De flesta i sverige gillade iaf Bosinens låt, fick 7 poäng av sverige strax efter grekland 12 (undrar varför) och Danmark 10 , norge 8 grannsämjan. Sen är det aldrig fel med lite att titta på heller. Varför tror ni Stenmarck vann, för att det sitter 2,5 miljoner upphetsade hemmafruar och tittar på melodifestivalen, jag vet inte.
#54 wrote:Sen är det aldrig fel med lite att titta på heller. Varför tror ni Stenmarck vann, för att det sitter 2,5 miljoner upphetsade hemmafruar och tittar på melodifestivalen, jag vet inte.
Varför vann då Grekland, Elena hade inte dom största silkontuttarna.
Greklands arbete med att lansera låten i stora delar av Europa innan fällde nog ett stort avgörande, Stenmark var hemma hos familjen och gosade, knappast rätt inställning om man vill vinna.
Veckan före melodifestivalen var jag på Kreta. På varenda taverna och på stranden hörde man deras låt ideligen. Innan jag visste att det verkligen var så, så minns jag att jag sa att "det där måste vara det grekiska bidraget i melodifestivalen". Det gäller att dränka hörselorganet i Mythos (bildligt, ej bokstavligt), så blir det helt acceptabelt. Ingen låt var för den delen bättre i finalen, så hon var en välförtjänt vinnare.
Jamas, Hellas!