Lakers vs Rögle KVALSERIEN 13/3-09 !!!!
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Inaktiverad användare
-
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
NEDOMANSKY skrev:Jag vill se Janne spela Man Man på Gath med Hedma som VÅR Man
Du brukar ju tjata om att ALDRIG ändra på ett vinnande lag! Hedman satt på läktaren i tisdags. Om han ska in, på vems bekostnad?
Satt spelare sitter .
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
-
- Forumproffs
- Ambassador
- Forumproffs
- Kontakt:
Hatapopcornssupportrar skrev:2 minuter efter öppnad starttid på webbiljett var det rött på bortastå... RBK-fans bokar nu på sektionerna 4 samt A....Hur många tar ni in på bortastå ??
Det är bra att det kommer Röglesupportrar! Boka lite på sittplats också, det är där vi tjänar pengar
Ambassador | 19:57 ! ! !
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumproffs
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumamatör
- Ambassador
- Forumproffs
- Kontakt:
-
- Forumamatör
-
- Forumdemon
Lindab,
Ljummen korv me cola i en kall islada e livet, Lindab!
Så länge kommunen driver hallen är det detta vi får njuta av i vår lada. Vi har t.o.m. stött på patrull när vi ville anlita en krögare med tält utanför hallen... Enda möjlighet till brun lemonad är med VIP-kort som entrébiljett till VIP-rummet.
Du får väl flirta lite med nån av våra sponsorer...
Ljummen korv me cola i en kall islada e livet, Lindab!
Så länge kommunen driver hallen är det detta vi får njuta av i vår lada. Vi har t.o.m. stött på patrull när vi ville anlita en krögare med tält utanför hallen... Enda möjlighet till brun lemonad är med VIP-kort som entrébiljett till VIP-rummet.
Du får väl flirta lite med nån av våra sponsorer...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
-
- Forumamatör
PutteA skrev:Lindab, du är välkommen att bli medlem i Lakejerna, då är du välkommen till vår pub både före och efter match!!!! Och där har vi gott om brun lemonad!!
Tackar för din inbjudan, verkligen lockande men vet inte hur välkommen man är efter matchen dock. Börjar tro stenhårt på röglevinst, mycket folk från ängelholm på läktarna och ett skadefritt utvilat lag på isen.
Ger mig på att tippa matchen, grön vit seger med 5-2
//Lindab
- PutteA
- Styrelsen Lakers Lakejer
- Kontakt:
Ja, det som är skönt som Lakerssupporter är ju att det inte ligger någon press på oss över huvudtaget. Vi kan gå ut där och ha kul. Tycker väl att 4-5 måls marginal borde vara skillnaden mellan dessa två. RBK kommer som sagt utvilade och med ett mycket högre grundtempo i sitt spel. Man kommer med stjärnspelare som bröderna Abbott, Kenny Jönsson, Mathias Stjärnqvist och Martin Strbak, samt en bekanting till oss i Växjö André Persson som om jag förstått rätt gjort en mycket bra säsong i ES.
Lakers kommer till matchen efter två tuffa Play Off serier. Jag hoppas att man orkar stå upp, men tror det kommer bli mycket tufft. Dom största chanserna till poäng ligger nog hos våra allsvenska kolleger Leksand, AIK och Västerås.
Lakers kommer till matchen efter två tuffa Play Off serier. Jag hoppas att man orkar stå upp, men tror det kommer bli mycket tufft. Dom största chanserna till poäng ligger nog hos våra allsvenska kolleger Leksand, AIK och Västerås.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
-
- Forumamatör
Som grön o vit får vi väl hoppas att Nystöm har koll på läget!
http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... kvalserien
Lindab
http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... kvalserien
Lindab
-
- c/o LL´s Forum
Mmm...för det brukar ju kvällspressen ha. Jag hade snarare varit orolig om de tippat mitt lag högt
Hoppas verkligen att vi vågar gå för seger imorgon. Vi ska på inga sätt be om ursäkt att vi är med. Första matchen i en ny serie, våra moståndare är osäkra på exakt var de befinner sig hockeymässigt. Dessutom påminner varje sekund i KS Rögle om deras misslyckande. Medan varje sekund för oss är fest. Flopp vs Fest? Även den hårdaste nöt kan knäckas.
