Informations möte i ishallen [Operation rekonstruktion]

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Jag tror nog att Nedomansky VILL att klubben ska gå i KK ty då kan han stoltsera med "Vad var det jag sa? Så går det när man inte lyssnar på mej"... visst det kan säkert kännas kul i en månad eller 2... sen då?

Som tidigare sagts, nu ser vi framåt. Givetvis ska man lära av misstagen, men framför allt. Vi måste först och främst rädda klubbjäveln...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

tråden sanerad. Vissa bör verkligen tänka på vad de skriver och hur folk ska bemötas!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jag vill INTE att Lakers ska gå i KK, Jag upprepar "INTE"

Att " Den Tjeckiska Agitatorn " och Charlamov helt plötsligt skulle sitta inne med detta enorma inflytande över Lakers Framtid kittlar onekligen en aning, men nyktra bedömare får avgöra trovärdigheten i den analysen.

Smileys är en kul grej.

Jag har sedan Min debut på Forumet gett Min högst privata syn på sakernas tillstånd med en STOR portion av Lakershjärta, detta utesluter inte att Jag ifrågasätter den uppenbara risk som har förelegat att Lakers Ledning och Fans/medlemmar gått i den Svenska Klubb-Hockeyns största Fälla och som borde vara Välkänd inte minst med tanke på Våra Hockeybröder i Länet bistra Historia.

Att nu uppleva hur Klubb-Demokrati har fungerat återigen smärtar å De Grövsta.

Jag önskar ärligt att Jag haft FEL i Mina misstankar om hur Inkompetens och förtjusning över att somliga sugit Lakerspenen Lång som en ordinär trädgårdsslang.

Jag håller på Lakers och är Lika lugn som Evert, Ni kan vara lugna jag kommer inte att skriva det som tippats ovan, uppkommen situation säger mer än de fruktade orden.

FORZA LAKERS, - En Taskspark på Hockeyetablissemanget :hbang:
In Hinkum Veritas
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Det är fantastiskt vad "folk" här inne går igång för att jag (och NEDOMANSKY m.fl) inte vill vara med och pynta slantar innan korten är på bordet. Det är det enda negativa (om man verkligen kan kalla det negativt) som jag uttryckt. Jag har tydligt skrivit att jag INTE vill att Lakers går i graven, men JAG vill inte betala in nu. Någon form av Moment 22,5...!?

Självklart har jag full förståelse för problemet att om pengarna inte kommer in nu så är det kört. Jag är av uppfattningen att det är andra som ska betala in dessa (ffa sponsorerna då dom kastar in oskattade slantar... Fetisov, jag vet att det går att få arbetsgivaren att betala del av lön och därmed slippa beskattning men det känns inte som ett alternativ). Jag är oxå full av beundran för er som betalar in pengar, som viger era liv åt Lakers fortsatta existens men JAG har faktiskt ett liv utanför Lakerdome (är jag månne en svartfot?).

Är det bara jag och NEDOMANSKY som inte betalt pengar tros?

Jag började skriva på forumet för att det var så många "nickedockor" här... en massa ryggdunkare som bara höll med och sa "Da-da". Den första känslan som nu kom var att sluta skriva... men så fan heller. Att ifrågasätta är en skyldighet, iaf för mig.

Det är jävligt tråkigt att läsa att Lakers Lakejers ordförande är av uppfattningen att oliktänkande (eller skrivande) inte är önskvärt på forumet (jag antar att jag är av dom 3 som du pekar ut). Får mig att tänka på den gamla ruttna tiden då "Njettarna" placerades i Gulag. Om du inte fattat det så finns det (minst) 2 sidor av ett mynt.

Vi ses på Västra Stå. Rak i ryggen och med hjärtat på rätta stället!!!

