hoppas att Media är lika kåta på att rapportera Tränarnas redogörelse...carl wrote: 99 av 100 läsare bryr sig inte om att ta reda på vad som egentligen har hänt, utan de sväljer medias beskrivning rakt av.
varför tror jag inte att det blir så?

Snacka om en HELT ANNAN bild av det inträffade. Det måste ju finnas massa med vittnen till händelsen, hoppas att Växjö Lakers går vidare med detta och nyper åt de inavlade och testosteronstinnade anabola fjantarna!!
Hoppas att SMP redogör för denna sidan av saken också...
/T5!!
Hoppas att SMP redogör för denna sidan av saken också...
/T5!!
Last edited by C70T5 on 22 December 2004, 12:45, edited 1 time in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
har du hört honom säga detta?Hammers wrote:Men varför berättade spelaren inte denna version när pratade med radion istället för att säga orden "för mig är alla vakter luffare"?
- Bortsprungen Lakej
- Forumentusiast
kan väl nu efter det att Lakers redogjort för vad som hände säga att det är så jag också fick höra att det gått till..
inte av en person...utan av 3...varar 2 var där...
Fagervall var skitcool...inte vild för det minsta!!!
Tvärtom ska han ha en elogé för att han ingrep när han såg att hans spelare fick mkt stryk och övervåld av vakterna...
Fagervall är kung!
inte av en person...utan av 3...varar 2 var där...
Fagervall var skitcool...inte vild för det minsta!!!
Tvärtom ska han ha en elogé för att han ingrep när han såg att hans spelare fick mkt stryk och övervåld av vakterna...
Fagervall är kung!
Snart nära dig...en ny hall
- Skjut mer ger fler mål !!
- Forumamatör
Har personligen aldrig vart på Grace men har faktiskt hört otrevliga historier om deras vakter så jag tycker tränarnas berättelese är mer trovärdig än radions. Dock kanske utalandet inte var så smart att kalla dem för luffare men i stridens hetta är det kanske svårt att hålla tungan rätt i mun.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
SÅ HÄR ÄR DET!!!!!!
Även om en person kallar en vakt för luffare så är det deras jobb att bara önska den personen välkommen tillbaka nästa helg istället!!
Dom ska inte vara "vakter" dom ska vara värdar!!
Har man inte den sociala kompetensen att man kan ta en svordom från en kanske berusad kund en lördag kväll..ja då ska man fan inte jobba som vakt!!
Det kvittar vad han har kallat vakterna...dom ska fan inte slå ner en människa för det!!!
Även om en person kallar en vakt för luffare så är det deras jobb att bara önska den personen välkommen tillbaka nästa helg istället!!
Dom ska inte vara "vakter" dom ska vara värdar!!
Har man inte den sociala kompetensen att man kan ta en svordom från en kanske berusad kund en lördag kväll..ja då ska man fan inte jobba som vakt!!
Det kvittar vad han har kallat vakterna...dom ska fan inte slå ner en människa för det!!!
Snart nära dig...en ny hall