FarmarKlubben

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Står inte Alexander Lindberg i ASK:s mål längre?
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Med kombinationen Kryddat brännvin och Imma på Plexit toppat med en kryddad Chorizo, så känns numera laguppställningen i Växthuset högst osäker :?
In Hinkum Veritas
Bosse
Forumamatör

Post by Bosse »

Lindberg febersjuk i onsdags mot KRIF, precis som bl a Johan Carlsson.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Mitt tippade Seger/Torsk koncept håller bra, nu blir det dock Två segrar i rad efter nästa seger mot Kalkbrännarna hemma på onsdag. Osby är enda hotet mot Play off, Matchen mot Värnamo i sista omgången avgör sannolikt om Lejonen skall jaga vidare denna säsongen.

Alvesta spelar numer med Tre Linor vilket skvallrar om svag tilltro till det som finns bakom, inte förvånande alls, Eskil vill ha resultat och Hockeymammorna har fått lämna tillbaka taktiktavlorna och sina söner som under senare år ofta förväxlats med Röda Plastkoner.

I Träskligan så tappade J-20 självklart chansen till spel i en anständig serie nästa år genom två Torskar mot KHK och Kalmar, J-18 däremot tog en efterlängtad seger mot Spindlarna med 5-4, årets 1:a, i denna serie är loppet kört sedan länge och det återstår bara att lägga upp riktlinjerna för sommaren Fysträning som av gammal tradition börjar med att Lägga ScenGolv till Rinkdansen.

ps. Ge den ENDA spelaren med potential chansen i A-laget :wink:
In Hinkum Veritas
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

- Cirka 150 åskådare såg matchen :sleeping: , enligt Smp, vilket föranleder Smileysen, Klubbens klena Resultat senaste 10 års perioden tillsammans med det välförtjänta dåliga ryktet om dålig organisation och träning som lett fram till väldigt få utövare i denna Stolta Plantskolan med traditioner och Hjärta som devis, allt detta tillsammans förklarar det mediokra intresset i byn, där biljett intäkterna precis täcker Domarkostnaderna vid hemmamatch.

Spelarna och Eskil förtjänar faktiskt mer Publik för det som bjuds i dagsläget och De är oskyldiga till de brister som lett fram till att fler Bilar åker till Lakers matcher än Huvuden närvarande i Växthuset vid Match.

Jag tror på ökade Publiksiffror framöver baserade på framgångarna där Hockeyskills premieras numer, Jag förutsätter att Eskils Kompetens används även i U-och J verksamheten tillsammans med Boustedts ABC-pärm, detta bör ingå i en Halvtid i Alvesta, OM så är fallet så kommer det att fyllas på underifrån med egna Päron framöver :wink:

ps. Jag spår publiksiffror på 7-800 i Play-Off :whistle:
In Hinkum Veritas
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Vore ju en aning häftigt attt se Lakers-troja-tiigana-ASK i samma serie!

Fast vi ska väl ta oss upp ett hack till förhoppningsvis innan det sker :wink:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

ja de hade ju varigt trevligt med dom lagen i samma serie..men då kanske lakers ha tagit steget upp som du säger anders83
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Anders83! Ja visst vore det trevligt att höra ännu mer hatramsor sjungas mot Växjö och VLH. Verkligen trevligt!
Blueshirts United
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Men Lalin tänk dig 3 lag att skratta åt!!
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

ja skratta eller sjunger hatramsor ...men jag tror de skulle va kul endå
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

absolut!
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

som jag personligen så följer jag ju taif o vill ju att de ska gå bra för dom...men hata andra lag de behöver man ju inte göra endå ju inte jag i alla fall...jag kan tycka de är bra att de går bra för lakers att dom ligger bra till i serien..
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

ASK i HA :shocked: , Byt Tobak i Pipan Hockeyvänner :roll:

Varför inte Texas Hockey Också, när Ni ändå Röker På :eyecrazy:
In Hinkum Veritas
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Anders83 wrote:Men Lalin tänk dig 3 lag att skratta åt!!
Jag skrattar mer när de ligger i ettan. Powerman ursäkta mitt beteende som är färgat av åratal av skit från de "anrika klubbarnas" fans. Du är ett bevis på att det finns lite gott i Tingsryd trots allt! :wink:

Obs: Alvesta har inget med mina inlägg att göra. Åter till ämnet :)
Blueshirts United
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

tackar för de lalin :lol
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Över 1156 personer såg Laxarna gäcka Lejonen, den gistna Träläktaren hos Goiset knirrade säkert av välbehag när 2 viktiga poäng bärgades.