PS. Om jag skrivit för krångligt så gå in på wikipedia.se alternativt susning.nu för förtydligande. DS
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Till Charlamov!
Jag har faktiskt samma dilemma som du, gillar inte att städa skit efter andra. Jag anser att gamla styrelsena skulle täckt mer än hälften. För jag misstänker att det är dom som står för halva beloppet. Deras alternativ kan bli en polisanmälan och hela beloppet med tillägg. MEN går Lakers i konkurs så är alla slantar borta man har satsat under årens lopp på att få hockey på elitnivå under lång tid i växjö. Men att pytsa in 50 000 för att städa åt andras inkompetens känns inte bra. Därför kommer vi att avvakt till precis innan deadline innan vi tar beslut. Vi blir kanske också betraktade som lite svart om fötterna. Vem vet?
Hoppas vi ses i hallen till hösten!
Angående din fråga i mail: Inte just nu.
Ha det!
puff
Forumdemon

Post by puff »

vilka är det som går "igång"???
Vad jag kan läsa i inläggen så har väl även Neddo och charlamov "gått igång".
Att höja sig själv till skyarna för att man är kritisk och ifrågasättande och samtidigt genom "värderingsord" som ryggdunkare och nickedockor se ner på andra ser jag inte vara något som gör att man står rakare i ryggen på västra stå. Skillnaden på vad som är riktigt och vad som är fel i ett agerande är oftast hårfin. Ett ständigt ifrågasättande utåt kan också bli en belastning, särskilt om det anses som den enda riktiga vägen. De så kallade "nickedockorna" kanske är minst lika kritiska och ifrågasättande men måste nödvändigtvis inte basunera ut det till alla andra och så fort tillfälle bjuds. Hur man sedan handlar efter man gjort sin kritiska bedömning är som jag ser det upp till var och en.
Att ha synpunkter på var Evert äter sin soppa kan väl knappast inte vara något som har betydelse, utan ser jag bara som ett sätt att förlöjliga och ironisera över den uppkomna situationen.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ryggdunkar puff och väntar ivrigt på nån som ondgör sig över det faktumet. Är man inte med och bidrar i en kris är man enligt mitt sätt att se det ingen riktig supporter. Betraktare möjligen, dessa är iofs också viktiga att fylla ut läktaren med. Min åsikt. Reder det sig kan ni stå där med alla andra och glassa och ordbajsa löpmetrar i forumet hur duktiga ni är, och hur tufft det är att ifrågasätta allt som sker i klubben och utgå från att klubben vill oss och sig själva det värsta. Riktiga fans blir ni aldrig, och ärligt talat skiter jag i hur ni gör i detta avseendet. Bäst hade ni passat som tacklingskoner. Sen verkar det på några som om Lakers har blivit bestulna, vad har ni för belägg för det? .... Kunde tro det. Tilläggas bör väl att jag också är ledsen och besviken men att jag valt väg tidigt, jag har det största förtroende för dom som skall lotsa oss ur krisen till en stark klubb. Det som hänt skiter jag just nu i, andra saker har prio.

Forza Lakers!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Håller med niles..
Och så som det är nu så har vi ingen hockey till hösten i Växjö.
DET är fakta.
Sedan får ju var och en besluta om hur man vill/kan hjälpa till.

För mig är valet självklart. Jag vill se matcherna mot Troja, nybro mm

Jag vill ha tokskoj med LL på bussarna.
Snart nära dig...en ny hall
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Puff, Niles , serra m.fl Ni anar inte hur bra Stråhattarna passar på Er RIKTIGA Supportrar :roll:

ps. Everts Sopplunchställe är en metafor för att " Det ordnar sig "
In Hinkum Veritas
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

hoppas du kan vara lika stor i korken när vi inte har något hockeylag i växjö
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

puff wrote:De så kallade "nickedockorna" kanske är minst lika kritiska och ifrågasättande men måste nödvändigtvis inte basunera ut det till alla andra och så fort tillfälle bjuds.
Ryggdunkar också och speciellt detta utklipp!
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Har varit oerhört intressant att följa debatten som pågår mellan ett-par tre på den ena sidan ( " de onda " ) och resten på den andra sidan ( " de goda " ). Själv har jag stått någonstans mellan dessa båda falanger. Har känt mig lurad. Förd bakom ljuset.

Faktum är dock att jag helt svängt över till " de godas " sida, dvs de som kan glömma - förlåta och se framåt. Vem faan bryr sig om vem som gjorde vad om vi inte längre har kvar vårt kära hockeylag som skänker oss så mycket glädje. Kan knappt tänka tanken att ej få känna den sköna nervositeten som infinner sig efter lunch en matchdag, aldrig mer slänga sig ur stolen på sittplats o hoppa - studsa och skrika ur sin glädje över ett vackert mål. Tänk att aldrig mer få uppleva silly säsongen, hemsk tanke.

Jag har gett tidigare och det ska jag göra även denna gång. Jag kommer dra mitt strå till stacken och det hoppas jag att alla med ett Lakershjärta kommer göra.

