Tippa HA 2010/2011
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
NHL
KHL
ES
NLA (Schweiz)
AHL (USA)
SM-Liiga (Finland)
DEL (Tyskland)
Extraliga (Tjeckien)
Hockey Allsvenskan
Get Ligaen (Norge)
NLB (Schweiz II)
AL-Bank Ligaen (Danmark)
Mestis (Finland II)
Osv, osv
Ungefär så ser det nog ut, efter HA så är det väldigt jämna ligor där t.ex Norge har väldigt ojämna lag där vissa håller div1 klass och andra håller klart HA klass
KHL
ES
NLA (Schweiz)
AHL (USA)
SM-Liiga (Finland)
DEL (Tyskland)
Extraliga (Tjeckien)
Hockey Allsvenskan
Get Ligaen (Norge)
NLB (Schweiz II)
AL-Bank Ligaen (Danmark)
Mestis (Finland II)
Osv, osv
Ungefär så ser det nog ut, efter HA så är det väldigt jämna ligor där t.ex Norge har väldigt ojämna lag där vissa håller div1 klass och andra håller klart HA klass
-
- c/o LL´s Forum
Intressant att få se var han lägger Taif.
http://aifbloggen.blogspot.com/2010/08/malmo.html
http://aifbloggen.blogspot.com/2010/08/malmo.html
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Ganska säker på att laget är minst lika starkt som förra året, dessutom något kvickare. Framåt ser det grymt starkt ut i och med Soares inträde, och jag tror som sagt att ett mer "delat" ansvar bland backarna kommer höja flertalet. Vi har dessutom ett troligt guldkorn i Nisse. Målvaktssidan är möjligen möjligen ett snäpp sämre men hur ofta stod Victor? Ett aber är dock Markussons bortavaro.
Nervösa?
Ehh..jo visst
Nervösa?
Ehh..jo visst

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Dragskott rankar Växjö
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
-
- c/o LL´s Forum
Nä, jag tror Jek har en ganska bra placering på TAIF där. Jag tror när det gäller just TAIF att det är små saker som avgör deras placering i år. Skulle deras stjärnspelare verkligen leverera som alla inom TAIF lägret hoppas på, tror jag defenitivt TAIF är på PO-plats. Det är helt klart en trupp med möjligheter till PO. Men allt handlar om hur dom får ihop laget och dess delar.
Troja har jag ändrat uppfattning om, och håller även här med Jek. I och med att alla tror på en tuff säsong för tomteland så kan Nissarna smyga in utan press, och detta tror jag passar som handen i handsken.
Däremot VLH som 2:a....., nee, det är smickrande men jag tror inte på det i år, (hoppas givetvis) men jag tror att vi är i mitten nånstans och slåss om en PO-plats. Allt annat för mig är bonus.
Troja har jag ändrat uppfattning om, och håller även här med Jek. I och med att alla tror på en tuff säsong för tomteland så kan Nissarna smyga in utan press, och detta tror jag passar som handen i handsken.
Däremot VLH som 2:a....., nee, det är smickrande men jag tror inte på det i år, (hoppas givetvis) men jag tror att vi är i mitten nånstans och slåss om en PO-plats. Allt annat för mig är bonus.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Ranking och intervju med Janne.
http://blogg.expressen.se/ishockeyblogg ... #trackback
http://blogg.expressen.se/ishockeyblogg ... sid=619824
http://blogg.expressen.se/ishockeyblogg ... #trackback
http://blogg.expressen.se/ishockeyblogg ... sid=619824
[size=150][b]HOCKEY ÄR TOKSKOJ[/b][/size]
-
- c/o LL´s Forum
Så här tror jag.
Lakers har ett mycket jämnare lag än Taif, och vem kan tro att inte Saviano, Lundbohm, Johner eller Soares kan leverera minst lika bra som Kauppila, Koivisto, Davidsson eller Elomo? Det verkar som att somliga dömer Taifs tabellplacering på enbart deras förstakedja.?
Kauppila och Elomo måste vara "hungriga" trots deras ålder, och bibehålla motivationen att vilja tävla hela säsongen då de går ner 2 divisioner mot slutet av deras karriär. Där bakom finns inte mycket som kan kliva fram när "Stjärn"- kedjan har dåliga dagar. Det kommer de ha också. Det går inte att "leva" bara på en kedja. Det är 52 matcher som ska spelas! I en STENHÅRD HA där Taif kommer att möta mycket bättre motstånd än de varit vana vid i Allettan. Taif kommer också att vara väldigt sårbara ifall de får en skada eller sjukdom på finnarna och Davidsson, för det finns inget där bakom, finns inga fullgoda ersättare.
