Peter Popovic -> VIK
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Peter Popovic -> VIK
Den NHL/landslags meriterade backen Peter Popovic (senast i SSK), är klar för VIK. Peter är ju ingen poängspruta, men hans rutin går ju inte av för hackor -> http://www.eurohockey.net/players/frame ... rial=10564
/T5!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Hans rutin och framförallt hans 100+ kg kommer betyda mycket för vårat försvar. Är väl meningen att han ska vara "farsan" i försvaret. En klockren defensiv klippa! Hans insats under matchserien mellan SSK och LHC, var riktigt, riktigt grym. Där visade han ett enormt hjärta, bara att hoppas att han tar med sig det till Västerås!
Stefan Holmgren har ett Gulsvart hjärta!
Västerås trummar på med sina rutinerade nyförvärv. Nu är det Patrik "zäta" Zetterberg som skrivit på för klubben.
http://www.eurohockey.net/players/frame ... erial=4258
Det verkar onekligen som att VIK tänker rusta upp sin trupp rejält...
/T5!!
http://www.eurohockey.net/players/frame ... erial=4258
Det verkar onekligen som att VIK tänker rusta upp sin trupp rejält...
/T5!!
Re: Gubbar
J. skrev:Dags att byta namn till VIK Hockey Seniors snart. Lycka till när ni står där med alla gubbar skadade.
Lycka till när ni kvalar för att stanna kvar i Allsvenskan
Hmmm alla dom snälla orden gör mig orolig Lakers
Vad har Växjö Lakers för målsetningar inför nästa säsong
Har ni fans hört något som får er att vibba ?
Jag själv har inte hört så mycket ang. VIK Hockey, men därimot så har dom värvar duktiga killar, och sagt att nästa säsong verkar bli intessant.
Så jag själv vet inte vad jag ska tycka eller hoppas på.
Och VIK har ju inte värvat klar än, men tydligen är back besättningen fullsatt. Men det är iaf. tok tyst, så man flippar ur ett par gånger om dagen
Ha det gött med er.
Vad har Växjö Lakers för målsetningar inför nästa säsong
Har ni fans hört något som får er att vibba ?
Jag själv har inte hört så mycket ang. VIK Hockey, men därimot så har dom värvar duktiga killar, och sagt att nästa säsong verkar bli intessant.
Så jag själv vet inte vad jag ska tycka eller hoppas på.
Och VIK har ju inte värvat klar än, men tydligen är back besättningen fullsatt. Men det är iaf. tok tyst, så man flippar ur ett par gånger om dagen
Ha det gött med er.
Det är trevligt att vara VIKtig
Men det är VIKtigare att vara trevlig
Men det är VIKtigare att vara trevlig
musi skrev:Elitmålvakten Fredrik Eriksson har nu kommit överens med VIK om ett kontrakt gällande i två år. Senast från FBK/Bofors.
Är inte alla målvakter i allsvenskan och elitserien "Elitmålvakter" då de spelare på elitnivå i Sverige? Eller du ville poängtera att han inte kommer från div 1 eller 2?
-
- c/o LL´s Forum
Det har tidigare förekommit debatt här på forumet angående att prefixet elit enbart skall användas då man hänvisar till något som har anknytning till elitserien (eller anrika allsvenska klubbar). Antagligen eftersom man har svårt att förlika sig med tanken att VLH bedriver en elitverksamhet. Personligen anser jag det hela löjeväckande.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Vad jag har förstått så är den allmänt accepterade termonologin att klubbar som befinner sig i Elitserien och allsvenskan anses som klubbar på Elitnivå eftersom klubbarna arbetar med spelare som är hel eller halvtids proffs. Spelare på denna nivå anses vara spelare på elitnivå dvs elitspelare (till skillnad från elitseriespelare). Sen är det en annan fråga om en spelare ska ses som stjärna eller landslagsstjärna då han har gjort en elitserie match eller en landskamp.
Mygel skrev:musi skrev:Elitmålvakten Fredrik Eriksson har nu kommit överens med VIK om ett kontrakt gällande i två år. Senast från FBK/Bofors.
Är inte alla målvakter i allsvenskan och elitserien "Elitmålvakter" då de spelare på elitnivå i Sverige? Eller du ville poängtera att han inte kommer från div 1 eller 2?
Jag kanske glömde skriva källa. Jag kopierade texten från VIK's officiella hemsida.
-
- c/o LL´s Forum
Nä, jag håller med dig Per, kan inte heller säga att jag ser på Växjö Lakers som en elitförening. Men inom några år, när Lakers förhoppningsvis kan sägas tillhöra toppen av svensk hockey, då hinner man nog vänja sig vid tanken på VLH som en elitklubb. Men det krävs ändå att de åtminstone sniffar på Elitserien för att de ska få det prefixet i mitt huvud.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
Inför denna säsongen så värvade Västerås poängsprutan Patrik 'Zäta' Zetterberg. Det har tydligen inte gått som förväntat och 'Zäta' väljer att lägga skrillorna på hyllan på obestämd tid. Verkligen ett stort avbräck för Västerås...
Time-Out
Patrik Zetterberg - statistik
/T5!!
Time-Out
Patrik Zetterberg - statistik
/T5!!
Kanske så att man får omvärdera vik´s chanser att gå till kvalserien från nästan givna till osäkert med tanke på den mindre possitiva inledningen av säsongen. Även om 1 spelare inte gör ett lag så gör detta att när skadorna kommer blir nog truppen tunn offensivt.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]