Nyström går till attack...

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Håller med dig munken i det du skriver.

För övrigt tror jag inte att Elmlund ska sätta in annonser i SMP att han vill tala med spelare, det ser inte bra ut. Men att ha en öppen dialog i en förening/arbetsplats eller varför inte i hemmet, är ett måste. Och här har i de två första fallen, ledningen respektive arbetsgivare det störtsta ansvaret. Det är han/hon som kallar till möte.

Jag kan bara säga att just nu spelar Lakers ledning och/eller värvaransvarig ett otroligt högt spel, som förhoppningsvis kan lyckas, men det kan också gå åt andra hållet, för alla kort har kanske inte spelats bra. Förhoppningsvis sker en reflexion efter varje dag, annars kan det barka åt skogen, för reflekterar man inte dagens arbete, så har man heller inte lärt sig något.
Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

Jag håller med dig i det sista du skriver. Förhoppningsvis kan VLH dra vissa slutsatser av den uppkomna situationen som gör att man nästa gång hanterar det ännu bättre.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Jo, precis, det hoppas jag verkligen också.
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av buck »

Det hela handlar inte om att killarna haft svackor, utan att de helt enkelt inte klarar spela hockey på sättet som Fagervall önskar. Thats it! de har haft en hel säsong på sej att försöka anpassa sej utan framgång... det är ju knappast så att de inte fått nog speltid. Att Åkesson skrivit långa kontrakt med dom innan ens Fagervall kom in i bilden är ju bara tråkigt med facit i hand.

Förresten, hur fan ska man i div 2/1 bygga en stomme som förväntas gå till Superallsvenskan/Playoff??? Har alla glömt hur fort VLH rusat upp genom serierna? Eftersom kraven från alla håll är att laget ska vinna måste de väl vara rustade för det? NU som först kan lagets stomme börja huggas fram...

om 4-5 år har vi väl facit som vanligt... ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Användarvisningsbild
munken
Forumamatör

Inlägg av munken »

Buck, du menar då på blodigaste allvar att spelare som fått lämna klubben de senaste säsongerna har överlag varit sämre än de som värvats inför varje säsong. I så fall tycker jag du är rädd för att upptäcka faktum, för så är inte fallet enligt mig. Det fanns spelare som värvades till denna säsongen som i alla fall gjorde mig väldigt chockad. Jag hoppades naturligtvis att de skulle lyckas , men icke.. Förutom då vissa undantag.

Detta anser nämligen jag har varit ett av problemen. Jag förmodar att en del av marknadsföringen för klubben går ut på att ständigt visa framfötterna för att kunna behålla draget och intresset för hockeyn i Växjö. Men du menar att du aldrig blivit förvånad över folk som fått kicken och folk som värvats. Du tycker alltså med facit i hand att klubben alltid har tagit rätt beslut?

Buck, jag kritiserar inte ditt tänk, jag är ute efter dialog.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Jag tycker om jag får blanda mig i det hela, att klubben tagit en mängd felaktiga beslut och dessa har ökat med att nivån blivit högre. Men å andra sidan så har alla föreningar alltid tagit en mängd felaktiga beslut och kommer så att göra i framtiden också. Det viktiga är kanske att de rätta besluten överstiger de felaktiga.

Men återigen så tror jag att för att nå de eventuellt uppsatta målen så måste man ha ledare och tränare, som har förmåga att reflektera över sitt eget arbete ständigt och jämnt. För man måste kunna se utan skygglappar och inse att medlen för att nå målen ständigt behöver omprövas eller synas i sömmarna.
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av buck »

Munken: Ja, generellt sett så tycker jag att man har låtit rätt spelare gå tidigare säsonger. (med den kringinfo jag har iaf) Kanske att de inte varit sämre rent tekniskt, men skadebenägenhet, personlighet mm spelar ju in.
Sen att nya värvningar är lite chansningar och kan floppa, det är ju alltid en risk man tar. Annars skulle det väl inte finnas ett dåligt lag i hela världen? ;)

Jag tror absolut inte att klubben har som målsättning att beta av så många spelare som möjligt för att locka folk, men faktum är att om man ska upp genom seriesystemet ganska omgående så är det lättaste sättet att satsa på äldre, kompetenta spelare som kanske inte har så många år kvar på karriären. Det är till stor del det som Lakers gjort o då blir det ganska stor omsättning på folk. Stegen mellan att vara ett topplag i 2:an till att vara topplag i 1:an respektive allsvenskan är ju trots allt ganska stora.