Med det upplägget som den nya tilltänkta styrelsen kommer driva Lakers vore det högst märkligt om vi inte kommer gå stärkta ur denna krisen, förhoppningsvis den sista i Lakers historia!

Växjö Lakers är de bästa!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Roggan wrote:Har varit oerhört intressant att följa debatten som pågår mellan ett-par tre på den ena sidan ( " de onda " ) och resten på den andra sidan ( " de goda " ). Själv har jag stått någonstans mellan dessa båda falanger. Har känt mig lurad. Förd bakom ljuset.

Faktum är dock att jag helt svängt över till " de godas " sida, dvs de som kan glömma - förlåta och se framåt. Vem faan bryr sig om vem som gjorde vad om vi inte längre har kvar vårt kära hockeylag som skänker oss så mycket glädje. Kan knappt tänka tanken att ej få känna den sköna nervositeten som infinner sig efter lunch en matchdag, aldrig mer slänga sig ur stolen på sittplats o hoppa - studsa och skrika ur sin glädje över ett vackert mål. Tänk att aldrig mer få uppleva silly säsongen, hemsk tanke.

Jag har gett tidigare och det ska jag göra även denna gång. Jag kommer dra mitt strå till stacken och det hoppas jag att alla med ett Lakershjärta kommer göra.

Med det upplägget som den nya tilltänkta styrelsen kommer driva Lakers vore det högst märkligt om vi inte kommer gå stärkta ur denna krisen, förhoppningsvis den sista i Lakers historia!

Växjö Lakers är de bästa!
:clap:
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Vad vackert och stilrent puff och Niles skriver... en hel del fina ord... ordbajsar som dom själva kallar det. Synd bara att ni inte är läskunniga. Eller är ni det? Handlar det här kanske om något helt annat? Kan det möjligtvis vara så att ni har svårt att skilja på SAK och PERSON? Jag kan inte tolka det på annat sätt när ni vägrar(?) läsa vad jag skriver.

Jag är helt övertygad om att vi har hockey i Växjö till hösten... utan mitt bidrag i krisen. Jag är som sagt full av beundran för er som bidrar.

G. B. Shaw
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

"U can´t do everything, but everyone can do something!"
puff
Forumdemon

Post by puff »

Det är inte lätt att förstå dej Neddo. Det kanske är bättre att du som är så kritisk och rakt fram, skriver i klartext vad du menar med dina olika metaforer och ibland ordbajseri. När det gäller hattbeklädnad så väljer jag huvudbonad själv efter kritiskt granskande av utbudet. Dock inte hink eftersom det begränsar sikten och dessutom blir det ekoljud, dvs samma sak återkommer hela tiden.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Puff..Neddo är van vid ekoljudet från sitt huvud..
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ryggdunkar Roggans inlägg :!: :!:
DET ÄR BARA SÅ ATT VI HAR INGEN HOCKEY TILL HÖSTEN OM VI INTE ALLA HJÄLPS ÅT!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
puff
Forumdemon

Post by puff »

Jo då, charlamov, jag har läst varenda ord som du skrivit, tex att du ser det som en skyldighet att alltid ifrågasätta.
När man talar så kan man inte alltid förutsätta att folk hör det man tror att man säger. Det är likadant då man (du) skriver. förutsätt inte alltid att det man läser är vad du tror att du har skrivit. Det gäller att vara kritisk även här. Om du tycker att väldigt många missuppfattar vad du skrivet i dina inlägg så kanske du har svaret härovan. Om det bara är Niles och jag som missuppfattar så är det väl troligen oss det är fel på.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

puff wrote:Det är inte lätt att förstå dej Neddo. Det kanske är bättre att du som är så kritisk och rakt fram, skriver i klartext vad du menar med dina olika metaforer och ibland ordbajseri. När det gäller hattbeklädnad så väljer jag huvudbonad själv efter kritiskt granskande av utbudet. Dock inte hink eftersom det begränsar sikten och dessutom blir det ekoljud, dvs samma sak återkommer hela tiden.
Kan till viss del stå bakom Piff`s kompis ifrågasättande av Neddos uttryckssätt. Man bör nog vara sparsam i att använda sig av metaforer i så stor omfattning som vi ser av Neddo i var och varannat inlägg Det blir lätt överdrivet och otydligt för att vi ska kunna sätta rätt ord, värdering och proportion på ämnet som diskuteras om metaforerna tar så stor plats. Sakfrågan kommer i skymundan. Personligen blir det ointressant att kommentera metaforerna som kan upplevas gåtfulla. Lättare att prata på samma nivå, därmed inte sagt att man en och annan gång får dra paralleller för att förklara något som andra kanske inledningsvis inte begriper.