Vas, Hjalmarsson och Thegel är tre nyförvärv som inte imponerat på mig. Mitt intryck är att dessa tre inte funnit sig tillrätta eller känner sig inte bekväma i deras kedjeformationer.
Thegel är åtminstone en bra straffskytt, och kommer säkert ro hem några extrapoäng åt Taif, men även han har inte visat nån vidare klass under de två träningsmatcher jag har sett honom.
Det här är ändå gissningar och spekulationer, men på förhand skulle jag nog tippa på att det med Lakers fördel kommer skilja minst 4-5 placeringar ner till Taif. Jag kan ha dunderfel, för spelare kan plötsligt höja sig rejält från en försäsong till när de "riktiga" matcherna börjar, och när det spelas om viktiga poäng.
Lakers har ett mycket jämnare lag än Taif, och vem kan tro att inte Saviano, Lundbohm, Johner eller Soares kan leverera minst lika bra som Kauppila, Koivisto, Davidsson eller Elomo? Det verkar som att somliga dömer Taifs tabellplacering på enbart deras förstakedja.?
Kauppila och Elomo måste vara "hungriga" trots deras ålder, och bibehålla motivationen att vilja tävla hela säsongen då de går ner 2 divisioner mot slutet av deras karriär. Där bakom finns inte mycket som kan kliva fram när "Stjärn"- kedjan har dåliga dagar. Det kommer de ha också. Det går inte att "leva" bara på en kedja. Det är 52 matcher som ska spelas! I en STENHÅRD HA där Taif kommer att möta mycket bättre motstånd än de varit vana vid i Allettan. Taif kommer också att vara väldigt sårbara ifall de får en skada eller sjukdom på finnarna och Davidsson, för det finns inget där bakom, finns inga fullgoda ersättare.
Vas, Hjalmarsson och Thegel är tre nyförvärv som inte imponerat på mig. Mitt intryck är att dessa tre inte funnit sig tillrätta eller känner sig inte bekväma i deras kedjeformationer.
Thegel är åtminstone en bra straffskytt, och kommer säkert ro hem några extrapoäng åt Taif, men även han har inte visat nån vidare klass under de två träningsmatcher jag har sett honom.
Det här är ändå gissningar och spekulationer, men på förhand skulle jag nog tippa på att det med Lakers fördel kommer skilja minst 4-5 placeringar ner till Taif. Jag kan ha dunderfel, för spelare kan plötsligt höja sig rejält från en försäsong till när de "riktiga" matcherna börjar, och när det spelas om viktiga poäng.
-
- c/o LL´s Forum
Jag var inne och tittade på ODDS om kommande säsong!
Synd att inte Soares är med! Skulle satt en peng där! Roligt att se tabell oddsen, om vi ska snacka tippning!
Synd att inte Soares är med! Skulle satt en peng där! Roligt att se tabell oddsen, om vi ska snacka tippning!
-
- c/o LL´s Forum
http://gronvitasumo.blogg.se/2010/septe ... ml#comment
Tingsryd 12:a hos Grönvitasumo.
"Upphaussade Tingsryd kommer bli varse om att det inte räcker med att värva fd stjärnfinnländare som kommer för pengarna och inte för den sportsliga utmaningen. Visst kommer man att ta en del skalper i Dackehallen men Tingsryd får harva i botten."
Tingsryd 12:a hos Grönvitasumo.
"Upphaussade Tingsryd kommer bli varse om att det inte räcker med att värva fd stjärnfinnländare som kommer för pengarna och inte för den sportsliga utmaningen. Visst kommer man att ta en del skalper i Dackehallen men Tingsryd får harva i botten."
Man kan spela på Soares.....killen har 13 i odds på betsafe
Har kikat lite på trupperna och kommit fram till att Örebro har utan tvekan den bredaste truppen. Fungerar de på planen också? Ja, det är den stora frågan.
Vinnaren av hockeyallvenskan blir antingen Malmö eller Växjö. Grejen är att växjö har en ganska tunn trupp(jämfört med de andra), så det gäller att hålla sig skadefria så länge som möjligt.
