Daniel Åhsberg -> Rögle
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Daniel Åhsberg -> Rögle
Frölundaiten, Daniel Åhsberg, som var och stöttade Växjö Lakers förra säsongen har skrivit på för Rögle.
http://hd.se/senastenytt/sporten/detalj.shtml?id=36407
/T5!!
http://hd.se/senastenytt/sporten/detalj.shtml?id=36407
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- c/o LL´s Forum
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
oj då
i mina ögon var han den bäste av indianerna som provade här...bra spelsinne och teknik, men nog lite tunn ännu för ES, om några år är han ett hett namn!
Kul för Rögle och javisst hellre röd/gul/blå!!!!!!!!!!!!!
Kul för Rögle och javisst hellre röd/gul/blå!!!!!!!!!!!!!
"Once a laker, always a laker."
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Åhsberg är ett bra nyförvärv, men jag tycker han borde valt en klubb med mindre konkurrens om platserna än Rögle. Tror inte han kommer få så mycket speltid i Rögle det kommer hämma honom väldigt i utvecklingen.
Sen får man aldrig glömma, det är en jävla skillnad på Allsvenskan och SuperElit. Vi får se om han lyckas, jag är inte övertygad. Dock hade jag gärna haft honom till Hammers, där hade han dessutom fått speltid nog.
Sen får man aldrig glömma, det är en jävla skillnad på Allsvenskan och SuperElit. Vi får se om han lyckas, jag är inte övertygad. Dock hade jag gärna haft honom till Hammers, där hade han dessutom fått speltid nog.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
-
- c/o LL´s Forum
Åhsberg kommer få istid i Rögle. Jag såg honom också j -landslagturneringen som gick i Växjö. Han har stor kapacitet. Kan växla tempo som få allsvenska spelare kan. Väger säkert lite lätt i närkamperna, men det kommer efterhand. Rögle har gjort en kanonvärvning. Jag hade mer än gärna sett Åhsberg i Lakers.
-
- c/o LL´s Forum
Åhsberg kommer få drösvis med istid i RBK. Jag såg honom spela i junisturneringen i Växjö och han var, enligt min åsikt, en av Sveriges 5 bästa spelare. Han är utan tvekan en allsvensk spelare av hög klass. Jag skulle inte bli förvånad om Åhsberg når en topposition i Hockeyallsvenskans poängliga om han blir placerad i 1:a eller 2:a line. Att sätta honom tillsammans med den "kloke gubben" Jacke är nog inte fel. Däremot tror jag inte att RBK ska ge sig på att sätta in Ahlbrant som 3:e-länk i en sådan kedjan. Kasta in en hårdjobbande sargkung istället (om nu RBK har någon sådan....).
Troja - laget i hjärtat
Då blir det väl en kedja liknande denna:carl wrote:Åhsberg kommer få drösvis med istid i RBK. Jag såg honom spela i junisturneringen i Växjö och han var, enligt min åsikt, en av Sveriges 5 bästa spelare. Han är utan tvekan en allsvensk spelare av hög klass. Jag skulle inte bli förvånad om Åhsberg når en topposition i Hockeyallsvenskans poängliga om han blir placerad i 1:a eller 2:a line. Att sätta honom tillsammans med den "kloke gubben" Jacke är nog inte fel. Däremot tror jag inte att RBK ska ge sig på att sätta in Ahlbrant som 3:e-länk i en sådan kedjan. Kasta in en hårdjobbande sargkung istället (om nu RBK har någon sådan....).
Tano - Jacke - Åhsberg
Jag är fortfarande inte övertygad. När Tängt värvades var han Sveriges största backtalang, skulle egentligen spelat ordinarie i Frölunda bla bla. Men inte mycket blev det av honom.
Vi får se!
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Det är det jag menar. Att han imponerade under två matcher i Växjö säger egentligen ingenting. Inte heller att han spelade bra i JVM. Jocke Lundström, som vi värvat som målvakt, var fullständigt strålande dominant i JVM men jag får inte för mig att han kommer att dominera som målis i Allsvenskan för det.Mygel wrote:Då blir det väl en kedja liknande denna:carl wrote:Åhsberg kommer få drösvis med istid i RBK. Jag såg honom spela i junisturneringen i Växjö och han var, enligt min åsikt, en av Sveriges 5 bästa spelare. Han är utan tvekan en allsvensk spelare av hög klass. Jag skulle inte bli förvånad om Åhsberg når en topposition i Hockeyallsvenskans poängliga om han blir placerad i 1:a eller 2:a line. Att sätta honom tillsammans med den "kloke gubben" Jacke är nog inte fel. Däremot tror jag inte att RBK ska ge sig på att sätta in Ahlbrant som 3:e-länk i en sådan kedjan. Kasta in en hårdjobbande sargkung istället (om nu RBK har någon sådan....).
Tano - Jacke - Åhsberg
Jag är fortfarande inte övertygad. När Tängt värvades var han Sveriges största backtalang, skulle egentligen spelat ordinarie i Frölunda bla bla. Men inte mycket blev det av honom.
Vi får se!
Åhsberg är mycket bra och har många goda kvalitéer som ishockeyspelare, bland annat målskyttet som är av skyhög klass. Men det finns ett men. Han kan mycket väl anpassa sig till seniorhockey direkt, men det kan lika gärna bli så att han får göra som de flesta förstaårsseniorer - ta ett hundår.
Jag blir inte förvånad om han gör en kanonsäsong, men jag blir heller inte förvånad om det blir fjärdekedjan.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!