Däremot är jag fascinerad över Neddos fantasifulla tankeförmåga och rika ordförråd. Men som någon tidigare uttryckte, att det kan vara opassande i detta forum.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

det passar utmärkt här tycker jag!

alla här är ju individer som bör kunna ta sig en känga om man delar ut en,saken som skiljer oss åt nu är ju huruvida man kan skita i att betala och vara nöjd eftersom det ordnar sig ändå eller som de flesta ser på det att betalar vi inte så kommer det se ut som att Lakejerna inte verkar bry sig eller har resurserna till att kunna/vilja ha kvar ett hockeylag högt upp i seriesystemet.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Någon som vet hur det går med insamlingen - rullar pengarna in i den takt som man (VLH) hade hoppats på?

Jag har under helgen nåtts av illavarslande rykten. Det pratas om krismöten. Det har uppstått problem. Pengarna rullar inte in i den takt som VLH hade förväntat sig. Det sägs att sponsorer och företagare känner sig brända - dom vet ju för fan inte vart pengarna som dom sponsrar med tar vägen.

En halvtidssummering av någon initierad vore på sin plats.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Manglaren
Forumamatör

Post by Manglaren »

Är tillbaks efter en lång och grym 5 månaders tripp i Västindien :D

Har nu under två veckor försökt uppdatera mig om situationen och läst allt som står att finna om Lakers ekonomi..

Reflektionerna är lite som följer att man känner sig förd bakom ljuset, förbannad och ledsen över det inträffade, men att man nu måste dra sitt strå till stacken på ett eller annat sätt..Det sistnämda kom jag fram till igår och då jag känner att jag har råd att betala in så tänker jag göra det, men samtidigt förstår jag alla ni som inte betalar in för jag har själv tvekat i ett par dagar, men kommit fram till att vi förmodligen inte kommer få särkilt många svar i framtiden heller, man hänger sällan ut folk inför folket på gott och ont..Även om jag hoppas på vissa svar på årsmötet..

Jag är oftast en ryggdunkare så därför tänker jag dunka lite rygg på tjecken å er andra (onda). Ni skriver mycket som jag absolut inte håller med om, men utan er skulle läsvärdet här vara ganska mycket lägre, olika åsikter behövs för ett levande, roligt och givande forum.

Jag känner ett stort fötroende för Öhman och för att pengarna kommer komma in..

Hockey är tokskoj
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jag hoppas och min tro är att ju närmare 26:e maj vi kommer ju mer desperata blir "de rika" oavsett det handlar om privatpersoner eller sponsorer. Om vi inte får hjälp av dem så kanske vi helt enkelt inte förtjänar att ha ett hockeylag i Växjö. Det måste finnas ett tillräckligt stort intresse, även i denna avskyvärda stund! Men vi ska komma ihåg, att känner personer i näringslivet att de en gång blivit "förda bakom ljuset" så räcker kanske det för att de ska vända ryggen åt. Själv umgås jag inte med människor som jag inte litar på.
Och andra sidan, det finns bara förlorare om vi inte hjälps åt med insamlingen. Det sportsliga har ju inget med de ansvariga av ekonomin att göra.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Charlamov wrote:Det är jävligt tråkigt att läsa att Lakers Lakejers ordförande är av uppfattningen att oliktänkande (eller skrivande) inte är önskvärt på forumet (jag antar att jag är av dom 3 som du pekar ut). Får mig att tänka på den gamla ruttna tiden då "Njettarna" placerades i Gulag. Om du inte fattat det så finns det (minst) 2 sidor av ett mynt.

Vi ses på Västra Stå. Rak i ryggen och med hjärtat på rätta stället!!!

PS. Om jag skrivit för krångligt så gå in på wikipedia.se alternativt susning.nu för förtydligande. DS
Kanske hög tid att du själv nyttjar webadresserna du nämner i slutet med tanke på vad Dolitle FAKTISKT skrev:
dolitle wrote:Vissa lever tydligen efter devisen att allt måste vara Ying/Yang. Måste se till att det finns tillräckligt mycket negativt så att det positiva inte tar överhand.
Det är tydligt att vi nu mera har 3 av denna sorten på vårt forum.
Måste dra allt till ytterligheten, måste dra massa konstiga metaforer för att framhäva sin sak, måste verka mer viktig än andra, måste hela tiden hävda sig.

