Att Hadelöv hadde kring 58 tusen i månaden när hans karriär var på topp (han var juh landslagsmålvakt med). Dock tror jag att en lösning där utbildning och jobb är mer aktuell än väldigt hög lön. Tror nämligen inte att Hadelöv vill bli en ny pekka där han efter karriären inte har något att falla tillbaka på.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Eleganten från vidderna wrote:hörde redan förra veckan att man jobbade ganska hårt för att försöka ta hadelöv till lakers. vore helt lysande om det gick. kanske blir han för dyr? hade väl cirka 700000 innan dom började skära i mif"s löner. då sa han: får väl skaffa sig ett jobb. han är iallafall värd varenda krona om han skriver på
Jag kan med säkerhet säga att en landslagsmålvakt har betydligt mer än 700000=58000/mån. Hadelöv har garanterat legat runt 100000 i månaden i Malmö.
Hadelöv är inte klar för växjö för er som undrar, men tydligen så jobbar ni på för att få honom. Hadelöv har runt 800.000:- i mif denna säsong
men malmö är malmö! tror inte hadelöv säger nej till växjö om ni sänker lönen med några tusen! mellan 600-650 tusen så får ni honom. de va tydligen en klubb i någon annan liga som va intresserad av honom men ja vet inte riktigt än vilken lag. Men ja skulle villa se hadelöv spela i sverige och i allsvenskan för i elitserien plattsar han inte riktigt i.
Vet inte va ni säger men runt 600-700 e väl helt Ok väl?.
Ta nu hadelöv när ni nu kan! ni får ju tänka på att han va riktigt bra i växjö!
Lakerdome wrote:Hans lön isåfall måste inte belasta Lakers lönebudget. Sponsorer har hjälpt Lakers tidigare..
Som sagt...
Lägg eventuella sponsorpengar på rätt spelare - Hadelöv är ett lysande exempel - skulle han mot all förmodan lira i Växjö Lakers kommande säsong så är mycket vunnet! Sen vet jag ju inte hur högt Hadelöv prioriterar pengafrågan, det finns ju andra viktiga faktorer som också spelar in. Det organisatoriska, livet efter hockeyn (universitet och utbildning), det sociala, och så vitt jag vet så är det ingen som klagat på det än utan det har varit idel rosor. Och som bekant så har ju Hadelöv själv sagt att han trivdes utomordentligt under den korta, men dock intensiva, sejouren i Växjö Lakers.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Vadå Hadelöv behöver vi honom?
Vi har ÅKERSTRÖM en av dom mest lovande målisarna i sverige+
han är född på 80-talet, något att bygga på om man ser det på lång sikt
kortsigtigt HADELÖV
ni kan ju säkert ha åkerström. men hadelöv gjorde ett bra jobb o va den bästa målvakten i Norra o Södra allsvenskan när han spela för er. åkerström kan ni ha som andra målvakt som vi kommer ha nilshorp. Hadeöv klarar av 3säsonger till i denna form som han har nu.. varför inte? han e bra...
Lövet verkar inte helt oäven till en flytt till de Småländska skogarna. Man kan ju bara hoppas att han är införstådd i att Åkerström är en mycket bra målvakt, och en flytt till Lakers inte innebär att Hadelöv är given förstemålis. Med en Åkerström som fortsätter utvecklas kan jag se framför mig en situation där Hadelöv och han delar på målvaktsbördan, vilket vore ett drömscenario.
Den 23e vet vi...
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
Spelar Hadelöv som han gjorde under sitt gästspel här så är han given som förstekeeper, hoppas bara Åkerström isåfall ändå får speltid med jämna mellanrum så han inte stannar upp i sin utveckling.
Hoppas inte avståndet får bestämma utan att han väljer VLH. Skulle kännas väldigt bra om han kom hit. Om han är tveksam får vi tro att hans förtjusning i Lakejerna avgör.
Fy fan vad härligt om Hadelöv kommer hit. Jag tror verkligen inte att han skulle välja rögle hellre än oss , då han har fått höra lite ramsor om honom av '' rögles mogna klack'' , sånt spelar nog också stor roll. Han kom hit i träningsmatch och vi hyllade honom redan , jag tror han vill hit. läste att han tyckte växjö var en bra klubb. '' så jag ljuger inte om jag säger att du är på väg till växjö lakers? , Nej det gör du inte svarar hadelöv''.
JAG HOPPAS.
Markusson på väg till lakers också? . Självklart den bästa tacklarn i allsvenskan=)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Ingen skulle bli gladare än jag om Hadelöv var klar, vilket jag också hört ryktas från lite olika håll, men jag har inte kommenterat detta, då allt är annorlunda i år.
Hök_Hadelöv wrote:Hej grabbar. Skulle bara skriva att Hadelöv är klar för Växjö Lakers. Grattis. Mer info om detta får ni på Lördag på Svenskfans.com
Ta han dom honom. Tur för er att han inte gick till Rögle. O ni som inte ville ha honom. hmm.. ja ni får se hur han e i allafall.
Men då måste du pendla ofta till Växjö för att kela med honom. Kan bli kostsamt. Men du kommer iallafall att ha fyra matcher då du kommer att kunna möta honom.
Jo jag kan också säga att ja e jävligt glad nu. Härligt att hadelöv gjorde de bästa av de. han ville spela i Elitserien. Men där skulle han inte ha en chans. så Växjö e absolut de bästa och nu e han klar så.
Mygel wrote: Men då måste du pendla ofta till Växjö för att kela med honom. Kan bli kostsamt. Men du kommer iallafall att ha fyra matcher då du kommer att kunna möta honom.
För mig att träffa Hadelöv e lungt. kommer gå på runt 10-12 Växjö Matcher. sen så går ja ju på Malmö - Växjö matcherna också.. Ja har mycket pengar så de e lungt.
Mygel wrote: Men då måste du pendla ofta till Växjö för att kela med honom. Kan bli kostsamt. Men du kommer iallafall att ha fyra matcher då du kommer att kunna möta honom.
För mig att träffa Hadelöv e lungt. kommer gå på runt 10-12 Växjö Matcher. sen så går ja ju på Malmö - Växjö matcherna också.. Ja har mycket pengar så de e lungt.
Perfekt ju. Då kommer inte Andreas att känna sig så ensam. Tänk om han hade hamnat i Skaik. Då hade blivit dyra resor att besöka honom varje helg.
Mygel wrote: Perfekt ju. Då kommer inte Andreas att känna sig så ensam. Tänk om han hade hamnat i Skaik. Då hade blivit dyra resor att besöka honom varje helg.
Jo de hade de absolut blivit. Man de blev en bra klubb o e glad för de. Ensam.. han får väl fixa några nya speciella fans där upp i Växjö?.