ALLA tar vi dumma beslut... dagligen... Ifall VLH aldrig skulle tagit ett dumt/konstigt beslut skulle jag se som oroväckande, då det är helt omänskligt att INTE fela... ;) Skillnaden är att Lakers har folks/medias ögon på sej i betydligt högre utsträckning än du och jag! :)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
Kontakt:

Inlägg av LaKaj »

Jag tycker att ni i Lakers är ute på en mycket tunn is då ni låter Fagervall husera fritt i er förening... ;)
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per Carlsson »

LaKaj har du blivit Trojan eller ? :asshole:
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inlägg av Dragkampslakej »

Lugnar mig nog tills jag vet vad som hänt och om det hänt avsiktligt o.s.v Man har ju bara hört ena sidan av saken ännu!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inlägg av Fröken Svår »

man kan väl säga så här: varje gång det är någon artikel i tidningen som man vet något om, typ om det är en kompis som blivit intervjuad eller dylikt så inser man att det som står ger en vriden bild av sanningen. ändå tror man på resten som står i tidningen. skumt.

ta allt som står i tidningen med en skopa salt med andra ord. att sedan enskilda spelare tar kontakt med media är inte bra, någon borde drilla dem i att förstå att media ofta ger en sned bild av det hela. bättre att vlh hade gått ut med ett officiellt pressmeddelande.

sanningen är att en elitsatsande klubb som vlh måste kunna ligga steget före media hela tiden, och allvarligt talat, nog fan borde man kunna spöa Smp och Sr kronoberg på den punkten.

jag säger inget om huruvida det är rätt eller fel att bryta kontrakten med nyström/andersson. det jag menar är att lakers/de kickade spelarna måste hantera saken bättre i media.

sen borde alla kontrakt skrivas med klausuler som gör att de går att säga upp. och så är det i i företagsvärlden också, oavsett om det gäller anställningskontrakt eller samarbetsavtal. alla avtal måste innehålla möjligheten att brytas.

8)
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
Kontakt:

Inlägg av LaKaj »

Per Carlsson skrev:LaKaj har du blivit Trojan eller ? :asshole:

:roflol:
Ha-ha-ha... Puss på dig Per! ;)
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
munken
Forumamatör

Inlägg av munken »

Jo Buck, jag är med i ditt resonemang. Men om vi stannar upp ett ögonblick och funderar på vad vi suportrar vill. Jag kan ibland få känslan av att förnyelsen sker endast för sakens skull.

Naturligtvis tycker jag det är fantastiskt att föreningen har som mål att nå superallsvenskan eller elitstatus, det är ju därför man går på hockey. Men samtidigt känner jag en bitter smak i munnen när spelare som varit älskade av sina supotrar under ett antal år blir sparkade. Inte för att de får lämna utan för att alla runt laget startar en storm av konspirationsteorier om spelarna, men man kritiserar sällan föreningens del av problemet.

Jag har varit med länge i föreningen och tycker att detta som skett under de senaste åren är helt fantastiskt. Men under resans gång så är det allt för många spelare som fått stryka på foten på grund av föreningens okunskap. Problemet är inte så relaterat till dagens lakers som faktiskt tillhör eliten utan istället under resans gång. Det har fattats allt för många förhastade beslut. Många på forumet tycker att spelarna skall räkna med samma behandling som hos en arbetsgivare, om man inte presterar så får man gå. Vilka företag gäller detta? Jag skulle vilja se ett företag behandla sin personal så.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Återigen ett tänkvärt inlägg som du kommer med munken och som jag även denna gången står bakom.
Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

Munken - Konspirationsteorierna verkar tyvärr finnas om det mesta. Ett exempel:

Jocke: Vad skall vi göra idag?
Henrik: Vet inte. Några ideér?
Jocke: Vi gör några förändringar i truppen!
Henke: Varför det?
Jocke: Måste jag motivera? Förändringar görs för sin egna skull.
Henke: Men det drabbar ju spelare som varit älskade av fansen under ett antal år.
Jocke: Det löser vi med att skapa konspirationer kring spelarna som sparkas. Varanen, Buck och de andra i propagandapparaten står beredda att försvara våra idiotiska, och för kluben skadliga, beslut på forumet.
Henke: Bra! Vi är ju så nära att sätta den sista spiken i VLH:s kista.
Jocke & Henke: Muhahaha, Muhahahah, Muhahaha
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Jo, Varanen, det var ett synsätt på det hela.