Vår defensiv ska vara bättre än förra säsongen. Vår offensiv ska vara minst lika bra som förra säsongen. Dock så tror jag att vi kommer att sakna Macnevin, främst i PP....
Har kikat lite på trupperna och kommit fram till att Örebro har utan tvekan den bredaste truppen. Fungerar de på planen också? Ja, det är den stora frågan.
Vinnaren av hockeyallvenskan blir antingen Malmö eller Växjö. Grejen är att växjö har en ganska tunn trupp(jämfört med de andra), så det gäller att hålla sig skadefria så länge som möjligt.
Vår defensiv ska vara bättre än förra säsongen. Vår offensiv ska vara minst lika bra som förra säsongen. Dock så tror jag att vi kommer att sakna Macnevin, främst i PP....
STOLT LAKEJ
Håller med helt där Peterlake. Jag tror inte att lakers blir mindre att räkna med i år än i fiol..
Örebro har ett bra lag på pappret. Men jag tror inte att fixar en direktplats till KS.Det är ett rätt stort steg från förra säsongen. Det är väldigt mycket som ska stämma.
Topp tre blir nog Malmö,Växjö,Leksand/Rögle.
Den sista KS-platsen beror helt enkelt på vilket lag som får ihop det bäst. för båda lagen har starka trupper. Men trupperna är ganska nykomponerade. Inte minst Rögles.
Örebro har ett bra lag på pappret. Men jag tror inte att fixar en direktplats till KS.Det är ett rätt stort steg från förra säsongen. Det är väldigt mycket som ska stämma.
Topp tre blir nog Malmö,Växjö,Leksand/Rögle.
Den sista KS-platsen beror helt enkelt på vilket lag som får ihop det bäst. för båda lagen har starka trupper. Men trupperna är ganska nykomponerade. Inte minst Rögles.
-
- c/o LL´s Forum
Conny Strömberg ser ut att ligga bakom allt Örebro gör, en skada på honom så gör det sitt till, och i och med att man förstärkt på målvaktsidan så skulle jag förvåna mig om Örebro skulle missa åtminstone play-off. Jämfört med förra säsongen kommer Örebro att släppa in färre mål och göra minst lika många mål framåt som förra säsongen.PeterLake wrote:Man kan spela på Soares.....killen har 13 i odds på betsafe
Sen är det kanske inte färdigvärvat än i Lakers

1. TEIF, INGET TVIVEL! (guds gåva till hockeyn, finns inget annat lag med sådanhär enorm stolthet, stort hjärta med bara egna produkter o tradition som sträcker sig långt tillbaka innan jesus födelse)
2. Malmö
3. Leksand
4. Rögle
5. Almtuna
6. Västerås
7. Oskarshamn
9. Sundsvall
10. Borås
11. Bofors
12. Troja
13. Växjö (Dom flesta i föreningen kommer snart att sitta inne då dom är kriminella o snor spelare)
14. Örebro, utan tvekan! (saknar allt, inget hjärta, ingen tradition, absolut inga egna produkter bara köpta spelare som enbart spelar för dom enorma summor pengar dom får o ingen stolthet då dom inte ens visste va hockey var överhuvudtaget för 1.5 år tillbaka då dom tog sig upp till AS genom att ordna trafikstopp o muta ett annat lag att vinna)
Hittade den på något grönt och mögligt forum
Riktigt roligt att läsa och fundera på hur tankarna snurrar i vissa huvuden!
2. Malmö
3. Leksand
4. Rögle
5. Almtuna
6. Västerås
7. Oskarshamn
9. Sundsvall
10. Borås
11. Bofors
12. Troja
13. Växjö (Dom flesta i föreningen kommer snart att sitta inne då dom är kriminella o snor spelare)
14. Örebro, utan tvekan! (saknar allt, inget hjärta, ingen tradition, absolut inga egna produkter bara köpta spelare som enbart spelar för dom enorma summor pengar dom får o ingen stolthet då dom inte ens visste va hockey var överhuvudtaget för 1.5 år tillbaka då dom tog sig upp till AS genom att ordna trafikstopp o muta ett annat lag att vinna)
Hittade den på något grönt och mögligt forum

/m0b0
-
- c/o LL´s Forum