Det jag ville se idag var ett "normalt" hockeylag med bättre aggressivitet än vi sett de två senaste säsongerna. Aggressiviteten har minskat efterhand i matchen, men vi försöker faktiskt störa motståndet i fore/backcheckingen. Det är inte olagligt att ta pucken från motståndet. Skönt att det juridiska missförståndet klarats ut.
Nyförvärven är riktiga hockeyspelare vilket bidrar till att vi inte ser märkligt knasiga ut längre. Gott!
Jag fick de svar jag ville ha. Återstår att se hur den psykiska stabiliteten är när allvaret drar igång. Inte mycket som hjälper om laget drabbas av psykbryt vid minsta lilla motgång.
Jag får göra en liten pudel från i torsdags. Nu såg det ut som raka motsatsen. Fullt med energi, en otrolig vilja att hela tiden vilja vinna tillbaka pucken. Så här ska det se ut. Dessutom spelar man i tre hela perioder. Bra!! Nu hoppas jag att detta håller i sig!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Ingen anledning att pudla. Skit är skit, och stabil hockey är stabilt som dr Alban skulle sagt. Såg inte matchen mot RBK så jag kan inte uttala mig om den matchen.
Jesuiterna var riktigt trötta och kinkiga hela matchen. Lias "Brat" Andersson skulle brottas med Holmberg, flera efterslängar som domarna hade koll på (bra!) och till sist Bertov som flippade ur. Bra att de var tama framåt så inte Källgren riskerade skada. De var precis så kinkiga av utspelningen att det skulle kunna ha hänt.
Ja, hv är tillbaka där de hör hemma som näst bäst i småland tillsammans med IKO och strax före Tingsryd.
Hoppas de håller sig där nere resten av säsongen.
Det beror aldrig på HV (el övr antagonister) - Vinst = stabilt spel; Förlust = instabil domarinsats.
Jag har själv inte sett en spelminut än, men en sak tar jag med mig av referaten: TVÅ EP-14-strutar. Spontant tror jag att det finns en utväxling att hämta ut där som hos ingen annan, sett till ratio avhängigt återvunnet självförtroende. En tidig ROSÉN-effekt?
Hela laget har en RR-effekt. Det ser mindre stressat ut samtidigt som den effektiva energi-nivån är högre.
Bara för att ingen ska missförstå så höjer jag inte laget till skyarna efter en ynka träningsmatch, men jag ser mönster och tendenser som tyder på att laget är bättre förberett för säsong. Dessutom gillar jag alla nyförvärven av vad jag såg igår. Visst nykomlingarna brukar vara heta under preseason då de vill visa upp sitt bästa för sina nya kompisar, men ändå något.
Kan vara positivt att gruppens självertorende ökar när fler får spela.
Hoppas att vi klarar att vinna även när det är tunt på folk. Det är ett av grundfundamenten för att vara ett topplag.
Känns också mycket bättre att spela in juniorer nu i början av en säsong än att de ska komma in in mitt i en säsong som förra där det fanns stora problem med spelet.
Hallam ville tydligen spela stjernborg redan förra året men stoppades. Troligen av Evertsson/Hall. Med facit i hand känns det som ett bra beslut.
Kan vara positivt att gruppens självertorende ökar när fler får spela.
Hoppas att vi klarar att vinna även när det är tunt på folk. Det är ett av grundfundamenten för att vara ett topplag.
Känns också mycket bättre att spela in juniorer nu i början av en säsong än att de ska komma in in mitt i en säsong som förra där det fanns stora problem med spelet.
Hallam ville tydligen spela stjernborg redan förra året men stoppades. Troligen av Evertsson/Hall. Med facit i hand känns det som ett bra beslut.
Det som framförallt utmärker ett topplag är att de har en bred bra trupp.
Fast plocka bort 8 ordinarie gubbar från vilket lag som helst och det ser tunt ut.
Det handlar om att kunna fylla på med orutinerad folk som gör det bra.
Last edited by StenhårtSlagskott on 17 August 2020, 12:30, edited 1 time in total.