Biljetter-/abonnemang 2011/12 i Vida Arena

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Anders83
c/o LL´s Forum

Re: Biljetter-/abonnemang 2011/12 i Vida Arena

Post by Anders83 »

Sittplats är eftertraktat och då blir ju priset högre och särkilt när sikten överallt är riktigt bra med!

Har man absolut behov av att sitta så bra som möljligt så finns det ju lösningar, fixa ett extraknäck på helgerna eller vad man nu kan tänkas spara in på . Eller välj det billiga alternativet .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
out4speed
Forumentusiast

Post by out4speed »

Verkligen en ödmjuk attityd här inne nu för tiden, brukade vara ett rätt så trevligt forum, nu är det mest massor med folk som är extremt kaxiga.
Fundera lite på hur det gick för öster för tiotalet år sen när de ansåg sej vara världsmästare och kastade ut alla små sponsorer och siktade mot stjärnorna.

Finns fortfarande en anledning till att jag inte vill gå och stödja öster och det är eastfront och deras attityd mot folk som inte helgonförklarar öster.

Börjar se samma tendenser här!!!

Biljettpriserna ligger verkligen i det övre prissegmentet , rätt eller fel lär vi nog få erfara inom nått åt när hypen har laggt sej och de som i vanliga fall inte går på hockey har tröttnat och folk som gillade hockey har skrämts iväg.

Många vill ha ett elitserielag, och de flesta inser att det kostar pengar, frågan är ju var smärtgränsen ligger , och nej alla kan inte stå med lakejerna eller utnyttja ståplats det kan säkert även de flesta här räkna ut då det bara finns ca 1500 ståplats i hallen.

och som Nilles säger vi kan ju kolla via Canal + och ja funderingen har slagit oss, dock så är det inte lika skoj och man hjälper på det sättet inte till att skapa en bra stämning i hallen och stötta lakers.
Nu ökar vi !!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Vad är det som är så kaxigt? Att andra har en åsikt som inte överrensstämmer med din? Får man ha åsikter som samstämmer med klubben i en viss fråga? Det är ju inte direkt nån som tvingar på dig vad du ska tycka, även om du verkar ha som utgångspunkt att är det nåt så är det nog inte bra.

Ja, Canal+ är ju ett alternativ, dom kommer nog säkert visa ett par matcher där Lakers figurerar som hemmalag.

Nåt som kan vara värt att spinna på är väl att dra bort 10 miljoner för Evertsson i Budgeten, då kan man sänka sittplatserna med nån tusenlapp. Men det verkar inte vara nån härinne som vill pruta där, snarare skriks det efter ännu bättre nyförvärv. Det resonemanget hänger jag inte alls med på, fattar nada.
Last edited by Niles on 30 May 2011, 21:18, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
out4speed
Forumentusiast

Post by out4speed »

Du får ha precis vilka åsikter DU vill!!!!

Jag personligen kunde inte bry mej mindre, jag har ett liv utanför forumet så skräm bort resten också som inte tycker som du :-)

Niles wrote:Vad är det som är så kaxigt? Att andra har en åsikt som inte överrensstämmer med din? Får man ha åsikter som samstämmer med klubben i en viss fråga?

Ja, Canal+ är ju ett alternativ, dom kommer nog säkert visa ett par matcher där Lakers figurerar som hemmalag. Alltid nåt.
Nu ökar vi !!
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

vaknat på fel sida eller ?
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Lakersjocke
Forumamatör

Post by Lakersjocke »

aja, det kommer sluta med att folk slutar att fatta tycke för denna fantastiska klubben. dessvärre är det så. pengar styr.
Lakers vinner alla hoppar HEY HEY...
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ja, jag förstår inte heller riktigt det kaxiga här inne. Tror de flesta mer eller mindre accepterar att det blir dyrare nu att gå på hockey generellt sett. Klubben vill etablera sig i elitserien och man vill absolut inte riskera att trilla ner. Det krävs pengar, för det kostar pengar att driva den apparat som klubben nu ska sjösätta med Arena och allt. Jag tycker också det är dyrt på vissa håll, men har ändå förståelse för att man måste. jag är glad att vi ändå lyckades förhandla fram ett bra ståplatspris, som ger väldigt många chansen att se elithockey i Växjö. Vill man sitta, ja, då svider det lite. Men det handlar ju om prioritering, inte att vara kaxig.