Hoppas verkligen att vi vågar gå för seger imorgon. Vi ska på inga sätt be om ursäkt att vi är med. Första matchen i en ny serie, våra moståndare är osäkra på exakt var de befinner sig hockeymässigt. Dessutom påminner varje sekund i KS Rögle om deras misslyckande. Medan varje sekund för oss är fest. Flopp vs Fest? Även den hårdaste nöt kan knäckas.
-
- c/o LL´s Forum
Varanen skrev:Dessutom påminner varje sekund i KS Rögle om deras misslyckande.
Jo fast tror att det är väldigt få Röglesuppisar som ser det så, hela deras år har varit en fest! Att dom ens skulle komma till ES var det få som trodde och att få pissa på Malmö och visa att dom för en gång skull var storebror tror jag räcker ganska gott för dom! Självklart så är dom inte glada för att vara i KS men det är ju inget misslyckande förrens dom är ute... eller hur?
Tror och hoppas på att Lakers kan skrälla lite! men det kan lika gärna sluta 2-8 el dylikt
Stämning på A.I.A:s forum inför fredagens match känns som om entusiasmen och ängslan går hand i hand. Alla anser att Rögle bara ska vinna, men rädslan för att förlora vibrerar i inlägg och mellan rader.
Jag är ganska säker på att samma känsla redan infunnit sig hos Röglespelarna - "Vi måste vinna, vi får inte förlora".
Växjö däremot kan spela avslappnat. ALLA anser att dom ska förlora. Blir lixom lättare att glida in i Lakerdome med ett leende på läpparna och ta sig an nervknippena från Ängelholm.
Även skoj att läsa på A.I.A:s forum att förra resan till Växjö "var den roligaste jag åkt på" och "fler är intresserade att åka till Växjö än till Frölunda och HV".
Välkomna skåningar. Glöm inte betala tull vid gränsen.
Vet ni vad som skiljer smålänningarna från svinen? Hallandsåsen .
Jag är ganska säker på att samma känsla redan infunnit sig hos Röglespelarna - "Vi måste vinna, vi får inte förlora".
Växjö däremot kan spela avslappnat. ALLA anser att dom ska förlora. Blir lixom lättare att glida in i Lakerdome med ett leende på läpparna och ta sig an nervknippena från Ängelholm.
Även skoj att läsa på A.I.A:s forum att förra resan till Växjö "var den roligaste jag åkt på" och "fler är intresserade att åka till Växjö än till Frölunda och HV".
Välkomna skåningar. Glöm inte betala tull vid gränsen.
Vet ni vad som skiljer smålänningarna från svinen? Hallandsåsen .
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
G. B. Shaw
G. B. Shaw
-
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
Jag har sett Rögle för lite i år för att kunna uttala mig om deras lag. Givetvis kan jag "gissa" mig fram till sådant man tar för givet som att de har högre tempo, bättre skridskoåkning, fler pass på bladet osv. Vad som också brukar känneteckna matcher där man möter motsånd från högre divisioner är att de är mindre förlåtande. Ett misstag i markeringen är lika med mål i röven osv. Men flera av RBK:s spelare är egentligen bra AS-spelare och vi har mött de förut. Men det behöver inte vara till vår fördel. Spelet i AS (och KS är närmare AS än ES till spelet) är rätt tät, fysisk och gruffig. Delvis beroende på att alla är sämre på skridskorna. Hockeyn är sämre än i ES och det är svårt att få samma flyt i spelet. Fler avbrott och enklare spel. I AS behöver man inte skämmas om man lägger en sarg ut ohotad. Finns ingen ES-back som skulle göra detsamma. Min förhoppning är att Rögle kommer hit utan ödmjukhet, att deras fokus redan är på söndagens omgång. Svårt att ställa om mentalt om man börjar med fel attityd.
Herr Oberst skrev:Och så hamnade vi på Gath igen. Sjuukt bra han måste vara alltså.
Ungefär lika bra som Thelin då som nämts flera gånger av MrPoPhAtEr
Imorgon blir det enligt pappret och förnuftet Torsk även om man alltid hoppar och tror på en Lakersvinst.
Jag förväntar mig att se ett Lakers som inte viker ner sig utan jobbar klart 60 minuter, då är det inte en skam med en förlust.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare