Vi lägger ner Lakers

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Nästa säsong kämpar vi mellan plats 10-16
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Haha!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

bara skratta på du. ekonomin strypt poängplockare lämnar , vilka hade du tänkt vi ska ersätta med ?. våra egna juniorer ?. Vi har ju knappast pengar för att värva de spelare som krävs för att vara i toppen. så som taifarna och troja supportrarna säger '' lakers är ett sjunkande skepp ''
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Hammers varning
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Någon Hammersvarning tror inte jag att man behöver utfärda.............

En del lär sig aldrig!! Förra silly blev vi av med hela 1:a linan och det talades om katastrof, själv tycker jag att denna säsongen varit en bra säsong.

Att de spelare som utvecklats och vill fortsätta att utvecklas försvinner till klubbar högre upp är nog bara att gilla tills vi själva är högre upp.

Att de äldre spelarna på ålderns höst blir hockeyho***r och spelar för pengar är heller inte konstigt.

Haf förtröstan vi kommer säkert att ställa ett lag på benen till hösten och visst har väl Evert byggt ok lag innan så varför inte nu? Låt dem bara jobba med så liten press som möjligt så att vi får "rätt" spelare till klubben.

Kanske är det dessutom dags för någon av de lakers fostrade 89:orna att få äntra isen som A-lags spelare.............
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Herregud ,laget får kosta lika mycket nästa år varför skulle inte vi få ett lika bra lag .(samma gnäll från vissa ifjol)
Jag tycker också att det är synd att vissa lämnar ,men det är spelarnas marknad så det får man acceptera.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

frågan är om vi har samma ekonomi nästa säsong
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

För tidigt att säga ännu, det kan nog bli både mindre eller mer. Det kan snabbt förändras om en sponsor utanför vårt närområde dyker upp med lite rejält med gryn.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

så J*vla tråkigt med att spelare stannar en säsong och sen drar . 10 nya spelare varje säsong kommer aldrig ta oss till topp 5. nya spelare och det tar tid innan man lär känna varandra för att sedan till slutet av säsong skiljas.
om det så krävs ta egna juniorer och satsa på dem för att på sikt bli ett topplag och kräv fler år för spelarna som skriver på.
Klart som fan om man köper ihop ett helt lag att de drar så fort pengarna blir högre i en annan klubb.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

upp till VLH det Lakersfans_03.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
GS
Forumdemon

Post by GS »

Lakersfan 03> Vet du något som vi andra inte vet eftersom du hela tiden målar fan på väggen gällande ekonomin?

Vi vet att ryggsäcken till stora delar betats av och vi vet att man skall skära ner kostnaderna med ytterligare 2 mille till nästa säsong och det har man sagt att man skall göra genom att se över kostnader som inte har med spelartruppen att göra, alltså som jag tolkar det genom att dra ner kostnader på kansli osv.

Vi vet också att man stärkt upp marknadsavdelninegn med folk som t.ex Paldan som skall jobba med att finna mer rikstäckande sponsorer till Lakers och vad man hört så finns det nya goa sponsorer på väg in.

Men har du som jag frågade innan fått höra annat så ut med det så vi alla för ta del av det.

Sedan vad som sägs från Hästriket och från Ljungby om sjunkande skepp osv så har vi väl hört detta i 10 år så det ger jag inte mycket för.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Lakersfan_03 wrote:och kräv fler år för spelarna som skriver på.
.
Det är spelarnas marknad och högst ett 2-årskontrakt är vad de går med på .
Jag har full förståelse för detta.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

GS
från första början hade vi en skuld på 500 000 stod de på smp , sedan var de plötsligt 1 miljon några dagar efter.
Sedan när vi efter matchen mot leksand '' enkronan '' fått in 1 miljon i vinst , ja då stod det nu är det ungefär 1 miljon kvar i skuld med enkronan matchen inräknad. jag menar det tar ju aldrig slut ?.
Frågan är hur mycket VLH dras med sedan tidigare år som vi inte vet om ?
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Nej det är det ingen som vet och egentligen är det inte det som denna diskussionen handlar om. Man har redan sagt att man ska dra in 2 mille nästa säsong men att det INTE ska drabba spelarbudgeten, vilket innebär att vi bör kunna ha precis lika slagkraftig lag som vi haft denna säsong.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

ok då får vi se hur det ser ut nästa säsong då. hoppas ekonomin inte ska stoppa spelare att komma hit , har aldrig gjort förr
Anders83
c/o LL´s Forum

...

Post by Anders83 »

Nä fy det lämnar folk hjääääälp 3 st hjääääälp ....herregud om vi hade haft kvar alla spelare istället då? 6:a nästa säsong och åka ut i play-off igen ?

det kommer grabbar det kommer lugna er lite , visst fan är det tråkigt att bli av med bra spelare som weinis o ström men hallå ? det finns fler som platsar i lakers
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Lakersfan_03 Vi klarade dra in 1 mille till ryggsäcken på några veckor. Vi har ca 6 månader på oss att dra in samma summa om intresset finns. Upp till VLH å lägga ribban. Tror de flesta lakejer är berädda att stötta. Men då går det inte att hoppas på några hundra lakejer utan istället måste man jobba på alla som någongång varit i hallen. Men som sagt. Upp till VLH. jag väntar spänt på hur de styrande ser på uppgiften. Händer det inget så ok då har de nog koll på spelarbudgeten
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Re: ...

Post by Lakersfan_03 »

Anders83 wrote:Nä fy det lämnar folk hjääääälp 3 st hjääääälp ....herregud om vi hade haft kvar alla spelare istället då? 6:a nästa säsong och åka ut i play-off igen ?

det kommer grabbar det kommer lugna er lite , visst fan är det tråkigt att bli av med bra spelare som weinis o ström men hallå ? det finns fler som platsar i lakers
hade vi haft samma lag som nästa säsong så känner spelarna varandra redan väl vilket innebär att man är några steg före de andra i början av säsongen och de utvecklas mer o mer ju längre tiden går. kolla på spelarna i västerås hur länge har inte de lirat ihop. man måste ha en kärna att bygga på
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Sant som du säger men ärligt talat så tycker jag inte det är någon ko på isen , leta upp lite målsäkrare pojkar än ström . Är faktiskt inte så imponerad av den mannen , bra spelsinne men det krävdes ju oxå att pucken var vid mållinjen för att han skulle på in den känndes det som ...

Nä jag väntar tills värvningarna e klara sen uttalar jag mig hurvida det kan tänkas gå ...
MHC
Forumamatör

Post by MHC »

Detta är det svåraste med att spela på allsvensk nivå, de spelare som visar framfötterna försvinner året efter till ett mer etablerat lag eller till en högre serie. Äldre styr dit plånboken pekar, kanske utomlands, helt naturligt och inte ett dugg konstigt.
Så här har det varit år ut och år in för de flesta lag under elitserien i alla år.
Men en ung förening som Lakers har inte varit så utsatt förän de senaste åren, gilla läget så här kommer det alltid att vara. Accepterar man inte det utan förhäver sig ekonomiskt kommer det surt därefter, så valet är ganska självklart.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Sålänge det inte finns pengar att hålla kvar folket så får man hanska sig fram tills det dyker upp pengar genom nya sponsorer eller mer pengar från nuvarande sponsorer..... cash is king !

Men jag tycker inte man ska klanska ner på föreningen innan man sett resultatet det är riktigt dåligt!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Anders83 wrote:Sant som du säger men ärligt talat så tycker jag inte det är någon ko på isen , leta upp lite målsäkrare pojkar än ström . Är faktiskt inte så imponerad av den mannen , bra spelsinne men det krävdes ju oxå att pucken var vid mållinjen för att han skulle på in den känndes det som ...

Nä jag väntar tills värvningarna e klara sen uttalar jag mig hurvida det kan tänkas gå ...
Ström är väl inte den som ska göra målen , visst har han gjort det och en del assistpoäng men hans rutin på isen räcker gott o väl. har sett honom vinna många dueller och en kämparanda som få. kan va osynlig men kliver fram som mest när de behövs. en ''ström'' behövs i alla lag en rutinerad lirare som är kylig och inte stressad med pucken vid klubban när de återstår fåtala sekunder / minuter av matchen
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Lakersfan_03 wrote:Nästa säsong kämpar vi mellan plats 10-16
Källa? Saida? Dröm? Läst i veckotidning? Hittat på? Inser du hur korkat såna uttalanden är, du har likt vi andra inte en blekaste susning om vilket lag vi har till hösten. Hejar du öht. på Lakers?

Varenda år är det samma upprepningar. Om och om igen.
Last edited by Niles on 18 March 2008, 20:24, edited 1 time in total.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Lakersfan_03 wrote:
Anders83 wrote:Sant som du säger men ärligt talat så tycker jag inte det är någon ko på isen , leta upp lite målsäkrare pojkar än ström . Är faktiskt inte så imponerad av den mannen , bra spelsinne men det krävdes ju oxå att pucken var vid mållinjen för att han skulle på in den känndes det som ...

Ström är väl inte den som ska göra målen , visst har han gjort det och en del assistpoäng men hans rutin på isen räcker gott o väl. har sett honom vinna många dueller och en kämparanda som få. kan va osynlig men kliver fram som mest när de behövs. en ''ström'' behövs i alla lag en rutinerad lirare som är kylig och inte stressad med pucken vid klubban när de återstår fåtala sekunder / minuter av matchen

tycker han har varit mer in på mål än en playmaker många ggr och bränt massor av målchanser för att inte tala om frilägen, men i övrigt håller jag med om att rutinen är viktig och att han hållt ihop laget i pressade situationer men men lite väl överskattad i mitt tycke
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Lakersfan_03 wrote:Nästa säsong kämpar vi mellan plats 10-16
Nu ska vi inte gå händelserna i förväg. Tycker det är alldeles för tidigt att uttrycka sig så här. Långsiktigheten blir ett minne blott :wallbang: , men vi får väl se vad Henke skrapar ihop för folk först. Jag har "bara" magsår nu, men vi får väl se om hjärtinfarkten kommer tills jag får se Lakers lag 08/09 :wink:
Last edited by Komodoödlan on 18 March 2008, 21:35, edited 1 time in total.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Räven wrote:För tidigt att säga ännu, det kan nog bli både mindre eller mer. Det kan snabbt förändras om en sponsor utanför vårt närområde dyker upp med lite rejält med gryn.
McDonalds och Stadium är väl några av Lakers största sponsorer som kan bidra med miljonbelopp om det behövs. Rätta mig någon om jag har fel.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

erok wrote:Lakersfan_03 Vi klarade dra in 1 mille till ryggsäcken på några veckor. Vi har ca 6 månader på oss att dra in samma summa om intresset finns. Upp till VLH å lägga ribban. Tror de flesta lakejer är berädda att stötta. Men då går det inte att hoppas på några hundra lakejer utan istället måste man jobba på alla som någongång varit i hallen. Men som sagt. Upp till VLH. jag väntar spänt på hur de styrande ser på uppgiften. Händer det inget så ok då har de nog koll på spelarbudgeten
Varför inte stå på torget och sälja bullar på onsdagar och lördagar varje vecka. Pengar som går till Lakers. Jag skulle faktiskt kunna hjälpa till i så fall. Man kan ju vara några stycken och stå några timmar var. Finns många sätt att få in pengar på, bara man har lite fantasi som jag :wink:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Komodoödlan: Frågan är hur Stadium sponsrar, om det är ett lokalt sponsoravtal eller om det tecknas centralt. Lika är det när det gäller Mc Donalds, det sas att de skulle sponsra med ett fetare avtal, men jag tror bara det är något lokalt med ägarna av hamburgerbarerna i stan och då ger det inte mycket gryn. Mc Donalds finns ju inte med på förstasidan och då kan de väl knappast ses som någon stor sponsor.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Håller med dig, Anders83! Du ser det jag ser! Fram med lite målsäkrare pojkar än Ström!
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Räven wrote:Komodoödlan: Frågan är hur Stadium sponsrar, om det är ett lokalt sponsoravtal eller om det tecknas centralt. Lika är det när det gäller Mc Donalds, det sas att de skulle sponsra med ett fetare avtal, men jag tror bara det är något lokalt med ägarna av hamburgerbarerna i stan och då ger det inte mycket gryn. Mc Donalds finns ju inte med på förstasidan och då kan de väl knappast ses som någon stor sponsor.
Kan inte det där..men jag upplevde det som att det fanns stora pengar att hämta hos McDonalds.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Komodoödlan: Jo det sas ju att McDonald skulle storsatsa, men nog sjutton skulle de då platsa med sin logga på hemsidans startsida.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Räven wrote:Jo det sas ju att McDonald skulle storsatsa..
Har jag inte hört talas om, när sas detta?
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Räven wrote:Komodoödlan: Jo det sas ju att McDonald skulle storsatsa, men nog sjutton skulle de då platsa med sin logga på hemsidans startsida.
Klart jag håller med dig, Räven.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Niles: Det skrevs om det i Smp, det skulle vara ett tre-årsavtal, men det är troligt att det rann ut i sanden.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ok, tack. Det har jag missat....eller glömt :oops:
Post Reply