Ljud?

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
musi
Forumamatör

Ljud?

Post by musi »

Tjena!
Har ni nå länkar där man kan ladda ner mp3or med era ramsor från matcher.. jag har bara en just nu och det är "ett skott, ett mål för lakers". vill gärna har fler! :D ni har skön klack!
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Mp3
http://www.lakerslakejer.com/songs.php

Ramsorna filmade:
http://www.lakerslakejer.com/movies.php

Och så måste jag tipsa att du ska se min dokumentärfilm om Lakers Lakejer :wink:

http://www.lakerslakejer.com/nyheter.php?id=340
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
musi
Forumamatör

Post by musi »

Per. Jag har sett den redan och den var kanon ;) väldigt bra gjord. Jag har under en längre tid varit intresserad av film/media men har inte haft något projekt att jobba på men efter att ha sett din dokumentär film så blev jag riktigt sugen på att göra en dokumentär film om VIK! ;)
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

musi wrote:Per. Jag har sett den redan och den var kanon ;) väldigt bra gjord. Jag har under en längre tid varit intresserad av film/media men har inte haft något projekt att jobba på men efter att ha sett din dokumentär film så blev jag riktigt sugen på att göra en dokumentär film om VIK! ;)

Tack tack :D Bra att min film insperade dig till att vilja göra en egen. :)
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

tjena forumet! det var ett tag sedan man var här inne, mycket att läsa!

jag fick en idé häromdagen, som återknyter till ämnet supportersånger. nog för att det går att lyssna på dem här på lakerslakejer.com, men de är alla inspelningar från matcher - och i ärlighetens namn - hur mycket vi än älskar lakers, särskilt duktiga på att sjunga det är vi fan inte. rent tonmässigt talat alltså.

en jäkligt lattjo grej hade varit att se om det gått och ordnat nåt samarbete med typ Växjö manskör eller nåt sånt, och låta dem sjunga sångerna och spela in och lägga upp på sidan? Vore det inte nåt?
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Fröken Svår wrote:en jäkligt lattjo grej hade varit att se om det gått och ordnat nåt samarbete med typ Växjö manskör eller nåt sånt, och låta dem sjunga sångerna och spela in och lägga upp på sidan? Vore det inte nåt?

Det var en annorlunda idé. :roll: :lol:
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Fröken Svår wrote:
en jäkligt lattjo grej hade varit att se om det gått och ordnat nåt samarbete med typ Växjö manskör eller nåt sånt, och låta dem sjunga sångerna och spela in och lägga upp på sidan? Vore det inte nåt?

Njae, jag vet inte.
Tror nog att jag vill ha sångerna inspelade live från match. Det är så vi sjunger/skriker dom och det är så vi låter.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

ojdå, positiva klubben har haft sammanträde. nejdå, allvarligt, jag respekterar dolitles åsikt om att man inte vill ha skönsjungande herrar på hemsidan =)

det jag däremot vänder mig mot är att tycka att det är så här vi låter. för det gör vi fan inte. mp3-orna låter rent av för jävligt faktiskt. därför håller jag fast vid idé 8)
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Tanken är god tycker jag, men risken är att den där matchkänslan försvinner när en kör gör det. Därenot kan ju lakejerna anlita någon form av ljudtekniker som kan få det som vi egentligen låter. Risken är väl att det kostar en hel del.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Dragkampslakej wrote:Däremot kan ju lakejerna anlita någon form av ljudtekniker som kan få det som vi egentligen låter. Risken är väl att det kostar en hel del.

Eller så fixar man bara bättre inspelningsmöjligheter och sköter det själv :wink:
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

fast eh... att matchkänslan försvinner är ju liksom själva grejen. att blanda två saker som inte hör ihop.. supportervisor av en vass kör blir så bakvänt att det blir asballt!

lite som gin och tonic. tveksamma drycker var och en, men blandade är de guds gåva till fröken svår.
Post Reply