Det är väl himla lätt naturligtvis för oss som står lite vid sidan om, att få idéer och tankar om det laget som vi följer i vått och torrt. Alla vill vi lagets bästa, även om vi uttrycker det på olika vis.

Sedan formas man såklart också av sin aktiva bana inom idrotten och på ledarsidan om man varit/är det. Man får lätt en teori om hur saker och ting ska ske, för att det ska fungera bra. Och dessa försvarar man såklart.
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inlägg av Dragkampslakej »

Vilket drama! Jag tror varanen har talang för att bli manusförfattare! Ännu en outnyttjad gren inom lakejerna.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

Räven - Sjävklart vill vi alla det bästa för Lakers och jag respekterar den erfarenhet andra skaffat sig. Däremot måste vi till mans sluta ifrågasätta varandras avsikter. Spelare och ledare i VLH, vi supportrar, sponsorer och övriga intressenter vill det bästa för föreningen. Det betyder inte att alla drar samma slutsatser varje gång. Hälsosamt!

Mitt inlägg ovan var drygare än drygast, men kunde åskådliggöra hur ett inlägg mot konspirationer snabbt kan vändas till ett inlägg som osar konspiration i sig. Om jag ifrågasatt avsikten med inlägget vill säga.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Varanen: Jag håller med dig helt i det du skriver till 100% :wink:
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inlägg av Puck På Pung »

Fortfarande inte löst problemen enligt dagens SMP. Hur svårt kan det vara? Tar man obekväma beslut får man betala därefter. Finns det inget flis så får man väl låta bli att ta besluten. Det är inte svårare än så.

Taskigt att man inte kan komma med en lösning spelarna blir nöjda med när de har blivit sparkade. Växjö kanske inte tror att de vill spela hockey nästa säsong.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Viktor666
Forumterrorist
Kontakt:

Inlägg av Viktor666 »

Puck På Pung skrev:Fortfarande inte löst problemen enligt dagens SMP. Hur svårt kan det vara? Tar man obekväma beslut får man betala därefter. Finns det inget flis så får man väl låta bli att ta besluten. Det är inte svårare än så.

Taskigt att man inte kan komma med en lösning spelarna blir nöjda med när de har blivit sparkade. Växjö kanske inte tror att de vill spela hockey nästa säsong.

Nej, det är lite knepigt men man måste komma ihåg att det aldrig är ens fel när två träter...
Lakers anser sig inte ha gjort något fel. Spelarna tycker motsatsen. Vem har rätt, vem har fel? Ingen som vet... :roll:
Hoppas bara att det löser sig på NÅGOT sätt snart för det är inte så kul att läsa såna nyheter... :?
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Flest mål vinner

Inlägg av Flest mål vinner »

Nu är det upp till den "nyvalda" ledning/styrelse i Lakers att agera!

Såhär kan vi inte ha det!

Varumärket Lakers tar klar skada av den negativa nyhetsspridningen som vi haft den senaste månaden!
(obetalda skatter och spelare som inte får några svar av klubben)

Det minsta man kan begära är en dialog mellan parterna, sedan tror jag faktiskt att alla inblandade är så vuxna att de kan hitta en lösning!

Lägg detta bekom er snarast och fokusera på en bra säsong 05/06!
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
Kontakt:

Inlägg av Mygel »

I dagens HD snackar han om att han inte kan komma loss från Lakers nu eftersom hans kontrakt tydligen är vattentätt. Verkar vara skumt om Lakers sparkar honom, men inte tillåter att han spelar för en annan klubb. Men kanske menade han att kontraktet fortfarande gäller med Växjö enligt honom och att han däför inte kan skriva på för en annan klubb.
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inlägg av Puck På Pung »

Viktor666 skrev:
Puck På Pung skrev:Fortfarande inte löst problemen enligt dagens SMP. Hur svårt kan det vara? Tar man obekväma beslut får man betala därefter. Finns det inget flis så får man väl låta bli att ta besluten. Det är inte svårare än så.

Nej, det är lite knepigt men man måste komma ihåg att det aldrig är ens fel när två träter...
Lakers anser sig inte ha gjort något fel. Spelarna tycker motsatsen. Vem har rätt, vem har fel? Ingen som vet... :roll:
Hoppas bara att det löser sig på NÅGOT sätt snart för det är inte så kul att läsa såna nyheter... :?

