serra wrote:Av personliga skäl så vill jag inte skriva vem det är.... Har aldrig spridit info som jag har fått i förtroende....har vetat saker som sagts till mig som jag inte har skrivit här inne.... Jag hänger väl för fan inte ut Nyström!!! Lakers vill inte ha honom kvar...DET är fakta!!1 hur nu du får det till att jag hänger ut honom fattar jag inte!"!!!!!!
Ojojoj ta inte i så du spricker.
Var kan man få det bekräftat att Lakers kickar Nyström?
Räven: Vad det kostar beror väl på vad det står i kontraktet och vad man kommer överens om i förhandlingen. Ibland kan det vara bra för båda parter att riva ett kontrakt.
Jo, puff, men jag menar om man har ett kontrakt som varar över ytterligare flera år, vad händer om den ena parten (spelaren) inte går med på att vilja riva, eller löser man det med en engångssumma, eller river man bara kontraktet rakt av i de flesta fall utan några summor överhuvudtaget?
Det förekommer att det står i kontrakt vad som skall ske om någon part bryter ett kontrakt. Det kan också stå vad som skall presteras för att kontraktet skall gälla under hela perioden. vem vet vad det står? troligtvis bara spelaren, agenten och lakers styrelse.
som spelare är det kanske inte så roligt att bara hävda att ett kontrakt skall gälla och sedan inte få någon speltid utan bara får lön. de flesta spelare vill väl spela.
Jo, det har du rätt i puff, jag tänkte lite om det kunde innebära en ekonomisk belastning för klubben och om det kunde handla om mycket pengar totalt, men som du säger, så vet bara de inblandade parterna detta.
Visst förekommer det väl standardkontrakt. Jag vet inte om det är vanligt i hockeysammanhang. Men det vanliga är ju att man i kontrakt skriver in vad som skall gälla om det inte fullföljs.
Putte/LL wrote:Tycker det är märkligt att så mycket "hemligt" läcker ut från VLH Fan vad det måste glappa i truten på en del...
Tycker jag också. Lite packtejp skulle inte skada på en del..men det är ju som det brukar vara. Allt vissa vet måååste ju bara berättas vidare. Undrar hur många ev. övergångar som försvåras detta året..
Ja, men jag får lov att säga, att från mina källor som jag hade tidigare år, läcker det inte ett smack, de är tysta som graven. Faktiskt en märklig förändring. Jag får ingen information alls längre och det gör mig....
Synd, men (desverre) ingen overraskelse. Nyström har ikke vært seg selv i det siste.. For mye annet å tenke på, kanskje?
Uansett... jag vill i alle fall INTE se någon spelare på matchprogrammet nästa sesong!!! Antingen hela truppen, eller en ny spelare för varje match. Man börjar ju undra om det går troll i ord her..
*ryser* tänk om man skulle se Miikka, Åkerström och Aki tilsammans på nästa programblad. Det skulle vara lika med hjärtstans!