Mörrum mönstrar 4 Fulla femmor, Alvesta envisas med 3, Två Matcher kvar, än lever Drömmen om Positivt kval.

Att släppa in 3 Baljor på 1.25 i 2:a perioden ger vid handen att orken och att gamla Spöken kanske börjar Rassla med kedjorna i Lejonkulan. :eeeh:
In Hinkum Veritas
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Spoooky :eeeh: I Jonstorps NHL-Rink så Torskar Lejonen återigen, allt givetvis för att ZinkMannens profetia skall slå in :wink:

Tigrarna måste besegras hemma, hoppas bara att det inte är en Sabeltandad Tiger som dyker upp i Växthuset, samtidigt måste Osby tappa poäng mot Tyringe Thrashers :!:

Glädjande i MiniRinken i Jonstorp, Ted "Tempramentet" Ohlsson nätar igen :ok: , nästa säsong då Jävlar :!: :wink:

I Träskligan(J20) så hjälper det inte ens när Träsket fryser till :? , Gamnacken är legio(Torsk mot Vikings med 5-3), nu väntar möjlighet att räta ut den mot seriens Två Jumbo-Lag Åseda och KRIF.

De BÄSTA Lejonungarna har denna säsong Klafsat runt i Lejonhonornas förvirrade Fotspår med känt resultat :roll: , dags för en LejonKung att ta tag i Flocken eller :?:
In Hinkum Veritas
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Stor Lejonhanne som du (den största efter eget omdöme) skulle nog kunna tämja dessa honor vilket du helt korrekt är inne på och jag håller med.
Det visar dock att Lejonhannen för ASK ännu inte visat sig för honorna "rules" om man skall tro dig.

Dock ger jag Eskil mer förtroende än så han kan det här med hockey ledarskap e.t.c. det kan du lita på.

Men sprid du din dynga det gläder ju dig i alla fall och visar hur BITTER du är.

Over and out
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Suuuuurt sa Räven :P , Eskil har gjort det bra, hoppas att det räcker till fortsatt spel, det är dock i den så kallade Plantskolan av intressa att U och J-lagen får samma injektion som A-Laget fått genom Eskil.

Sen att Du Box Play tar ASK`s JuniorFiasko personligt är en aning festligt, Dynga är av GODO i Växthus, inte sant :ajaj:
In Hinkum Veritas
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Inte alls personligt men jag håller med om att det kommer en massa dynga från hinken.
Även om jag är "stabo" så vet jag att dynga la man på hög förr det kallades gödselstack där hör många av dina inlägg hemma.

Over and out
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

En riktigt VASS replik BP :)

När det gäller Odling så har man att välja på en Dygnhög eller säckar med KonstGödsel annars väntar MISSVÄXT :!:

In Hinkum... osv :P
In Hinkum Veritas
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

bara jag som vill se en ny tråd om tyringe,en annan om värnamo samt en tredje om eagles?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

För min del vill jag ha med Lenhovda ,Åseda ,Diö ,Glimma med flera .de har också haft problem med missnöjda , som vill kalla sig de bästa och förstår allt.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Varför inte skaffa Er det Ni vill ha istället för att som sanna Självplågare och med Drucknas envishet ständigt återvända till Sagan Om Växthuset som sprack :roll:

Only God Can Judge Me som IBRA säger :P Jag förstår sannerligen INTE allt :!: är inte heller BÄST, Jag förstår dock att skilja på Skit och Pannkaka, samtidigt som all utveckling kräver motstånd, så Tack så mycket för Utvecklingen :wink:
In Hinkum Veritas
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

komiskt att du hela, hela, hela tiden jämför dej själv med Zlatan... ;)
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ja , ganska intressant ,vi får se om han gör det efter mötet mot serieledarna i Englaand!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Det är ganska komiskt att Nedomansky "tillbeder" en fotbollspelare och ständigt citerar hans "bevingade" ord slash grodor 8O. Om det ändå varit en hockeyspelare hade jag haft lite mer förståelse för det... modell Christer Abrahamsson :D.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

De som inte redan lagt ut Bönemattan i Riktning Rosengård, REPENT som De Troende säger, av Princip tillbeder inte jag Människor, men i IBRAs fall är Jag beredd att göra ett Undantag. Snacka om att utvecklas i motgång(läs IBRA). Däremot är Jag allt för blygsam för att jämföra Mig med IBRA :oops:

Trots sin ungdom så har IBRA redan fyllt en bok med Klassiska OneLiners, läs DEN :idea:

Sen har Ni tappat Fokus i tråden som handlar om Platskolan som växte igen :wink: , Fokus på person och inte på sak är en vanlig orsak till förluster 8)
In Hinkum Veritas
Yunix66
Forumamatör