Synd.
Hur man får ovanstående till en hetsjakt på oliktänkande och associationer till antidemokratiska system är för mig en gåta. Trist debatt-teknik skulle jag kalla det.

Det är möjligt att de som bestämt sig för att stötta klubben nu tänker fel, drar fel slutsatser eller enbart är lobotomerade ja-sägare, men jag har inte råd att ta den risken. Om det mot all förmodan skulle visa sig att du har fel Charlamov blir konsekvensen ödesdiger för hockeyn i Växjö. Om du däremot har rätt blir konsekvensen att VLH stärkt sin position mer än nödvändigt. Utav de båda alternativen väljer jag risken för det sedermera alla dagar i veckan. Enkel spelteori.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

I ursprungstexten du citerar Varanen, framgår det att jag verkligen hoppas och tror att Lakers ska lösa detta. Det enda jag har sagt är att JAG (iaf för stunden) inte känner för att bidraga med några slantar. Enl vad Volvon skriver så är jag tyvärr inte ensam i det resonemanget. TYVÄRR. Men jag är inte jätteförvånad att en del sponsorer känner tveksamhet. Återupplivningen grundar sig på en del antaganden.

Vad jag menade med kommentaren till Dolitle är att han pekade ut 3 st som var negativa (= "symboliskt" oliktänkande... en olycklig metafor???) vilket tydligen inte är önskvärt i detta fallet.
Det är tydligt att vi nu mera har 3 av denna sorten på vårt forum.
Måste dra allt till ytterligheten, måste dra massa konstiga metaforer för att framhäva sin sak, måste verka mer viktig än andra, måste hela tiden hävda sig.
Trist debatt teknik? Jag tycker hela den här historien är trist!

G. B. Shaw
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag tycker också att hela historien är trist Challe,men jag skönjer ett hopp i att även du bidrager efter ditt sista inlägg.
Nog ska VI träffas en gång till på en trevlig O-hamns resa.Jag tror tyvärr (och VET) att det inte blir några mer resor om inte alla hjälps åt.
Det finns bara en lösning och den är alla måste hjälpa till innan den 26-5,annars är det inga som ställer upp i en ny styrelse ,så är det bara.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Förmågan att såga sig igenom en Metafor kan även användas till att INTE låta sig luras till FULLA förtroenden för personer man har noll koll på.

I Lakers-Härvan är den stora paradoxen att " De Goda " gjort det möjligt för " De Onda " i Styrelsen att sänka HELA SKITEN. :evil:

" Vi Onda " står likt Thomas Sandström och Jonas Bergkvist i Hissen och lyfter på ögonbrynen, frågan är går Hissen UPP eller NER :wink:

ps. googla ZINKBRIST så kan Ni läsa VAD konsekvensen kan bli :wink:

ps.2 -Jag kör en Materazzi och höjer en halvöppen näve i en bågformad rörelse framför ansiktet och över pannan bakåt. 8)
In Hinkum Veritas
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Samma svammel som vanligt. Kör bara smileys så slipper du skita ord utan betydelse.
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Han fick nog en korgboll i huvudet som ung!
Eller hur GÖR du ANnars för att få till allt dravel?
Ett tag verkade du skärpa till dig. Men nu tror jag att korgbollen orsakade en hjärnblödning. Sök läkarhjälp!
Last edited by A-sta on 12 May 2008, 19:53, edited 1 time in total.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

A-sta :!: :!: :!: :!: :clap:
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

fokus grabbar och tjejer...
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Hoppas att du menar Tjecken Buck :roll:
För det måste ju finnas gränser på vilket dravel man plitar ner utan att någon reagerar!
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Precis, där är vi helt överens A-sta! Där gjorde du bort dig! :bash: :evil:
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Här kommer något att ta bort Buck!
Ödlan du måste vara den mest intelligensbefriade personen på forumet!
Du fattar tydligen inte någonting! Trots alla som vänder sig emot dig, håller du på med ditt dravel! Tror faktiskt inte att jag stött på en drygare person än dig. Behandlingspedagog torde vara behandlingspatient!
Post Reply