9500 kr för dyraste sittplatsen i Vida Arena, HV71 tar över 11000 för sin dyraste. Alternativet tycker jag är fantastiskt, stå på sveriges bästa ståplats för bara 1950 kr, varenda hemmamatch i ES. Det är LÅGT!!!! ;)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Lakersjocke wrote:aja, det kommer sluta med att folk slutar att fatta tycke för denna fantastiska klubben. dessvärre är det så. pengar styr.
Ja, om det blir så Jocke så är det ju bara ganska vanligt och typiskt när det gäller Växjöbo. Med den inställningen vi har generellt till Elitidrott i den här staden så kommer vi nog aldrig att kunna etablera oss på nått håll.
Vi vill vara med där uppe, men det ska vara billigt också, inte kosta nånting, varken gemene man eller skattekassan.

Nä, där är vi rätt unika i den här stan.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

out4speed wrote:Du får ha precis vilka åsikter DU vill!!!!

Jag personligen kunde inte bry mej mindre, jag har ett liv utanför forumet så skräm bort resten också som inte tycker som du :-)
Jag tror inte det är nån som varken blir skrämd eller så vansinnigt intresserad av att jag tycker nåt om nånting. Det skall väl vara du i så fall, men du har ju ett liv utanför forumet. Och din argumentationsteknik är imponerande :lol:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lakersjocke
Forumamatör

Post by Lakersjocke »

Ja, om det blir så Jocke så är det ju bara ganska vanligt och typiskt när det gäller Växjöbo. Med den inställningen vi har generellt till Elitidrott i den här staden så kommer vi nog aldrig att kunna etablera oss på nått håll.
Vi vill vara med där uppe, men det ska vara billigt också, inte kosta nånting, varken gemene man eller skattekassan.

Nä, där är vi rätt unika i den här stan.[/quote]

bra ord där. jag vill inte framstå som någon jädra medgångssupporter här inte. för det är jag inte. men det svider att jag inte har råd med sittplats iår. det är det jag ville få fram. att en vanlig svensson som jag, jag prioriterar hockeyn fullt ut, men har ändå inte pengarna som krävs. det känns. men jag skall beställa ett ståplats abonemang. vi har en allt för dålig hockeystad för att dra fram de priserna, där med basta. det finns ni lakejer samt några enstaka individer som ger allt för sitt lag, men sedan finns det de som även räknas med som supportar som går på någon enstaka match, men det tror jag kommer tunna ut med tiden, när dessa priser framkommer, det är lite det jag har försökt fått fram hela tiden.
Lakers vinner alla hoppar HEY HEY...
ON THE WAY UP
Forumproffs

Post by ON THE WAY UP »

Med tanke på denna långa diskussionen är det skönt att ha en loge bokad, vet exakt var jag kommer sitta :)
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Hoppas din loge är nån av dom som är närmast VS?? :D
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

varför sitta i loge när det är i klacken trycket finns :D
nature
Forumdemon

Post by nature »

Varför jämför vi oss med HV71? Är det bara jag som tycker att det är skrattretande?

Jämför oss istället med lag som Timrå, Luleå, Brynäs, AIK etc....

edit 1 Eller rättare sagt, vi kan jämföra oss med vilket annat lag som helst. HV71 har i särklass de dyraste årskorten...

Men vi ska ligga, truppmässigt, i nivå med de ovannämnda.

Brist på sittplatser nämns det? Kommer de att sänka priserna om/när arenan utökas i höst då?
ON THE WAY UP
Forumproffs

Post by ON THE WAY UP »

PutteA wrote:Hoppas din loge är nån av dom som är närmast VS?? :D
Ganska exakt utmed blålinjen mot västra stå, så det blir perfekt :)

Friberg, jag står mer än gärna i klacken, men det är svårt att hålla ett kund event där :wink:
IceWOMEN
Forumdemon

Post by IceWOMEN »

Vad kan vara ett bättre kundevent än att förse kunderna med vars en relika, halsduk och keps. Ställa dem mitt i klacken och låta dom släppa loss med Sveriges bästa klack. Oslagbart :!:
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Fan du är så klok IceWomen :clap:
Den som inte sjunger är taifare!!!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Bara att kontakta LL, så ska vi se till att det blir ett kundevent ni sällan skådat ;)
Skicka intresseanmälan för prislista ;) :lol:
ON THE WAY UP
Forumproffs

Post by ON THE WAY UP »

PutteA wrote:Bara att kontakta LL, så ska vi se till att det blir ett kundevent ni sällan skådat ;)
Låter intressant :wink:
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Varför kommer jag inte in på Sidan för att beställa Lakejkortet? :(
Once a laker, always a laker!
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Nu kan du det igen. Ett enkelt länk fel.
Sidan ligger även i menyfältet.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
IceWOMEN
Forumdemon

Post by IceWOMEN »

ON THE WAY UP wrote:
PutteA wrote:Bara att kontakta LL, så ska vi se till att det blir ett kundevent ni sällan skådat ;)
Låter intressant :wink:

:ok:
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Måste bara kolla... e de någon som sitter uppkopplad på Lakers Hemsida för att köpa biljetter nu ?
haha :D
slår vad om att Serven kommer krascha inom den närmsta timmen bara för att de ska bli ännu jävligare :P
" Det Är Tajt " ;)
petbir
Forumentusiast

Post by petbir »

1a parkett E2. rätt nice. Hoppas jag, eller vad säger ni som vart på samma arena som denna kommer bli????
Last edited by petbir on 2 June 2011, 10:33, edited 1 time in total.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Som tur var kraschade inte min dator ..Yhiiiiiii HAAAAAAAA!!!! :clap:

Skönt att ha ståplatsabonnemanget fixat! :ok:
m0b0
Forumentusiast

Post by m0b0 »

Kanske står någonstans men orkar inte leta upp det ;) Vilket sektion ska klacken stå på? Eller blir det klack på hela ståplats/kortsidan?
/m0b0
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Sektion H.
Blueshirts United
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Det var många sektioner som inte ens lades ut på webbiljett. Sålda i förtid förmodar jag. Till finare vipkunder.
Last edited by Lalin on 2 June 2011, 12:03, edited 1 time in total.
Blueshirts United
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Lakershjärta71 wrote:Som tur var kraschade inte min dator ..Yhiiiiiii HAAAAAAAA!!!! :clap:

Skönt att ha ståplatsabonnemanget fixat! :ok:

Fan e du inte medlem i LL ? 8O
" Det Är Tajt " ;)
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Jag är bara medlem i Växjö Lakers, men missade erbjudandet om att bli medlem i LL innan den 1 maj eller vad det var för datum. Är knappast ensam om att ha missat "Tåget" med att gå med i LL. Surt för den här gången! Får skylla mig själv. Men kan leva med det. Dock skänker jag så gärna en tusing extra till Lakers bortsett från vissa andra snåljåpar :wink:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Hur har du kunnat missa detta LH71? Vi gick ut med detta första gången tidigt i höstas för första gången, sen har det ju varit en återkommande fråga hela säsongen!!

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

ja de är lite märkligt att man missar det, du går ju ändå ALLTID förbi Infodisken, läser alltid på Hemsidan, och står ju precis vid infodisken vid matcherna :) dåååligt LH :P
" Det Är Tajt " ;)
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Jag har helt enkelt inte haft något intresse av att ta mig till info-disken, har heller inte haft tid heller med det under pauserna eller varit tillräckligt intresserad av vad man kan få ut av info-disken. Yes, står i närheten av den, men just under matcher och pauser har jag annat för mig. Jag vet inte, kanske det är dåligt av mig. Jaja, shit happends!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Oavsett så är du mer aktiv än många andra här på forumet och borde inte ha missat det som du säger.
fjenebeck
Forumamatör

Post by fjenebeck »

alfax wrote:Hur man ska få mer ungdomar att gå på hockey??För 1950kr kan ungdomar över 17 år se ELITSERIE-HOCKEY en hel säsong(OTROLIGT) förutsatt är ju då förstås att de orkar stå en hel match vilket ungdomar borde göra,annars är det bara att acceptera prisalternativen om man vill ha ett ELITSERIELAG i Växjö.Precis som allt annat i livet får man priotera vad man helst vill göra.
De som spelar i Lakers ungdomslag har även möjlighet att köpa årskort för 750 kronor.
Post Reply