Post by Yunix66 »

NEDOMANSKY wrote:De som inte redan lagt ut Bönemattan i Riktning Rosengård, REPENT som De Troende säger, av Princip tillbeder inte jag Människor, men i IBRAs fall är Jag beredd att göra ett Undantag. Snacka om att utvecklas i motgång(läs IBRA). Däremot är Jag allt för blygsam för att jämföra Mig med IBRA :oops:

Trots sin ungdom så har IBRA redan fyllt en bok med Klassiska OneLiners, läs DEN :idea:

Sen har Ni tappat Fokus i tråden som handlar om Platskolan som växte igen :wink: , Fokus på person och inte på sak är en vanlig orsak till förluster 8)
inte på hockey??
Slimi
Forumamatör

Post by Slimi »

ASK's J-20 vann idag mot Kallinge med 13-3 !!! 8)
Läser du detta?
Då älskar du Växjö Lakers!
Slimi
Forumamatör

Post by Slimi »

Då var ASK klara för play-off där man får möta Hanhals hemma på onsdag! :D
Läser du detta?
Då älskar du Växjö Lakers!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Som Profetian sa så fick De Stora Kattdjurens Batalj avgöra, Alvesta tog rättvist 4:e platsen som innehållits större delen av säsongen, Grattis Eskil Boys Well Done som Kocken säger :!:

LejonFlocken bärgade segern efter att TVÅ FINSKA LEJON införskaffats, i dagen match gör dessa bägge Herrar 10 av lagets 13 poäng :ok: och toppar sonika också lagets interna poängliga, trevligt också att Ted Ohlsson är tillbaka som Goalgetter, bäst i den egna skörden :golfclap:

Nu väntar Positivt kval och folk på läktarna, det är spelarna värda, Forza FarmarKlubben :wink:

ps. I Träsket krävs dock en rejäl utdikning till nästa säsong trots att J-20 vann mot Kallinges U16/J18/J20 -Lag med 13-3 i seriens bottenskikt.
In Hinkum Veritas
Unlimited
Forumamatör

Post by Unlimited »

Riktigt starkt av Alvesta!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

I Glädjens stund så är det åter dags för Min gamla Jonsered att varva upp, Genom det Immiga glaset i Växthuset så skymtades A-Lagets TVå Finnar och tillika A-Lagets Två Poängbästa spelare i J-20`s match mot Bottenlaget Kallinge, matchen vanns enkelt med 13-3, detta i en Träskserie och mot en Kollega i botten av serien, detta skvallrar om en gedigen ledarinsats allt i Utvecklingens tecken i Plantskolan, STOR Respekt väntas från Grannklubbar :oops:

Kanske är det Hockeyförbundets ABC-pärm som tolkats på Amishvis :dontknow: ,eller så används NKP i sportdrycken :roll:

Olyckskorparna kraxar sin vanliga Nepotismvisa, om traditionell Amishuppflyttning bland J-spelare där skills saknar betydelse och släktskap är nödvändigt :oops: Årets sedvanliga Pris till J-spelare gavs som vanligt till fel spelare och inte till den Junior som satt på bänken och borde ges Chansen till speltid i A-Laget :roll:

Ps. Tänk Om Gandalf och Fimpen spelade i Lakers J-20 innan seriens viktigaste match för A-Laget i en betydelslös J-Match 8O , sug på den Hockeyvänner!

Ps.2 Eskil tvekar om en fortsättning i Plantskolan, :? , var det inte ett 3-årskontrakt :?:

Sonika en helt vanlig dag i Växthuset :eeeh:
In Hinkum Veritas
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jaha så tog då Hockeysäsongen slut i Växthuset efter Två Raka Torskar mot Hanhals :(

LejonHannarna kan åter lägga sig i skuggan och låta Lejonhonorna ta över ruljansen i Klubbens viktigaste angelägenhet näst efter Nepotismen, nämligen Rinkdansen där Hela Klubben sluter upp som en Man(förlåt Kvinna) för att Låta bygden roa sig med Dans och Dryck :golfclap:

De fåtal potentiella Unga Hockeylirare som finns i Klubben får nu nöja sig med att lägga golv och blåsa Ballonger inför Festligheterna.
Och precis som med Tjuren Ferdinand på Julafton så lär Lejonhannarna långsamt masa sig i riktning skuggan och där ligga och Lukta på en Tjärissorulle hela Sommarträningen :sleeping:

ps. De som vill något med sitt Hockeyliv kan alltid ta chansen hos Storebror i Öster, Lycka Till :!:
In Hinkum Veritas
Post Reply