Hade det varit en spelare som tjurat hade jag kunnat köpa din förklaring om att det är svårt att veta vilken part man ska lita på, men nu är det tre spelare som hanterats på samma plumpa sätt. Innerst inne förstår ni allihopa att det är Lakers som felat i detta fall.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
The London Observer
Forumamatör

Inlägg av The London Observer »

Spelarna kan inte skriva på för någon annan klubb, för då är det dom som bryter kontrakten. Som spelare så skulle jag resonera att får jag samma eller lite mindre hos en annan klubb så sticker jag. Men det finns ingen klubb som kan komma ens i närheten av de kontrakt som Nyström och Andersson har med Lakers. Tänk på hur viktiga deras underskrifter var när dom skrev på !

Läs vad t.ex. Nyström säger i tidningen angående att flytta och byta jobb. Inte ens dom Norska klubbarna kan matcha för att kontraktsmässigt lösa knutarna.

Lakers ekonomi är dålig, detta innan man löst spelarna. Att man väntar är bara normal taktik för få dom mera kompromissvilliga. Jag tror att dom löser detta men att det kostar en rejäl slant.

Det är tråkigt när man måste gå in och göra korrigeringar i truppen. Men vi har fullföljt våra kontrakt, försäkrade Mats Elmlund.
............................Varför ska man då träffa samtliga spelare nästa vecka ???????????
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inlägg av Beckis »

Nyströms hållning i detta är ju solklart.

Han har erbjudande från Rögle men vill inte teckna kontrakt med Rögle, och hänvisar till att han är kontraktsbunden till Lakers. Helt rätt, men jag tror inte att Lakers lipar om han säger upp kontraktet el hur?????

Hans syn på detta är inget annat än att även om han får ett kontrakt med en annan klubb, så skall han ha ut sin lön från Lakers, vilket i säg kan vara korrekt, men då lär inte Lakers låta han spela för ngn annan klubb.
Fattar ni!!!!!!! moment 22

Så vill herr Nyström lira hockey, så får han lov att fixa ett lag som han vill spela i och samtidigt komma överens med Lakers om en kompensation från klubben ( typ Lakers betalar mellanskillnaden mellan nuvarande lön och den nya klubbens erbjudande ).

Sen skulle det vara bra om klubben själva börjar aktivera sig bättre i detta ärendet tack..och inte lämpar över allt på spelaren själv....

Beckis
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inlägg av carl »

Solklart är Lakers taktik att krama musten ur de tre spelarna genom att dra ut på processen så länge som möjligt. På det sättet hoppas Lakers att spelarna ska nöja sig med en billigare peng i rädsla för att bli klubblösa. Jag tycker inte att den taktiken är eftersträvansvärd.

Om en förening har gjort misstaget att skriva för långa kontrakt med fel spelare, så får föreningen vacker betala för sitt misstag. I detta fallet gör Lakers 2 misstag av 2 möjliga: för det första skrev de ett långt kontrakt med fel spelare och för det andra fördröjer man processen vilket kan få förödande konsekvenser för de tre spelarnas hockeykarriärer. Skärpning Lakers!
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
Kontakt:

Inlägg av Mygel »

The London Observer skrev:Spelarna kan inte skriva på för någon annan klubb, för då är det dom som bryter kontrakten. Som spelare så skulle jag resonera att får jag samma eller lite mindre hos en annan klubb så sticker jag. Men det finns ingen klubb som kan komma ens i närheten av de kontrakt som Nyström och Andersson har med Lakers. Tänk på hur viktiga deras underskrifter var när dom skrev på !

Läs vad t.ex. Nyström säger i tidningen angående att flytta och byta jobb. Inte ens dom Norska klubbarna kan matcha för att kontraktsmässigt lösa knutarna.

Lakers ekonomi är dålig, detta innan man löst spelarna. Att man väntar är bara normal taktik för få dom mera kompromissvilliga. Jag tror att dom löser detta men att det kostar en rejäl slant.

Det är tråkigt när man måste gå in och göra korrigeringar i truppen. Men vi har fullföljt våra kontrakt, försäkrade Mats Elmlund.
............................Varför ska man då träffa samtliga spelare nästa vecka ???????????

Självklart handlar det oxå om ett visst skadestånd som skall utgå för att avtal bryts i förtid. Som spelare vill du ju inte bryta kontraktet eftersom Lakers då kan peka på att det var spelaren som bröt och därmed ska betala skadestånd till klubben. Klubben verkar i detta fall inte vilja riva kontraktet eftersom spelarna gärna vill ha ut ersättning för det brutna kontraktet som skall motsvara den vinst de skulle göra totalt sett om kontraktet hade fullföljts, vilket innebär en hel del andra pengar än bara lönen.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inlägg av Beckis »

ja du Mygel..Kan garantera dig om att Lakers inte skulle kräva ngt skadestånd av spelarna om de skrev på för en ny klubb. ( ligger nog i klubbens intresse att slippa betala löner )

Det hela handlar om att spelaren/spelarna vill ha ut sin framtida löner, vilket jag kan förstå, men verkligheten ser inte ut så....

Här gäller det att hitta ngn form av kompensation, som skall vara uppklarad samtidigt som de tecknar ev. nya kontrakt med andra klubbar.
typ som jag skrev ovan..dvs Lakers för betala en ev mellanskillnad mellan nuvarande kontrakt och ett nytt kontrakt i en nuvarande klubb.

För sanningen är att om Lakers fortsätter betala löner så kan Nyström inte lira hockey på två år, Andersson får ta ett friår, likaså Arup...

Är spelarna beredda att inte lira hockey under denna tid?? ja då har klubben inget annat val än att punga ut lönerna.

Beckis
C70T5
c/o LL´s Forum

Inlägg av C70T5 »

Vilken jefla soppa, verkligen ingen rolig läsning. Det är ju ingen liten salva som avfyras mot Växjö Lakers styrande folk ifrån de tre berörda. Nyström säger att han i en månad försökt få kontakt med Växjö Lakers via mail och telefon utan resultat - sitter karln i rullstol eller? Elmlund säger att man från Växjö Lakers sida fullföljt alla sina åtaganden helt enligt reglementet, det litar jag på till hundra procent. Elmlund tror jag inte heller hade suttit kvar som ordförande om det hade funnits några som helsta oegentligheter. Men som redan konstaterats, det är ju ingen rolig läsning, sanning eller icke!

Som en sa idag "det hade varit fan så mycket billigare att fota Fagervall ist - då hade Vi ju bara haft ETT kontrakt att tryta om..."

/T5!!
Senast redigerad av 1 C70T5, redigerad totalt 0 gånger.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Jag håller med er, det är extremt klantigt skött av Lakers, snacka om badwill, sedan må det hända att även spelarna har lite i det hela, men att ta kontakt och aktivt försöka lösa problemet trodde jag var Lakers rättesnöre, men icke.
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Finns kanske fortfarande lite barnsjukdommar i klubben.Hoppas de går över så man slipper läsa om pinsamheter
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Användarvisningsbild
NiGy
Forumproffs

Inlägg av NiGy »

Det var hemskt vad många det är som är övertygade att det är Lakers fel!?!
Måste det vara det?
Kan det finnas någon anledning till att Lakers gör som dom gör?

Jag vill inte ta ställning, för att jag har inte suttit med på mötet när det bestämdes att kontrakten skulle brytas.
Jag vet inte mer än det som jag läst på forumet och i SMP. Det är väldigt ensidigt får jag säga! Fram tills Lakers uttalar sig så vill i alla fall inte jag kasta skit på någon!
Alla har rätt till min åsikt!
C70T5
c/o LL´s Forum

Inlägg av C70T5 »

Men det är väl just vid sådana här tvetydigheter och massmediala (negativt) skriverier som klubben med ordförande Elmlund i spetsen ska skriva ett par rader på hemsidan och förklara saker och ting. Tugget, snacket och spekulationerna går ju som en löpeld genom hockeysverige, så ett utlåtande skulle verkligen vara på sin plats. Eftersom att Elmlund själv säger i smålandsposten att Växjö Lakers har gjort precis enligt regelverket - Nyström, Andersson och Arup verkar vara av en annan uppfattning? Växjö Lakers har ju gett sin syn på andra incidenter på forumet innan just för att få slut på alla spekulationer, förstå-sig-påare och olyckskorpar.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inlägg av LasseMaja »

Förstår inte vad ni tycker är så himla oklart?!! Lakers väljer att sparka 3 spelare som är under kontrakt, det är väl hur självklart som helst att det kommer kosta klubben en slant!! Varför ska spelarna vara snälla å strunta i sina pengar som dom har rätt till?? Lakers har ju gjort ett stort fel här, tydligen har klubben inte så mycket pengar så att man har råd med sån här skit :lol:
Skriv svar